#1
@Mindless en geïnteresseerden: print van een artikel uit NRC over vaccinatie technologie.
Laatste ben ik met je eens! Jouw lichaam, jouw keuze zou het moeten zijn.Ben er wel benieuwd naar, want er kan natuurlijk een groot verschil zitten tussen mensen die zich niet willen laten vaccineren en de hele groep mensen die niet aangeeft zich wel te laten vaccineren.
In ieder geval: ik zou het fijn vinden als we vrij blijven in onze eigen keuze. Dat het niet wordt verplicht, niet direct én niet indirect.
Dan is er geen economie meer over.
Ondertussen zijn er al meer dan 130.000 mensen gevaccineerd in Engeland en nog nergens berichten over dat mensen met bosjes tegelijk dood neer vallen.
Corona is al zelfs in de jaren 60 ontdekt dus het is er altijd al geweest eigenlijk. Belachelijke cijfers by the way.Corona begon ergens in december 2019 als ik het mij goed herinner. De maatregelen werden in NL pas ergens in maart toegepast. Er is een vaccin dacht ik ergens in september uitgevonden dat voor 90procent effectief is. Dit is dan via een nieuwe techniek gemaakt en word sindsdien heel veel gecontroleerd door allerlei instanties.
We leven in 2020. We hebben al met heel veel ziektes te maken gehad, daar vaccins voor ontwikkeld en geleerd van wat er toen goed en fout is gegaan. De techniek is verbeterd, en ik geloof wel dat het nu mogelijk moet zijn om binnen een korte tijd een vaccin te ontwikkelen voor een nieuwe ziekte. Noem mij naïef, maar ik geloof niet dat de vaccin niet zoveel kwaad kan. Het is geen pijnstiller dat in je word gespoten, maar iets een heel ander reactie uitlokt in je lijf en je zo sterker maakt tegen de virus.
Snap de weerstand tegen een vaccin niet goed, en zeker niet op een forum waar we research chemicals gebruiken, versnijdingsmiddelen binnenkrijgen die niet echt goed voor ons zijn, elk weekend heel veel drank en drugs gebruiken en geen beschermingsmiddelen gebruiken als we seks hebben. De weerstand snap ik wel tegen opdringing, minder privacy en wetsveranderingen.
De vaccin zou eigenlijk alleen verplicht moeten worden voor de kwetsbare groepen. Mensen die hier niet tot toe behoren zouden zelf moeten weten of zij het risico gaan nemen om eraan dood te gaan. Al is dat natuurlijk niet sociaal, want je kan het wel per ongeluk overbrengen op de kwetsbare. Maar je schijnt zelfs covid op te kunnen lopen van huisdieren. Als je kijkt naar de coronadoden, zie je daar toch een bepaalde groep mensen in terug: diabetes, vaat en hartziekten, obesitas, 50+, zwakke weerstand, ongezond leven..
Waarom zou er een complot moeten zijn?De overheid is hier inderdaad weer zwaar nalatig, zoals ze tijdens de hele coronacrisis al soft, laf, traag en nalatig zijn. Het is toch wel vrij algemeen bekend al een hele tijd dat vitamine D aangeraden wordt door experts? Het is wetenschappelijk voldoende onderbouwd en de risico’s zijn laag. Mijn hele familie zit aan de vitamine D.
Wat ik me trouwens afvraag: denken jullie echt dat alles, over de hele wereld, dus alle overheden involved, één groot algemeen complot is? Hoe zie je dat precies praktisch voor je? Dit is een oprechte vraag. Denken jullie dat het realistisch/haalbaar is om een hele wereldbol vol mensen massaal voor de gek te houden?
Dit zijn al niet eens enorm hoge aantallen doden (zelfde als griep), maar daarnaast is het dus ook helemaal niet zeker dat die bijna 10.000 doden écht corona doden zijn. Dat zou inmiddels eigenlijk ook wel standaard kennis voor iedereen moeten zijn, maar is het vreemd genoeg niet.Corona is al zelfs in de jaren 60 ontdekt dus het is er altijd al geweest eigenlijk. Belachelijke cijfers by the way.
Wat zijn de belangen in Nederland? Ik heb het al vaak met mn vriendin besproken.... Waarom deelt de overheid geen vitamine d uit?
![]()
Professoren: waarom zwijgt de overheid over vitamine D?
Een groep experts wil dat mensen preventief vitamine D gaan slikken. Genoeg wetenschappelijke studies wijzen naar gunstige effecten op Covid-19. Maar van de overheid horen we niets. ,,Alsof het ons…www.telegraaf.nl
Dom ouderwets Nederlandse stugheid: afwachten en eromheen gedraai... Of opzettelijk informatie achterhouden om andere belangen. Dat is wat ik alleen maar kan zien als redenen hiervoor, 1 van de 2... Sta open voor andere redenen.Het ministerie reageert dat ’een adviespanel dat adviseert over kansrijke, innovatieve behandelingen’ nog geen ’aanleiding ziet’ om richtlijnen in te stellen voor vitaminen.
Dom ouderwets Nederlandse stugheid: afwachten en eromheen gedraai... Of opzettelijk informatie achterhouden om andere belangen. Dat is wat ik alleen maar kan zien als redenen hiervoor, 1 van de 2... Sta open voor andere redenen.
Want waar gaat dit over... Vitamine D is onder andere bewezen goed voor de weerstand. Daar is geen twijfel over. Hoe kun je dit een bevolking niet aanraden? Een bevolking die nu ziek zit te worden door onder andere angst, onzekerheid, gebrek aan sociale activiteiten, fitness activiteiten, het moeten ademen door die on-zinnige mondkapjes de hele tijd... Zou haast gaan twijfelen of de overheid ons wel gezond wíl hebben...
Ik weet niet wat de precieze waarheid nou is. Maar ik weet wel dat er hier iets stinkt. Dit is niet rationeel hoe nu omgegaan wordt met heel veel dingen de laatste tijd.De overheid is hier inderdaad weer zwaar nalatig, zoals ze tijdens de hele coronacrisis al soft, laf, traag en nalatig zijn. Het is toch wel vrij algemeen bekend al een hele tijd dat vitamine D aangeraden wordt door experts? Het is wetenschappelijk voldoende onderbouwd en de risico’s zijn laag. Mijn hele familie zit aan de vitamine D.
Wat ik me trouwens afvraag: denken jullie echt dat alles, over de hele wereld, dus alle overheden involved, één groot algemeen complot is? Hoe zie je dat precies praktisch voor je? Dit is een oprechte vraag. Denken jullie dat het realistisch/haalbaar is om een hele wereldbol vol mensen massaal voor de gek te houden?
En dat is natuurlijk iets dat een overheid noooit zou doen...Eric van Eerdenburg is blij dat er straks een coronavaccinatiebewijs beschikbaar is, maar zegt dat hij als Lowlands-directeur bezoekers juridisch gezien niet kan verplichten dit bij de ingang te tonen. "Dat is iets wat de overheid ons zou moeten verplichten", zegt hij tegen NU.nl.
![]()
Lowlands-directeur Van Eerdenburg: 'Wij kunnen vaccinatiebewijs niet eisen'
Eric van Eerdenburg is blij dat er straks een coronavaccinatiebewijs beschikbaar is, maar zegt dat hij als Lowlands-directeur bezoekers juridisch gezien niet kan verplichten dit bij de ingang te tonen. "Dat is iets wat de overheid ons zou moeten verplichten", zegt hij tegen NU.nl.www.nu.nl
Hehe wacht maar een paar maanden...... Maarja wij zijn gewoon wappies.Ik weet niet wat de precieze waarheid nou is. Maar ik weet wel dat er hier iets stinkt. Dit is niet rationeel hoe nu omgegaan wordt met heel veel dingen de laatste tijd.
En dat is natuurlijk iets dat een overheid noooit zou doen...
Lijkt indd nalatig, aan de andere kant hebben de meeste mensen die gezond eten en elke dag even buitenkomen gewoon genoeg vitamine d. Ze zouden het dan preventief moeten aanraden aan risicogroepen en waarvan bekend is dat deze groepen te weinig vitamine d hebben. Groot percentage oudjes slikt sowieso vitamine d dacht ik dus dat is wel gunstig.Want waar gaat dit over... Vitamine D is onder andere bewezen goed voor de weerstand. Daar is geen twijfel over. Hoe kun je dit een bevolking niet aanraden? Een bevolking die nu ziek zit te worden door onder andere angst, onzekerheid, gebrek aan sociale activiteiten, fitness activiteiten, het moeten ademen door die on-zinnige mondkapjes de hele tijd... Zou haast gaan twijfelen of de overheid ons wel gezond wíl hebben...
Ik lees dit sinds maart op insta onder andere en ik wacht maar en wacht maarHehe wacht maar een paar maanden...... Maarja wij zijn gewoon wappies.
Ik hoop oprecht dat ik het verkeerd heb.Ik lees dit sinds maart op insta onder andere en ik wacht maar en wacht maar)
Overigens denk ik dat zo’n wet er door duwen echt niet makkelijk is maar dat ze het ongetwijfeld willen gaan proberen. De coronawet duurde ook baarden.
Ik begrijp wel dat festivals het willen, die proberen gewoon niet massaal failliet te gaan en elke mogelijke oplossing is een sprankje hoop.
Heb je een punt ja, dat het om zoveel mensen gaat en dat ze deden wat de overheid aanraadde. Maar ik weet het niet, we zullen het zien...Helaas, als er veel zich laten vaccineren hebben (en in het geval dat het blijkt dat de lange termijn bijwerkingen toevallig wel er zijn), gaat er enorm veel belastingsgeld vrijgemaakt worden om deze mensen in het mate van het mogelijke te redden, gezien het om zoveel mensen gaat, die dan nog eens de narrative van de overheid volgden. Ook zij die zich niet laten vaccineren en zeiden dat ze het onveilig worden, gaan daar mee voor betalen, nadat ze uitgemaakt werden door die andere groep voor "anti-vaxxers" (vroeger een woord die gebruikt werd om mensen die vaccinaties die al decennia lang bestaan weigeren aan te duiden, in 2020 nu ook voor mensen die gloednieuwe vaccinaties die zich nog niet op lange termijn bewezen hebben).
Dat is inderdaad gaande. Verdeel en heers.Daarom is overheidsdwang belachelijk. Zo gaan twee of meerdere zijdes het in het oneindige blijven uitvechten met elkaar met alle problemen vandien. Eigenlijk zou het heel simpel zijn: festival wilt mensen die niet gevaccineerd zijn weren van hun festival? PRIMA, hun recht, zo lang het hun eigen beslissing is en niet opgelegd door overheid. Mensen die zich niet laten vaccineren kunnen naar festivals gaan waar organisatoren dat niet verplichten. En zij die zich wel laten vaccineren hebben kunnen het dan ook wagen op die laatste festivals als ze durven. Allemaal eigen keuzes dus en dus eigen risicobepaling, in plaats van dat een deel van de bevolking de ander onderdrukt via overheid.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."