Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVaccin tegen het Coronavirus

Vaccin tegen het Coronavirus

3595 antwoorden
549 weergaven
18-5-2026
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Rivalrie zei:
Wereldwijd is er massale oversterfte dat niet door COVID besmettingen komt. Volgens verschillende onderzoekers kan de oversterfte komen door COVID vaccinaties of door uitgestelde behandelingen door COVID maatregelen.

In de schema's is duidelijk te zien dat oversterfte massaal toeneemt na vaccinatie. De oversterfte is nog erger dan tijdens de piek van corona besmettingen.

Oversterfte Nederland

Bekijk bijlage 30971

Oversterfte Europa.
Bekijk bijlage 30972
Klik om te vergroten...
Zeker interessant.

Causaliteit is altijd lastige.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#2
QueerMan zei:
Zeker interessant.

Causaliteit is altijd lastige.
Klik om te vergroten...
Klopt. De data is ook beperkt waardoor goede analyse lastig is.
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ganggang💯 zei:
Geen angst voor een besmetting. Angst voor veel verzuim gezien ik zelf werkgever ben. En vrijheid bepalen met een QR code? Wederom een statement waar ik niet bij kan.
Klik om te vergroten...
Huh, gister zei je nog iets anders? 🤔
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Rivalrie zei:
Klopt. De data is ook beperkt waardoor goede analyse lastig is.
Klik om te vergroten...

En de capaciteit ontbreekt, om iedereen die vaccin ontvangt te volgen.

Ik zou zeggen, dat die uitgestelde behandelingen de grootste rol spelen. Maar was zelf ook huiverig voor de vaccins.
Het is mijn vak niet, vertrouw de huisartsen en anderen maar en hoop er het beste van. Gewoon omdat ze het echt wel ok zullen bedoelen.
Begreep dat alle stappen die ze normaal nemen voor nieuwe medicatie genomen zijn, maar sneller na elkaar.

En verder: dood ga ik ooit toch wel. :wink:
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#5
QueerMan zei:
En de capaciteit ontbreekt, om iedereen die vaccin ontvangt te volgen.

Ik zou zeggen, dat die uitgestelde behandelingen de grootste rol spelen. Maar was zelf ook huiverig voor de vaccins.
Klik om te vergroten...
Als ik naar mijn eigen familie kijk dan is bijna iedereen behoorlijk ziek geworden van de vaccins, waarbij m'n broer doodziek.

Zou mij niet verbazen als de vaccins bijdragen aan sterfte.
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#6
Rivalrie zei:
Wereldwijd is er massale oversterfte dat niet door COVID besmettingen komt. Volgens verschillende onderzoekers kan de oversterfte komen door COVID vaccinaties of door uitgestelde behandelingen door COVID maatregelen.

In de schema's is duidelijk te zien dat oversterfte massaal toeneemt na vaccinatie. De oversterfte is nog erger dan tijdens de piek van corona besmettingen.

Oversterfte Nederland

Bekijk bijlage 30971

Oversterfte Europa.
Bekijk bijlage 30972
Klik om te vergroten...
En ze zeggen dat ziekenhuizen ineens weer vol raken, of zou dit komen door het vaccin? 🤔
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#7
whitesugar zei:
En ze zeggen dat ziekenhuizen ineens weer vol raken, of zou dit komen door het vaccin? 🤔
Klik om te vergroten...
Is een van de mogelijkheden. Opvallend is het aantal jonge mensen dat sterft.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zanza zei:
Als je je been (gecompliceerd) gebroken hebt, lig je ook dagen in het ziekenhuis. Ik wil je niet afvallen, maar er zijn meerdere vormen van 'zo ziek' zijn. En in dit geval gaat het kennelijk om ouderen, waarbij de gezondheidssituatie snel kan omslaan wegens ouderdom en de daarbij horende minder goed functionerende lichaamsonderdelen, om het zo maar ff te noemen.

Ik bedoel aan te geven dat zorg van verpleegkundig personeel niet altijd meteen mega ernstig is, maar ook gewoon voort kan komen uit voortschrijdend inzicht van de individuele situatie.

Edit: ik begrijp je punt wel, maar het is wat minder zwartwit dan je nu stelt
Klik om te vergroten...
Hoe ziek ze zijn is niet heel relevant eigenlijk. Het gaat er om dat 90% van de opgenomen patiënten gewoon gevaccineerd is.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Rivalrie zei:
Hoe ziek ze zijn is niet heel relevant eigenlijk. Het gaat er om dat 90% van de opgenomen patiënten gewoon gevaccineerd is.
Klik om te vergroten...
Ja, maar dat heeft dus enige nuance nodig gehad. Althans, als ik de quote van @Blaatschaap lees die dat artikel volgens mij citeerde
B
BlaatschaapLid
01-01-2024, 00:00
#10
Rivalrie zei:
Hoe ziek ze zijn is niet heel relevant eigenlijk. Het gaat er om dat 90% van de opgenomen patiënten gewoon gevaccineerd is.
Klik om te vergroten...
Dat is zeker wel relevant, net als het feit dat het 70 en 80 plussers zijn. Zonder vaccinatie lagen ze hoogstwaarschijnlijk op de IC of onder de grond.

Bewijst maar weer dat de vaccinatie effectief is tegen de ernstigere ziekte symptomen.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Blaatschaap zei:
Dat is zeker wel relevant, net als het feit dat het 70 en 80 plussers zijn. Zonder vaccinatie lagen ze hoogstwaarschijnlijk op de IC of onder de grond.

Bewijst maar weer dat de vaccinatie effectief is tegen de ernstigere ziekte symptomen.
Klik om te vergroten...
Niemand ontkent dat vaccineren effectief kan zijn voor mensen met een zwakke gezondheid of ouderdom.

Helaas ziet iedereen wat hij/zij wilt zien en is een discussie ten aanzien van dit onderwerp nagenoeg onmogelijk.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#12
Rivalrie zei:
Het RIVM blijkt niet eerlijk te zijn over vaccinaties en ziekte.

90% van de ernstig zieken in het ziekenhuis blijkt gevaccineerd te zijn. Aldus het ziekenhuis zelf.

www.ad.nl

Ziekenhuizen schrikken van stijging coronapatiënten: ‘Het is echt nog niet voorbij’

Vanwege alle inhaalzorg stond de druk er al vol op in het Maastricht UMC. Afgelopen week nam ook het aantal corona-opnames op de afdelingen opeens weer sterk toe.
www.ad.nl www.ad.nl
Klik om te vergroten...
Op één verpleegafdeling van één specifiek ziekenhuis waarover in dit artikel wordt gesproken liggen 10 coronapatienten. Van die coronapatienten is 90% gevaccineerd, maar ook 90% 80+.

Op basis van dit artikel is geen enkele uitspraak te doen, behalve over deze afdeling in het ziekenhuis in Maastricht. Een steekproef van 10 personen op één afdeling is bij lange na niet genoeg om uitspraken te doen over de 546 mensen die op dat moment vanwege corona in het ziekenhuis lagen.

Hooguit insinueert het dat vaccinatie voor ouderen minder goed werkt dan voor jongeren, of dat corona bij gevaccineerde ouderen wellicht wel de ernst verminderd maar ze alsnog in het ziekenhuis kunnen belanden.


Zanza zei:
Hier staat dus precies het tegenovergestelde, gek genoeg.
Klik om te vergroten...
Dat is dus eigenlijk ook niet waar. Het ene artikel gaat over één verpleegafdeling in Maastricht, het andere artikel gaat over het Radboud in Nijmegen. In het ene artikel wordt ook niet gezegd dat 'de meeste mensen die in het ziekenhuis belanden gevaccineerd zijn', enkel dat op dit moment van de 10 patiënten v op één afdeling er 9 gevaccineerd zijn, en dat 9 van de 10 80+ zijn. De conclusie dat 90% van de ziekenhuisopnamen wegens corona gevaccineerden betreft is de gekleurde blik van Rivalrie zelf.

Rivalrie zei:
Helaas ziet iedereen wat hij/zij wilt zien en is een discussie ten aanzien van dit onderwerp nagenoeg onmogelijk.
Klik om te vergroten...
Maar zie je ook in dat jij dit ook in behoorlijke mate doet? De meeste van jouw berichten over corona zijn flink gekleurd. Zie bovenstaande voorbeeld waarin je één alinea uit een artikel pakt en neerzet als 'dit is hoe het is, 90% van alle opnames is gevaccineerd', terwijl dat een uitspraak is die je op basis van dit artikel helemaal niet kunt doen, en het ook helemaal niet de essentie van het artikel is. Wat is je doel daarmee?

En nee, ik ga geen discussie met je aan op de inhoud verder, daar verdoe ik m'n tijd niet aan (dan moet ik opeens onderzoek doen naar m'n eigen mening en de onderbouwing daarvan, ik heb al lang besloten dat ik me daar helemaal niet druk om ga maken. Ik verdoe m'n tijd liever aan gekleurde berichten van hun kleur ontdoen 😁). Objectief-ish zijn is veel leuker.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mevrouw Pløp zei:
Maar zie je ook in dat jij dit ook in behoorlijke mate doet? De meeste van jouw berichten over corona zijn flink gekleurd. Zie bovenstaande voorbeeld waarin je één alinea uit een artikel pakt en neerzet als 'dit is hoe het is, 90% van alle opnames is gevaccineerd', terwijl dat een uitspraak is die je op basis van dit artikel helemaal niet kunt doen, en het ook helemaal niet de essentie van het artikel is. Wat is je doel daarmee?
Klik om te vergroten...
Klopt. Dat doe ik bewust om te laten zien dat vaccineren, de maatregelen en de coronapas niet de oplossing zijn :).
Veel onderzoeken (en mijn eigen beeld) wijzen uit dat de huidige aanpak en situatie voorkomen hadden kunnen worden.

Edit: ik ontken niet dat vaccineren kan werken voor de zwakkeren in maatschappij en ben dus geen antivaxxer of wappie zoals sommige willen laten geloven.
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Rivalrie zei:
Klopt. Dat doe ik bewust om te laten zien dat vaccineren, de maatregelen en de coronapas niet de oplossing zijn :).
Veel onderzoeken (en mijn eigen beeld) wijzen uit dat de huidige aanpak en situatie voorkomen hadden kunnen worden.

Edit: ik ontken niet dat vaccineren kan werken voor de zwakkeren in maatschappij en ben dus geen antivaxxer of wappie zoals sommige willen laten geloven.
Klik om te vergroten...
Ben het met je eens dat veel dingen anders hadden gekund, en gemoeten.
Op sommige punten ook niet trouwens (en dat mag ook).

Wat ik vooral mis, is een logisch verhaal op grond van wat overheden en het RIVM zelf zeggen. Dat nu, net voor het najaar de maatregelen versoepelt werden vond ik echt heel gek qua timing.
Dat hadden we vorig jaar ook gedaan, in dezelfde tijd. Dat beviel niet zo goed, blijkbaar.

D'r zitten twee shots Moderna vaccin in mijn lichaam. 'Met frisse tegenzin' zal ik maar zeggen.
Als iemand die zich verder ook voor 98 % aan de maatregelen heeft gehouden, irriteert het mij dat 'we' aangesproken werden om ons toch maar beter aan de regels te houden.
En ik raak zwaar geërgerd dat men ons voorhoudt, dat we daardoor en door de vaccinaties weer terug naar 'normaal' kunnen.


Terwijl je beter kunt afwachten, en zien hoe het gaat voor je die dingen belooft.
Ik vind het dan ook helemaal niet gek dat zoveel mensen wantrouwend zijn en dingen niet meer geloven.


Want wat ik al dacht, gebeurt nu:
het nieuws staat vol berichten dat de IC's weer vol lopen.
De eerste ziekenhuizen vragen weer om het spreiden van patiënten en bepaalde andere zorg in die ziekenhuizen wordt uitgesteld. Wat ik snap, vanuit die ziekenhuizen, trouwens. Die moeten ook wat.

Maar het gebrek aan gezond verstand, om weer richting het najaar te versoepelen wanneer luchtweg-infecties zich altijd al meer verspreiden...?
Volslagen idioot.


Ik heb ook nog niet gelezen dat er door onze regering werk werd gemaakt van het uitbreiden van de IC capaciteit.
Terwijl nu gebleken is dat in ons land - in tegenstelling tot bijvoorbeeld in Duitsland - er te weinig reserve-capaciteit is als er iets als dit virus uitbreekt.

Overigens is dat net zo stom als dat asielzoekers hun aanvraag nu weer opnieuw moeten gaan afwachten in nood-opvangen (ook weer in het najaar/winter... Dat is menselijk zeg?!?), omdat er ook in die hoek gewoon te weinig capaciteit is en er geen plan klaar ligt voor fluctuaties die zich altijd voordoen.

Mensen staan in Nederland jaren- en jaren-lang op de wachtlijst voor een betaalbare huurwoning, en ik kan me invoelen dat die 'de buitenlanders' de schuld geven. Ik heb het geluk een dak boven mijn hoofd te hebben, maar je zou maar gedwongen bij je ouders of je ex moeten blijven en zien dat andere mensen voorgaan. Die kun je ook niet op straat laten slapen, die hebben hier geen vangnet. Maar ik snap het gevoel best als je eigen leven geblokkeerd wordt doordat je zoiets basaals als een woning niet kunt vinden.

Maar het is verdorie al zeker tien jaar beleid om de sociale huur-sector in te krimpen, met daarbovenop een extra belasting voor die woningcorporaties waardoor ze minder geld hebben om te bouwen. Want 'de markt' zou het moeten doen. Die 'markt' koopt de koopwoningen op voor de duurde verhuur, zodat de prijzen van een koophuis nog meer stijgen, dus kon je vroeger een hypotheek betalen dan lukt dat nu ook minder-en-minder.

Het effect is dat mensen dus boos op elkaar worden, extremer gaan denken en daar hebben dan partijen die voor de 'harde aanpak' zijn en grote woorden gebruiken vooral baat bij, want die doen het goed bij verkiezingen.
VVD al jaren de grootste, PVV al jaren stabiel, nu lichtjes gedaald van tweede naar derde partij, FvD en JA21 zijn in opkomst.

Werkt dat?
Lossen die mensen de problemen op?
Voorkomen zij dit soort 'shit'?
Neen...
'We' laten ons nu gewoon steeds een worst voor houden dat we allemaal rijker en vrijer kunnen gaan worden als je maar op ze stemt.


Dit land is voor de tweede keer in de geschiedenis Radeloos, Reddeloos en Redeloos...


Als je het tot zover hebt gelezen: dank je wel. En sorry... soms is m'n geduld op en vind ik dingen zo volslagen gestoord zoals het gaat.

Hopelijk genoeg on-topic, maar volgens mij gaat dit niet alleen over de vaccins en over Covid-19 maar is het ook breder dat we in een landje en een wereld leven waar ze gewoon geen zier geven om wat er gebeurd met het grootste deel van de mensen. :-/
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#15
QueerMan zei:
Ben het met je eens dat veel dingen anders hadden gekund, en gemoeten.
Op sommige punten ook niet trouwens (en dat mag ook).

Wat ik vooral mis, is een logisch verhaal op grond van wat overheden en het RIVM zelf zeggen. Dat nu, net voor het najaar de maatregelen versoepelt werden vond ik echt heel gek qua timing.
Dat hadden we vorig jaar ook gedaan, in dezelfde tijd. Dat beviel niet zo goed, blijkbaar.

D'r zitten twee shots Moderna vaccin in mijn lichaam. 'Met frisse tegenzin' zal ik maar zeggen.
Als iemand die zich verder ook voor 98 % aan de maatregelen heeft gehouden, irriteert het mij dat 'we' aangesproken werden om ons toch maar beter aan de regels te houden.
En ik raak zwaar geërgerd dat men ons voorhoudt, dat we daardoor en door de vaccinaties weer terug naar 'normaal' kunnen.


Terwijl je beter kunt afwachten, en zien hoe het gaat voor je die dingen belooft.
Ik vind het dan ook helemaal niet gek dat zoveel mensen wantrouwend zijn en dingen niet meer geloven.


Want wat ik al dacht, gebeurt nu:
het nieuws staat vol berichten dat de IC's weer vol lopen.
De eerste ziekenhuizen vragen weer om het spreiden van patiënten en bepaalde andere zorg in die ziekenhuizen wordt uitgesteld. Wat ik snap, vanuit die ziekenhuizen, trouwens. Die moeten ook wat.

Maar het gebrek aan gezond verstand, om weer richting het najaar te versoepelen wanneer luchtweg-infecties zich altijd al meer verspreiden...?
Volslagen idioot.


Ik heb ook nog niet gelezen dat er door onze regering werk werd gemaakt van het uitbreiden van de IC capaciteit.
Terwijl nu gebleken is dat in ons land - in tegenstelling tot bijvoorbeeld in Duitsland - er te weinig reserve-capaciteit is als er iets als dit virus uitbreekt.

Overigens is dat net zo stom als dat asielzoekers hun aanvraag nu weer opnieuw moeten gaan afwachten in nood-opvangen (ook weer in het najaar/winter... Dat is menselijk zeg?!?), omdat er ook in die hoek gewoon te weinig capaciteit is en er geen plan klaar ligt voor fluctuaties die zich altijd voordoen.

Mensen staan in Nederland jaren- en jaren-lang op de wachtlijst voor een betaalbare huurwoning, en ik kan me invoelen dat die 'de buitenlanders' de schuld geven. Ik heb het geluk een dak boven mijn hoofd te hebben, maar je zou maar gedwongen bij je ouders of je ex moeten blijven en zien dat andere mensen voorgaan. Die kun je ook niet op straat laten slapen, die hebben hier geen vangnet. Maar ik snap het gevoel best als je eigen leven geblokkeerd wordt doordat je zoiets basaals als een woning niet kunt vinden.

Maar het is verdorie al zeker tien jaar beleid om de sociale huur-sector in te krimpen, met daarbovenop een extra belasting voor die woningcorporaties waardoor ze minder geld hebben om te bouwen. Want 'de markt' zou het moeten doen. Die 'markt' koopt de koopwoningen op voor de duurde verhuur, zodat de prijzen van een koophuis nog meer stijgen, dus kon je vroeger een hypotheek betalen dan lukt dat nu ook minder-en-minder.

Het effect is dat mensen dus boos op elkaar worden, extremer gaan denken en daar hebben dan partijen die voor de 'harde aanpak' zijn en grote woorden gebruiken vooral baat bij, want die doen het goed bij verkiezingen.
VVD al jaren de grootste, PVV al jaren stabiel, nu lichtjes gedaald van tweede naar derde partij, FvD en JA21 zijn in opkomst.

Werkt dat?
Lossen die mensen de problemen op?
Voorkomen zij dit soort 'shit'?
Neen...
'We' laten ons nu gewoon steeds een worst voor houden dat we allemaal rijker en vrijer kunnen gaan worden als je maar op ze stemt.


Dit land is voor de tweede keer in de geschiedenis Radeloos, Reddeloos en Redeloos...


Als je het tot zover hebt gelezen: dank je wel. En sorry... soms is m'n geduld op en vind ik dingen zo volslagen gestoord zoals het gaat.

Hopelijk genoeg on-topic, maar volgens mij gaat dit niet alleen over de vaccins en over Covid-19 maar is het ook breder dat we in een landje en een wereld leven waar ze gewoon geen zier geven om wat er gebeurd met het grootste deel van de mensen. :-/
Klik om te vergroten...
Wonder boven wonder heb ik alles gelezen en ben ik het met je eens. Ik heb het gevoel dat de regering niet meer in staat is om ons op een correcte manier te leiden. Niet alleen ten aanzien van corona maar ook zoals je aangeeft over wonen, migratie beleid en wellicht 1 van de grootste schandalen van onze regering.... De uit huis geplaatste kinderen van de toeslagen affaire slachtoffers.

Om on topic te blijven. De coronapas lijkt averechts te werken. Mensen komen niet meer met elkaar in contact en natuurlijke besmettingen vinden te weinig plaats. Ondertussen is de bescherming van de mensen die begin dit jaar gevaccineerd zijn alweer verdwenen en krijgen we hierdoor een nieuwe golf ernstig zieken.
Maurice de hond heeft een mooie analyse hiervan gemaakt.
Screenshot_20211020-214216_Chrome.jpg
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Rivalrie zei:
Wonder boven wonder heb ik alles gelezen en ben ik het met je eens. Ik heb het gevoel dat de regering niet meer in staat is om ons op een correcte manier te leiden. Niet alleen ten aanzien van corona maar ook zoals je aangeeft over wonen, migratie beleid en wellicht 1 van de grootste schandalen van onze regering.... De uit huis geplaatste kinderen van de toeslagen affaire slachtoffers.
Klik om te vergroten...
Dat lijkt ook een schande te worden als die beerput open gaat.

Rivalrie zei:
Om on topic te blijven. De coronapas lijkt averechts te werken. Mensen komen niet meer met elkaar in contact en natuurlijke besmettingen vinden te weinig plaats. Ondertussen is de bescherming van de mensen die begin dit jaar gevaccineerd zijn alweer verdwenen en krijgen we hierdoor een nieuwe golf ernstig zieken.
Maurice de hond heeft een mooie analyse hiervan gemaakt.
Klik om te vergroten...
Ik weet niet of meer natuurlijke besmettingen nu - met te weinig IC capaciteit - nou zo handig is. Voorzichtheidshalve zou ik zeggen: doe maar even niet.

Als jij en Maurice de Hond gelijk hebben doet de regering het BRILJANT door net voor het najaar - als luchtbedragen lucht-weg infecties zich beter verspreiden - de maatregelen te versoepelen.

Aangezien er ook dodelijke aflopen zijn van dit virus, wil ik bij deze aantekenen dat het Mark Rutte is die elke persconferentie begint en dat ik hem later bij een rechtszaak over genocide geen slap gezever als 'sorry' en 'geen actieve herinnering' horen uitkramen. (Ik ben geen fan van die man).
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ganggang💯 zei:
Geen angst voor een besmetting. Angst voor veel verzuim gezien ik zelf werkgever ben.
Klik om te vergroten...
Dus jij zou ongevaccineerde medewerkers elke werkdag laten testen?
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#18
QueerMan zei:
Dat lijkt ook een schande te worden als die beerput open gaat.


Ik weet niet of meer natuurlijke besmettingen nu - met te weinig IC capaciteit - nou zo handig is. Voorzichtheidshalve zou ik zeggen: doe maar even niet.

Als jij en Maurice de Hond gelijk hebben doet de regering het BRILJANT door net voor het najaar - als luchtbedragen lucht-weg infecties zich beter verspreiden - de maatregelen te versoepelen.

Aangezien er ook dodelijke aflopen zijn van dit virus, wil ik bij deze aantekenen dat het Mark Rutte is die elke persconferentie begint en dat ik hem later bij een rechtszaak over genocide geen slap gezever als 'sorry' en 'geen actieve herinnering' horen uitkramen. (Ik ben geen fan van die man).
Klik om te vergroten...
In mijn optiek hadden mensen tijdens de zomer besmet moeten raken en had de zorg opgeschaald moeten worden.

Kwetsbare mensen nemen natuurlijk een vaccin :)
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#19
Rivalrie zei:
In mijn optiek hadden mensen tijdens de zomer besmet moeten raken en had de zorg opgeschaald moeten worden.

Kwetsbare mensen nemen natuurlijk een vaccin :)
Klik om te vergroten...
Hebben ze bijna 2 jaar de tijd voor gehad, dat opschalen… En inderdaad, net zoals bij andere seizoensgebonden infectieziekten: vaccineer kwetsbaren. De rest moet natuurlijke resistentie opbouwen.
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Rivalrie zei:
In mijn optiek hadden mensen tijdens de zomer besmet moeten raken en had de zorg opgeschaald moeten worden.

Kwetsbare mensen nemen natuurlijk een vaccin :)
Klik om te vergroten...

Ja maar daarvan neemt de werkzaamheid snel af bij oudere mensen, zeg je net bij monde van Maurice de Hond.
En die bescherming is nooit 100 % geweest.

Verder zijn er kwetsbare mensen met beenmerg-transplantaties en aandoeningen aan het afweersysteem, waar een vaccin helemaal niet werkzaam is. Die kunnen alleen beschermd zijn doordat hun omgeving beschermd is, of door in totale zelf-isolatie te gaan....

Ik vind dit te ingewikkeld om een simpel snel antwoord te formuleren.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...101102103104105...180
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."