Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe hulphond is onderweg!

De hulphond is onderweg!

416 antwoorden
55 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik moet eerst even kalmeren.
Daarna ga ik naar mijn advocaat.
Of dat zinvol is, ik betwijfel het...
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#2
De Zandman zei:
Ik moet eerst even kalmeren.
Daarna ga ik naar mijn advocaat.
Of dat zinvol is, ik betwijfel het...
Klik om te vergroten...
Zinvol of niet, het kan voor jezelf alleen al fijn zijn om te weten dat je er alles aan gedaan hebt!
Ik hoop van harte dat het (ondanks alles wat ik lees hierover) wat gaat opleveren. 😘
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dit topic ging toch over zand man die een hond kreeg? Waarom is die hond weg?
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Gebeten door een andere hond @Dirkjan


Kunieuws dit zeg :disrelieved:
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ohhhhh wtf joh Zandman, wat vreeeeeselijk kut. Laat weten als wij iets kunnen betekenen!
P
PhallicPhillLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hija de la luna 1 zei:
Ik snap die organisatie hun redenering niet hoor, hoofdzaak is toch dat baasje én hulphond gelukkig zijn ?
Klik om te vergroten...
Ik vind het ook ronduit inhumaan om een hond en een liefdevolle eigenaar van elkaar te scheiden. Alsof het zo gezond is voor dat beestje om steeds een nieuw baasje te krijgen.

Het ging er dus om dat de organisatie denkt dat de hond getraumatiseerd is en niet meer haar 'werk' optimaal kan uitvoeren, zover ik heb begrepen. Juist na een traumatische ervaring moet je zo'n hond niet gaan scheiden met haar vertrouwde omgeving en vertrouwde baasje. Ik krijg bijna het gevoel dat de organisatie deze 'kwaliteitscontrole' toepassen op een object/product en niet op een trouwe viervoeter. Wat een vieze situatie

Houd vol, Zandman! :redheart:
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik ben stevig depri op dit moment....
Als ik er nou eens achter kon komen waar Tasja straks naartoe gaat.....maar ja. De privacy wetgeving verbiedt dit.
Ik moet voorlopig de eigenaar van de Stafford niet tegenkomen...
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#8
De Zandman zei:
Ik moet eerst even kalmeren.
Daarna ga ik naar mijn advocaat.
Of dat zinvol is, ik betwijfel het...
Klik om te vergroten...
Ja, zeker zinvol.
Zoek een advocaat die dit snapt.
Een advocaat die de regels kan gebruiken om jou te helpen.

Voor jou is alleen tasja van belang.
Je advocaat ziet hoe tasja wettelijk bij je past
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik reageer misschien te laat zie ik nu. Ik heb niet alles gelezen. Sorry
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
No problem. Alles op zijn tijd!
H
Hija de la luna 1Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik snap die organisatie hun redenering niet hoor, hoofdzaak is toch dat baasje én hulphond gelukkig zijn ?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
De strijd is pas voorbij, als deze helemaal over is. Niet eerder! Maar, het ziet er donker uit.
Zulk een stichting ziet zo'n hond als een zaak. Als een goed, zogezegd.
Daarom kunnen ze keihard zijn.
Maar ik geef nog niet op.
Ik ben ermee bezig!
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hoe is het nu? Is er al meer bekend? Als mijn hond afgepakt zou worden, vrachtwagen door het pand, inpakken en wegwezen. Ik begrijp je gevoel en andersom is het voor haar ook traumtiserend, honden raken snel gehecht maar als ze eenmaal een baasje hebben en die wordt 'afgepakt' beschadigd ze dat. Ik heb er meerdere gehad die dat hebben meegemaakt en vaak gaan ze bepaald gedrag vertonen richting mensen. Van 1 heb ik de littekens nog in me arm zitten maar is daarna bijna 10 jaar me beste vriend geweest. 2 handen op 1 buik. Na 2 jaar mis ik hem nog steeds verschrikkelijk.
c
chipmunkLid
01-01-2024, 00:00
#14
Wat jammer om te horen dat je Tasja waarschijnlijk niet terug kan krijgen, maar ik duim ervoor..
Ik kan me niet inbeelden hoe je je nu moet voelen, ik heb al schrik wat er met mij gaat gebeuren wanneer ik afscheid zou moeten nemen van mijn maatje. Heel veel sterkte met deze situatie!

Ik ben ook van mening dat niet iedereen zomaar een Pitbull achtige hond mag nemen. Het zijn inderdaad honden die destijds gefokt werden om te vechten, superlief naar hun baasjes maar zo vaak in verkeerde handen..Zie ook nog vaak Mechelse Herders die mensen puur nemen als waakhond en er verder nooit mee bezig zijn, zelfs niet gaan wandelen. Terwijl die honden wel echt uitdaging nodig hebben, het zijn werkhonden en het is een schitterend ras maar je moet ze kunnen bieden wat ze nodig hebben.

Moet toegeven dat mijn hond aan de leiband ook wel te beschermend is, een probleem waar ik aan het werken was en enorm veel vooruitgang had geboekt maar omdat ik lang ziek ben geworden was ik weer wat minder consequent / overspannen en begin ik weer van af.
Wel is mijn hond (duitse herder) niet agressief, hij kan luid naar andere honden blaffen uit bescherming/angst maar echt uithalen is nog nooit gebeurd en zonder leiband laat hij zich altijd door andere honden domineren.
Heb bv. ook al een conflict gehad toen we kennis maakten met andere honden op vakantie op de camping nadat ik zag dat het ok was voor mijn hond en de andere eigenaar zijn honden sociaal leken te zijn. Hij liet zich helemaal doen en begon te janken/huilen.
De andere hond die hem aanviel was een Mechelse herder en die zijn eens zo pittig.

Nadat ik de vooruitgang had geboekt deze zomer konden we opeens wel andere honden aan de leiband passeren maar met Staffords en Mechelse Herders lijkt het nooit te gaan.. En je kan zeggen dat het aan mij ligt dat ik angstig word omdat ik een Stafford of Mechelaar zie maar was onlangs met hem naar de hondenschool om aan dit probleem te werken en wanneer hij verder op het plein een Stafford ziet gebeurt het weer nog maar voor ik hem had opgemerkt.
Hij kreeg ook veel stress op de hondenschool dus ik ga gewoon verder zelf eraan werken adhv instructievideo's op youtube en vooral ook aan mijn eigen energie werken.

Nogmaals veel sterkte, ik wijkte hier misschien een beetje te veel uit over mijn eigen situatie..
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Welnee, jouw situatie is voor mij interessant om te lezen!

Tasja ben ik kwijt. Zij schijnt al in een ander adoptie gezin te zijn, nu hoop ik maar dat het goed met haar gaat en dus dat ze goede baasjes heeft.
Ik sta toch weer op de wachtlijst voor een andere hulphond.
Ik heb vrijwel geen nacht rust meer en een hond die me helpt om op tijd uit een nachtmerrie te halen is echt broodnodig.
Toppunt van de hele kwestie is wel dat de eigenaar van de Stafford niet verder vervolgd gaat worden.
Ik heb moeten horen dat de zaak een zogenaamd beleidssepot is geworden.
Dat kwam ook even rauw op mijn dak vallen.
Mocht zijn hond ooit ook nog maar één aanval mijnerzijds verrichten, dan ziet het er toch niet zo best uit voor die eigenaar want dan speel ik eigen rechter hetgeen een pijnlijke zaak voor dat parvenue gaat worden.
Meer valt er niet over te zeggen.
Wat een toestand allemaal.
Je staat in je recht maar je krijgt dit niet.
Droevig allemaal.
Jazeker!

Mijn humeur is op zijn zachtst gezegd:. Not amused....
H
Hija de la luna 1Lid
01-01-2024, 00:00
#16
De Zandman zei:
Welnee, jouw situatie is voor mij interessant om te lezen!

Tasja ben ik kwijt. Zij schijnt al in een ander adoptie gezin te zijn, nu hoop ik maar dat het goed met haar gaat en dus dat ze goede baasjes heeft.
Ik sta toch weer op de wachtlijst voor een andere hulphond.
Ik heb vrijwel geen nacht rust meer en een hond die me helpt om op tijd uit een nachtmerrie te halen is echt broodnodig.
Toppunt van de hele kwestie is wel dat de eigenaar van de Stafford niet verder vervolgd gaat worden.
Ik heb moeten horen dat de zaak een zogenaamd beleidssepot is geworden.
Dat kwam ook even rauw op mijn dak vallen.
Mocht zijn hond ooit ook nog maar één aanval mijnerzijds verrichten, dan ziet het er toch niet zo best uit voor die eigenaar want dan speel ik eigen rechter hetgeen een pijnlijke zaak voor dat parvenue gaat worden.
Meer valt er niet over te zeggen.
Wat een toestand allemaal.
Je staat in je recht maar je krijgt dit niet.
Droevig allemaal.
Jazeker!

Mijn humeur is op zijn zachtst gezegd:. Not amused....
Klik om te vergroten...
Ik vind het heel erg voor jou . Hoop nu dat Tasja een goeie nieuwe baas heeft en dat ze daar gelukkig zal zijn. Dat moge voor jou dan ook een troost zijn, al is het een kleine. 🥺 kop omhoog man.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Vanmiddag heeft de Stafford die mijn tasja gebeten had, een andere hond aangevallen.
Dat liep ook niet goed af, zo hoorde ik.
En dan ben ik nu benieuwd, wat daar verder gaat gebeuren!
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mevrouw Pløp zei:
Ik stel voor dat we een knuffel-de-zandman-meet houden. @ljuv, @Druktemaker?
Klik om te vergroten...
Daar is Zandman dan wel bij he!
Denkterom!
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#19
Casaan zei:
Daar is Zandman dan wel bij he!
Denkterom!
Klik om te vergroten...
Da was wel de bedoeling ja!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
ljuv zei:
Ja top idee Pløpje


Ja alleen alstie zich kan gedragen en niet gaat zitten janken hoor.
Klik om te vergroten...
Noot:
Janken?? Ik?!?
Dat zal niet gebeuren, als legionnair ben ik wel een en ander gewend!
Ik kan me de laatste keer niet meer herinneren zelfs, hoe lang geleden dat plaatsvond!
In het Legioen Etrangere leer je dat wel af...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1718192021
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."