Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsUitbehandeld maar gaat totaal niet goed

Uitbehandeld maar gaat totaal niet goed

73 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#1
Je hebt gelijk maar heb echt een kut gevoel die ik wil wegstoppen
p
pippilangkousLid
01-01-2024, 00:00
#2
Don Draper zei:
Dat werd als eerste geprobeerd maar toen werd ik er psychotisch van. Helaas. :(
Klik om te vergroten...
Oh jee! Wat vervelend..
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#3
Vorige week Donderdag was mijn telefoon leeg en normaal zou ik dan mijn tweede telefoon meenemen of zodra de telefoon vol was de telefoon uit de lader zetten. Maar ik was het vergeten en merkte gelijk de rust. Lekker de focus op de TV. Ik merkte ook een zelfde soort manier van verveling oplossen als toen ik het had met afkicken van drugs. Ik verveelde me en gelijk pakte ik een boek. Startte ik de Xbox op. Zette ik een muziekje op en deed voor de rest niks anders behalve zuigen op een nicotine zuigtablet of een drankje.

Toen kreeg ik het eureka moment. Ik wou al vele jaren van mijn smartphone af maar wist niet hoe. Een smartphone is verrekt handig maar neemt ook veel van mijn leven in. Toen in een opwelling verwijderde ik mijn Discord en Whatsapp accounts en ben ik uit groepsapps van Telegram gegaan. Liefst ging ik ook van Telegram af maar door nodige contact met dealers helaas niet mogelijk.

We zijn nu een week verder en heb soms echte afkickverschijnselen ervan gekregen. Ik was verslaafd aan chatten. Maar chatten maakte me, op sommige momenten na, nauwelijks gelukkig. Ik praatte wel veel maar mensen gingen steeds minder snel reageren en wat er werd gereageerd was vaak onbegrip. Als ik het dan had over mezelf en hoe moeilijk ik het had kreeg ik stap 1 tips om te ontstressen. Pak een boekje ofzo. Speel een gitaar. Dat soort dingen. Ik voelde me echt onbegrepen.

Dus nu ik de apps heb verwijderd waar de mensen die ik niet wou me heel makkelijk konden vinden en degene die ik juist wou spreken niet heb ik het maar verwijderd. En het heeft me goed gedaan. Ik lees nu veel meer boeken. Ik pak nu ook vaak een tijdschrift erbij. Gamen doe ik ook wat meer met een rustiger hoofd.

Ik heb nog wel andere sociale media dus mensen weten me wel te vinden maar aangezien Whatsapp vaak eerste keus is, worden impuls appjes van zowel mij als hen niet meer gedaan. Verder is er een oudere generatie die te pas en onpas een appje sturen die nu geen idee hebben hoe me nu te bereiken. En dat is wel goed. Denk bijvoorbeeld aan goedbedoeld advies of een massabericht met nieuws vanuit een hobby die ik heb. Je mist niks als je ze hebt gelezen, reageert wel aardig terug maar dat soort prikkels ben ik nu van af. En dat vind ik heerlijk.

Maar verder ging het, zoals jullie elders op dit forum konden lezen, niet zo goed met me. Afgelopen Augustus was ik niet mezelf met kneiter veel dingen die waren gebeurd en veel dingen die in mijn agenda werden gepland zonder dat ik er echt keuze in had. Verder maakte ik ook afspraken mee waarbij het niet de bedoeling was dat het zulke wendingen zouden hebben zoals ze hebben voorgedaan ondanks dat we het van tevoren hadden afgesproken. Allemaal wel leuk geweest hoor maar een dagje door de stad lopen is voor mij niet uitgebreid duur dineren bijvoorbeeld.

In combinatie met verlaging van mijn Risperidon en erg gestreden niet te ontstressen met wiet en lorazepam en andere dingen had ik een week waar mijn stress niveau 10 was. Ik werd ook manisch erna. Toen weer besloten op mijn oude dosis Risperidon te zitten en erna ook besloten om dagelijks minstens 1 mg lorazepam te slikken. Ik ben weer wat opgeknapt.

Ik speelde open kaart erover met mijn werkgever en die maakte ernstig zorgen om me. De afgelopen anderhalf week werd ik verplicht op ziekteverlof gezet. Daar was ik naderhand niet zo blij mee. Mijn agenda was afgelopen week nagenoeg leeg en ik voelde me echt bezwaard erdoor. Er is besloten nog een week ziekteverlof erbij te doen komende week en ik heb echt giftig erop gereageerd tegen werk. Want ik heb niet het gevoel dat ik op werk iets slechts heb gedaan, werd gecomplimenteerd de afgelopen weken voor mijn uitmuntende werk die ik had verricht en ik ben gewoon al wat opgeknapt.

Ik heb geen goed reden om giftig te doen. Maar het maakt het me wel.

Er wordt niet echt naar me geluisterd. Er wordt geopperd dat er meer hulp voor mij gezocht moet worden maar ik doe al genoeg vind ik en de problemen die ik heb valt niet op te lossen. Heb gezegd dat ik goeie en slechte periodes heb met mezelf en ik zat in een slechte. Dat valt niet op te lossen. Volgens hen luister ik niet naar hen maar naar mijn gevoel luisteren ze niet naar mij.

Maar ik laat het er voor komende week zo zijn dan. Ik vind het wel jammer dat ik mijn ritme kwijt ben die ik hard nodig heb. Gisteren met mezelf afgesproken dat ik het mag opvullen met drank en drugs. Ik zie het verschil niet meer tussen goed voor mezelf zorgen om werk vol te houden en dat ik voor mijn werk dan helemaal niks meer doe in de week. Van mij mag ik naar de klote gaan. En dan weer terug naar normaal hopelijk als ik weer naar werk kan.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#4
Don Draper zei:
Gisteren met mezelf afgesproken dat ik het mag opvullen met drank en drugs. Ik zie het verschil niet meer tussen goed voor mezelf zorgen om werk vol te houden en dat ik voor mijn werk dan helemaal niks meer doe in de week. Van mij mag ik naar de klote gaan. En dan weer terug naar normaal hopelijk als ik weer naar werk kan.
Klik om te vergroten...
Dank je wel voor je openheid.
Ik snap dat je dit op je gevoel schrijft, maar je weet dat dit je niet gaat helpen.
Een extra week rust en dat invullen met drugs en drank is niet wat je werkgever met jou voor ogen heeft.
Als je meent wat je schrijft dan begrijp je echt zelf niet wat ze (goed) bedoelen.

Weet zeker dat je echt wel weet hoe je de komende week het beste kunt invullen.
Schrijf het morgen op een A4-tje.
Iedere dag naar buiten, veel lezen, beetje bewegen. En gezond eten en goed slapen.
Rust en regelmaat, het kan zo simpel zijn.

Vergeet niet lief voor jezelf te zijn 😍
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#5
Don Draper zei:
Je hebt gelijk maar heb echt een kut gevoel die ik wil wegstoppen
Klik om te vergroten...
1D96E431-A5CC-47C7-A28D-75BC8BD3033F.jpeg
❤️
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Don Draper zei:
Je hebt gelijk maar heb echt een kut gevoel die ik wil wegstoppen
Klik om te vergroten...
Been there, done that. Alcohol, cannabis, benzo's... wat ik maar kon grijpen om de realiteit te ontsnappen. Maar als ik die knop om kan zetten kan jij het ook.
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Daar heb je minder invloed op dan je denkt.

Ik heb op een punt gestaan dat ik bijna iedereen in mijn leven kwijt raakte en hoe meer ik dat probeerde te veranderen, des te meer ik mensen aan het afstoten was. Raak jezelf niet kwijt en anderen zoeken je vanzelf op, want in feite is iedereen een verloren ziel die het beste ervan probeert te maken. :blush:
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Don Draper zei:
Met wat eerder in "Wat heb je in je hoofd" topic is besproken.

Hoe zien jullie liever dat ik door het leven ga? Zoraa zei 4x per dag CBD gebruiken. Voor de rest lorazepam en Risperidon en verder niks meer?
Klik om te vergroten...
Ik gaf dit aan omdat je eigenlijk de cbd niet op de meest rendabele manier gebruikt. Het meeste uit je cbd olie halen is inderdaad 4x daags 3 druppels je kunt ook 3 x daags 4 druppels nemen. Ook had ik erbij gezegd om toch eens te kijken naar cbd raw omdat dat toch een van de betere oliën zijn.
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zat eens te denken... ik zelf geef aandacht gerichte congintive therapie. Dat is een vorm van psychotherapie die vooral op mindfulness is gebaseerd. Ik ben natuurlijk niet jouw therapeut. Echter als ik de post van jou lees denk ik dat je daar best eens veel baat bij kunt hebben. Ga eens bij je huisarts informeren of je daar mogelijkheden voor hebt. Kijk maar eens op het internet naar info die daar over te vinden is. Misschien zijn er dingen die he zelf al zou kunnen toepassen in je leven.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Don Draper zei:
Omdat ik jullie niet kwijt wil raken, daarom dat gepost. :(
Klik om te vergroten...
Dat is een mooie boodschap en uitgangspunt :blush:
Keep posting if you want!
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zoraa zei:
Zat eens te denken... ik zelf geef aandacht gerichte congintive therapie. Dat is een vorm van psychotherapie die vooral op mindfulness is gebaseerd. Ik ben natuurlijk niet jouw therapeut. Echter als ik de post van jou lees denk ik dat je daar best eens veel baat bij kunt hebben. Ga eens bij je huisarts informeren of je daar mogelijkheden voor hebt. Kijk maar eens op het internet naar info die daar over te vinden is. Misschien zijn er dingen die he zelf al zou kunnen toepassen in je leven.
Klik om te vergroten...
Ik heb nu ik eindelijk in mijn huidige re-integratie zit de mogelijkheden om dat soort trajecten te starten. Kan dat bespreken als mijn GGZ traject begint. :)

Zoraa zei:
Ik gaf dit aan omdat je eigenlijk de cbd niet op de meest rendabele manier gebruikt. Het meeste uit je cbd olie halen is inderdaad 4x daags 3 druppels je kunt ook 3 x daags 4 druppels nemen. Ook had ik erbij gezegd om toch eens te kijken naar cbd raw omdat dat toch een van de betere oliën zijn.
Klik om te vergroten...
Klopt maar ben even gestopt met CBD omdat ik denk dat ik daardoor over mijn grenzen van kunnen van Autisme ga. Merk nu ik het niet gebruik dat ik mezelf rem, wat beter is denk ik.

Ik wil gaan naar acceptatie in plaats van alle problemen in mijn leven te elimineren. Misschien dat dat dan wel werkt op de lange termijn in plaats van heel de tijd korte temijn oplossen.
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dat is ook precies wat mindfulness bedoelt. Accepteren is een van de basis in de mindfulness. Je zit echt op de goede weg en ik hoop voor je dat je therapie kunt krijgen die aansluit op mindfulness het is gewoon in mijn ogen een cadeautje voor de ziel
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb er even op moeten wachten voor een update omdat er wat dingen speelden, maar dat is net afgerond.

Er worden meer stappen gezet nu om het werk die ik nu heb verder op te kunnen bouwen. Net een akkoord gekregen van het UWV om mijn re-integratie traject te behouden. Verder worden de eerste stappen in de GGZ weer binnenkort gezet maar omdat ik nu een wat drukkere maand heb en de weinige dagen van mijn behandelaar is het moeilijk om snel contact te hebben. Maar opzich is er geen nood op dit moment aan de hand waardoor dat niet een probleem is. Waar ik het meest blij mee ben is dat het een andere behandelaar is dan degene die ik eerst had, geeft me hoop dat er op een andere manier naar wat oplossingen gewerkt kan worden dan eerst.

Verder is de thuissituatie wat verbeterd. Allereerst om te vermelden, mijn medicatie is verhoogd van 2,5 mg naar 4 mg en die neem ik nu ook trouw in vergeleken met eerst. Andere medicatie met uitzondering van Valeriaan ter vervanging voor wiet wordt nauwelijks genomen. Daar ben ik wel blij mee. Een nadeel hiervan is dat ik maar 12 uur per dag wakker ben. Rond 18:00 val ik in slaap en ergens in de vroege ochtend word ik wakker. Dat was in het verleden een gedoe in dit huis geweest want ik word geacht om in mijn kamer te blijven en de rest niet tot last te zijn. Daar hebben we in dit huis erover gehad en gelukkig ben ik niet de enige meer die z'n mond hierover uitspreekt in het voordeel voor mij.

Al met al gaat het beter. :) En de dagen die hierna komen zien er rooskleuriger uit dan toen ik de topic begon waar het allemaal wat moedeloos eruit zag.
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ging niet goed bij mijn GGZ intake. Totale mismatch en onbegrepen van beiden kanten. Ik kon me niet goed uitleggen wat mijn probleem was. Aan de andere kant konden ze niet accepteren met het uitleg die ik gaf waar ik mee speelde. Het is zoals het eerst was. Er moet een concreet probleem zijn en dan kijken ze wel verder. Me ondersteunen kunnen ze gewoon niks mee.

We zijn een mismatch.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Don Draper zei:
Ging niet goed bij mijn GGZ intake. Totale mismatch en onbegrepen van beiden kanten. Ik kon me niet goed uitleggen wat mijn probleem was. Aan de andere kant konden ze niet accepteren met het uitleg die ik gaf waar ik mee speelde. Het is zoals het eerst was. Er moet een concreet probleem zijn en dan kijken ze wel verder. Me ondersteunen kunnen ze gewoon niks mee.

We zijn een mismatch.
Klik om te vergroten...
Als ik je een tip mag geven, schrijf het op. Je verwoorden op een manier waarop je alle tijd hebt om er over na te denken is makkelijker dan ter plekke de juiste woorden er voor te bedenken.
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#16
@Rotjoch maar ik ben bij best wel wat instanties aangeklopt en met tegenzin kwam ik binnen en werd graag eruit gegooid. Dat bedoel ik ermee. Het willen van mijn kant ligt het niet perse eraan.
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#17
ik ben weer teruggevallen in wiet. Zit krap bij kas maar stroomt wat beetjes geld in die ik weer in hash wil steken en later olie.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#18
Don Draper zei:
ik ben weer teruggevallen in wiet. Zit krap bij kas maar stroomt wat beetjes geld in die ik weer in hash wil steken en later olie.
Klik om te vergroten...
Doe nou gewoon niet, het helpt je niet
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#19
weet ik maar wil me weer verdoven en voel me destructief
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#20
Don Draper zei:
weet ik maar wil me weer verdoven en voel me destructief
Klik om te vergroten...
En precies daarom moet je dat niet doen :) zoek een positieve uitlaatklep, ga wandelen of fietsen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."