#1
Toevallig mee geprobeerd je bank weer schoon te krijgen?Als ik nou wist waar m'n handdoek was, komt 't misschien wel weer goed.
Shit dat doe ik dus verkeerd.Ja toch, gewoon niet arm zijn. Probleem opgelost
Toevallig mee geprobeerd je bank weer schoon te krijgen?Als ik nou wist waar m'n handdoek was, komt 't misschien wel weer goed.
Shit dat doe ik dus verkeerd.Ja toch, gewoon niet arm zijn. Probleem opgelost
Precies. Iedereen kan drugsdealer worden. Gewoon werken en niet zeuren.Ja toch, gewoon niet arm zijn. Probleem opgelost
Op een dieper niveau is deze crisis mogelijk een crisis van verwende westerlingen, die niet meer gewend zijn met een beetje tegenslag om te gaan en samen te leven.Deze crisis is een crisis van weigeren te laten testen door gevaccineerden.
Toevallig mee geprobeerd je bank weer schoon te krijgen?
Op een dieper niveau is deze crisis mogelijk een crisis van verwende westerlingen, die niet meer gewend zijn met een beetje tegenslag om te gaan en samen te leven.
Dus die willen niet:
- Een tijdje thuis blijven;
- Mondkapjes op;
- Zich laten testen;
- Zich laten vaccineren;
- Informatie accepteren die buiten hun egocentrische wereldbeeld past.
Dit zit je uit je duim te zuigen lijkt me, gezien de westerse landen (en sommige Aziatische) de plekken bij uitstek zijn waar die dingen meest gebeuren. Grote plekken van Zuid-Amerika, Zuid-Europa, Afrika gebeuren al deze dingen veel minder tot niet.
Ik zou eerder zeggen dat deze crisis ene is van "verwende Westerlingen" die het niet meer gewend zijn dat er op grote schaal een ziekte uitbreekt die wat erger is dan de griep in tegenwoordige vorm is. Want in het gros van de niet-Westerse (en redelijk wat Aziatische) wereld is er véél minder bereidheid tot "testen, vaccineren" voor iets wat zij vinden is "een keer ziek zijn".
Je vergelijking met griep is reëel, ook daar zijn varianten van geweest - zoals de Spaanse griep - waar veel doden door vielen.Op een dieper niveau is deze crisis mogelijk een crisis van verwende westerlingen, die niet meer gewend zijn met een beetje tegenslag om te gaan en samen te leven. Dus die willen niet:
- Een tijdje thuis blijven;
- Mondkapjes op;
- Zich laten testen;
- Zich laten vaccineren;
- Informatie accepteren die buiten hun egocentrische wereldbeeld past.
Hmm, mijn verdediging valt, want als je zoiets moet uitleggen dan dan weet ik niet hoe het over komt. Ik was een beetje beledigd Rivalrie đIk moest op de ict opleiding leren over bronnen en toepassen bij verslagen. Wikipedia was geen bron, en het moesten kredietwaardige bronnen zijn, het liefst peer reviewed en van betrouwbare websites (dus geen niburu of een of ander fringe platform)
Ik weet niet over welke artikelen je het hebt, maar het lijkt me sterk. Misschien verschillen we van mening over wat een betrouwbare bron is. Volgens de een zijn de Telegraaf of Fox News ook betrouwbare bronnen.
Dat betekent denk ik dat je onzeker wordt over je opleidingsniveau terwijl ik daar niets negatiefs over zeg. Opleiding zegt immers niets over intelligentie.Hmm, mijn verdediging valt, want als je zoiets moet uitleggen dan dan weet ik niet hoe het over komt. Ik was een beetje beledigd Rivalrie đ
Ik zei in tegenwoordige vorm hé. Maar waarom is het dan vooral westers en deel Aziatisch dat veel mensen zich testen, vaccineren, in quarantaine gaan, ...? Je ontwijkt een beetje het punt van wat ik zeg.Je vergelijking met griep is reëel, ook daar zijn varianten van geweest - zoals de Spaanse griep - waar veel doden door vielen.
Ik denk niet dat 't een puur westers dingetje is, dat we dat niet meer willen tho.
Ik herken niet wat je zegt, juist in Zuid-Europa en Azië zijn volledige lock-downs opgevolgd en draagt men zonder morren mondkapjes.Ik zei in tegenwoordige vorm hé. Maar waarom is het dan vooral westers en deel Aziatisch dat veel mensen zich testen, vaccineren, in quarantaine gaan, ...? Je ontwijkt een beetje het punt van wat ik zeg.
Ik ben dit jaar veel in balkan/Zuid-Europa geweest en daar is er veel meer onwil voor al die maatregelen dan langs hier. Natuurlijk, daar zijn de mensen échte miserie gewend, gaan dus geen bergen verzetten voor iets als corona, dus logisch.
Dit was hilarisch en treurig tegelijkertijdNou ging ze toch en prikkie halen omdat ze anders niet meer naar de Mac kon met der vriendinnen..
Ook gezien? Echt he, de slimheid en iq straalde er afâŠ. đDit was hilarisch en treurig tegelijkertijd
Ik pik er dan even tussenuit wat wel betrekking heeft op mij en reageer daar op đEn nou gaan er velen van die keiharde NEE roepers ineens wel een prik halen, laten testen, qr nemen etc. Alleen maar om bv de bioscoop, horeca, vakantie, festivals of andere niet noodzakelijke winkels/dingen te âkunnenâ doen.
Ik snap hoe je daarop komt en veel mensen stellen zich ook hypocriet op in dit verhaal. Maar als je zegt ergens tegen te zijn, vind ik het niet hypocriet als je eraan deelneemt, zolang je het niet ondersteund of in stand houdt. Een QR code gebruiken om ergens binnen te komen kan gewoon, zonder dat je ook maar iemand het idee geeft: âQR codeâs zijn goed bezig, mooi initiatief!â. Een QR code gebruiken (of misbruiken, zoals een bewijs kopen) is naar mijn idee geen steun aan het concept.Imo vind ik dat wat hypocriet. Als je echt zo erg tegen alles bent dan moet je imo ook dat standpunt vast houden. Ongeacht de consequenties.
Dan is ze nu (volgens eigen zeggen) zelf een schaap, dat is hypocriet ja đDat jonge grietje laatst op tv: al 1,5 jaar een âtegen strijderâ met de geootste muil dat âwijâ schapen zijn etc.
Nou ging ze toch en prikkie halen omdat ze anders niet meer naar de Mac kon met der vriendinnen..
Goed punt, bijna al die besmettingen binnen de horeca en evenementen zullen dus hoogstwaarschijnlijk niet komen van ongevaccineerden, deze moesten namelijk testenâŠJa klopt. Nu is er echter wel de QR pas.
Ik beantwoord dit lange bericht strakjes even. Even nog met iets bezig en als ik nu uitgebreid ga zitten met de tablet op schoot dan gaat mijn focus daar weer op.Ik pik er dan even tussenuit wat wel betrekking heeft op mij en reageer daar op đ
Want die prik zou ik nooit halen, ik sta bij wat ik eerder zei, ik val nog liever dood neer. Klinkt extreem, maar er is gewoon by far niet genoeg grond om mij te dwingen dit vaccin te nemen! Als ik hem toch zou nemen, dan zou het onder dwang moeten, en dat is een teken dat er iets niet aan de haak is (gezien het feit dat het nergens op slaat om alles en iedereen te (blijven) vaccineren), lichtjes gezegd.
Die QR code vind ik ook een absurd verregaande maatregel en overbodig. Maar ik gebruik hem wel, om zoveel mogelijk ongehinderd door het leven te gaan (wat op zich een doel is in mijn objectie naar sommig beleid). Nu heb ik een herstelbewijs, en daarvoor ben ik 1 keer gaan testen voor een QR code om naar een festival te gaan. Testen voor toegang vond ik ook te doen, het was immers nog veiliger dan ongetest maar gevaccineerd/genezen toegang krijgen. Alleen vind ik die veiligheid ĂŒberhaupt overbodig. Een herstelbewijs is dan veel handiger en in mijn perspectief niet beter of slechter dan testen.
Ik snap hoe je daarop komt en veel mensen stellen zich ook hypocriet op in dit verhaal. Maar als je zegt ergens tegen te zijn, vind ik het niet hypocriet als je eraan deelneemt, zolang je het niet ondersteund of in stand houdt. Een QR code gebruiken om ergens binnen te komen kan gewoon, zonder dat je ook maar iemand het idee geeft: âQR codeâs zijn goed bezig, mooi initiatief!â. Een QR code gebruiken (of misbruiken, zoals een bewijs kopen) is naar mijn idee geen steun aan het concept.
Zeggen dat je tegen drugsafval dumpen bent maar wel drugs gebruikt, of tegen genocide zijn maar wel een Chinese Huawei rocken, dĂ t is tenminste enigszins hypocriet. En dat is iedereen wel eens maar, iedereen moet er wel aan blijven werken het niet te zijn.
Dan is ze nu (volgens eigen zeggen) zelf een schaap, dat is hypocriet ja đ
Maar, als zij nu van mening is dat vaccineren het wel waard is, is zij geen hypocriet. Ze is van mening verandert. Dan is ze echter nog wel een idioot die zichzelf goed voor lul heeft gezet met haar gebrek aan discipline đ
Als ik me ergens voor laat prikken, zou McDonalds het laatste zijn.
Dit vind ik dus ook!Eens met je, tis makkelijker met qr ja.
Maar ik lees bij mensen hier (wederom niet persoonlijk) en zie ook op Tv en hoor onder jongeren dat ze eerst vanaf het begin âhelemaal Tegen waren, onzin, discriminatie, doe er niet aan mee, echt geen gif in min lijfâ en al dat.
En nou gaan er velen van die keiharde NEE roepers ineens wel een prik halen, laten testen, qr nemen etc. Alleen maar om bv de bioscoop, horeca, vakantie, festivals of andere niet noodzakelijke winkels/dingen te âkunnenâ doen.
Imo vind ik dat wat hypocriet. Als je echt zo erg tegen alles bent dan moet je imo ook dat standpunt vast houden. Ongeacht de consequenties.
Dat jonge grietje laatst op tv: al 1,5 jaar een âtegen strijderâ met de grootste muil dat âwijâ schapen zijn etc.
Nou ging ze toch en prikkie halen omdat ze anders niet meer naar de Mac kon met der vriendinnen..
Slappe hap dan toch?
Haha iemand die ik ken heeft dit gebruikt bij horeca gelegenheid en kwam gewoon binnen
De horeca enzo is open, in tegenstelling tot december vorig jaar. Maar toch, die vaccinaties hebben kwa besmettelijkheid blijkbaar niet echt het gewenste effect⊠Wederom blijkt de werkelijkheid anders dan de beloftes die gedaan werden en de suggesties die gewekt zijn.Toch apart... zoveel meer besmettingen dan vorig jaar, terwijl toen niemand gevaccineerd was
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."