Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVaccin tegen het Coronavirus

Vaccin tegen het Coronavirus

3595 antwoorden
545 weergaven
18-5-2026
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zanza zei:
En daarom moet je als gevaccineerde evengoed blijven testen bij klachten. Dat doen velen nu niet. Verder ben ik het met je eens dat het qr code systeem niet werkt. Deels om bovenstaande reden.

Edit: Ik ben, ook vanwege mijn werk, al 41 keer getest. Waarvan 7 keer na mijn vaccinatie in mei. Ik ken zat mensen die zich nog nooit hebben laten testen en gewoon de prik hebben gehaald en denken: mooi, veilig
Klik om te vergroten...
Precies. Wat heeft het voor zin te vaccineren als mensen daarmee denken dat ze hun plicht hebben voltooid?
Zo denkt overigens niet iedereen, ook niet degene die ik van dichtbij meemaak. Die hebben in het begin weinig tot geen klachten gehad (gevaccineerd allemaal) en toen het helder werd dat er een corona had, was gelijk de hele bende aan de beurt. In mijn ogen is de vaccinatie ook op zich een risico doordat het júíst klachten afvlakt en je zonder enig besef het doorgeeft.
H
Hêlêl ben ShaḥarLid
01-01-2024, 00:00
#2
Druktemaker zei:
Precies. Wat heeft het voor zin te vaccineren als mensen daarmee denken dat ze hun plicht hebben voltooid?
Zo denkt overigens niet iedereen, ook niet degene die ik van dichtbij meemaak. Die hebben in het begin weinig tot geen klachten gehad (gevaccineerd allemaal) en toen het helder werd dat er een corona had, was gelijk de hele bende aan de beurt. In mijn ogen is de vaccinatie ook op zich een risico doordat het júíst klachten afvlakt en je zonder enig besef het doorgeeft.
Klik om te vergroten...

Precies.
Gewoon stoppen met vaccineren. Dood gaan we toch, en nu gaan de zwaksten eerst. Dat is gewoon de natuur.

Alles wat Europa, de overheid, artsen, de GGD's en de RIVM er over zeggen is gewoon onzin en daar moet je niet naar luisteren.
Just my 2 cents.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zucht
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#4
Eens een andere post van mij hier dan anders. Geen feiten, geen fact checking, geen discussiepunt.

Ik sta er 100% achter dat er maatregelen getroffen moeten worden (niet perse met de maatregelen die er genomen worden). Maar de omschakeling naar de winter, het vooruitzicht op weer een periode met flinke beperkingen. En in tegenstelling tot vorig jaar heb ik nu wél gevoelens en emoties, maar maar niet meer dezelfde band met de vriend waarmee ik vorig jaar de lockdown goed ben doorgekomen. Oftewel, ik ben nu echt alleen.

Het klapt er hard in. Gisteravond kreeg ik het nieuws dat mijn vader in het ziekenhuis ligt met stevig hartfalen. In eerste instantie was er geen plek voor hem, het schijnt druk te zijn, maar hij mocht ook absoluut niet meer naar huis. Nog meer spanning, nog meer ellende.

Een kwartier later zat ik op de fiets naar de stad. Om samen met heel veel anderen nog één avond gezelligheid mee te pakken. Voelde ontzettend hypocriet, want risico, en als mijn vader nu corona krijgt is het klaar. Maar ik weet even niet meer hoe ik komende tijd mentaal mijn hoofd boven water moet houden, heb het voor mezelf goed gepraat met de door mij zo gehate opmerking 'maar ik had het nodig'.

De aanhoudende ellende van corona, de nieuwe maatregelen, weer een donkere tijd tegemoet. Het raakt ons in meer of mindere mate allemaal. Ik hoop dat we naast alle meningsverschillen, verschillende overtuigingen en frustraties elkaar wél kunnen vinden in steun, waar nodig, voor wie het nodig heeft. Want uiteindelijk moeten we hier linksom of rechtsom allemaal doorheen.
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mevrouw Pløp zei:
Eens een andere post van mij hier dan anders. Geen feiten, geen fact checking, geen discussiepunt.

Ik sta er 100% achter dat er maatregelen getroffen moeten worden (niet perse met de maatregelen die er genomen worden). Maar de omschakeling naar de winter, het vooruitzicht op weer een periode met flinke beperkingen. En in tegenstelling tot vorig jaar heb ik nu wél gevoelens en emoties, maar geen maar niet meer dezelfde band met de vriend waarmee ik vorig jaar de lockdown goed ben doorgekomen.

Het klapt er hard in. Gisteravond kreeg ik het nieuws dat mijn vader in het ziekenhuis ligt met stevig hartfalen. In eerste instantie was er geen plek voor hem, het schijnt druk te zijn, maar hij mocht ook absoluut niet meer naar huis. Nog meer spanning, nog meer ellende.

Een kwartier later zat ik op de fiets naar de stad. Om samen met heel veel anderen nog één avond gezelligheid mee te pakken. Voelde ontzettend hypocriet, want risico, en als mijn vader nu corona krijgt is het klaar. Maar ik weet even niet meer hoe ik komende tijd mentaal mijn hoofd boven water moet houden, heb het voor mezelf goed gepraat met de door mij zo gehate opmerking 'maar ik had het nodig'.

De aanhoudende ellende van corona, de nieuwe maatregelen, weer een donkere tijd tegemoet. Het raakt ons in meer of mindere mate allemaal. Ik hoop dat we naast alle meningsverschillen, verschillende overtuigingen en frustraties elkaar wél kunnen vinden in steun, waar nodig, voor wie het nodig heeft. Want uiteindelijk moeten we hier linksom of rechtsom allemaal doorheen.
Klik om te vergroten...
❤️❤️
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#6
IMG_20211113_181024.jpg
Ik vond hem leuk.
H
Hija de la luna 1Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Mevrouw Pløp zei:
Zucht
Klik om te vergroten...
Ik deed net zoals jij, nog flink naar cafe /disco hier, tussen al die drukke leuke mensen weliswaar allemaal gevaccineerd, wat geniet ik van dat gezellige samenhorigheidsgevoel. Maar dan thuis komt de twijfel…..ojee heb niet opgepast ….zal toch niet ?….dat ze heel de boel dan maar weer sluiten he 😡wat moet moet .

het beste met je vader, komt wel goed 🙏
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hija de la luna 1 zei:
weliswaar allemaal gevaccineerd
Klik om te vergroten...
Het 2g systeem is nog niet ingegaan hè :)
H
Hija de la luna 1Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Rivalrie zei:
Het 2g systeem is nog niet ingegaan hè :)
Klik om te vergroten...
In Belgie al wél….zeker als ge in horeca nog binnen wilt . Maar ja dat is op zich ook geen echte veiligheid, ik weet het wel.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hija de la luna 1 zei:
In Belgie al wél….zeker als ge in horeca nog binnen wilt . Maar ja dat is op zich ook geen echte veiligheid, ik weet het wel.
Klik om te vergroten...
Ah sorry, vergeet soms wie Belgisch is en wie Hollander :)
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wat? België heeft geen 2g systeem.
H
Hija de la luna 1Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Cerberus zei:
Wat? België heeft geen 2g systeem.
Klik om te vergroten...
Covid Safe screening , moet ge nu overal tonen om binnen te mogen, bewijs 2 vaccinaties …daarmee bedoelt ge toch 2g ..tweemaal gevaccineerd ?
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hija de la luna 1 zei:
Covid Safe screening , moet ge nu overal tonen om binnen te mogen, bewijs 2 vaccinaties …daarmee bedoelt ge toch 2g ..tweemaal gevaccineerd ?
Klik om te vergroten...
Volledig gevaccineerd of genezen (covid doorgemaakt volgens mij)
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hija de la luna 1 zei:
Covid Safe screening , moet ge nu overal tonen om binnen te mogen, bewijs 2 vaccinaties …daarmee bedoelt ge toch 2g ..tweemaal gevaccineerd ?
Klik om te vergroten...
Genezen Gevaccinneerd = 2G
Als Getest er nog bijkomt is dat de derde G
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dirkjan zei:
Er is wel een verschil tussen beperkingen vanuit rassenhaat en ethnische zuivering, en beperkingen vanuit de gezondheid van de mensen.
Klik om te vergroten...
Rivalrie zei:
Het is zeker niet hetzelfde. Helemaal met je eens.
Klik om te vergroten...
Hallo….
P
Plucky DuckLid
01-01-2024, 00:00
#16
Rivalrie zei:
Oke dat is een extreem goed idee. Welke heb je zoal? Ik hou van abrikoos, kersen en appel.
Klik om te vergroten...
Abrikoos en kersen zijn mijn favoriet. Daarnaast is een kruimel-pudding ook verrukkelijk.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#17
Rivalrie zei:
Ook helemaal met je eens.

Toch is ook dit bijna 1 op 1 te vergelijken.

Zie dit stukje tekst:
Tyfus is een vaak dodelijke bacteriële ziekte die wordt verspreid door luizen. Tijdens de Tweede Wereldoorlog woedde de ziekte hevig in Europa. In nazipropaganda werden Joodse mensen neergezet als de voornaamste verspreiders van de ziekte. Zo vergaarden de nazi’s steun van het grote publiek voor hun plan om Joden in getto’s op te sluiten.


Bron: https://www.newscientist.nl/nieuws/...ijdens-wo-ii-een-tyfusepidemie-in-toom-hield/
Klik om te vergroten...
Gast, kap hier eens mee. Je kan de tweede wereldoorloog gewoon niet vergelijken met de beperkingen van het corona virus, dat was een andere tijd, een ander stuk uit de geschiedenis

De hele holocaust is ook klein begonnen en uitgegroeid tot iets groots, maar tot het moment komt dat ze groepen systematisch gaan vermoorden moeten we even ophouden met dit soort vergelijkingen. Bangmakerij, kwetsend en ronduit beleidigend.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#18
iPlucky zei:
Ik snap je teleurstelling, kan ik het goedmaken als ik vlaai meeneem? Moeten we wel naar jou komen.
Klik om te vergroten...
Bij! Als het rijstenvlaai betreft en ik nog welkom ben als gevaccineerde😜
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#19
Eik zei:
Da

Dat doet het dus feitelijk bewezen wel. Dat jij de feiten niet wilt geloven is je goed recht. Maar wees dan ook niet verbaasd als mensen erop wijzen dat je onwaarheden verkondigd.
Klik om te vergroten...
Hoe? Testen is de enige doeltreffende methode om besmettelijkheid aan te tonen. Genezen of gevaccineerd kan je alles en iedereen besmetten…
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#20
ljuv zei:
Bij! Als het rijstenvlaai betreft en ik nog welkom ben als gevaccineerde😜
Klik om te vergroten...
180 graden gedraaid naar rijstenvlaai.

Dan moet ik even mijn materiaal wat aanscherpen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...103104105106107...180
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."