Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik ervaar dit zelf ook vaak, maar gaf m'n diabetes altijd de schuld, ik denk dat het komt door de constante spanning op je ogen maar weet het natuurlijk nooit zeker!"
"Hi all, ik vroeg mij het volgende af: zijn er mensen met ziektes beperkingen etc op het forum? Dan zou ik graag meer weten zoals wat je hebt -> en wat je daarmee het liefst gebruikt en waarom ππ. Voel je vrij om ook niet te zeggen wat je hebt of dergelijke ik ben gewoon erg nieuwsgierig!"
"Purplext zei: Ik heb dit ook helaas. Etende mensen kan ik wel handelen, maar m'n smakkende kat geeft me echt moordneigingen. De wind kan me ook behoorlijk pissig maken. Het wordt erger de laatste tijd, ik kan de ramen open niet meer verdragen. Maar nu zelfs met ramen dicht stoor ik me aan geluiden van buiten. Kussen over mn kop drukken of noicecancelling headphones zijn soms een uitvlucht. Klik om te vergroten... Heet dat zo? Ik krijg ook echt moordneigingen van eetgeluiden!"
"Perenijsje zei: Me too πββοΈ Ik heb een insulinepomp (Medtronic 670G) met Guardian 3 sensor. Afgelopen dinsdag had ik het 10 jaar. Ik ben bijna 35, dus kreeg het vrij laat voor type1. Ik drink vanwege m'n diabetes eigk amper alcohol want dat is echt drama met m'n bloedsuikers. En voordat ik mijn sensor had heb ik echt jarenlang helemaal geen alcohol gedronken omdat ik iemand kende die in slaap is overleden aan hypo na alcoholgebruik en ik bang was dat mij dat ook gebeurde π Met drugs (ben speed/coke verslaafd) juist strakke bloedsuikers omdat ik dan ook amper eetπ Verder heb ik scoliose en sinds donderdag heb ik ook het carpaal tunnel syndroom in mijn rechterpols. En daarnaast heb ik ook nog psychische ziektes zoals een complexe PTSS en een dysthyme stoornis. Klik om te vergroten... Whoahw dat is wel echt heavy! Ik heb een freestyle libre 2 en spuit nu nog, maar krijg binnenkort een omnipod. Ik heb nu al 24 jaar diabetes (ik was 1). Hierdoor ook neuropathie in de armen en benen en idd ook c-ptss en ADHD en bipolaire stoornis. Ik had eerst ook de diagnose carpaal tunnel maar dat bleek toch neuropathie te zijn."
"MaddMonkey zei: *Smak smak Klik om te vergroten... Je begeeft je op glad ijs π"
"Perenijsje zei: Poeh ook een flinke rugzak dus met die stoornissen en neuropathie!π° Maar lijkt me voor jou wel heel anders dan voor mij als je 1 was. Jij weet niet beter dus dat je dm1 hebt. Ik heb nog 24 jaar zonder geleefd en gewoon normaal kunnen eten/leven zeg maar. Wel beter dat je de Omnipod krijgt en de FSL hebt. Dan kun je het toch een stuk beter onder controle houden dan met spuiten. Vanwege mijn psychische problematiek mocht ik de eerste 4 jaar geen pomp. Maar nu dus al wel 6 jaar een pomp en sinds 2 jaar ofzo de sensor en dat is toch wel echt een uitkomst hoor! Klik om te vergroten... Whoahh ja dat geloof ik! 2 jaar al? Ik sinds een maandje en ahh een klein deel van mij is wel jaloers, ik vraag me al m'n hele leven af hoe het zou zijn zonder diabetes. Maar ik begrijp heel erg goed dat het zo heel erg moeilijk is het aanpassen etc"
"Zoraa zei: Kunt het ook anders zien: jij hebt tenminste nog een normaal leven kunnen hebben.. je hebt tenminste nog een tijdje alles kunnen eten. @Angelz is mijn zusje. Ik kan je vertellen dat ze in de puberteit zich zo heeft verzet om al haar hele leven 'anders' te zijn. Heeft zich zelf in levens gevaarlijke situaties gebracht toen. En wat dat je van de kinder verjaardag feestjes. Nooit worden uitgenodigd omdat de ouders zich gaan raad wisten met een kind met diabetes. Mijn dochter heeft ook diabetes was ook al zo jong toen ze het kreeg. Zal wel iets genetisch zijn. Heb zelf ook een auto-immuun ziekte Klik om te vergroten... Het lijkt inderdaad wel iets genetisch te zijn hΓ© zusπ"
"Co Colijn zei: Ik heb 2 maanden geleden de diagnose ziekte van crohn gekregen. Ik heb vaak last ervan. Heel erg vervelend ook. Klik om te vergroten... Ik ken weinig mensen die dat hebben maar het lijkt me idd erg vervelend"
"AcidWarrior zei: Ik heb inspanningsastma. Als ik bv. hard moet rennen om mβn trein te halen zit ik lang na te hijgen. En als kind chronische oorontsteking en waarschijnlijk is dit de oorzaak van mβn auditieve verwerkingsstoornis. Ik hoor perfect, maar in complexere luistersituaties heb ik problemen om klanken te onderscheiden. Soms kan ik dit compenseren door te liplezen. Tegenwoordig valt dat dus tegen met die mondkapjes β¦ Verder AD(H)D en lichte dyslexie (vnl. problemen met lange teksten en Engels). Dus geen zware problematiek. Klik om te vergroten... Auditieve verwerkingsstoornis gaat vaak gepaard met ADHD, ik wist echter niet dat het door een (fikse) oorontsteking kan komen! Ik merk het zelf al een tijdje dat ik wel goede oren heb, maar gewoon niet altijd verwerk wat ik hoor. Blij dat ik dit topic ben gestart, ik leer zo veel van jullie! & ik heb echt respect voor jullie warriors"
"Broodje satΓ© zei: Kan beiden op zich wel. Ligt aan jezelf. Andere vraag. Kan je je stoelgang controleren na je eerste lijn? Klik om te vergroten... Absoluut niet! Ik kan m'n lijn bijna het beste op de wc pakken π€£ is het veiligste π€£ππ€£π"