Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Β© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe hulphond is onderweg!

De hulphond is onderweg!

416 antwoorden
60 weergaven
18-5-2026
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#1
De Zandman zei:
O jee, straks ga ik naast mijn schoenen lopen....ik ben maar een gewoon mens, hoor...
Klik om te vergroten...
Nee, voor mij, zijn mensen die alles voor hun dier over hebben helden. Ja, echt waar.

Toevallig heeft mijn schoonzus haar moeder haar pup na 2 weken al terug gebracht naar de fokker omdat ze ziek was. (Was te genezen), maar ze dacht meteen dat ze een pech hond zou hebben de rest van haar leven. Zulke mensen verafschuw ik. Beestje gaat van hot naar her, met alle trauma’s van dien!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dieren zijn ideaal als vriend.
Als je ze goed verzorgt, dan heb je een vriend voor erg lang, die niet liegt, altijd eerlijk is en domweg haast een partner van je kunnen zijn.
Ik mis Tasja enorm iig!
En dit allemaal omdat iemand zijn hond niet vast kon houden.
Het is zooooo jammer dat ze niet kunnen praten!

Zo maar even een hond of ander dier terugbrengen, is niet mijn ding. Nee.
Dieren zijn meer dan een wegwerp artikel. Zo heb ik me ooit eens kwaad gemaakt omdat de eigenaren van 2 parkieten deze zat waren, en na overleg met haar partner deze twee vogels "maar losgelaten heeft:"
Dus die twee diertjes een wisse dood heeft ingestuurd.
Waarom ze niet even naar een vogelhandelaar gebracht....or, beter nog, terug naar mij!
Ik was behoorlijk kwaad ( die twee parkieten kwamen trouwens van mij af, hier in mijn volière grootgebracht, mind you!
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#3
De Zandman zei:
Dieren zijn ideaal als vriend.
Als je ze goed verzorgt, dan heb je een vriend voor erg lang, die niet liegt, altijd eerlijk is en domweg haast een partner van je kunnen zijn.
Het is zooooo jammer dat ze niet kunnen praten!
Klik om te vergroten...
Ik ben blij dat de mijne niet kan praten. Die zou de hele dag aan m’n hoofd zeuren! πŸ˜œπŸ˜‚

Maar haar ogen spreken boekdelen van liefde. πŸ’œ
H
Hija de la luna 1Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Spyro zei:
Ik ben blij dat de mijne niet kan praten. Die zou de hele dag aan m’n hoofd zeuren! πŸ˜œπŸ˜‚

Maar haar ogen spreken boekdelen van liefde. πŸ’œ
Klik om te vergroten...
De mijne zn oogjes spreken boekdelen van van cookies …..
H
Hija de la luna 1Lid
01-01-2024, 00:00
#5
De Zandman zei:
Dieren zijn ideaal als vriend.
Als je ze goed verzorgt, dan heb je een vriend voor erg lang, die niet liegt, altijd eerlijk is en domweg haast een partner van je kunnen zijn.
Ik mis Tasja enorm iig!
En dit allemaal omdat iemand zijn hond niet vast kon houden.
Het is zooooo jammer dat ze niet kunnen praten!

Zo maar even een hond of ander dier terugbrengen, is niet mijn ding. Nee.
Dieren zijn meer dan een wegwerp artikel. Zo heb ik me ooit eens kwaad gemaakt omdat de eigenaren van 2 parkieten deze zat was, en na over met haar partner deze twee vogels "maar losgelaten heeft:"
Dus die twee diertjes een wisse dood heeft ingestuurd.
Waarom ze niet even naar een vogelhandelaar gebracht....or, beter nog, terug naar mij!
Ik was behoorlijk kwaad ( die twee parkieten kwamen trouwens van mij af, hier in mijn volière grootgebracht, mind you!
Klik om te vergroten...
Eerst dacht ik dat gij een keiharde waart…nu denk ik dat nog, keihard maar met o zo een zachte kern vanbinnen πŸ‘
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
On de omgang Met mensen ben ik keihard zegt men. Tsja, dat leerde ik.
Met dieren juist weer niet...en al helemaal niet als ze iets voor mij betekenen .

Ik doe geen vlieg kwaad, tenzij hij probeert om mij te steken.
Dan sla ik hem plat.
Dat was vroeger anders dus, knokken was aan de orde van de dag, zeg maar.
Nu vind ik dat dit allemaal wel genoeg is geweest in dit leven iig...
Nu kan je spreekwoordelijk zeggen:
Ruwe ( zeer ruwe) bolster met een blanke pit.
Of: een wolf in schaapskleren. Net hoe het uitvalt.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#7
De Zandman zei:
De onzekerheid over het weer kunnen "werken" van mijn maatje, dat is fnuikend!
Daar heb ik nogal wat last van.
Het niet weten of ik haar in goeden doen terugkrijg, en wat te doen, als ze " afgekeurd" zou moeten worden.
Ook al gaat ze naar een goed gezin, de gedachte, alleen al...
Klik om te vergroten...

πŸ€—πŸ₯°πŸ™πŸΌπŸ˜˜
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Met Tasja gaat het naar omstandigheden redelijk heb ik gisteren middag vernomen.
Maar veel is er nog niet over te zeggen, behalve dat het wel een tijd gaat duren....
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#9
Daar hebben ze allemaal protocollen voor gaat waarschijnlijk wel even duren. Klote voor jou op dit moment maar goed om te lezen dat zij zelf er boven op komt.

En wat de de discussie honden ras en opvoeding betreft.....honden zijn dieren en hebben duidelijke hierarchie en consistentie nodig en een 'baas'. Zonder die basis gaan ze vreemd gedrag vertonen. Elke hond kan vals worden alleen de stafford of 'bull' zijn gefockt om bepaalde kenmerken die dodelijk zijn voor zowel mens als dier. Een van mijn heeft zelfs na een trap can een paard gewoon weer aangevallen omdat hii te dicht bij mijn kind kwam. Een chihuaha was dood geweest maar had hetzelfde kunnen doen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Tasja maakt vorderingen!
Misschien komt ze toch terug....
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wat ik van de hele situatie vind, is dit navolgende in drie woorden beschreven.
Namelijk: kut met peren.
Nou is er nog iemand de klos. Tenminste zijn hond, dan. Hoe die eraan toe is heb ik nog niet verder gehoord.
Het geeft wel te denken allemaal...
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#12
De Zandman zei:
Wat ik van de hele situatie vind, is dit navolgende in drie woorden beschreven.
Namelijk: kut met peren.
Nou is er nog iemand de klos. Tenminste zijn hond, dan. Hoe die eraan toe is heb ik nog niet verder gehoord.
Het geeft wel te denken allemaal...
Klik om te vergroten...

πŸ₯°
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Er gaat weer een nieuwe hulphond mijn kant op komen!
Geen Tasja, maar een dame genaamd Tanja.
Niet te geloven, bijna dezelfde naam alleen het ras is anders....het is een teefje Duitse herder!
Over ongeveer een week komt ze me helpen tegen de nachtmerries... gelukkig maar, want het is een slechte tijd geweest.
Tasja is opgenomen in een goede familie naar het schijnt.
Ik moet verder,. Daar helpt niets aan en nu komt er een Tanja mij gezelschap houden.
Ik ben benieuwd hoe zij zich gedraagt!

Wordt vervolgd
H
Hija de la luna 1Lid
01-01-2024, 00:00
#14
De Zandman zei:
Er gaat weer een nieuwe hulphond mijn kant op komen!
Geen Tasja, maar een dame genaamd Tanja.
Niet te geloven, bijna dezelfde naam alleen het ras is anders....het is een teefje Duitse herder!
Over ongeveer een week komt ze me helpen tegen de nachtmerries... gelukkig maar, want het is een slechte tijd geweest.
Tasja is opgenomen in een goede familie naar het schijnt.
Ik moet verder,. Daar helpt niets aan en nu komt er een Tanja mij gezelschap houden.
Ik ben benieuwd hoe zij zich gedraagt!

Wordt vervolgd
Klik om te vergroten...
Op welke manier kan een hulphond dan jouw nachtmerries stoppen ? ben ik indiscreet met deze vraag, sorry dan . Post je dan ook een foto van je nieuw maatje ? πŸ™‚
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#15
De Zandman zei:
Er gaat weer een nieuwe hulphond mijn kant op komen!
Geen Tasja, maar een dame genaamd Tanja.
Niet te geloven, bijna dezelfde naam alleen het ras is anders....het is een teefje Duitse herder!
Over ongeveer een week komt ze me helpen tegen de nachtmerries... gelukkig maar, want het is een slechte tijd geweest.
Tasja is opgenomen in een goede familie naar het schijnt.
Ik moet verder,. Daar helpt niets aan en nu komt er een Tanja mij gezelschap houden.
Ik ben benieuwd hoe zij zich gedraagt!

Wordt vervolgd
Klik om te vergroten...
Ah super dit!

Wel jammer wat betreft Tasja, mja dan is dit nu wel goed nieuws. Cheers. Op Tanja
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hija de la luna 1 zei:
Op welke manier kan een hulphond dan jouw nachtmerries stoppen ? ben ik indiscreet met deze vraag, sorry dan . Post je dan ook een foto van je nieuw maatje ? πŸ™‚
Klik om te vergroten...
De hulphond is geleerd om op te merken, wanneer de slapende persoon een nachtmerrie krijgt. Hoe dit precies gaat, weet ik niet, wellicht ga je onrustig bewegen o.i.d.
Dan maakt de hond je wakker, althans deze hond gaat tegen je gezicht duwen of je gezicht likken zodat de nachtmerrie niet doorzet.
Tasja kon dit supergoed, nu wordt het dus Tanja die de taken op zich neemt.
Ik moet nog eventjes geduld hebben, dan komt ze mij bijstaan!
Een foto hier plaatsen die ik wss niet, om de anonimiteit te waarborgen...
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#17
Wat fijn, gefeliciteerd! Zal natuurlijk ook een beetje gek voelen... Jullie gaan vast een goede tijd tegemoed en ik ben blij dat je weer geholpen wordt in de nacht!
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#18
Wat fijn! Hopelijk kun je door Tanja weer veel beter slapen en heb je een beetje afleiding omtrent Tasja nog… Wat bizar dat ze bijna dezelfde namen hebben! Is dat nou toeval..?

Geniet van elkaar. Maar dat zal vast goed komen.

Mooie beesten ook, die herders!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mee eens. Alleen beleven deze mensen dat niet zo. ...deze hebben eigen veiligheisdiensten dus dat over de schouder moeten kijken laat men aan die diensten over.
Iig hoeft die Taghi niet meer over zijn schouder meer te kijken denk ik zo...
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
De namen die zo op elkaar lijken, idd, dat is puur toeval!
Voor mij weer wat makkelijker om te onthouden, nietwaar....

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1718192021
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."