Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVaccin tegen het Coronavirus

Vaccin tegen het Coronavirus

3595 antwoorden
432 weergaven
18-5-2026
B
BlaatschaapLid
01-01-2024, 00:00
#1
Rivalrie zei:
School gemist ?

Weet nou niet of je zit te trollen of gewoon niet in staat bent om te lezen....
Klik om te vergroten...
Variant A.30 komt helemaal niet voor in Nederland. Dus die relatie met de tabel die je post klopt niet.

A.30 wereldwijd: https://cov-lineages.org/lineage.html?lineage=A.30

Varianten in Nederland: https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/virus/varianten

Het is niet de eerste keer dat je hier beweringen plaatst die achteraf ontkracht worden. Dus misschien moet je eens in de spiegel kijken naar je eigen leesvaardigheid.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Blaatschaap zei:
Variant A.30 komt helemaal niet voor in Nederland. Dus die relatie met de tabel die je post klopt niet.

A.30 wereldwijd: https://cov-lineages.org/lineage.html?lineage=A.30

Varianten in Nederland: https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/virus/varianten

Het is niet de eerste keer dat je hier beweringen plaatst die achteraf ontkracht worden. Dus misschien moet je eens in de spiegel kijken naar je eigen leesvaardigheid.
Klik om te vergroten...
In je eigen bron staat letterlijk:

In onderstaande tabel staan de resultaten uit de kiemsurveillance voor de VOC en VOI van WHO en ECDC. Het totaal aantal onderzochte monsters in de kiemsurveillance omvat naast de varianten in deze tabel alle andere varianten. Het gaat hierbij om de monsters die succesvol zijn geanalyseerd. De monsters die niet succesvol zijn geanalyseerd, staan niet in deze tabel.
B
BlaatschaapLid
01-01-2024, 00:00
#3
Rivalrie zei:
In je eigen bron staat letterlijk:

In onderstaande tabel staan de resultaten uit de kiemsurveillance voor de VOC en VOI van WHO en ECDC. Het totaal aantal onderzochte monsters in de kiemsurveillance omvat naast de varianten in deze tabel alle andere varianten. Het gaat hierbij om de monsters die succesvol zijn geanalyseerd. De monsters die niet succesvol zijn geanalyseerd, staan niet in deze tabel.
Klik om te vergroten...
Wat is je punt?

Ze hebben dus geen bevestiging van A.30 in Nederland (of überhaupt ergens sinds februari dit jaar) maar jij kan al wel vast de conclusie trekken dat A.30 de oorzaak is dat gevaccineerden ziek worden?
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Blaatschaap zei:
Wat is je punt?

Ze hebben dus geen bevestiging van A.30 in Nederland (of überhaupt ergens sinds februari dit jaar) maar jij kan al wel vast de conclusie trekken dat A.30 de oorzaak is dat gevaccineerden ziek worden?
Klik om te vergroten...
Gevaccineerden werden altijd al ziek. Dat staat uitgebreid omschreven in dit topic.

Deze mutaties zullen enkel leiden tot meer zieken onder gevaccineerden.
B
BlaatschaapLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dat gevaccineerde ziek worden ontken ik ook niet.

Jij post dat steeds meer gevaccineerde ziek worden door A.30. Alleen komt A.30 niet voor, dus klopt je bewering niet.

Als A.30 dominant zou worden omdat hij meer besmettelijk is, dan zou dat inderdaad een probleem zijn voor gevaccineerden (net zo goed voor ongevaccineerden overigens). Maar dat is hij niet, en zo te zien wordt hij dat ook niet gezien ze hem ook niet meer tegenkomen.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Blaatschaap zei:
Dat gevaccineerde ziek worden ontken ik ook niet.

Jij post dat steeds meer gevaccineerde ziek worden door A.30. Alleen komt A.30 niet voor, dus klopt je bewering niet.

Als A.30 dominant zou worden omdat hij meer besmettelijk is, dan zou dat inderdaad een probleem zijn voor gevaccineerden (net zo goed voor ongevaccineerden overigens). Maar dat is hij niet, en zo te zien wordt hij dat ook niet gezien ze hem ook niet meer tegenkomen.
Klik om te vergroten...
Kijk en daar heb je goed punt en kan ik er iets mee. Enkel zeggen dat iets niet klopt is een beetje nutteloos :)

Heb mijn bericht aangepast, dus dank voor de info. De variant lijkt inderdaad weinig voor te komen.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#7
Rivalrie zei:
Gevaccineerden werden altijd al ziek. Dat staat uitgebreid omschreven in dit topic.
Klik om te vergroten...
Lol?! Wordt zelden ziek vind dit een gekke / vreemde conclusie van je 😜
Ben om de reden dat ik zelden ziek wordt me ook laten vaccineren zodat ik nu minder snel covid19 krijg. En veilig mijn kwetsbare familie en vrienden kan blijven bezoeken.
B
BlaatschaapLid
01-01-2024, 00:00
#8
Rivalrie zei:
Kijk en daar heb je goed punt en kan ik er iets mee. Enkel zeggen dat iets niet klopt is een beetje nutteloos :)

Heb mijn bericht aangepast, dus dank voor de info. De variant lijkt inderdaad weinig voor te komen.
Klik om te vergroten...
Ik was wat kort door de bocht, eens. Maar voorbarig zulke conclusies trekken zonder eerst wat door te zoeken zijn net zo goed nutteloos :) het is nou niet dat deze heel lastig was om te controleren :tongueout:
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Blaatschaap zei:
Ik was wat kort door de bocht, eens. Maar voorbarig zulke conclusies trekken zonder eerst wat door te zoeken zijn net zo goed nutteloos :) het is nou niet dat deze heel lastig was om te controleren :tongueout:
Klik om te vergroten...
Klopt. Tunnelvisie noem ik het maar even. Blijkbaar zorgt mijn irritatie over de nieuwsberichten en potentiële maatregelen tegen ongevaccineerden voor extra tunnelvisie. Daarom is het goed om discussies te kunnen voeren op basis van feiten.

Ik ben nooit te beroerd om weergelegde ideeën aan te passen of open te staan voor andere feiten.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#10
Fijn artikel, cijfers in perspectief
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mevrouw Pløp zei:
Fijn artikel, cijfers in perspectief
Klik om te vergroten...
Inderdaad goed geschreven. Ben het zo goed als met alles eens :)
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Mevrouw Pløp zei:
Fijn artikel, cijfers in perspectief
Klik om te vergroten...
Lijkt me een genuanceerd artikel.
Fijn dat je deze deelde.
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Rivalrie zei:
Het aandeel zieken onder gevaccineerden is gestegen van 25% naar 44%. Verwachting is dat dit aandeel zal stijgen naar 80%.

Bekijk bijlage 31543
Klik om te vergroten...

Niet meer dan logisch toch? Een vaccinatie voorkomt geen besmetting en er zijn veel meer mensen gevaccineerd dan niet. In mijn ogen dus heel logisch dat dit aandeel alleen maar omhoog gaat de komende tijd, gezien de boel weer gaat opleven. Wat ik persoonlijk veel belangrijkere cijfers vind is het aantal ziekenhuis en ic opnames en het % wat daarvan niet gevaccineerd is. De duidelijke cijfers daarvan zullen we nog even op moeten wachten tot we echt in de "golf" zitten denk ik.
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#14
HierEnDaarEenFuifje zei:
Niet meer dan logisch toch? Een vaccinatie voorkomt geen besmetting en er zijn veel meer mensen gevaccineerd dan niet. In mijn ogen dus heel logisch dat dit aandeel alleen maar omhoog gaat de komende tijd, gezien de boel weer gaat opleven. Wat persoonlijk veel belangrijkere cijfers vind is het aantal ziekenhuis en ic opnames en het % wat daarvan niet gevaccineerd is. De duidelijke cijfers daarvan zullen we nog even op moeten wachten tot we echt in de "golf" zitten denk ik.
Klik om te vergroten...

Ik vind het niet fijn om een tabel te zien, zonder dat er staat waar die vandaan komt en door welke partij die is gemaakt, of uit welke studie deze dan komt.
Excel heb zelf ook.
En maar een hbo opleiding, geen universtaire en niet in de medische hoek.

Mevrouw Pløp zei:
Fijn artikel, cijfers in perspectief
Klik om te vergroten...
Deze was - zonder tabelletje ( tabellen moet je ook maar goed moet kunnen interpreteren, waarbij de volledige informatie in studies nodig is ) sowieso toegankelijker.
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#15
QueerMan zei:
Ik vind het niet fijn om een tabel te zien, zonder dat er staat waar die vandaan komt en door welke partij die is gemaakt, of uit welke studie deze dan komt.
Excel heb zelf ook.
En maar een hbo opleiding, geen universtaire en niet in de medische hoek.
Klik om te vergroten...

Vind ik ook, maar op zich is er aan die tabel niets geks te zien.

Enige grappig vind ik wel dat de statistieken zijn gebaseerd op "zelf rapporteren". Zo te lezen heeft niemand hoeven bewijzen dat hij daadwerkelijk gevaccineerd is, dus is dit heel fraude gevoelig. Kan me namelijk zeker inbeelden dat er fanatiekelingen zijn tegen het vaccin die dan doorgeven gevaccineerd te zijn om het vaccin in een kwaad daglicht te stellen.

Of ga ik nu teveel van het slechte uit? :)
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#16
HierEnDaarEenFuifje zei:
Enige grappig vind ik wel dat de statistieken zijn gebaseerd op "zelf rapporteren". Zo te lezen heeft niemand hoeven bewijzen dat hij daadwerkelijk gevaccineerd is, dus is dit heel fraude gevoelig. Kan me namelijk zeker inbeelden dat er fanatiekelingen zijn tegen het vaccin die dan doorgeven gevaccineerd te zijn om het vaccin in een kwaad daglicht te stellen.

Of ga ik nu teveel van het slechte uit? :)
Klik om te vergroten...
Ja. :tongueout:

Maar in de hele godvergeten wetenschap doen ze in elke tak van sport, aan 'peer-review'. Dus andere collega's controleren kritisch de studies. Ze herhalen experimenten. Soms blijken dan dingen te kloppen, andere keren blijken ze het toch nog niet of niet helemaal of helemaal niet te weten.
En da's ook een vak...
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mevrouw Pløp zei:
Fijn artikel, cijfers in perspectief
Klik om te vergroten...
Wat overigens een van voor mij belangrijke opmerking in dit artikel is:

In de samenleving zal ondertussen door de gezonde mensen natuurlijke immuniteit worden opgebouwd, dat anders dan de coronavaccins, wel duurzame bescherming geeft.

Dit is oa waarom ik tegengeluid geef aan het vaccineren. Fijn dat het artsencollectief het hiermee eens is.

Verbaasd mij wel een beetje dat de pro vaccineren mensen het in dit topic het ook goed artikel vinden.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#18
QueerMan zei:
Ik vind het niet fijn om een tabel te zien, zonder dat er staat waar die vandaan komt en door welke partij die is gemaakt, of uit welke studie deze dan komt.
Excel heb zelf ook.
En maar een hbo opleiding, geen universtaire en niet in de medische hoek.


Deze was - zonder tabelletje ( tabellen moet je ook maar goed moet kunnen interpreteren, waarbij de volledige informatie in studies nodig is ) sowieso toegankelijker.
Klik om te vergroten...
Sowieso is het interpreteren van cijfers en er de juiste betekenis aan geven een vak apart, evenals het stellen van de juiste vraag.

Mijn afstuderen was op een onderwerp waar veel onderzoek naar is gedaan vanuit de overheid en diverse grote onderzoeksorganisaties. Op basis van die onderzoeken zijn conclusies getrokken die de publieke opinie beïnvloeden en de negatieve tendens daarin steunen. Binnen de organisatie was men het erover eens, de conclusies uit de onderzoeken waren waar. Mij viel op dat die onderzoeken niet vertelden wat ik wilde weten.

Het verschil tussen "doet iedereen hetzelfde?" of "doet iedereen in eenzelfde situatie hetzelfde?" bleek enorm.

En het beeld dat heerste ging finaal onderuit, wat het onderlinge vertrouwen en de samenwerking tussen teams verbeterde. "Oh, blijkbaar doen zij in eenzelfde situatie hetzelfde als ik. Alleen werken we met verschillende situaties, en dus handelen we verschillend".

Dat vind ik het lastige in de corona discussie, er wordt zoveel uit context geknipt, verkeerd geïnterpreteerd, antwoorden aan verkeerde vragen toegeschreven, etc.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#19
Rivalrie zei:
Dat hoeft toch ook niet als het een analyse op de data is? Er staat in het plaatje wat de bron is.
Klik om te vergroten...
Nouja, wel als het linkje waar de 'data' vandaan komen niet bestaat, en wel bestaande bronnen niet overeen komen met wat een zelf gefabriceerde tabel lijkt.


Kijk wat ik net vond trouwens:
1635517325589.png
P
Plucky DuckLid
01-01-2024, 00:00
#20
ljuv zei:
Nouja, wel als het linkje waar de 'data' vandaan komen niet bestaat, en wel bestaande bronnen niet overeen komen met wat een zelf gefabriceerde tabel.


Kijk wat ik net vond trouwens:
Klik om te vergroten...
Ik vond deze!

4487E99E-4F42-42E6-8F16-C189CDDDF015.png

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...3334353637...180
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."