Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVoedingssupplementen

Voedingssupplementen

80 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mudita zei:
Skirre zei:
Ik gebruik de supplementen:
- eiwitpoeder
- creatine

Wat hierboven al benoemd is; eiwitpoeder is vooral voor het gemak want je kan net zo goed je maaltijden voorbereiden. Alleen heb ik de optie niet voor het eten van wat ik zelf wil. Het avondeten moet ik thuis gewoon mee eten :cry:. De creatine heb ik gekregen voor mijn verjaardag maar in principe zou ik die weg kunnen laten.
Zijn ook mensen die 2 à 3 shakes per dag drinken maar dat vind ik iets te veel van het goede. Wanneer je in een calorieoverschot zit (met fitness) heb je sowieso minder eiwitten nodig dan wanneer je in een calorie-tekort zit en met een paar kleine aanpassingen in je voedingspatroon kun je best makkelijk aan je eiwitten komen.

Naast deze twee supplementen gebruik ik niks. :wave:
Klik om te vergroten...

Dat klopt maar van wat ik hieruit opmaak gebruik jij een eiwitshake als een maaltijd? Zo moet je het niet meereken in ieder geval. Wat je zegt over dat calorie-overschot en calorie-tekort is in principe wel waar maar word in een calorie-tekort eigenlijk alleen meer eiwitten aangeraden i.v.m. spierafbraak verminderen. Een normale richtlijn is 1 tot 1,5g eiwit per kg (calorie- overschot/tekort maakt niet uit) lichaamsgewicht alhoewel je hier waarschijnlijk wel van wist :P.

Even een tip voor jou: vraag je ouders om dingen als blikjes tonijn, havermout/Brinta, (veel) eieren, melk, bonen en rijst etc. dit zijn een paar goedkope en simpele dingen om in huis te hebben maar wel heel handig voor als je wat degelijk wilt eten.
Klik om te vergroten...

Spierafbraak wordt inderdaad verminderd door een hogere eiwitinname tijdens een calorie-tekort. Wat ik vaak hoor is dat dan een eiwitinname van 2 gram per kg lichaamsgewicht voldoende is dan; dit houd ik zelf dan ook aan. In een calorie-overschot is het aantal calorieën dat je binnenkrijgt voldoende om je lichaam van energie te voorzien en zal de energie niet gezocht worden in de afbraak van spieren. Hierdoor heb je minder eiwit nodig om je spieren te herstellen.
Nu ik dit probeer uit te leggen merk ik dat ik dit soort dingen niet zo heel goed kan beschrijven. :rolleyes:

En ik zie mijn shake (35 gr eiwitpoeder, 50-70 gr brinta, 330ml melk) idd als maaltijd na het sporten. Voordat dat eens gezakt is ben ik een uur verder maar als ik m'n shake maak van water + eiwitpoeder is het zo gezakt. Ik volg meer een "if it fits your macros" schema want zoals ik al zei eet ik het avondeten gewoon thuis mee en hier hou ik rekening mee door de dag. Bijvoorbeeld als we savonds friet eten beperk ik het vet dat ik overdag eet en als we een rijstgerecht eten zorg ik dat ik overdag al wat meer vetten eet. Ik eet op doordeweekse dagen elke dag 12 bruine boterhammen (bevat best wel wat eiwit) waarvan 8 met kipfilet. Ik zie het niet zo zitten om blikjes vis mee te nemen naar stage. Het zou me een heleboel moeite schelen maar vooralsnog kom ik vrij makkelijk aan mn eiwitten. Dit kom vooral door m'n shake (41gr eiwit) en kwark (40gr eiwit).

In het weekend eet ik trouwens wel altijd de dingen die je opnoemt :tearsofjoy:
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#2
vitamine b1 dagelijks, en ook melatonine, 3mg time-released 2/3 keer per week.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mudita zei:
Albedo zei:
@Mudita

Klopt wat je zegt over suikers en koolhydraten. Met zout ligt het wat gevoeliger weet ik inmiddels uit het boek over magnesium. Ik gebruikte tot voor kort Himalaya zout, maar dankzij dit boek stop ik daarmee. Het gaat om de verhoudingen met o.a. calcium dacht ik en nog eentje. Zeezout is wel goed.
Klik om te vergroten...

Zeezout is inderdaad ook wel goed want dit bevat ook gewoon alle vitaminen & mineralen die erin horen te zitten. Alleen is het met zeezout vaak wel een gok omdat het niet gezond zout HOEFT te zijn.
Klik om te vergroten...
De samenstelling van zeezout is wel iets anders dan van tafelzout, maar het blijft gewoon zout en zout is behoorlijk slecht voor je als je er teveel van binnen krijgt. Voor vitaminen zijn genoeg andere bronnen te bedenken die wel gezond voor je zijn.
M
MuditaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Psychedelibee zei:
Mudita zei:
Albedo zei:
@Mudita

Klopt wat je zegt over suikers en koolhydraten. Met zout ligt het wat gevoeliger weet ik inmiddels uit het boek over magnesium. Ik gebruikte tot voor kort Himalaya zout, maar dankzij dit boek stop ik daarmee. Het gaat om de verhoudingen met o.a. calcium dacht ik en nog eentje. Zeezout is wel goed.
Klik om te vergroten...

Zeezout is inderdaad ook wel goed want dit bevat ook gewoon alle vitaminen & mineralen die erin horen te zitten. Alleen is het met zeezout vaak wel een gok omdat het niet gezond zout HOEFT te zijn.
Klik om te vergroten...
De samenstelling van zeezout is wel iets anders dan van tafelzout, maar het blijft gewoon zout en zout is behoorlijk slecht voor je als je er teveel van binnen krijgt. Voor vitaminen zijn genoeg andere bronnen te bedenken die wel gezond voor je zijn.
Klik om te vergroten...

Klopt het is inderdaad beter dan tafelzout. En zoals je zelf al zegt, het word slecht als je er TEVEEL van binnen krijgt.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mudita zei:
Klopt het is inderdaad beter dan tafelzout. En zoals je zelf al zegt, het word slecht als je er TEVEEL van binnen krijgt.
Klik om te vergroten...
Mijn punt was nou juist dat het net zo slecht of goed is als tafelzout, dat het dus onzin is dat zeezout beter voor je zou zijn. Hier ook een stukje van het voedingscentrum:
Voedingscentrum zei:
Zeezout bevat een klein beetje mineralen zoals bijvoorbeeld magnesium en calcium. Dit is zo weinig dat het (bij normale consumptie) niet bijdraagt aan het halen van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheden. Ook andere zouten zoals Keltisch zout of Himalayazout bevatten naast natrium een beetje andere mineralen en spoorelementen, maar dit levert bij normaal gebruik geen relevante bijdrage.
Klik om te vergroten...

Je zou dus kunnen zeggen dat zeezout beter is dan tafelzout, maar aangezien het verschil verwaarloosbaar is en je de mineralen toch uit andere bronnen moet halen kun je net zo goed tafelzout gebruiken.

En wat betreft het teveel aan zout, vrijwel iedereen in de westerse wereld krijgt tegenwoordig teveel zout binnen. Wil je zorgen dat je niet teveel zout binnen krijgt moet je echt alles zelf maken en weinig tot geen zout toevoegen.
o
oortjesLid
01-01-2024, 00:00
#6
12 boterhammen is ook niet altijd goed, je moet gevarieerd eten man.
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#7
@ Skirre

Wat betreft spierafbraak voorkomen en drugs, ga ik ervan uit dat je weet dat je o.a. alcohol beter kan vermijden.

http://drugsforum.info/drugs/spierafbra ... t4771.html
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#8
oortjes zei:
12 boterhammen is ook niet altijd goed, je moet gevarieerd eten man.
Klik om te vergroten...
Waar moet ik het mee variëren dan :/ Heb er wel eens over gedacht maar kan niet echt iets praktisch bedenken.

@albedo
Weet ik ja, ik dronk nooit heel veel (kon nooit heel veel hebben) en mn drugsgebruik is momenteel ook laag :)
o
oortjesLid
01-01-2024, 00:00
#9
maakt niet zoveel uit man, als je maar gewoon aan je macro's komt. Hoe je het zelf invult doet iedereen anders, kijk even op een bodybuilders site?
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#10
oortjes zei:
maakt niet zoveel uit man, als je maar gewoon aan je macro's komt. Hoe je het zelf invult doet iedereen anders, kijk even op een bodybuilders site?
Klik om te vergroten...
Jaa ik kom wel aan mn macro's gelukkig. :) Zal eens op zo'n forum gaan kijken als ik klaar ben met stage. Vooralsnog gaat me dit wel oké af maar inderdaad; er zijn makkelijke manieren om mn macros te halen.
M
MuditaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Psychedelibee zei:
Mudita zei:
Klopt het is inderdaad beter dan tafelzout. En zoals je zelf al zegt, het word slecht als je er TEVEEL van binnen krijgt.
Klik om te vergroten...
Mijn punt was nou juist dat het net zo slecht of goed is als tafelzout, dat het dus onzin is dat zeezout beter voor je zou zijn. Hier ook een stukje van het voedingscentrum:
Voedingscentrum zei:
Zeezout bevat een klein beetje mineralen zoals bijvoorbeeld magnesium en calcium. Dit is zo weinig dat het (bij normale consumptie) niet bijdraagt aan het halen van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheden. Ook andere zouten zoals Keltisch zout of Himalayazout bevatten naast natrium een beetje andere mineralen en spoorelementen, maar dit levert bij normaal gebruik geen relevante bijdrage.
Klik om te vergroten...

Je zou dus kunnen zeggen dat zeezout beter is dan tafelzout, maar aangezien het verschil verwaarloosbaar is en je de mineralen toch uit andere bronnen moet halen kun je net zo goed tafelzout gebruiken.

En wat betreft het teveel aan zout, vrijwel iedereen in de westerse wereld krijgt tegenwoordig teveel zout binnen. Wil je zorgen dat je niet teveel zout binnen krijgt moet je echt alles zelf maken en weinig tot geen zout toevoegen.
Klik om te vergroten...

Sorry, maar als je met bronnen als voedingscentrum komt kan ik je helaas echt niet serieus nemen. En over dat 2e stukje heb je inderdaad wel gelijk omdat bijna overal zout doorheen word gegooid.
M
MuditaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Skirre zei:
Mudita zei:
Skirre zei:
Ik gebruik de supplementen:
- eiwitpoeder
- creatine

Wat hierboven al benoemd is; eiwitpoeder is vooral voor het gemak want je kan net zo goed je maaltijden voorbereiden. Alleen heb ik de optie niet voor het eten van wat ik zelf wil. Het avondeten moet ik thuis gewoon mee eten :cry:. De creatine heb ik gekregen voor mijn verjaardag maar in principe zou ik die weg kunnen laten.
Zijn ook mensen die 2 à 3 shakes per dag drinken maar dat vind ik iets te veel van het goede. Wanneer je in een calorieoverschot zit (met fitness) heb je sowieso minder eiwitten nodig dan wanneer je in een calorie-tekort zit en met een paar kleine aanpassingen in je voedingspatroon kun je best makkelijk aan je eiwitten komen.

Naast deze twee supplementen gebruik ik niks. :wave:
Klik om te vergroten...

Dat klopt maar van wat ik hieruit opmaak gebruik jij een eiwitshake als een maaltijd? Zo moet je het niet meereken in ieder geval. Wat je zegt over dat calorie-overschot en calorie-tekort is in principe wel waar maar word in een calorie-tekort eigenlijk alleen meer eiwitten aangeraden i.v.m. spierafbraak verminderen. Een normale richtlijn is 1 tot 1,5g eiwit per kg (calorie- overschot/tekort maakt niet uit) lichaamsgewicht alhoewel je hier waarschijnlijk wel van wist :P.

Even een tip voor jou: vraag je ouders om dingen als blikjes tonijn, havermout/Brinta, (veel) eieren, melk, bonen en rijst etc. dit zijn een paar goedkope en simpele dingen om in huis te hebben maar wel heel handig voor als je wat degelijk wilt eten.
Klik om te vergroten...

Spierafbraak wordt inderdaad verminderd door een hogere eiwitinname tijdens een calorie-tekort. Wat ik vaak hoor is dat dan een eiwitinname van 2 gram per kg lichaamsgewicht voldoende is dan; dit houd ik zelf dan ook aan. In een calorie-overschot is het aantal calorieën dat je binnenkrijgt voldoende om je lichaam van energie te voorzien en zal de energie niet gezocht worden in de afbraak van spieren. Hierdoor heb je minder eiwit nodig om je spieren te herstellen.
Nu ik dit probeer uit te leggen merk ik dat ik dit soort dingen niet zo heel goed kan beschrijven. :rolleyes:

En ik zie mijn shake (35 gr eiwitpoeder, 50-70 gr brinta, 330ml melk) idd als maaltijd na het sporten. Voordat dat eens gezakt is ben ik een uur verder maar als ik m'n shake maak van water + eiwitpoeder is het zo gezakt. Ik volg meer een "if it fits your macros" schema want zoals ik al zei eet ik het avondeten gewoon thuis mee en hier hou ik rekening mee door de dag. Bijvoorbeeld als we savonds friet eten beperk ik het vet dat ik overdag eet en als we een rijstgerecht eten zorg ik dat ik overdag al wat meer vetten eet. Ik eet op doordeweekse dagen elke dag 12 bruine boterhammen (bevat best wel wat eiwit) waarvan 8 met kipfilet. Ik zie het niet zo zitten om blikjes vis mee te nemen naar stage. Het zou me een heleboel moeite schelen maar vooralsnog kom ik vrij makkelijk aan mn eiwitten. Dit kom vooral door m'n shake (41gr eiwit) en kwark (40gr eiwit).

In het weekend eet ik trouwens wel altijd de dingen die je opnoemt :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

Je hebt gelijk. Maar brood mag je eigenlijk niet meetellen bij je eiwitten omdat dit geen complete eiwitten bevat. Verdiep je maar eens in complete en incomplete eiwitten gaat je een heel hoop gedoe schelen qua voeding. Je moet voor jezelf een doel opstellen waarvan alles complete eiwitten MOET zijn en alles daarover is een extra zeg maar. Dus omdat je nu 2gr eiwit per lichaamsgewicht eet zou je kunnen zeggen dat minimaal 1gr eiwit per kg lichaamsgewicht gaat naar complete eiwitten.
M
MuditaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Albedo zei:
@ Skirre

Wat betreft spierafbraak voorkomen en drugs, ga ik ervan uit dat je weet dat je o.a. alcohol beter kan vermijden.

http://drugsforum.info/drugs/spierafbra ... t4771.html
Klik om te vergroten...

Bijna geen één drug is goed voor je spieren. Behalve psychedelica en ketamine (nog wel een paar meer drugs) daarbij is spierafbraak nul tot minuscuul.
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mudita zei:
Je hebt gelijk. Maar brood mag je eigenlijk niet meetellen bij je eiwitten omdat dit geen complete eiwitten bevat. Verdiep je maar eens in complete en incomplete eiwitten gaat je een heel hoop gedoe schelen qua voeding. Je moet voor jezelf een doel opstellen waarvan alles complete eiwitten MOET zijn en alles daarover is een extra zeg maar. Dus omdat je nu 2gr eiwit per lichaamsgewicht eet zou je kunnen zeggen dat minimaal 1gr eiwit per kg lichaamsgewicht gaat naar complete eiwitten.
Klik om te vergroten...
Hmm hier heb ik ooit ergens iets van gehoord maar nog nooit in verdiept. Ik ga het onderzoeken wanneer ik er tijd voor heb! Klinkt wel interessant moet ik zeggen. :grin:
De eiwitten die in bijvoorbeeld brood zitten mogen volgens jou dus eigenlijk niet meegeteld worden of begrijp ik dit verkeerd? Uiteindelijk zijn het wel eiwitten en dus ook calorieën dus op het eerste gezicht zouden ze wel moeten tellen.
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#15
Psychedelibee zei:
Voor vitaminen zijn genoeg andere bronnen te bedenken die wel gezond voor je zijn.
Klik om te vergroten...

Dat is maar de vraag. Ik weet intussen genoeg via internet, boeken en kritische tv programma's om daaraan zeer te twijfelen. Onze 'gewone' groenten, fruit en vlees bevatten lang niet zoveel vitaminen en mineralen meer als vroeger (pakweg 50 jaar of langer geleden). Het wordt nu heel anders gekweekt. Vooral op gewicht en massa productie met zo laag mogelijke kosten. Biologisch voedsel zou altijd mijn voorkeur zijn als het niet zo duur was. Misschien is het helemaal niet zo duur als je de hoeveelheid mineralen en vitaminen + het ontbreken van gifstoffen en medicijnen daarin zou vergelijken met 'gewone' groenten, fruit en vlees. Wellicht is bijv.1 biologische tomaat net zo gezond als 2 'gewone' tomaten. Of 2 staat tot 3. Helaas gaan we naar de 8+ miljard mensen op aarde en willen de meesten vooral goedkoop en veel vlees eten. De meeste oerwouden worden platgebrand om de westerse vleeskoeien van voer (mais) te kunnen voorzien. De 'aarde' is te klein om iedereen van biologisch voedsel te kunnen voorzien, want daarbij heb je meer grond nodig. Nu met het CO2 probleem wordt het helemaal kritisch.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Albedo zei:
Psychedelibee zei:
Voor vitaminen zijn genoeg andere bronnen te bedenken die wel gezond voor je zijn.
Klik om te vergroten...

Dat is maar de vraag. Ik weet intussen genoeg via internet, boeken en kritische tv programma's om daaraan zeer te twijfelen. Onze 'gewone' groenten, fruit en vlees bevatten lang niet zoveel vitaminen en mineralen meer als vroeger (pakweg 50 jaar of langer geleden). Het wordt nu heel anders gekweekt. Vooral op gewicht en massa productie met zo laag mogelijke kosten. Biologisch voedsel zou altijd mijn voorkeur zijn als het niet zo duur was. Misschien is het helemaal niet zo duur als je de hoeveelheid mineralen en vitaminen + het ontbreken van gifstoffen en medicijnen daarin zou vergelijken met 'gewone' groenten, fruit en vlees. Wellicht is bijv.1 biologische tomaat net zo gezond als 2 'gewone' tomaten. Of 2 staat tot 3. Helaas gaan we naar de 8+ miljard mensen op aarde en willen de meesten vooral goedkoop en veel vlees eten. De meeste oerwouden worden platgebrand om de westerse vleeskoeien van voer (mais) te kunnen voorzien. De 'aarde' is te klein om iedereen van biologisch voedsel te kunnen voorzien, want daarbij heb je meer grond nodig. Nu met het CO2 probleem wordt het helemaal kritisch.
Klik om te vergroten...
Dit heb ik ook wel eens gehoord, evenals verhalen dat het allemaal wel mee valt met de voedingsstoffen tegenwoordig. Ik heb me er zelf niet in verdiept verder, dus durf er geen conclusies over te trekken.

Maar je haalt mijn quote echt totaal uit zijn verband, want dat ging namelijk om zeezout. En zeezout bevat geen vitaminen. Wel mineralen, maar daar is het ook geen goede bron voor.
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#17
Psychedelibee zei:
Maar je haalt mijn quote echt totaal uit zijn verband, want dat ging namelijk om zeezout. En zeezout bevat geen vitaminen. Wel mineralen, maar daar is het ook geen goede bron voor.
Klik om te vergroten...

Nalezend begrijp ik je punt. Ik keek meer naar wat je zei over "andere bronnen".

In het boek lees ik dat de verhoudingen een erg belangrijke rol spelen. Magnesium is betrokken bij ca. 80% van de biochemische lichaamsfuncties en 800 enzymsystemen. Zo is de verhouding van calcium : magnesium ideaal bij 1 :1. Bij stress, medicijngebruik en calciumophoping beter 1 : 2. Nooit mag de verhouding meer dan 2 : 1 zijn. In Amerika is die verhouding nu gemiddeld 10 : 1.

Nog meer verhoudingen zijn belangrijk, maar dit lijkt mij al illustratief genoeg.

Nu is vit. D de hype en over een tijdje zal dat waarschijnlijk magnesium zijn.
M
MuditaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Psychedelibee zei:
Maar je haalt mijn quote echt totaal uit zijn verband, want dat ging namelijk om zeezout. En zeezout bevat geen vitaminen. Wel mineralen, maar daar is het ook geen goede bron voor.
Klik om te vergroten...

Zeezout is inderdaad geen goede bron voor mineralen :grin:. Maar wie gebruikt nou een smaakmaker/kruid om je mineralen e.t.c. binnen te krijgen haha.
M
MuditaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Skirre zei:
Hmm hier heb ik ooit ergens iets van gehoord maar nog nooit in verdiept. Ik ga het onderzoeken wanneer ik er tijd voor heb! Klinkt wel interessant moet ik zeggen. :grin:
De eiwitten die in bijvoorbeeld brood zitten mogen volgens jou dus eigenlijk niet meegeteld worden of begrijp ik dit verkeerd? Uiteindelijk zijn het wel eiwitten en dus ook calorieën dus op het eerste gezicht zouden ze wel moeten tellen.
Klik om te vergroten...

Het telt inderdaad mee aan je calorieën maar je eet brood voor de koolhydraten & vezels. Je eet eiwitten als doel om genoeg aminozuren binnen te krijgen. Elk soort voeding bevat een ander aminozuur "complex". En een soort voeding met complete eiwitten betekent dat het alle essentiële aminozuren in de goeie verhoudingen bevat. Waardoor je spieropbouw dus het beste word gestimuleerd. Bevat het geen complete eiwitten dan werkt het eigenlijk dus ook lang zo goed niet. Daarom mag je brood dus niet meerekenen in je eiwitinname van de dag. Bekijk het zo: Als je nou een oefening doet, dan doe je de hele beweging zodat je spieren optimaal breken. Doe je dit niet, dan train je wel maar lang niet zo goed.
M
MuditaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Albedo zei:
Dat is maar de vraag. Ik weet intussen genoeg via internet, boeken en kritische tv programma's om daaraan zeer te twijfelen. Onze 'gewone' groenten, fruit en vlees bevatten lang niet zoveel vitaminen en mineralen meer als vroeger (pakweg 50 jaar of langer geleden). Het wordt nu heel anders gekweekt. Vooral op gewicht en massa productie met zo laag mogelijke kosten. Biologisch voedsel zou altijd mijn voorkeur zijn als het niet zo duur was. Misschien is het helemaal niet zo duur als je de hoeveelheid mineralen en vitaminen + het ontbreken van gifstoffen en medicijnen daarin zou vergelijken met 'gewone' groenten, fruit en vlees. Wellicht is bijv.1 biologische tomaat net zo gezond als 2 'gewone' tomaten. Of 2 staat tot 3. Helaas gaan we naar de 8+ miljard mensen op aarde en willen de meesten vooral goedkoop en veel vlees eten. De meeste oerwouden worden platgebrand om de westerse vleeskoeien van voer (mais) te kunnen voorzien. De 'aarde' is te klein om iedereen van biologisch voedsel te kunnen voorzien, want daarbij heb je meer grond nodig. Nu met het CO2 probleem wordt het helemaal kritisch.
Klik om te vergroten...

Hier sta ik helemaal achter!

EDIT: Ik ben trouwens ook van mening dat multi vitaminen geen goeie oplossing zijn.
Dit vind ik omdat:
- De vitaminen & mineralen vaak van goedkope en slecht opneembare bronnen komen
- Je van bepaalde vitaminen & mineralen teveel binnen krijgt en van anderen weer te weinig
Dit resulteert dus uiteindelijk alleen maar in schade.

Je moet eerst kijken om zoveel mogelijk uit je voeding te krijgen. Maar het is onmogelijk om alle voedingsstoffen binnen te krijgen uit voeding. Dit is nog nooit op de hele wereld mogelijk geweest tenzij je 1000 verschillende voedingsbronnen op een dag eet. Nu je je voeding goed hebt aangepast ga je kijken naar supplementen. Je laat een bloedtest doen kijkt waar je een tekort van hebt en hier vul je mee aan door middel van supplementen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."