Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums[ Trigger warning suïcidale gedachten ] De weg kwijt...

[ Trigger warning suïcidale gedachten ] De weg kwijt...

56 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey lieve @Nihilist88

Ik voel niet zoals jij je voelt, maar lees de pijn in je bericht.
Hoe moeilijk het voor je is, is duidelijk te lezen. Vergeet alleen niet dat ook jij er toe doet, laat je niet naar beneden halen door situaties die misschien zijn gebeurt (met je beste vriendin bijvoorbeeld) of je onzekerheden. Iedereen maakt fouten, daar ben je absoluut niet de enige in.
Ik gun jou van harte dat jij jezelf een kans geeft en niet zo hard bent voor jezelf. ❤️

Jij mag er wezen, daar hoef je echt niet ‘perfect’ voor te zijn!
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#2
AlwaysTrying zei:
Ooh beste Nihilist😔 Ik zou je willen zeggen dat je meer waard bent dan dat, dat je alleen bent, maar dat we alleen met velen zijn. Dat er echt andere ervaringen kunnen komen, al geloof je dat nu even niet meer. Ik zou je willen vertellen dat ook ik daar ben geweest, m'n afscheidsbrief al klaar was, een euthanasiemiddel al bijna in huis had na twee jaar in isolement te hebben geleefd en jaren van zware depressies heb moeten doorstaan. Ik zou je dan ook vertellen dat ik inmiddels op scholen end. mijn verhaal deel om mensen te inspireren, jongeren inzicht te geven hoe het allemaal kan verlopen. De negatieve kanten, maar inmiddels ook de positieve.

Ik zou tegen je willen schreeuwen dat je moet blijven, maar ook fluisterend vriendelijk vragen om alsjeblieft hier te blijven, omdat je het gewoonweg waard bent. Dat je van waarde kan zijn voor jezelf, maar zeker ook voor anderen... Echt. Ik zou tegen je vertellen dat ik je even vast zou willen houden, ookal ken ik je niet, maar gewoon van mens tot mens even wat erkenning en begrip willen laten voelen. Het is met veel innerlijk verdriet minder moeiteloos door het leven te wandelen en je hebt alle recht, maar er kunnen ook echt mooie momenten langs jouw pad tevoorschijn komen. Er zijn mensen die met jou mee willen wandelen langs en op dat pad. Zoek en vind nog een beetje nieuwsgierigheid naar wat als... Heus er bestaan mensen die jou echt kunnen en willen zien.. Ik zou dit allemaal zo graag tegen je willen vertellen met alle begrip en erkenning voor je pijn... En bij deze heb ik dat toch een beetje gedaan... 🙏🏻

Een respectvolle lichte buiging voor jou, omdat je al zolang heel erg sterk bent, je bezit dus een enorme kracht.. Hervind 'm... En ik fluister als laatste nog een zacht..' alsjeblieft.' 🙏🏻
Klik om te vergroten...
Hoi @AlwaysTrying Dikke respect dat jij de sterkte toch gevonden hebt en er nu zelfs anderen mee kan helpen.
Maar elk psychisch leed, elke depressie, het verloop, is zo persoonlijk.

Ik neem deze pijn, die kwelling van dat rotmonster, mijn onkunde tov alle simpele dagdagelijkse dingen, die oncontroleerbare emoties, totale impulsiviteit, mezelf en anderen beliegen en bedriegen, verslavingen (oa gokken)dagdagelijks mee...nee srry ik zie het echt niet meer...ik ben nu is echt verloren....
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nihilist88 zei:
Hoi @AlwaysTrying Dikke respect dat jij de sterkte toch gevonden hebt en er nu zelfs anderen mee kan helpen.
Maar elk psychisch leed, elke depressie, het verloop, is zo persoonlijk.

Ik neem deze pijn, die kwelling van dat rotmonster, mijn onkunde tov alle simpele dagdagelijkse dingen, die oncontroleerbare emoties, totale impulsiviteit, mezelf en anderen beliegen en bedriegen, verslavingen (oa gokken)dagdagelijks mee...nee srry ik zie het echt niet meer...ik ben nu is echt verloren....
Klik om te vergroten...

Ieder psychisch leed is anders en persoonlijk. Maar feit is wel dat iemand zichzelf over het algemeen niet objectief kan beoordelen als diegene mentaal lijdt. Je beeld is vertekend. Dat zie je zelf niet, als je er middenin zit, zeker niet als het heel lang duurt. Je ziet niet meer dat je meer waard bent dan je zelf denkt. Het is moeilijk om iets te geloven als je het zelf niet ziet. Maar je moet het jezelf toch keer op keer opnieuw proberen te vertellen omdat het waar is. Je bent van waarde voor anderen om jou heen, op jouw manier, ben ik van overtuigd.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Roze Olifant zei:
Ieder psychisch leed is anders en persoonlijk. Maar feit is wel dat iemand zichzelf over het algemeen niet objectief kan beoordelen als diegene mentaal lijdt. Je beeld is vertekend. Dat zie je zelf niet, als je er middenin zit, zeker niet als het heel lang duurt. Je ziet niet meer dat je meer waard bent dan je zelf denkt. Het is moeilijk om iets te geloven als je het zelf niet ziet. Maar je moet het jezelf toch keer op keer opnieuw proberen te vertellen omdat het waar is. Je bent van waarde voor anderen om jou heen, op jouw manier, ben ik van overtuigd.
Klik om te vergroten...
Toch bedankt...maar ik weet hoe m'n mensen zoals ik, die duidelijk verlost willen worden...steeds dezelfde voorspelbare, oppeppende positieve talk talk voorgeschoteld krijgen, waarbij totaal onbekenden, me van waarde schatten n extreem lief zijn...srry ik geloof daat niet in, en zet dat in dezelfde categorie als 'over de doden niets dan goed'...de hypocrisie vd mens zet zich dan extra in de verf...
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#5
Nihilist88 zei:
Toch bedankt...maar ik weet hoe m'n mensen zoals ik, die duidelijk verlost willen worden...steeds dezelfde voorspelbare, oppeppende positieve talk talk voorgeschoteld krijgen, waarbij totaal onbekenden, me van waarde schatten n extreem lief zijn...srry ik geloof daat niet in, en zet dat in dezelfde categorie als 'over de doden niets dan goed'...de hypocrisie vd mens zet zich dan extra in de verf...
Klik om te vergroten...

Hm ja, ik kan je standpunt en je ergernis ergens wel begrijpen. Ik heb zelf ervaring met depressie en ik weet dat oppeppende en zoete woordjes op zo’n moment echt niet aankomen, zelfs enorm irritant kunnen zijn. Toch geloof ik wel echt dat het waar is dat bijna ieder mens op een bepaalde manier van waarde is. Ik zeg niet dat je lief bent, ik ken je niet. Ik doe geen uitspraken over jouw persoonlijkheid. Maar zeer vermoedelijk is het zo dat er meer mensen om je geven dan je zelf denkt. Denk je echt dat je zomaar kunt vertrekken zonder dat iemand je zal missen?

In ‘over de doden niets dan goeds’ heb ik nooit geloofd trouwens, heb een grafhekel (no pun intended :tongueout:) aan begrafenissen waarop opeens wordt gedaan alsof de dode alleen maar fantastisch en heilig was in leven en waarbij iedere kritische noot volledig weg wordt gelaten.

PS: Zie nu dat ik waarschijnlijk verkeerd las. Je zegt niet dat wij je lief vinden maar dat we ‘extreem lief zijn’, als ik het goed begrijp. En daar geloof je niet in? Ik zou het eigenlijk niet perse lief noemen, maar eerder meelevend, en ik zie niet in waarom het ongeloofwaardig of hypocriet zou zijn. Het is niet omdat je iemand niet persoonlijk kent, dat je diegene niet veel meer positiefs zou willen wensen dan diegene nu ervaart.
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Nihilist88 zei:
Toch bedankt...maar ik weet hoe m'n mensen zoals ik, die duidelijk verlost willen worden...steeds dezelfde voorspelbare, oppeppende positieve talk talk voorgeschoteld krijgen, waarbij totaal onbekenden, me van waarde schatten n extreem lief zijn...srry ik geloof daat niet in, en zet dat in dezelfde categorie als 'over de doden niets dan goed'...de hypocrisie vd mens zet zich dan extra in de verf...
Klik om te vergroten...
Ik snap dat het lastig is, maar ik vermoed dat als iemand naar jou toekomt met een verhaal zoals deze je niet zou zeggen: ja joh je hebt helemaal gelijk! Ik gok dat je, je dan ook zou afvragen wat zo iemand wel niet heeft moeten doorstaan op het punt te belanden dat het daar op aan is gekomen. Jij ziet van een afstandje wel dat iemand niet zo verschrikkelijk is, als diegene zichzelf ziet. Jij zit niet in die negatieve spiraal.

Ik hoor je, ik weet niet wat of hoe je, je voelt: kan het me ergens voorstellen, maar ik ben jou niet. Meer dan aanhoren en vertellen hoe j́íj́ op ons overkomt kunnen wij niet.

Ieder mens is waardevol.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Roze Olifant zei:
Hm ja, ik kan je standpunt en je ergernis ergens wel begrijpen. Ik heb zelf ervaring met depressie en ik weet dat oppeppende en zoete woordjes op zo’n moment echt niet aankomen, zelfs enorm irritant kunnen zijn. Toch geloof ik wel echt dat het waar is dat bijna ieder mens op een bepaalde manier van waarde is. Ik zeg niet dat je lief bent, ik ken je niet. Ik doe geen uitspraken over jouw persoonlijkheid. Maar zeer vermoedelijk is het zo dat er meer mensen om je geven dan je zelf denkt. Denk je echt dat je zomaar kunt vertrekken zonder dat iemand je zal missen?

In ‘over de doden niets dan goeds’ heb ik nooit geloofd trouwens, heb een grafhekel (no pun intended :tongueout:) aan begrafenissen waarop opeens wordt gedaan alsof de dode alleen maar fantastisch en heilig was in leven en waarbij iedere kritische noot volledig weg wordt gelaten.

PS: Zie nu dat ik waarschijnlijk verkeerd las. Je zegt niet dat wij je lief vinden maar dat we ‘extreem lief zijn’, als ik het goed begrijp. En daar geloof je niet in? Ik zou het eigenlijk niet perse lief noemen, maar eerder meelevend, en ik zie niet in waarom het ongeloofwaardig of hypocriet zou zijn. Het is niet omdat je iemand niet persoonlijk kent, dat je diegene niet veel meer positiefs zou willen wensen dan diegene nu ervaart.
Klik om te vergroten...
Ja klopt, werkt eerder averechts, waar ik totaal nix aan heb, geeft zelf extra irritatie.

Gros vd mensheid zou me beter volgen ja, wat in tegenstelling tot jou, zie ik de mensheid als meest gevaarlijke en destructieve op aarde.

Nee niet dat jij of anderen me lief zouden vinden, dat mn plots als onbekende zo lief en aardig is, tegen een totale vreemde, msschn ben ik wel gewoon klootzak eerste kas...
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Druktemaker zei:
Ieder mens is waardevol.
Klik om te vergroten...
Ook totaal niet mee eens...elk pedofiel gedrocht, mogen ze de meest pijnlijke dood geven, ook al die zieke monsterlijke verkrachters, mogen ze letterlijk tot moes slaan, dan iets totaal anders, de multinationals, politici, NAVO, EU, gote banken, verzekeringsmaatschappijen, de gangsters in maatpakken...dus elk mens waardevol? Ja onder de grond vr de beestjes...
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#9
Nihilist88 zei:
Ja klopt, werkt eerder averechts, waar ik totaal nix aan heb, geeft zelf extra irritatie.

Gros vd mensheid zou me beter volgen ja, wat in tegenstelling tot jou, zie ik de mensheid als meest gevaarlijke en destructieve op aarde.

Nee niet dat jij of anderen me lief zouden vinden, dat mn plots als onbekende zo lief en aardig is, tegen een totale vreemde, msschn ben ik wel gewoon klootzak eerste kas...
Klik om te vergroten...

Maar wat was je doel met het openen van dit topic, wat wil je dan horen van ons? ‘Oké, prima, ga je gang?’ Waarom zouden we dat zeggen? Mja, misschien ben je wel een klootzak… Misschien niet. Misschien is het in de eerste plaats handig om anderen zelf te laten bedenken of ze je een klootzak vinden of niet. 🙃 Je kwam niet perse zo op me over tot nu toe. En dan nog. Het gros van de bestaande klootzakken, tenzij écht écht écht een enorme ontzettende über-über-klootzak misschien, gun ik geen eenzame dood in een met bloed besmeurde badkuip.

Echt niet. En ik zie niet in waarom ik daar hypocriet in zou zijn… maar het is aan jou wat je ermee doet. Uiteindelijk. Ik hoop dat je voor het leven kiest. Maar wie ben ik, slechts een onbekend persoontje van een drugsforum op internet, dat is waar.

Ik haal wel even de drugscocktail in je openingspost weg. Het zou niet goed zijn als mensen met soortgelijke gedachten dit topic binnen wandelen en een kant-en-klaar receptje voorgeschoteld krijgen.
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Nihilist88 zei:
Ook totaal niet mee eens...elk pedofiel gedrocht, mogen ze de meest pijnlijke dood geven, ook al die zieke monsterlijke verkrachters, mogen ze letterlijk tot moes slaan, dan iets totaal anders, de multinationals, politici, NAVO, EU, gote banken, verzekeringsmaatschappijen, de gangsters in maatpakken...dus elk mens waardevol? Ja onder de grond vr de beestjes...
Klik om te vergroten...
Ik zeg niet dat ieder mens voor iedereen waardevol is, maar ook pedofielen en verkrachters hebben een netwerk die hun ondanks alles tóch nog waardevol vinden.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#11
Nihilist88 zei:
Ook totaal niet mee eens...elk pedofiel gedrocht, mogen ze de meest pijnlijke dood geven, ook al die zieke monsterlijke verkrachters, mogen ze letterlijk tot moes slaan, dan iets totaal anders, de multinationals, politici, NAVO, EU, gote banken, verzekeringsmaatschappijen, de gangsters in maatpakken...dus elk mens waardevol? Ja onder de grond vr de beestjes...
Klik om te vergroten...

Je noemt nu ook wel een aantal voorbeelden. :wink: De mens is in wezen niet slecht of goed. Er zijn goede en slechte mensen. Er zijn een hoop tussenvormen, goed met wat slechte kantjes, slecht met wat goede kantjes. Het gaat ook om de bril waarmee je naar de wereld kijkt.

Dit vindt je vast weer een hypocriet zoetsappig opbeurend praatje van me, maar het is gewoon de werkelijkheid.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Roze Olifant zei:
Maar wat was je reden met het openen van dit topic, wat wil je dan horen van ons? ‘Oké, prima, ga je gang?’ Waarom zouden we dat zeggen? Mja, misschien ben je wel een klootzak… Misschien niet. Misschien is het in de eerste plaats handig om anderen zelf te laten bedenken of ze je een klootzak vinden of niet. 🙃 Je kwam niet perse zo op me over tot nu toe. En dan nog. Het gros van de bestaande klootzakken, tenzij écht écht écht een enorme ontzettende über-über-klootzak misschien, gun ik geen eenzame dood in een met bloed besmeurde badkuip.

Echt niet. En ik zie niet in waarom ik daar hypocriet in zou zijn… maar het is aan jou wat je ermee doet. Uiteindelijk. Ik hoop dat je voor het leven kiest. Maar wie ben ik, slechts een onbekend persoontje van een drugsforum op internet, dat is waar.

Ik haal wel even de drugscocktail in je openingspost weg. Het zou niet goed zijn als mensen met soortgelijke gedachten dit topic binnen wandelen en een kant-en-klaar receptje voorgeschoteld krijgen.
Klik om te vergroten...
Wou het in eerste plaats delen, of' er buiten de traditionele peptalk, ook mensen zelf middenin zo'n uitzichtloos zwart gat zitten en hoe zij hier momenteel mee omgaan. En ook mensen, die zelf cva in hun vel zitten, maar toch iemand die uit het leven wit stappen, hier begrip voor kan opbrengen.

Bwa de drugcocktail verwijderen, moet vele combo's verwijderen, ik zie regelmatig combo's met benzo's, oxycodon, alcohol, GHB, da's ook downer overdrive🙃
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Roze Olifant zei:
Je noemt nu ook wel een aantal voorbeelden. :wink: De mens is in wezen niet slecht of goed. Er zijn goede en slechte mensen. Er zijn een hoop tussenvormen, goed met wat slechte kantjes, slecht met wat goede kantjes. Het gaat ook om de bril waarmee je naar de wereld kijkt.

Dit vindt je vast weer een hypocriet zoetsappig opbeurend praatje van me, maar het is gewoon de werkelijkheid.
Klik om te vergroten...
Ik blijf overt
Roze Olifant zei:
Je noemt nu ook wel een aantal voorbeelden. :wink: De mens is in wezen niet slecht of goed. Er zijn goede en slechte mensen. Er zijn een hoop tussenvormen, goed met wat slechte kantjes, slecht met wat goede kantjes. Het gaat ook om de bril waarmee je naar de wereld kijkt.

Dit vindt je vast weer een hypocriet zoetsappig opbeurend praatje van me, maar het is gewoon de werkelijkheid.
Klik om te vergroten...
Ik blijf volmondig overtuigd van mijn mening/visie. Tuurlijk zal iedereen, voor 1 of meerdere waardevol zijn, maar dit kan zich ook totaal in de negatieve zin situeren, vb een seriemoordenaar is uiterst waardevol voor een criminele bende. Dus ja zo kom je uiteindelijk wel tot een lijstje waar het gros waardevol is, of het nu braaf familiaal en vriendschappelijk is of gaat om bikkelharde zaken en de onderwereld.
Btw, vind dit wel boeiend gegeven :wink:
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#14
Nihilist88 zei:
Wou het in eerste plaats delen, of' er buiten de traditionele peptalk, ook mensen zelf middenin zo'n uitzichtloos zwart gat zitten en hoe zij hier momenteel mee omgaan. En ook mensen, die zelf cva in hun vel zitten, maar toch iemand die uit het leven wit stappen, hier begrip voor kan opbrengen.

Bwa de drugcocktail verwijderen, moet vele combo's verwijderen, ik zie regelmatig combo's met benzo's, oxycodon, alcohol, GHB, da's ook downer overdrive🙃
Klik om te vergroten...

Dan ga je er dus automatisch vanuit dat we per definitie geen begrip kunnen opbrengen voor suïcidaliteit, voor iemand die uit het leven wil stappen. Dat is een aanname. Ik denk ook een verkeerde. Er heeft hier in dit topic bij mijn weten niemand gesproken over ‘geen begrip’. Ik heb er wel degelijk begrip voor dat sommige mensen na een uitputtende, extreem lange (mentale) lijdensweg op zeker moment compleet moegestreden zijn en een euthanasietraject inslaan, bijvoorbeeld. Al is dat in de praktijk allemaal nog zeer complex.

Ik heb zelf langdurig in een uitzichtloos zwart gat gezeten, ik ben uiteindelijk toch opgekrabbeld en sinds een tijdje van de medicatie af. Daar ben ik dankbaar voor, maar niemand kan me garanderen dat ik nooit meer opnieuw in die donkere tunnel terecht kom. En hoe ik er in die tijden dat ik daarin opgesloten zat mee ben omgegaan vind ik moeilijk kort uit te leggen. Ik denk: niet echt. Er was niet mee om te gaan. Ik deed niets meer. Je ademt. Dus je leeft. Maar je bent leeg van binnen, je voelt je intens eenzaam en hopeloos. In bed liggen, in cirkels denken, dag na dag, uiteindelijk aan de optie dood denken (nooit acuut in mijn geval maar in gedachten, in voorstellingen… ik wilde weg van dít), dan weer denken: maar ik kan niet weg want er zijn mensen die ik dan met mijn ellende en hun verdriet achter zou laten.

Dit gaat niet over mij. Het gaat over jou. Het zal voor jou vast allemaal weer anders liggen. Het was een antwoord op je vraag. Ik zit hier niet in het wilde weg maar wat ongemeende mierzoete clichématige shit te orakelen, ik probeer met je mee te denken omdat ik geen complete vreemde ben in de soort gedachtengangen die jij beschreef.

Heb je er niks aan (gehad), evengoede vrienden. Weet dat je niet alleen bent en dat wij alleen maar proberen te helpen voor zover mogelijk door een stom schermpje heen.

Niet alle mensen zijn hypocriet, lang niet alle mensen zijn destructieve klootzakken. En ook laaaang niet alle mensen zijn lieve schatten, zou ook wel een beetje saai zijn trouwens dat laatste tbh.

Met je eens trouwens dat er wel vaker met potentieel dodelijke mixes worden rondgestrooid op dit forum alsof het snoepjes zijn maar hier gaat het specifiek over suïcide, vind ik toch net een ander verhaal. Harm reductie is nu eenmaal een van de dingen die we hier erg belangrijk vinden.

Ondanks alles, goede nachtrust gewenst voor nu, voor zover mogelijk.
B
BoymanLid
01-01-2024, 00:00
#15
@Nihilist88 Ik hoop dat je hulp gekregen hebt of zelfstandig uit het blijkbaar enorm diepe dal bent gekomen waar je in zat toen je dit postte. Ik zal niet in discussie gaan over je argumenten en ook niet proberen je ergens uit te praten, maar hoop dat je wel beseft dat je gewaardeerd wordt! Ben een beetje geschrokken van je laatste posts en dit hele topic en hoopte dat je ons zou willen laten weten hoe het nu met je gaat, als je ervoor kiest om terug te komen naar dit forum.

Sterkte, het ga je goed.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Update: ik ben er nog...voorlopig dan toch...ik heb hier rustig nrtoe kunnen werken, ook opties qua hulpverlening nzo naast elkaar gelegd, mr naaah echt, ik zou in bewindvoering + opname moeten gaan...een situatie waar ik steeds van zé, als ik hier in zo'n situatie zou terechtkomen, ze mnn draad mogen doorknippen...awel ik zit er nu zelf middenin en indd het gevoel, dit was het dan heerst...ook wou ik nooit 30 worden, awel elk jaar van de 30 ging het slechter en slechter, duwde iedereen v me weg, deed de mensen dichts bij mij zo veel zeer en gaf vaak teleurstelling. Door niemand tot mij te laten of de weinigen te pijnigen, ben ik precies een lang afscheid aan het doen..ik zé steeds, hoe minder mensen dicht bij mij, hoe minder ik gekwetst kan geraken, maar ook, het maakt een zware beslissing als zelfdoding, wel pak makkelijker.

Het zal een combo benzo's, opioïden en alcohol worden in zeer hoge dosering en hopelijk een dodelijke mix.
Moest ik er toch niet in blijven, heb ik nog barbituraat om te injecteren achter de hand, nog nooit geïnjecteerd, dus daarom toch primair kiezen voor de hopelijk 'dode-slik-mix'🤞

De woensdag nog langs m'n ma geweest, was langs mijn kant hard, mr eerlijk, dat stuurde ze nog, het was zeer hard, maar eerlijk, dingen verteld die ze vr het eerst hoorde, dat ik gokverslaving had, ferm wa drugs heb verorberd en ik bikkelhard was vr de realiteit en mezelf...ik letterlijk zo ver heb laten komen, dat ik in mijn ogen, zelfs geen andere keuze heb, dan deze wereld achter mij te laten.

Het was echt een afscheid langs mijn kant...ook dat ik gecremeerd wil worden, niks met de kerk nzo (gaat ook niet, want heb me op mn 19de uitgeschreven uit de kerk en ontdoopt), ze me mogen uitstrooien int bos, maar niks op kerkhof, wil nul connectie met deze wereld...zé mn ma hartverscheurend, kga toch wat as bij mij houden...dus het is nu allemaal zeer dichtbij en concreet geworden. Ik gun me nu nog 2 weekjes fzo, ik kan sinds lang terug volop genieten van films en series, heb me gisteren zelfs met momenten plat gelachen, met 'Man vs. Bee' en 'The man from Toronto'😂 Dit voelt echt als een opluchting ^^

En peopz, merci voor jullie medeleven en voor de periode dat ik dit forum veelvuldig gebruikte om lappen tekst te droppen, vele ervaringen en emoties gedeeld en gelezen, dus doet da hier nog guuwd e, voor mij zit de trip hier, m'n lijdensweg er bijna op en kan ik mn ziel eindelijk verlossen van dit dode lichaam ✨ 🌌🖤😘
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Heftig hoor hey. Ik heb in alle eerlijkheid niet alles gelezen en sla ongetwijfeld de plank volledig mis, maar dat boeit me wat minder.

Ooit gedacht aan intensieve boeddhistische retraites met monniken en al? Dan ben je lekker weg van deze maatschappij waarin je jezelf toch helemaal niet herkent op dit moment en mag je afzien van de reguliere gezondheidszorg die, met de allerbeste bedoelingen, gewoonweg niet altijd (of zelfs vaak niet) de beste aansluiting biedt. Plus: je wordt niet langer meer veroordeeld, wat een weg vrij maakt om je zelfverwijten te laten oplossen in de ruimte van allesomvattende liefde/oordeelloosheid. In elk geval zet het je in een omgeving waar je rust kan voelen.

Ik heb niets tegen de dood overigens. Het is niet mijn intentie om dat over te brengen. Als je dood wil, ben je vrij om te gaan.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Gemberthee zei:
Heftig hoor hey. Ik heb in alle eerlijkheid niet alles gelezen en sla ongetwijfeld de plank volledig mis, maar dat boeit me wat minder.

Ooit gedacht aan intensieve boeddhistische retraites met monniken en al? Dan ben je lekker weg van deze maatschappij waarin je jezelf toch helemaal niet herkent op dit moment en mag je afzien van de reguliere gezondheidszorg die, met de allerbeste bedoelingen, gewoonweg niet altijd (of zelfs vaak niet) de beste aansluiting biedt. Plus: je wordt niet langer meer veroordeeld, wat een weg vrij maakt om je zelfverwijten te laten oplossen in de ruimte van allesomvattende liefde/oordeelloosheid. In elk geval zet het je in een omgeving waar je rust kan voelen.

Ik heb niets tegen de dood overigens. Het is niet mijn intentie om dat over te brengen. Als je dood wil, ben je vrij om te gaan.
Klik om te vergroten...
Naah jom da zegt me niks, kvind dat onzin ten top n kzou me daar zelfs zo hard irriteren...het leven hier is op vr mij...zonet mn laatste centen verkwanseld aan gokken en drugs, puur omdat ik toch nergens meer nr moet kijken...c'est finit 😉
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#19
Nihilist88 zei:
Naah jom da zegt me niks, kvind dat onzin ten top n kzou me daar zelfs zo hard irriteren...het leven hier is op vr mij...zonet mn laatste centen verkwanseld aan gokken en drugs, puur omdat ik toch nergens meer nr moet kijken...c'est finit 😉
Klik om te vergroten...
Dat weet je niet want je hebt nog niet geprobeerd en je weet er niks van af.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#20
FredKroket zei:
Dat weet je niet want je hebt nog niet geprobeerd en je weet er niks van af.
Klik om te vergroten...
Bwa, ja kan toch mening en grote veronderstellingen hebben over iets, zonder daar effectief ervaring mee te hebben, anyway religies, kloosters, sober leven, mediteren, veronderstel ook inperken van je vrijheid...zegt me totaal niets... Zelfeuthanasie is the way for me.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."