#1
Ze hebben al verscheide diagnoses gesteld maar ik ben ervan overtuigd dat alles te herleiden is naar mijn chronisch verslavingspatroon. Ik kan maanden clean zijn en dan opeens, zomaar, opnieuw hervallen. Zoals nu. En dat voelt niet goed.
Auditieve verwerkingsstoornis gaat vaak gepaard met ADHD, ik wist echter niet dat het door een (fikse) oorontsteking kan komen! Ik merk het zelf al een tijdje dat ik wel goede oren heb, maar gewoon niet altijd verwerk wat ik hoor. Blij dat ik dit topic ben gestart, ik leer zo veel van jullie! & ik heb echt respect voor jullie warriorsIk heb inspanningsastma. Als ik bv. hard moet rennen om m’n trein te halen zit ik lang na te hijgen.
En als kind chronische oorontsteking en waarschijnlijk is dit de oorzaak van m’n auditieve verwerkingsstoornis. Ik hoor perfect, maar in complexere luistersituaties heb ik problemen om klanken te onderscheiden. Soms kan ik dit compenseren door te liplezen. Tegenwoordig valt dat dus tegen met die mondkapjes …
Verder AD(H)D en lichte dyslexie (vnl. problemen met lange teksten en Engels).
Dus geen zware problematiek.
+1Ik heb een chronisch minderwaardigheidscomplex.
Je weet dat ik geil ben voor jouw +jes
Je weet dat ik geil ben voor jouw +jes![]()
Ja klopt, het komt vaak voor in relatie met ad(h)d, leerstoornissen, etc.Auditieve verwerkingsstoornis gaat vaak gepaard met ADHD, ik wist echter niet dat het door een (fikse) oorontsteking kan komen! Ik merk het zelf al een tijdje dat ik wel goede oren heb, maar gewoon niet altijd verwerk wat ik hoor. Blij dat ik dit topic ben gestart, ik leer zo veel van jullie! & ik heb echt respect voor jullie warriors
Kan u nog eens herhalen wat u net zei, ik heb u niet verstaan"; Waarop de bediende reageerde: "Verstaat u het niet of begrijpt u het niet?". Mijn repliek: "Ik weet niet of ik het begrijp want ik versta het niet." Nou ja ...
Ik heb adhd en juist een heel scherp en duidelijk gehoor. Ik onderscheid juist snel wat een geluid is en waar het vandaan komt. Ook bij gesprekken.Auditieve verwerkingsstoornis gaat vaak gepaard met ADHD, ik wist echter niet dat het door een (fikse) oorontsteking kan komen! Ik merk het zelf al een tijdje dat ik wel goede oren heb, maar gewoon niet altijd verwerk wat ik hoor. Blij dat ik dit topic ben gestart, ik leer zo veel van jullie! & ik heb echt respect voor jullie warriors
Mooi dat jouw oren in topconditie zijn! Ja, het komt samen voor met ontwikkelings- en leerstoornissen, maar in welke mate het een positieve correlatie betreft weet ik niet.Ik heb adhd en juist een heel scherp en duidelijk gehoor. Ik onderscheid juist snel wat een geluid is en waar het vandaan komt. Ook bij gesprekken.
Wel ben ik door adhd zeer snel afgeleid dus ontgaan me soms dingen of delen van een gesprek.
Hoortest gedaan aantal jaar terug en dat meten ze in leeftijd zeg maar in een grafiek.
Ik was toen tegen de 50 en mijn gehoor was van iemand van rond de 40.
Vervelend lijkt me een Auditieve verwerkingsstoornis!
Ook zijn geluiden heel belangrijk in mijn geheugen.Begrijp je wat ik bedoel? Ik hoor een geluid en “zie” dan een gebeurtenis of iets.
Mooi dat jouw oren in topconditie zijn! Ja, het komt samen voor met ontwikkelings- en leerstoornissen, maar in welke mate het een positieve correlatie betreft weet ik niet.
Wat jij beschrijft lijkt wel het tegenovergestelde van mijn probleem idd. Als ik puur op het geluid af ga, hoor ik niet uit welke richting het komt. Bv. van een sirene hoor ik niet of ie van achter of opzij komt. Ik hoor ook het verschil niet tussen een ambulance, politiewagen of brandweer. Of de stem van iemand ad. telefoon. Slecht auditief geheugen ook, maar dan wel weer een ijzersterk visueel geheugen. Je zou bijna denken '4 ogen & 0 oren' 😂
Idd, een gesprek niet volledig meekrijgen door ad(h)d of door een auditief probleem kan allebei. Bij mezelf merk ik duidelijk wanneer het puur ah. gebrek aan focus ligt of vooral ah. auditieve.
Nee, ik kan me moeilijk voorstellen dat je het verband tussen een geluid en een gebeurtenis legt. Ik begrijp wat je bedoelt, maar bij mij halen vooral visuele prikkels de herinnering ae. gebeurtenis naar boven. En herinneringen zie ik dan als een video zonder geluid.
Ja logisch toch 😂😂😂
Ja prachtige conversatie!Ja logisch toch 😂😂😂
Ik heb Misofonie.
Misofonie - Wikipedia
nl.wikipedia.org
In een relatie is misofonie echt heel lastig, na een dag hard werken ben ik extra gevoelig en dan kan je niet samen lekker aan de etenstafel eten omdat ik dan echt gek wordt van de eetgeluiden van mijn partner.
Vaak eten we dan ook apart, waarmee ik weet dat ik mijn vrouwtje daar best wel wat verdriet mee doe.
Helaas is er geen goede oplossing voor misofonie. Dexamphetamine helpt best wel goed om het door middel van een dopamine-shot te verbloemen maar dat noemt mij vrouw dan "het praatpilletje" omdat ik dan niet meer te stoppen ben met babbelen, dus ook niet echt een oplossing.
Heb je op dit moment een terugval? Dat het niet fijn voelt begrijp ik heel goed. Krijg je hier wel passende ondersteuning in? Een verslaving is namelijk bijna niet in je eentje op te lossen, maar dit doet niks af aan jouw kracht! Geloof in jezelf en neem geboden hulp aan! Ik geloof in jou!Ze hebben al verscheide diagnoses gesteld maar ik ben ervan overtuigd dat alles te herleiden is naar mijn chronisch verslavingspatroon. Ik kan maanden clean zijn en dan opeens, zomaar, opnieuw hervallen. Zoals nu. En dat voelt niet goed.
Dat.. Wauw.. Dat klinkt echt niet fijn newIk heb last van het klippel- Trenaunay syndroom. Hierdoor heb ik wat afwijkingen aan mijn lichaam vanaf mijn geboorte.
Zo was mijn middenrif verkeerd gegroeid. Hierdoor kon ik maar 1 van mijn 2 longen gebruiken. Deze hebben ze pas na mijn eerste levensjaar goed gezet. Waardoor ik nu maar met 70-75% longinhoud leef en later kans grote kans heb op astma.
Verder zaten een paar tenen aan beide voeten aan elkaar gegroeid bij mijn geboorte. Die heb ik toen ik 10 jaar was uit elkaar laten halen.
Ook heb ik sinds 2013 last gekregen van spataderen in mijn benen. Hierdoor moet ik elke dag steunkousen dragen van wege zeurderige pijn in mijn benen.
Hier ben ik ook nog 4 keer aan geopereerd de afgelopen jaren om de pijn te verminderen en kleine bloedingen te verhelpen. Dit heeft gelukkig geholpen, maar de pijn komt af en toe nog terug.
ondanks het dragen van steunkousen en steunzolen.
Voor volgend jaar staat er een kleine ingreep voor mijn voet gepland vanwege een opgezwollen ader die daar pijn veroorzaakt.
Bij drugs gebruik heb ik er gelukkig geen last van dan worden die pijntjes lekker verdoofd.
Verder heb ik ook nog dyslexie.
Gelukkig vat er vaak wel mee met de pijn op een schaal van 1 op 10 is het een 1 of 2. Ik heb er vooral last van bij lang stil staan.Dat.. Wauw.. Dat klinkt echt niet fijn new
Ohh dat is gelukkig dan wel een meevallerGelukkig vat er vaak wel mee met de pijn op een schaal van 1 op 10 is het een 1 of 2. Ik heb er vooral last van bij lang stil staan.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."