Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVaccin tegen het Coronavirus

Vaccin tegen het Coronavirus

3595 antwoorden
455 weergaven
18-5-2026
L
Lid 147679Lid
01-01-2024, 00:00
#1
dame mag kiezen lekker lullen , of. wat gaat er door je hoofd
?

ot :zou de spuitkracht van een gevaccineerden toenemen of afnemen na een vaccinatiespuit
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Deze samenvatting heeft een uitgebreide uitleg nodig. Kan dat ook @ljuv? :tearsofjoy:
L
Lid 147679Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Zanza zei:
Deze samenvatting heeft een uitgebreide uitleg nodig. Kan dat ook @ljuv? :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
zie terug naar oorspronkelijk bericht uche moeilijk uit rol te komen nu (acteurs hebben ook vaak decompensatieperiodes na een rol nodig )
potverdikke alle totempalen nog aan toe bleekhuid
schelm
moge een losgeslagen bizon vol in je bolle bleekbuik bombarderen uche
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Rivalrie zei:
Tja zit er aan te komen. Verdere uitsluiting van mensen.

Na de korte lockdown zou volgens het OMT de ’2G-regel’ moeten worden ingevoerd. Niet-gevaccineerden kunnen dan geen QR-code meer krijgen, ook niet na een negatieve test.

www.telegraaf.nl

LIVE | ’OMT adviseert kabinet lockdown-achtige maatregelen voor twee weken’

Ondanks een hoge vaccinatiegraad krijgt Nederland binnenkort vermoedelijk opnieuw te maken met extra coronamaatregelen. De druk op de zorg is hoog en in Den Haag wordt gebroed op nieuw ingrijpen.
www.telegraaf.nl www.telegraaf.nl
Klik om te vergroten...
Prikken dus!
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zanza zei:
Prikken dus!
Klik om te vergroten...
Waarom zou ik dat doen ? :) Ik heb al COVID gehad
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zanza zei:
Prikken dus!
Klik om te vergroten...
Dit is wat 2g in Duitsland doet. Nog nooit zoveel besmettingen als nu.

255069562_10221826907116628_6821628403565075950_n.jpg
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Rivalrie zei:
Dit is wat 2g in Duitsland doet. Nog nooit zoveel besmettingen als nu.

Bekijk bijlage 32236
Klik om te vergroten...
Zolang dat de druk op de zorg verlicht en men niet erg ziek wordt is dat nog niet eens zo erg.

En wat betreft dat je al covid hebt gehad, weet niet hoe lang geleden, maar die antistoffen zijn toch ook niet voor eeuwig. Zal straks ieder jaar prikken worden wellicht. Of om de zoveel jaar, weten wij veel wat ze kunnen doorontwikkelen
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#8
Rivalrie zei:
Dit is wat 2g in Duitsland doet. Nog nooit zoveel besmettingen als nu.
Klik om te vergroten...
Hier verwar je een correlatie met een causaal verband.
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zanza zei:
Zolang dat de druk op de zorg verlicht en men niet erg ziek wordt is dat nog niet eens zo erg.

En wat betreft dat je al covid hebt gehad, weet niet hoe lang geleden, maar die antistoffen zijn toch ook niet voor eeuwig. Zal straks ieder jaar prikken worden wellicht. Of om de zoveel jaar, weten wij veel wat ze kunnen doorontwikkelen
Klik om te vergroten...
Ik ben wel van mening ondertussen dat die prik geen donder helpt om het te bestrijden, het maakt het juist gevaarlijker doordat men ‘minder zichtbaar ziek wordt’ al heb ik daar deels mijn vraagtekens bij en het zo juist gemakkelijker doorgeeft.
Om niet beperkt te worden, oké. Maar om jezelf en of anderen te beschermen: neh.

enkel gebaseerd op mijn mening door wat ik nu zie en ervaar van dichtbij.

met vriendelijke groet,
Een gevaccineerde.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Druktemaker zei:
Ik ben wel van mening ondertussen dat die prik geen donder helpt om het te bestrijden, het maakt het juist gevaarlijker doordat men ‘minder zichtbaar ziek wordt’ al heb ik daar deels mijn vraagtekens bij en het zo juist gemakkelijker doorgeeft.
Om niet beperkt te worden, oké. Maar om jezelf en of anderen te beschermen: neh.
Klik om te vergroten...
En daarom moet je als gevaccineerde evengoed blijven testen bij klachten. Dat doen velen nu niet. Verder ben ik het met je eens dat het qr code systeem niet werkt. Deels om bovenstaande reden.

Edit: Ik ben, ook vanwege mijn werk, al 41 keer getest. Waarvan 7 keer na mijn vaccinatie in mei. Ik ken zat mensen die zich nog nooit hebben laten testen en gewoon de prik hebben gehaald en denken: mooi, veilig
L
Lid 147679Lid
01-01-2024, 00:00
#11
ik heb rondom corona en het vaccineren vele vermoedens.

echter heel weinig harde feiten of zekerheden... dat is nu iets waar ik me niet aan verbrand ...

er wordt over zaken gelogen in het beleid errond, er zijn vele fouten gemaakt , er is disinformatie geweest?

wie durft er met zekerheden praten hieromtrent?

dus ik ben noch tegen de mensen die het vaccin namen noch tegen de ongevaccineerden of anti vaxxers als die er ook zijn.

ik ben ook qua levensfilosofie iemand die neigt naar het angnosticisme :
  • Het agnosticisme is de filosofische bedenking dat kennis van (een) hogere macht(en) niet zeker kan zijn, omdat deze niet (met de wetenschappelijke methode) te bewijzen is. Een agnost is iemand die geen overtuiging heeft jegens het wel of niet bestaan van (een) bovennatuurlijk(e) machten


  • zo hou ik me qua intellect soepel ,zo analyseer ik ook maatschappelijke debatten enz , ik flirt met vele theoriĂ«n maar heb weinig zekerheden? wie wel? intuities heb ik wel. maarja das persoonlijlk

maar iemand die vaak met mij praat zal zien dat ik altijd zelfreflectief blijf , en men denken herevalueer... en soms zelfs corrigeer terwijl ik nog maar de woorden uitsprak.

we moeten ons hoofd soepel houden en proberen het kaf van het koren te scheiden

ps ik opper voor een soort add samenvatter op toekomstige fora te plaatsen , die bij een knopje in de rechterhoek teksten essentieel kunnen samenvatten

met artificiële intelligentie en de vele miljoenen euro's die het forum opbracht, lijkt me dit haalbaar, tegen 2025

ik wil al mijn broeders en zusters kunnen bereiken ,geen uitgeslotenen aub
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zanza zei:
En daarom moet je als gevaccineerde evengoed blijven testen bij klachten. Dat doen velen nu niet. Verder ben ik het met je eens dat het qr code systeem niet werkt. Deels om bovenstaande reden.

Edit: Ik ben, ook vanwege mijn werk, al 41 keer getest. Waarvan 7 keer na mijn vaccinatie in mei. Ik ken zat mensen die zich nog nooit hebben laten testen en gewoon de prik hebben gehaald en denken: mooi, veilig
Klik om te vergroten...
Precies. Wat heeft het voor zin te vaccineren als mensen daarmee denken dat ze hun plicht hebben voltooid?
Zo denkt overigens niet iedereen, ook niet degene die ik van dichtbij meemaak. Die hebben in het begin weinig tot geen klachten gehad (gevaccineerd allemaal) en toen het helder werd dat er een corona had, was gelijk de hele bende aan de beurt. In mijn ogen is de vaccinatie ook op zich een risico doordat het jĂșĂ­st klachten afvlakt en je zonder enig besef het doorgeeft.
H
HĂȘlĂȘl ben Shaáž„arLid
01-01-2024, 00:00
#13
Druktemaker zei:
Precies. Wat heeft het voor zin te vaccineren als mensen daarmee denken dat ze hun plicht hebben voltooid?
Zo denkt overigens niet iedereen, ook niet degene die ik van dichtbij meemaak. Die hebben in het begin weinig tot geen klachten gehad (gevaccineerd allemaal) en toen het helder werd dat er een corona had, was gelijk de hele bende aan de beurt. In mijn ogen is de vaccinatie ook op zich een risico doordat het jĂșĂ­st klachten afvlakt en je zonder enig besef het doorgeeft.
Klik om te vergroten...

Precies.
Gewoon stoppen met vaccineren. Dood gaan we toch, en nu gaan de zwaksten eerst. Dat is gewoon de natuur.

Alles wat Europa, de overheid, artsen, de GGD's en de RIVM er over zeggen is gewoon onzin en daar moet je niet naar luisteren.
Just my 2 cents.
M
Mevrouw PlĂžpLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zucht
M
Mevrouw PlĂžpLid
01-01-2024, 00:00
#15
Eens een andere post van mij hier dan anders. Geen feiten, geen fact checking, geen discussiepunt.

Ik sta er 100% achter dat er maatregelen getroffen moeten worden (niet perse met de maatregelen die er genomen worden). Maar de omschakeling naar de winter, het vooruitzicht op weer een periode met flinke beperkingen. En in tegenstelling tot vorig jaar heb ik nu wél gevoelens en emoties, maar maar niet meer dezelfde band met de vriend waarmee ik vorig jaar de lockdown goed ben doorgekomen. Oftewel, ik ben nu echt alleen.

Het klapt er hard in. Gisteravond kreeg ik het nieuws dat mijn vader in het ziekenhuis ligt met stevig hartfalen. In eerste instantie was er geen plek voor hem, het schijnt druk te zijn, maar hij mocht ook absoluut niet meer naar huis. Nog meer spanning, nog meer ellende.

Een kwartier later zat ik op de fiets naar de stad. Om samen met heel veel anderen nog één avond gezelligheid mee te pakken. Voelde ontzettend hypocriet, want risico, en als mijn vader nu corona krijgt is het klaar. Maar ik weet even niet meer hoe ik komende tijd mentaal mijn hoofd boven water moet houden, heb het voor mezelf goed gepraat met de door mij zo gehate opmerking 'maar ik had het nodig'.

De aanhoudende ellende van corona, de nieuwe maatregelen, weer een donkere tijd tegemoet. Het raakt ons in meer of mindere mate allemaal. Ik hoop dat we naast alle meningsverschillen, verschillende overtuigingen en frustraties elkaar wél kunnen vinden in steun, waar nodig, voor wie het nodig heeft. Want uiteindelijk moeten we hier linksom of rechtsom allemaal doorheen.
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mevrouw PlĂžp zei:
Eens een andere post van mij hier dan anders. Geen feiten, geen fact checking, geen discussiepunt.

Ik sta er 100% achter dat er maatregelen getroffen moeten worden (niet perse met de maatregelen die er genomen worden). Maar de omschakeling naar de winter, het vooruitzicht op weer een periode met flinke beperkingen. En in tegenstelling tot vorig jaar heb ik nu wél gevoelens en emoties, maar geen maar niet meer dezelfde band met de vriend waarmee ik vorig jaar de lockdown goed ben doorgekomen.

Het klapt er hard in. Gisteravond kreeg ik het nieuws dat mijn vader in het ziekenhuis ligt met stevig hartfalen. In eerste instantie was er geen plek voor hem, het schijnt druk te zijn, maar hij mocht ook absoluut niet meer naar huis. Nog meer spanning, nog meer ellende.

Een kwartier later zat ik op de fiets naar de stad. Om samen met heel veel anderen nog één avond gezelligheid mee te pakken. Voelde ontzettend hypocriet, want risico, en als mijn vader nu corona krijgt is het klaar. Maar ik weet even niet meer hoe ik komende tijd mentaal mijn hoofd boven water moet houden, heb het voor mezelf goed gepraat met de door mij zo gehate opmerking 'maar ik had het nodig'.

De aanhoudende ellende van corona, de nieuwe maatregelen, weer een donkere tijd tegemoet. Het raakt ons in meer of mindere mate allemaal. Ik hoop dat we naast alle meningsverschillen, verschillende overtuigingen en frustraties elkaar wél kunnen vinden in steun, waar nodig, voor wie het nodig heeft. Want uiteindelijk moeten we hier linksom of rechtsom allemaal doorheen.
Klik om te vergroten...
❀❀
M
Mevrouw PlĂžpLid
01-01-2024, 00:00
#17
IMG_20211113_181024.jpg
Ik vond hem leuk.
H
Hija de la luna 1Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Mevrouw PlĂžp zei:
Zucht
Klik om te vergroten...
Ik deed net zoals jij, nog flink naar cafe /disco hier, tussen al die drukke leuke mensen weliswaar allemaal gevaccineerd, wat geniet ik van dat gezellige samenhorigheidsgevoel. Maar dan thuis komt de twijfel
..ojee heb niet opgepast 
.zal toch niet ?
.dat ze heel de boel dan maar weer sluiten he 😡wat moet moet .

het beste met je vader, komt wel goed 🙏
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hija de la luna 1 zei:
weliswaar allemaal gevaccineerd
Klik om te vergroten...
Het 2g systeem is nog niet ingegaan hĂš :)
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#20
QueerMan zei:
Op basis van achterdocht en termen als 'zuivere koffie' (!) is een gesprek niet echt mogelijk.
Klik om te vergroten...
Hahaha shit, ik maakte die fout laatst al eerder.

Ik baseer me niet puur op achterdocht. En Nederland doet het zeker niet beter. Hoeveel belasting betalen veel grote -in Nederland gevestigde- multinationals? Gedoe met de afschaffing dividendbelasting vergeten?

Geld = macht. Grote bedrijven hebben geld, ik vind je naĂŻef als je denkt dat bedrijven daar geen misbruik van maken. Al helemaal als voorbeelden waarin precies dĂĄt gebeurd is, makkelijk te vinden zijn.


QueerMan zei:
- Onderschat nooit de stommiteit van mensen, inclusief onze bestuurders;
Klik om te vergroten...
Jij onderschat hoe slim en geniepig mensen kunnen zijn.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...4445464748...180
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."