Klopt. Dat doe ik bewust om te laten zien dat vaccineren, de maatregelen en de coronapas niet de oplossing zijn
![:)]()
.
Veel onderzoeken (en mijn eigen beeld) wijzen uit dat de huidige aanpak en situatie voorkomen hadden kunnen worden.
Edit: ik ontken niet dat vaccineren kan werken voor de zwakkeren in maatschappij en ben dus geen antivaxxer of wappie zoals sommige willen laten geloven.
Ben het met je eens dat veel dingen anders hadden gekund, en gemoeten.
Op sommige punten ook niet trouwens (en dat mag ook).
Wat ik vooral mis, is een logisch verhaal op grond van wat overheden en het RIVM zelf zeggen. Dat nu, net voor het najaar de maatregelen versoepelt werden vond ik echt heel gek qua timing.
Dat hadden we vorig jaar ook gedaan, in dezelfde tijd. Dat beviel niet zo goed, blijkbaar.
D'r zitten twee shots Moderna vaccin in mijn lichaam. 'Met frisse tegenzin' zal ik maar zeggen.
Als iemand die zich verder ook voor 98 % aan de maatregelen heeft gehouden, irriteert het mij dat 'we' aangesproken werden om ons toch maar beter aan de regels te houden.
En ik raak zwaar geërgerd dat men ons voorhoudt, dat we daardoor en door de vaccinaties weer terug naar 'normaal' kunnen.
Terwijl je beter kunt afwachten, en zien hoe het gaat voor je die dingen belooft.
Ik vind het dan ook helemaal niet gek dat zoveel mensen wantrouwend zijn en dingen niet meer geloven.
Want wat ik al dacht, gebeurt nu:
het nieuws staat vol berichten dat de IC's weer vol lopen.
De eerste ziekenhuizen vragen weer om het spreiden van patiënten en bepaalde andere zorg in die ziekenhuizen wordt uitgesteld. Wat ik snap, vanuit die ziekenhuizen, trouwens. Die moeten ook wat.
Maar het gebrek aan gezond verstand, om weer richting het najaar te versoepelen wanneer luchtweg-infecties zich altijd al meer verspreiden...?
Volslagen idioot.
Ik heb ook nog niet gelezen dat er door onze regering werk werd gemaakt van het uitbreiden van de IC capaciteit.
Terwijl nu gebleken is dat in ons land - in tegenstelling tot bijvoorbeeld in Duitsland - er te weinig reserve-capaciteit is als er iets als dit virus uitbreekt.
Overigens is dat net zo stom als dat asielzoekers hun aanvraag nu weer opnieuw moeten gaan afwachten in nood-opvangen (ook weer in het najaar/winter... Dat is menselijk zeg?!?), omdat er ook in die hoek gewoon te weinig capaciteit is en er geen plan klaar ligt voor fluctuaties die zich altijd voordoen.
Mensen staan in Nederland jaren- en jaren-lang op de wachtlijst voor een betaalbare huurwoning, en ik kan me invoelen dat die 'de buitenlanders' de schuld geven. Ik heb het geluk een dak boven mijn hoofd te hebben, maar je zou maar gedwongen bij je ouders of je ex moeten blijven en zien dat andere mensen voorgaan. Die kun je ook niet op straat laten slapen, die hebben hier geen vangnet. Maar ik snap het gevoel best als je eigen leven geblokkeerd wordt doordat je zoiets basaals als een woning niet kunt vinden.
Maar het is verdorie al zeker tien jaar beleid om de sociale huur-sector in te krimpen, met daarbovenop een extra belasting voor die woningcorporaties waardoor ze minder geld hebben om te bouwen. Want 'de markt' zou het moeten doen. Die 'markt' koopt de koopwoningen op voor de duurde verhuur, zodat de prijzen van een koophuis nog meer stijgen, dus kon je vroeger een hypotheek betalen dan lukt dat nu ook minder-en-minder.
Het effect is dat mensen dus boos op elkaar worden, extremer gaan denken en daar hebben dan partijen die voor de 'harde aanpak' zijn en grote woorden gebruiken vooral baat bij, want die doen het goed bij verkiezingen.
VVD al jaren de grootste, PVV al jaren stabiel, nu lichtjes gedaald van tweede naar derde partij, FvD en JA21 zijn in opkomst.
Werkt dat?
Lossen die mensen de problemen op?
Voorkomen zij dit soort 'shit'?
Neen...
'We' laten ons nu gewoon steeds een worst voor houden dat we allemaal rijker en vrijer kunnen gaan worden als je maar op ze stemt.
Dit land is voor de tweede keer in de geschiedenis Radeloos, Reddeloos en Redeloos...
Als je het tot zover hebt gelezen: dank je wel. En sorry... soms is m'n geduld op en vind ik dingen zo volslagen gestoord zoals het gaat.
Hopelijk genoeg on-topic, maar volgens mij gaat dit niet alleen over de vaccins en over Covid-19 maar is het ook breder dat we in een landje en een wereld leven waar ze gewoon geen zier geven om wat er gebeurd met het grootste deel van de mensen. :-/