Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVaccin tegen het Coronavirus

Vaccin tegen het Coronavirus

3595 antwoorden
550 weergaven
18-5-2026
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hier is nog wat olie 😉

B
Big DipperLid
01-01-2024, 00:00
#2
1630069850191.png
n
n8wachTLid
01-01-2024, 00:00
#3
Die ene zei:
Jawel, de privilege om auto te rijden vervalt. Maar zonder auto kom je ook wel op de plaats van bestemming, maar op een andere manier. Zonder vaccin kom je straks wellicht de schoenenwinkel of OV niet meer in.

Ik kan in je analogie wel komen, maar het gaat mij meer op de semantiek. ‘Geen vrijblijvende keuze’ betekend in mijn boekje vrijwel hetzelfde als ‘verplicht’
Klik om te vergroten...

Ik zou ook geen voorstander zijn van ontzegging tot eerste levensbehoeften. Maar ik denk dat we hier in Nederland überhaupt niet mee te maken krijgen. Ze zullen nog wel poosje blijven proberen om de laatste groepen te verleiden zo'n prik te laten zetten. Maar het zou me echt verbazen als we straks overgaan tot een winkel (supermarkt, drogist) verbod voor niet getest/vaccineerde. We zien in andere landen wel een en andere gebeuren. Maar daar is de vaccinatie graad vaak best beroerd. In Nederland scoren we toch hoog qua aantal mensen dat vaccin heeft genomen- al zou je dat niet altijd denken als je de hele dag de stemming op Twitter mag geloven.

Misschien moeten we eerst afwachten of het wel zover komt.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Big Dipper zei:
Bekijk bijlage 28420
Klik om te vergroten...
Dit plaatste ik 2 weken geleden al:tongueout: en eerder was allang bekend dat natuurlijke besmetting veel beter beschermd. Daarbij wel de kanttekening dat mensen zonder vaccin potentieel zieker kunnen worden. Zeker de zwakkere in de maatschappij.

Uit nieuwe data uit Engeland blijkt dat de kans op overlijden door de Delta variant 2,5keer zo groot is bij een ongevaccineerde. Daar staat echter tegenover dat een gevaccineerde 5 tot 7x meer kans heeft om covid opnieuw te krijgen. Statistisch gezien is de kans dat iemand met vaccinatie uiteindelijk overlijd dus groter dan een ongevaccineerd persoon. Gevaccineerden worden immers vaker ziek.
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ok, waar kan ik me aanmelden voor de alfa variant?
B
Big DipperLid
01-01-2024, 00:00
#6
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Big Dipper zei:
Bekijk bijlage 28420
Klik om te vergroten...

Nou dan ben ik wel heel goed beschermd! Ik heb én corona gehad (vorig jaar al) én ik ben dubbel gevaccineerd.
👍😂
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#8
De Dunne zei:
Nou dan ben ik wel heel goed beschermd! Ik heb én corona gehad (vorig jaar al) én ik ben dubbel gevaccineerd.
👍😂
Klik om te vergroten...
Maar je hebt geen booster gehad :wink:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#9
Rivalrie zei:
Maar je hebt geen booster gehad :wink:
Klik om te vergroten...
Oh sjit nee! Gauw de GGD bellen dan maar..
Tis toch gratis. 😉
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#10
Spyro zei:
Daar is de (s) ook voor uitgevonden… 😏
Klik om te vergroten...
Er stond echt een knipoog bij.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#11
Die ene zei:
Flualhamdulillam zet er voor de zekerheid neer dat het niet naar jou gericht is, gezien het zo kan over komen.
Klik om te vergroten...
De berichten er voor wel.

maar ik houd nou echt op. Ongelofelijk hoe een niet begrepen grap zo uit zijn verband word getrokken.

Klote corona maakt iedereen knettergek!

over en uit!
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#12
De Dunne zei:
De berichten er voor wel.

maar ik houd nou echt op. Ongelofelijk hoe een niet begrepen grap zo uit zijn verband word getrokken.

Klote corona maakt iedereen knettergek!

over en uit!
Klik om te vergroten...
Ja, het is de Corona die iedereen gek maakt op een drugs forum. Just kidding. Lief wezen en geen aandacht meer schenken aan dit kleinigheidje
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#13
Beef!

7CC96259-7193-4070-A93E-82A73BA691CE.gif
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#14
Flualhamdulillam zei:
Ik sta hier helemaal aan aan @Rivalrie ‘s kant. Nú het vaccin nemen, voor een virus wat tóch niet weggaat en waarvoor je ook niet jaarlijks een prik gaat halen, heeft (zeker inmiddels) echt een verwaarloosbare impact (op de negatieve impact na, die is immens).
Het is alsof je zandzakken legt voor een overstroming die je niet kunt stoppen. Die zandzakken zijn we kwijt en ze vervuilen de zee (vaccins belemmeren de opbouw van een natuurlijke afweer tegen het virus, zoals we die ook hebben opgebouwd tegen de griep). Als je de energie had gebruikt voor het landinwaarts verplaatsen van het volk (wat tóch al moest gebeuren!), had het een hoop gedoe gescheeld.

Maar zinvol en proactief optreden, daar doen ‘s werelds leiders vandaag de dag niet aan.

Ook je hoop laten rusten op vaccinontwikkeling is een onbegrijpelijke zet. Dat de vaccin’s uberhaupt zo’n hoge effectiviteit blijken te hebben is al een wonder (vergelijk het met het griepvaccin, in een goed jaar is die nog altijd maar 50% effectief als ik het goed heb)
Klik om te vergroten...
Inderdaad. Als je elk jaar een vaccin moet nemen om beschermd te worden (wat ik niet wist er ook pas sinds vandaag achter kwam) wat mensen dus vervolgens niet gaan doen (de meeste niet denk ik tenminste). Dan heeft het ook geen nut om alleen dit jaar te prikken..
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#15
Spyro zei:
Daar is de (s) ook voor uitgevonden… 😏
Klik om te vergroten...
Dirkjan liked dit bericht? 😮 nu breekt mij helemaal de klomp..
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#16
whitesugar zei:
Dirkjan liked dit bericht? 😮 nu breekt mij helemaal de klomp..
Klik om te vergroten...
Middelvinger was niet beschikbaar
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#17
Natuurlijk erg actueel nog.


Screenshot_20210927-135759_Chrome.jpg


Mensen moeten wel bang blijven.

www.parool.nl

Ziekenhuizen vrezen griepgolf: ‘Meer mensen vatbaar voor influenza’

Ziekenhuizen maken zich zorgen over een griepgolf deze winter. Door alle coronamaatregelen was er het afgelopen jaar nauwelijks influenza, met als gevolg dat meer mensen nu vatbaar zijn voor een hevige griep.
www.parool.nl www.parool.nl
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#18
dit kan iedereen wel gebruiken denk ik :tonguewink:
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik ben trots dat ik nog geen vaccine heb💪🏻
Als ik een spuitje neem dan zorg ik wel dat het heroïne is
(Corona vaccinatie🤮)
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#20
De Dunne zei:
maar ik houd nou echt op. Ongelofelijk hoe een niet begrepen grap zo uit zijn verband word getrokken.
Klik om te vergroten...
Ik heb het helemaal niet over jouw grap… je zegt dat de vaccin’s gratis zijn, laat voor een tweede keer merken dat jij het idee hebt dat er niet meer voor betaald hoeft te worden en ik zeg daar wat van, in een topic OVER CORONA… Ik meende oprecht dat jij geen bord voor je kop hebt, maar nu kan je hem krijgen ook.
Prima dat je een grapje maakt, maar dit is geen grappen-en-grollen topic… Als je iets post over een serieus onderwerp (ook al is het vermengd met een ‘grap’) moet je ook een beetje tegenspraak kunnen incasseren. Ik wist niet dat sneeuwklokjes zo lang meegingen…

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...100101102103104...180
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."