Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsUitbehandeld maar gaat totaal niet goed

Uitbehandeld maar gaat totaal niet goed

73 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#1
ik ben weer teruggevallen in wiet. Zit krap bij kas maar stroomt wat beetjes geld in die ik weer in hash wil steken en later olie.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#2
Don Draper zei:
ik ben weer teruggevallen in wiet. Zit krap bij kas maar stroomt wat beetjes geld in die ik weer in hash wil steken en later olie.
Klik om te vergroten...
Doe nou gewoon niet, het helpt je niet
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#3
weet ik maar wil me weer verdoven en voel me destructief
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#4
Don Draper zei:
weet ik maar wil me weer verdoven en voel me destructief
Klik om te vergroten...
En precies daarom moet je dat niet doen :) zoek een positieve uitlaatklep, ga wandelen of fietsen.
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#5
Heb maar lekker eten gekocht lol
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#6
Met de versoepelingen ben ik een beetje in de war geraakt. Nu alles open is zit ik weer in de onrustige psyche dat ik alles op alles moet zetten om weer naar buiten te gaan. Te vluchten uit mijn huis. Dat het kut is thuis.

Maar dat is het op dit moment niet meer zo. Ik zat sinds gisteren toen het open was weer heel de tijd de bios tijden te checken naar de eerstvolgende keer dat ik een film kan kijken. Vervolgens voel ik me weer kut of onrustig en moet ik mijn reservering weer cancelen.

Maar dat is gewoon niet meer nodig. Ik mag mezelf meer zien in het huis nu. Er wordt niet meer moeilijk gedaan als ik in de woonkamer wil zitten en dat het kan als iedereen het wil. Het is gelukkig niet meer "Je hebt je eigen kamer. Doe daar maar alles wat je wilt" en dan het kut gevoel dat ik daaruit kreeg en psychisch onderdoor ging.

Ik merk wel beetje dat ik het wel nog eng vind. Net was er iemand in de woonkamer en vroeg "wil jij nu TV kijken in de woonkamer?" en de partner kwam al gelijk van "ja ja, kijk jij maar!" en de ander wou niet antwoorden. Dus ik hoop niet dat ik binnenkort weer een discussie krijg dat ik hen aan de lip weer hang terwijl ik het gewoon netjes vraag en aanbied. Want dan was ik nu wel gewoon in mijn kamer geweest of bios gegaan.

Ik hoop dat het goed blijft. Ik hoop echt dat hoe we nu met elkaar omgaan dat het niet opnieuw een tikkende tijdbom is onder ons waar ik weer onderdoor ga.

Edit: Heb er net over gehad. Werd me verzekerd dat waar ik hierboven bang voor was echt verleden tijd is. :grin:
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Don Draper zei:
Met de versoepelingen ben ik een beetje in de war geraakt. Nu alles open is zit ik weer in de onrustige psyche dat ik alles op alles moet zetten om weer naar buiten te gaan. Te vluchten uit mijn huis. Dat het kut is thuis.

Maar dat is het op dit moment niet meer zo. Ik zat sinds gisteren toen het open was weer heel de tijd de bios tijden te checken naar de eerstvolgende keer dat ik een film kan kijken. Vervolgens voel ik me weer kut of onrustig en moet ik mijn reservering weer cancelen.

Maar dat is gewoon niet meer nodig. Ik mag mezelf meer zien in het huis nu. Er wordt niet meer moeilijk gedaan als ik in de woonkamer wil zitten en dat het kan als iedereen het wil. Het is gelukkig niet meer "Je hebt je eigen kamer. Doe daar maar alles wat je wilt" en dan het kut gevoel dat ik daaruit kreeg en psychisch onderdoor ging.

Ik merk wel beetje dat ik het wel nog eng vind. Net was er iemand in de woonkamer en vroeg "wil jij nu TV kijken in de woonkamer?" en de partner kwam al gelijk van "ja ja, kijk jij maar!" en de ander wou niet antwoorden. Dus ik hoop niet dat ik binnenkort weer een discussie krijg dat ik hen aan de lip weer hang terwijl ik het gewoon netjes vraag en aanbied. Want dan was ik nu wel gewoon in mijn kamer geweest of bios gegaan.

Ik hoop dat het goed blijft. Ik hoop echt dat hoe we nu met elkaar omgaan dat het niet opnieuw een tikkende tijdbom is onder ons waar ik weer onderdoor ga.

Edit: Heb er net over gehad. Werd me verzekerd dat waar ik hierboven bang voor was echt verleden tijd is. :grin:
Klik om te vergroten...
Heb je het over je eigen gezin of huisgenoten? Anyway, het klinkt voorzichtig als een vooruitgang. Maar niet op je tenen gaan lopen, praat
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik kreeg net in mijn hoofd iets waar ik niet zo lang over heb nagedacht.

Heb een persoonlijkheid onderzoek gedaan en scoorde hoog voor borderline. Alleen net een punt te weinig om de diagnose te krijgen. Verder werd er niks mee gedaan want de punten die overeenkomen hebben ook raakvlakken met autisme. Dus werd er niks mee gedaan.

Maar misschien moet er wat aan gedaan worden. Maar ik heb wel echt het gevoel dat de deuren voor dat soort behandelingen dicht zit. Alleen voor autisme bijvoorbeeld en dan dat er weer onbegrip is van de behandelaren die daarmee alleen bezig zijn.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Don Draper zei:
Ik kreeg net in mijn hoofd iets waar ik niet zo lang over heb nagedacht.

Heb een persoonlijkheid onderzoek gedaan en scoorde hoog voor borderline. Alleen net een punt te weinig om de diagnose te krijgen. Verder werd er niks mee gedaan want de punten die overeenkomen hebben ook raakvlakken met autisme. Dus werd er niks mee gedaan.
Klik om te vergroten...
Autisme en borderline hebben inderdaad raakvlakken. Er wordt weleens een misdiagnose gedaan terwijl iemand de ander heeft.
Don Draper zei:
Maar misschien moet er wat aan gedaan worden. Maar ik heb wel echt het gevoel dat de deuren voor dat soort behandelingen dicht zit.
Klik om te vergroten...
Dat is jou gevoel en dat klopt niet. Desnoods vraag je een second opinion aan. Er zijn veel instanties naast de bekenden zoals dimence.
Alleen voor autisme bijvoorbeeld en dan dat er weer onbegrip is van de behandelaren die daarmee alleen bezig zijn.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat je het verward met je eigen onbegrip. Het komt me namelijk heel bekend voor. Ik begrijp de keuzes en uitspraken van behandelaren ook niet altijd en heb het gevoel dat ze me niet snappen want “bij mij werkt het anders” of denken dat je zelf weet wat het beste is. Maar die lui hebben veel ervaring met veel verschillende lui. Stel je wat acceptabeler op
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#10
Sinds Vrijdag spontaan trek gekregen in drugs en erin meegegaan. Trek was zo erg dat ik eerder ben weggegaan van werk en bij de coffeeshop een pure voorgedraaide joint heb gehaald. Eerder voor werk voelde ik me onrustig waardoor ik eerst een 0,5 mg lorazepam wou sillen maar werd binnen paar minuten al 2 mg lorazepam.

Erna heb ik dagelijks zo'n beetje alles gebruikt wat ik in huis had. Ben niet meer gewend met de vreetkicks van wiet en ben er ziek van geworden. Vanochtend voelde mijn lichaam & geest niet zo in sync en zit dat weer met van alles te fixen. De oliën die ik in huis heb en net valeriaan genomen in de hoop dat het mijn trek in drugs en alcohol dempt.

Weet niet waar het spontaan vandaan komt. Weet wel dat m'n strijd is om nu in de ochtend niet al aan de bier te gaan en niet meer te gaan blowen. Lijkt een dingetje te zijn dat ik er iedere maand trek in krijg.
L
Lid 103682Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Hey @Don Draper
hoe is het nu met je? Ik ben net lid maar lees een maandje of 2/3 mee.
Ik lees vaak dat je worstelt met mentale problemen en respect dat je er zo open over bent.

Ik heb me niet goed genoeg in je verdiept wat er precies speelt. Of je de juiste hulp krijg. En of er eventuele diagnoses zijn. Of een eventuele opname.

Niet dat ik zoiets adviseer als newbie! Maar ik vind het best heftig te lezen. En ik zal nooit zeggen dat ik weet hoe je je voelt.. maar sommige.plekken die jij omschrijft, en de strijd die steeds weer voert herken ik helaas wel.
L
Lid 103682Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Don Draper zei:
@Rotjoch maar ik ben bij best wel wat instanties aangeklopt en met tegenzin kwam ik binnen en werd graag eruit gegooid. Dat bedoel ik ermee. Het willen van mijn kant ligt het niet perse eraan.
Klik om te vergroten...
Dus het is een soort maandelijkse craving?
Hoe lang duurt zoiets.
Lees net dat je bij je ouders woont weten die ervan?
en voel je je fijn daar?

Maar ik had dat om tweekend. Als de kids van m'n ex weg waren.En dan bestelde ik voor 1 week eten en liet dat precies vrijdagmiddag komen. Want vrijdagavond kwamen de triggers

Wat ook echt hielp waren 2 maten van mjj van de Aa en Na. Echt een topgroep bij elkaar.
Als ik trek kreeg belde ik m'n maat op en hij was er altijd voor me en ik voor hem. Zolang er geen druppel gedronken werd. Gewoon iemand die je begrijpt en je helpt af te leiden.


Moet eerlijk zeggen. Toen ik verhuisde was de aa niet meer nodig.en de NA echt een mega domper.

Welke s geprobeerd in je woonplaats?
Heb veel moeite met contact(durven) leggen en vrienden maken.maar bij de aa/na is t zo gebeurd
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#13
In het algemeen zijn het (flinke) golfbewegingen hoe het met mij gaat. Soms gaat het echt heel goed met me en denk ik de wereld aan te kunnen. Soms gaat het zo slecht met me dat ik denk dat de wereld tegen me is.

Ik denk dat ik nu in de fase zit van herstellen wat er met me is gebeurd. Komende corona versoepelingen ga ik gebruiken om me te forceren weer te leven maar ben achtergekomen dat veel dingen anders zijn nu met mezelf en mijn omgeving. En verder ben ik niet meer gewend zo met drukte om te gaan. Terwijl dat voor de afgelopen lockdown(s) wel goed ging.

Ik kom later terug met de dingen die je nog meer vroeg en heb verteld. Op dit moment is dit zo'n beetje alles wat ik erover kwijt wil waar ik me prettig bij voel. Ik probeer me heel erg in het lichte gedachtegang en positieve te richten nu. Terwijl ik te makkelijk in het negatieve ga de laatste weken.
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik heb mezelf geforceerd om weer onder de mensen te zijn en het lukt me redelijk om weer activiteiten te doen. Vorige week had ik een knop die om ging in mijn hoofd en kon ik weer veel dingen ineens doen buiten.

Vandaag een andere knop kunnen indrukken. Ik heb mezelf te lang gefocust om mezelf te forceren om mezelf voor uren te vermaken. Maar ik moet accepteren om iets voor een korte periode maar te doen en voornamelijk te accepteren dat het ook maar kort hoeft te duren. De afgelegen weken heb ik voormalijk op bed gelegen omdat ik niet meer wist wat ik met mezelf (in activiteiten) moest doen. Maar ik moet er meer okay mee zijn dat ik een paar minuten een boek lees, op mijn telefoon zit. TV aanzet. Een kort rondje. Niet dat ik met een timer zit maar soms blijft iets toch plakken. Ik ben vandaag erdoor veel minder in m'n bed te vinden geweest.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."