#1
Is het bij jou even of de hele tijd?Dat had ik gisteren ook dat elektrische statisch. Dacht eerst nog dat het uit men koptelefoon kwam. 🤣
Is het bij jou even of de hele tijd?Dat had ik gisteren ook dat elektrische statisch. Dacht eerst nog dat het uit men koptelefoon kwam. 🤣
Heb je ook wisselende momenten, dat het ene moment van de dag erger is dan een ander moment?Ik heb het nu sinds een paar maanden. Het was 1 van m'n ergste nachtmerries dit te krijgen.
Toen ik ineens een piep had, dacht ik dat het nog wel over zou gaan, maar al snel realiseerde ik me dat dit wel eens niet het geval zou kunnen zijn.
Ik had gedacht hier helemaal aan onder door te gaan, maar ik ga er verrassend goed mee om tot nu toe. Er zijn dagen dat het me nauwelijks op valt en het moment dat m'n oor het kussen raakt en het stil is en ik die gillende piep ineens weer hoor, ik me er pas weer bewust van ben.
Het was moeilijk te accepteren op het begin dat ik nooit meer stilte zou ervaren, maar het was de enige remedie. Ik zie de piep nu als een trouwe vriend die me nooit in de steek laat.
Heb je ook wisselende momenten, dat het ene moment van de dag erger is dan een ander moment?
Soms is het wat erger dan anders. Als ik afgeleid ben vergeet ik meestal dat het geluid er uberhaupt is. Wanneer ik wat gestrester ben heeft het de neiging wat meer op te vallen. Ook drugs maken het vaak erger voor een korte periode. Vooral stimulanten maken het erger.Ja! Verschilt enorm, maar er is geen peil op te trekken wat de trigger is, als die er al is. Bij jou dan?
Ja, dat heb ik ook. Maar dat hebben volgens mij veel meer mensen. Wat ik denk is dat het beginnende sterfte is van de trilhaartjes in je oor.Hebben jullie trouwens ook dat je linker of rechter oor ineens begint te gillen voor +- 20 seconde met een heel felle piep en daarna verdwijnt deze compleet?
Yes.Hebben jullie trouwens ook dat je linker of rechter oor ineens begint te gillen voor +- 20 seconde met een heel felle piep en daarna verdwijnt deze compleet?
Regelmatig en dan zit ik te duimen dat die weer weggaat.Hebben jullie trouwens ook dat je linker of rechter oor ineens begint te gillen voor +- 20 seconde met een heel felle piep en daarna verdwijnt deze compleet?
Schrik er wel altijd van. Vind het zo rot allemaal, ben hartstikke zuinig op mijn oren. Máár T komt eigenlijk ook uit je hersenen ipv uit je oren.Ja, dat heb ik ook. Maar dat hebben volgens mij veel meer mensen. Wat ik denk is dat het beginnende sterfte is van de trilhaartjes in je oor.
Klopt. Het voelt bij mij ook niet echt als horen, wat je met je oren doet, maar meer een soort geluid "in je hoofd". Het voelt echt alsof het van binnen in mijn schedel komt.Máár T komt eigenlijk ook uit je hersenen ipv uit je oren.
Hm, bij mij verschilt dat een beetje. Ik heb 1 geluid die constant van toon flikkert en die lijkt echt van buitenaf te komen. Ben zelfs een keer opzoek gegaan in mijn woning waar dat verdomde geluid vandaan kwam. Helaas kwam ik er buiten achter dat het toch mijn oren/hoofd was. 🥲Klopt. Het voelt bij mij ook niet echt als horen, wat je met je oren doet, maar meer een soort geluid "in je hoofd". Het voelt echt alsof het van binnen in mijn schedel komt.
Volgens mij heeft het heel erg met bloeddruk te maken, ik merk dat als een stim uitwerkt en de bloedruk hoger is het altijd erger wordt....Ik ben trouwens na drugs gebruik wel altijd bang dat de geluiden zo heftig blijven. Maar gelukkig is het tot nu toe altijd weer terug naar “mijn normaal” gegaan.
Schijnt erbij te horen. Volgens mij noemen ze dat ook Tinnitus spikes.
Dat had ik dus met 4-FMA. Heb het zoals ik zei vaak met stimulanten, maar deze drug spande echt de kroon. Nou had ik wel flink wat genomen, maar zo'n heftig en langdurende "tinnitus spike" heb ik nog nooit gehad. Alsof er een TV met sneeuw op driekwart volume stond, écht snijdend hard. Heeft een week geduurd en toen was het weer weg.Ik ben trouwens na drugs gebruik wel altijd bang dat de geluiden zo heftig blijven. Maar gelukkig is het tot nu toe altijd weer terug naar “mijn normaal” gegaan.
Schijnt erbij te horen. Volgens mij noemen ze dat ook Tinnitus spikes.
Dat denk ik ook.Volgens mij heeft het heel erg met bloeddruk te maken
Ja, achteraf gezien denk ik dat ik misschien ook mijn Tinnitus door stress en medicatie heb gekregen. Ik slikte een medicatie die mijn bloeddruk verhoogde toen der tijd. Nu moet ik ook zeggen dat mijn Tinnitus wel minder erg is geworden de afgelopen tijd. Ben ook van de medicatie af gelukkig.Volgens mij heeft het heel erg met bloeddruk te maken, ik merk dat als een stim uitwerkt en de bloedruk hoger is het altijd erger wordt....
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."