Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet fiepen (pre-occupatie) doorbreken.

Het fiepen (pre-occupatie) doorbreken.

33 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zeelanddude zei:
(mischien @benzzzy of @Jmths hier wat meer over weten?)
Suicide gedachtes heb ik tijdens die periodes niet gehad maar elk mens is anders natuurlijk.
Klik om te vergroten...
GABA A zijn benzodiazepines, die doen inderdaad initieel suïcidale gedachten afnemen maar op lange termijn doen deze suïcidale gedachten extra sterk terugkomen. Het gebruik van benzodiazepines doet de gemoedstoestand schommelen en wordt dan ook sterk afgeraden bij mensen met depressieve klachten.
A
AutistLid
01-01-2024, 00:00
#2
Laat ik er mee beginnen dat ik in eerste instantie geheel niets meer wil gebruiken, maar dat ik weet dat het soms gewoon moet om slaap te krijgen. Dat ik weet dat ik soms plat moet gaan met quetiapine en dat het maar beperkt werkt en dat met snuiven het meer effect heeft om sneller tot rust te komen (maar dat is niet de meest prettige manier). Het tot rust komen en inslapen werkt, maar binnen twee uur ben ik weer klaar wakker en weer terug in waar ik was. Met de XR erbij en dan gewoon slikken kan ik soms nog een aantal uren redelijk slapen maar gebruik er dan ook weer snel wat drank bij. Helaas na drie dagen gebruik werkt het niet meer en dan stopt het verhaal om tot rust te kunnen komen. Voor overdag kan het zo nu en dan nog helpen als ik dus ergens heen moet waar het druk is, maar dan moet ik niet al een paar dagen hebben gebruikt. Mijn vraag is dan ook zoals in de OP wat men gebruikt om uit de fiep te komen en waardoor je ook kunt gaan slapen.

Daar waar het bij mij nogal mis gaat is mijzelf de epilepsie injagen wat ik als prettig heb leren te ervaren, omdat ik dan ook tot rust kom en een paar dagen mij goed voel. Dit is een niet logische reactie op een aanval en uiterst schadelijk om dit bewust te gaan uitlokken op den duur om tot rust te komen. Dat het dan erg prettig voelt is natuurlijk niet gebruikelijk en de bedoeling dat je dit zo ervaart en er dan vervolgens verslaaft aan raakt is absurt. Omdat het de laatste jaren steeds erger is geworden met fiepen en epilepsie uitlokken (thuis zitten en mijn "geestelijke" energie niet kwijt kunnen) ga je van alles proberen om toch rust te vinden en vandaar een lange waslijst met medicatie probeersels, alleen quetiapine is daarvan overgebleven wat effectief is. En testosteron is het grootste wondermiddel op aarde voor mij, ik kon slapen, trainen, voelde mij gelukkig, begon eindelijk af te vallen en zelfs mijn epilepsie kwam extreem goed onder controle.

Ik heb dus het grootste probleem in slaap tekort wat ik niet goed krijg en waarvoor ik niet iets kan vinden wat mij helpt. Bij veel benzo's wordt ik alleen maar actiever en nog scherper in mijn focus, maar ik gebruikte ze dan op het moment dat ik tegen de epileptische aanvallen begon aan te hangen in de gedachte dat ik dan genoeg was uitgeput en het goed zou werken. Het gevolg was dat ik binnen no time 100% helder begon te worden en mij fit begon te voelen en de fiep dan door bleef gaan. Een fiep staat bekend als een aantal uren helemaal in de focus zijn met iets, maar ik doe dit soms 24 tot 36 uur achter elkaar door en kan dan niet meer stoppen, daarom moet ik die quetiapine ook gebruiken om te stoppen.

Zelf sta ik zeer positief in het leven en mag feitelijk helemaal niet klagen en heb op geen enkele manier suïcide gedachten of depressief gevoelens. Slechts PTSS waar ik even doorheen moet en moet verwerken, maar dat mag de pret niet drukken voor de rest van mijn leven en zie dat dan ook als een afzonderlijk probleem die domweg door wat therapie op te lossen valt. Maar als ik amper slaap of extreem vaak wakker begin te worden, ja dan heb ik last van de PTSS, maar dat is voor mij dus niet erg en ervaar ik ook als positief omdat bij elke nare herinnering/droom ik merk dat het minder begint te worden en het verwerk en ben daar dus echt tevreden over. (hoewel ik best wel eens een trip middel wil gebruiken om eens heel diep tot mijzelf te komen).

Ik heb tig dingen geprobeerd die elke psycholoog of deskundige zou adviseren, helaas werkt niets van dit alles. Ik gebruik boeken om dingen te leren en verdiep mij dan ook in veel zaken van het hoe of wat. Super ingewikkeld voor mij en kost veel tijd, of ik er vervolgens iets mee kan doen.... Zo ben ik nu al een hele poos aan het leren om wetenschappelijke onderzoeken goed te leren lezen en juist te interpreteren. Een heel groot stuk slaat aan bij drugs en heb thuis ook behoorlijk wat boeken die hier mooi op aansluiten en veel over psychologie en psychiatrie. Op deze manier hoop ik toch een soort rust te vinden en mijn energie beter te leren verdelen zodat ik niet te vaak ga doorschieten in iets.

Afijn, ik laat het onderwerp even rusten en wellicht (zeker weten) kom ik er later wat meer diepgaand op terug en weet wie hier meer verstand heeft van x zaken die voor mij ook interessant zijn. Ik denk dat ik even meer tijd nodig ben om het gedegen uit te werken omdat het anders een beetje onduidelijk begint te worden vanuit mijn kant merk ik nu.

EDIT: Voor de lezers die dit tegen komen en niet weten; quetiapine snuiven heeft geen enkele recreatieve waarde in veilige dosis. Alleen bij extreem hoge dosis kan het een fijn stoned/euforisch effect geven, maar dan loop je ook direct tegen een overdosis aan. Ik adviseer dan ook absoluut niet om hier aan te beginnen en dit niet te zien als recreatieve drugs. Voor gebruik als sederend effect moet de dosis ook bewust laag gehouden worden ivm verzadiging van receptoren en de bindingen die de stof daarna kan maken aka, het werkt dan niet meer sederend. Ik gebruik dan ook maar tot 37,5mg om te snuiven.

Bij off-label gerbruik wordt er een dosis tot 50mg met verlengde afgifte voorgeschreven om te slapen. Ik gebruik voor snel neer gaan de niet verlengde afgifte en dus ook bewust snuiven voor een nog snellere opname. Elk middel wat niet gebruikt wordt waarvoor het is bedoelt en een afwijkende manier van gebruik kan verslavend zijn.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Is het ook nog in je opgekomen om iets te proberen wat niet drugs is om uit die hyperfocus te komen en zo ja wat heb je dan al geprobeerd? Het lijkt mij namelijk irritant om drugs te moeten nemen om daar uit te komen.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#4
Autist zei:
Laat ik er mee beginnen dat ik in eerste instantie geheel niets meer wil gebruiken, maar dat ik weet dat het soms gewoon moet om slaap te krijgen.
Klik om te vergroten...
Als je niet kunt slapen is drugs nooit het juiste copingsmechanisme om daarmee om te gaan, dat gaat op de lange termijn enkel meer slaapproblemen veroorzaken. Het is heel makkelijk om even een Quetiapine er in te gooien en je hersens plat te leggen zodat je even kunt slapen maar slaapproblemen hoort er soms nou eenmaal bij in het leven, er zijn enorm veel mensen die met slaapproblemen worstelen en dat zul je uiteindelijk toch uit jezelf moeten oplossen hoe vervelend dat soms ook is tenzij je bereid bent de rest van je leven antipsychotica te gebruiken om in slaap te vallen.

In de neurologie heb je een gezegde 'use it or lose it', dat gaat ook zogezegd ook wel op voor opa en oma achter de geraniums maar ook voor mensen die antipsychotica zoals Quetiapine gebruiken. Ik denk dat iedereen het wel moeilijk heeft met uit de comfortzone te stappen maar soms is het een beetje nodig wil je het leven nog een beetje ervaren. En doe vooral rustig aan natuurlijk maar dan het liefst rustig aan zonder drugs.

Als je moedwillig epilepsie bij jezelf opwerkt is het misschien constructief om jezelf de vraag te stellen waarom je dat doet. Wat bedoel je precies met 'geestelijke energie' kwijt kunnen? Er zijn betere manieren dan epilepsie ervaren om geestelijke ontlading te ervaren lijkt mij.
Autist zei:
(hoewel ik best wel eens een trip middel wil gebruiken om eens heel diep tot mijzelf te komen).
Klik om te vergroten...
Eerst even de benzodiazepines afbouwen voordat je aan psychedelica begint lijkt mij, benzos zijn flink verslavend en staan er om bekend dat ze ernstige slaapproblemen veroorzaken.
A
AutistLid
01-01-2024, 00:00
#5
1. Ik gebruik geen benzodiazepines en alles wat ik heb gebruikt voor soms een aantal weken hebben nooit effect gehad en deden niets. Alleen ging het soms een aanval van epilepsie even tegen als ik dat ruim van te voren kon aanvoelen maar op geen enkel ander vlak heb ik er iets mee gekund (op misbruik na dan voor de lol, 2 a 3 keer per jaar even twee dagen stevig genieten, en dan vooral valium in combinatie met depakine). Quetiapine is geen benzodiazepine.

2. Quetiapine gebruik is geen copingmechanisme (https://nl.wikipedia.org/wiki/Coping_(psychologie), het is een "off-label" medicamenteuze aanvulling op een huidig probleem die nog niet de juiste oplossing/behandeling heeft. Dat wil zeggen dat het niet voortvloeit uit een probleem die anders opgelost zou kunnen worden op dit moment (lees duidelijk: op dit moment). Het is niet het juiste middel, maar meer het doel heiligt de middelen: https://www.ntvg.nl/system/files/publications/a5740.pdf Ik heb deze medicatie op voorschrift en ter kennisgeving is het bekend dat ik het snuif.

3. Mijn problematiek is meervoudig complex en niet eenvoudig op te lossen vanwege somatische problematiek, erkenning voor autisme en meervoudig PTSS staat vast en tevens dus de epilepsie. In deze is de epilepsie een grote spelbederver om tot een juiste behandeling te komen voor psychische problematiek die eenvoudig op te lossen zou moeten zijn (in relativering). Ondanks een duidelijke uiteenzetting van de problematiek die ik kan geven en in bewustzijn mijn achilleshiel ter deze bewust ben, blijkt een complexiteit van epilepsie, autisme en PTSS niet eenvoudig te zijn en met farmaceutische middelen en de complexiteit niet eenduidig aan te pakken is ter ondersteuning van een behandeling.

4. Om mijn situatie aan te pakken is een Pro-Forensisch FACT team ingeschakeld om:
  • Vertrouwen op te bouwen in mijn huiselijke omgeving.
  • Meer inzicht te krijgen in mijn vorm van autisme (wederzijds).
  • Meermaals wekelijks huis contact aan te houden vanwege PTSS behandeling.
  • Middelen "gebruik" in een gecontroleerde omgeving te hanteren.
  • Agressie te verminderen en recidive te voorkomen van geweldsdelicten.
  • Een sociaal netwerk op te bouwen om geestelijke energie kwijt te kunnen.
  • Aansturing (op lange termijn) voor reguliere hulpverlening en acceptatie daarvan.
  • Contact herstellen met neuroloog, huisarts en aanverwanten.
  • Opzettelijke ochtend controle ter bewaking van zelf geïntroduceerde epilepsie.
  • Bewuste inbreuk op privacy en eventuele dwang om mijn internet "interesse" te reguleren.
  • En als laatste vermoedelijk een restrictie op het aanschaffen van boeken.
Ik misbruik kennis uit coping, op voorhand weten wat er gaat gebeuren en het waarom binnen de zorgverlening. In deze zit een deel van de PTSS. Tevens door misbruik van epilepsie en autisme kan men zelf geïnduceerde trips creëren, deze zijn dus ook verslavend. Kennis kan ook een kick geven en verslavend zijn.

i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#6
Met men adhd verveel ik me al na de eerste paar zinnen die je typt (mijn probleem , niet die van jouw 🤣 .)
Maar ze zijn wel zeer netjes geschreven zie ik zo..
Ik kan wel wat input geven , maar even geen zin om een eindeloze tekst te typen.

Men moeder kreeg depakine (natriumvalproaat) voor migraine , maar is moeten stoppen door te veel bijwerkingen (psychisch) en over moeten stappen naar sumatriptan.

Ik (wij) oordelen hier niet hoor als je zegt je queatipine te snuiven , kan het je alleen maar afraden.

En als je wilt gaan microdosen met psychedelica raad ik je aan even wat reports te lezen van users.
Je hebt van elk wel wat wils hier op het forum.
Moest je een vraag hebben over md'en op lsd (en analogen) mag je me altijd even taggen of een pb'tje sturen (maar geen 7 pagina's lang aub.)
Heb vandaag een md gedaan van 14ug 1cP-LSD.
A
AutistLid
01-01-2024, 00:00
#7
@inner_search


Ripper (regel set):
Depakine vs Sumatriptan >> Snuiven beter niet https://www.rehabcenter.net/quetiapine/insufflation/ >> md, reports lezen >> Pb >> 14ug 1cP-LSD md on ervaring.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#8
Autist zei:
@inner_search


Ripper (regel set):
Depakine vs Sumatriptan >> Snuiven beter niet https://www.rehabcenter.net/quetiapine/insufflation/ >> md, reports lezen >> Pb >> 14ug 1cP-LSD md on ervaring.
Klik om te vergroten...
Top ! Ik kan toch converseren met je ! 😂
Grapje eh , neem me niet te serieus (De lange teksten mag je wel serieus nemen :grin:).
A
AutistLid
01-01-2024, 00:00
#9
Uit fatsoen doe ik fluffie zooi, maar liever niet.
Een goudvis is oranje voor de reguliere mens.
Er behoeft soms geen uitleg..... Maarja.
nl.wikipedia.org

Latch - Wikipedia

nl.wikipedia.org nl.wikipedia.org
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#10
Autist zei:
In deze is de epilepsie een grote spelbederver om tot een juiste behandeling te komen voor psychische problematiek die eenvoudig op te lossen zou moeten zijn (in relativering).
Klik om te vergroten...
De epilepsie klinkt als een vrij ingrijpend probleem in je context, ervaar je dit als grootste last? Je geeft immers aan dat het een spelbederver is om andere problematiek op te lossen. Probeer een beetje concreet plaatje voor mezelf te schetsen, je schrijft aardige lappen waar de attentiespanne van de gemiddelde persoon op dit forum niet bijzonder lang is vrees ik. Al moet ik toegeven niet geheel nuchter te zijn toen ik het topic initieel door las.

Autist zei:
2. Quetiapine gebruik is geen copingmechanisme (https://nl.wikipedia.org/wiki/Coping_(psychologie), het is een "off-label" medicamenteuze aanvulling op een huidig probleem die nog niet de juiste oplossing/behandeling heeft.
Klik om te vergroten...
Je noemde dat je het gebruikte om in slaap te kunnen vallen, copingsmechanisme om te kunnen slapen doel ik op in deze context dus.

Klinkt ingewikkeld en vervelend allemaal inderdaad. Omdat je problematiek wat complex is denk ik niet dat iemand snel z'n vingers zal branden aan je context. De ene keer dat ik een epileptische aanval mee maakte ben ik vervolgens een maand toch wel aardig psychotisch geweest, heb je zelf niet het idee dat dit je realiteitsbesef kan aantasten? Klinkt alsof je wel een paar jaar rust kunt gebruiken.

Kom je nog een beetje buiten en krijg je nog een beetje met regelmaat wat beweging binnen? Beetje cliché advies maar kan wel degelijk een verschil maken. Als je psychedelica overweegt kan wellicht 3-MeO-PCE ook een optie wezen.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik begrijp dit ook niet echt helemaal.
M'n pa heeft al z'n hele leven epilepsie en eerlijk gezegd ken ik niemand die graag een aanval uitlokt hoor. Ze zouden liever geen epilepsie hebben.
Ik kan het wel begrijpen dat je de effecten leuk vindt dat je ervan krijgt en zo kan je je epilepsie als iets goed vinden, maar dit is toch totaal ongezond?!
Ik neem seroquel maar ik zie mezelf dat niet snuiven hoor.
Ik zou drugs en etc... aan de kant laten en eens een specialist vind in jouw type epilepsie want je slaapmechanisme zal ook wel al naar de kloten zijn.
Hier zat ik ook aan te denken, als jij een aanvalt krijgt en je verliest het bewustzijn en je krijgt een black out moeten we je gewoon laten liggen?

@Jmths dat cliché advies vind ik niet echt cliché want met zo'n raar levensstijl denk ik niet dat de TS buitenkomt.
Zoals je ook zei de TS gebruikt quetiapine als copingsmechanisme om te kunnen slapen en als de TS zelf weet dat het maar een aanvulling is van medicatie zonder doel, zou je het beter stoppen dan.

Dus eigenlijk wil je een ander middel voor te trippen zeg maar?
Ik ken genoeg epilepsie middelen maar eerlijk gezegd ben ik bang dat als ik die zou zeggen dat je ze begint te misbruiken zoals depakine.
Je hebt zelfs niet veel aan een high van depakine of lamotrigine (lamictal).
Misschien eerst de wijze van je leven veranderen voor je iets anders wilt gebruiken.
Want iedere keer een aanval uitlokken kan niets anders slecht zijn voor je.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#12
transformated zei:
Ik neem seroquel maar ik zie mezelf dat niet snuiven hoor.
Klik om te vergroten...
Als je antipsychotica snuift heb je jezelf toch op een of andere manier geconditioneerd lijkt mij ja.

Ik ga er maar vanuit dat Autist gewoon vrij ingrijpende epilepsie heeft, als je van nature aanleg voor epilepsie hebt is er natuurlijk ook enig risico van comorbiditeit maar we kennen zijn (waarschijnlijk uitgebreide) context natuurlijk niet. PTSS, autisme, epilepsie, zelfdestructief gedrag en hij noemde ook agressieve uitbarstingen en dan zie ik waarschijnlijk nog wel iets over het hoofd. Zal wel een traumatische jeugd zijn ofso, hoe dan ook triest verhaal natuurlijk. Er komt ook een flink verhaal in 1x uit natuurlijk. Zou toch eerst een beetje richten op rust, goed eten en wat buitenbeweging want je moet toch ergens beginnen, dit gaat sowieso tijd nodig hebben natuurlijk. Kan mij ook wel voorstellen dat middelmisbruik in die context een groter risico wordt. :\\

Ik wens Autist het beste in ieder geval, klinkt als een lastig verhaal. Ik probeer een beetje duidelijk beeld te schetsen maar het blijft natuurlijk wat lastig inhoudelijk reageren op dermate complexe materie.
A
AutistLid
01-01-2024, 00:00
#13
IMG_1052.JPG

Stats: Bp 98, Sq 153, Dl 171.

Vandaag: 10:00 Graven > 6 x40L tuinaarde > stoepbanden leggen 8m > 13:00 Brood/ei/tomaat/ham/karnemelk > 40 planten poten / en aantal verplaatsen > Kippenren aanpassen (gaas verwijderen en planten horen en gaas weer op maat maken> 18:00 1,5 speklap en stampot andijvie + yoghurt > Vegen > opruimen > in de tuin zitten tot donker > forum > Snacks: Shake met fruit en veel drinken.

Opleiding: Boekhouding MBO > SJD HBO > Psychologie OU.
Certificaten: Heftruck > Lpic 1 t/m 5 > fraude uitkeringen > vervalsing ID, RBW en aanverwanten.

laats gekochte boeken: https://www.bol.com/nl/f/turn-left-at-orion/37912527/ http://www.dehilster.info

...........

A
AutistLid
01-01-2024, 00:00
#14
Age: 38


#HouseCleaner....... #Chemicals

Door mijn autisme had ik het niet door....... Je loopt op de gekste plekken binnen waar niemand komt omdat ik niet een dreiging bent geweest en ze wisten dat ik autisme had. De enige deal was niet aan mijn meisje komen....... Alles bedreigen wat je wilt en mijn hele familie, maar meisje is de legitiem reden voor mij om wraak te nemen.

iedereen weet de regel dat je niet aan het meisje komt. Elke vijand is dan je vriend.

A
AutistLid
01-01-2024, 00:00
#15
Nog 1 nachtje....... zwaar bloed uit de neus en niet goed...
Laatste nachtje doen, dit is kort op elkaar.......
Dit is niet goed.....










Ik ve
A
AutistLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik moet mij morgen herinenner dt dit gebeurt en dat er bloed is. Ik weet niet meer maar moest snuiten en er was allemaal boel... ik moet morgen stoppen.
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#17
Anders neem je nog een lijntje..:rolleyes:
A
AutistLid
01-01-2024, 00:00
#18
Wel, quetiapine moet je niet een paar dagen snuiven...... Het was niet een bloedneus maar overgeven met bloed blijkbaar. Wel vanuit de neus en was gewoon heel erg misselijk op den duur. te fanatiek om te willen slapen.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Misschien een hint van je lijf dat je moet stoppen.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#20
Lijkt mij duidelijk dat je hulp nodig hebt. Heb je al contact met een psycholoog?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."