Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums[ Trigger warning suïcidale gedachten ] De weg kwijt...

[ Trigger warning suïcidale gedachten ] De weg kwijt...

56 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Thanx nu en ook de voorbije maanden. Misschien hebben zaken die hier gepasseerd zijn ook rol gespeeld, hoe klein ook.

De moeilijkste en zwaarste stappen zijn gezet, hulp aanvaarden, zowel vriendschappelijk als professioneel en voor 1 x echt volledig open kaart spelen en eerlijk zijn met jezelf en diegene die je willen helpen. Ik heb me zooo klein gevoeld, vol walging en schaamte, nu nog, maar in deze helse periode, is mijn band met mijn ma veel beter n echt intens en opener geworden, bijna dagelijks contact, daar waar ik daarvoor vaak zo koeltjes communiceerde, haar wegduwde, weken, zelfs maanden amper contact had. Ondanks dat ik haar zo hard heb teleurgesteld, verdriet en pijn gedaan, voorbije maanden, maar ook al jaaaaren voorheen, zij er zo zot hard is geweest vr mij, da's echt een godsgeschenk.

Ook heeft het de band met m'n beste vriendin, die ik zelf meermaals ferm aan diggelen heb geslagen (de band e😉), toch terug een levenslijn. Tuurlijk ist nog veeeerre van, hoe het was, maar hoe zij, ondanks haar eigen shit en mentale toestand, nam ze de tijd om soms uren aan de lijn te hangen en naar mijn ellende te luisteren enerzijds en anderzijds naar de stappen nr hulp die ik nam en waar zij mij raad, hulp en steun gaf. Hoe ik haar angst, verdriet n hopeloosheid voelde n merkte, wanneer ik geen uitweg meer zag, zij het ook totaal heavyer n concreter aanvoelde. Zo voelde ik evenzeer een enooorme opluchting en ongeëvenaarde blijdschap bij haar, toen ik nog hier was op 11/07 en deelde ik al mijn stappen, nodig om uit mn zwart gat n neerwaartse spiraal te kruipen, waarbij ze me echt die steun gaf en begrip toonde, als een echte vriendin, waarbij ze zelfs mijn zoveelste verbale uithaal vol hard gekwets, enkele dagen later zé, dat ze dat wel kon plaatsen en zo bleef ze echt dé vertrouwenspersoon doorheen deze periode.

Ook heb ik verschillende goei huidige collegaatjes, dit had ik vb totaal niet op m'n vorig werk, maar zeker ook op mn derde laatste job. En echt dat is ook zo reuuuuze belangrijk voor mij. Ik kan enerzijds heel serieuze n diepe gesprekken hebben en steun, hulp, raad vinden en anderzijds ferme lol maken en wat meer close contact met sommigen.

En neen ik ben nu niet plots de altijd, über sociale, empathische en non-impulsieve persoon...
Maar, van totale afsluiting vd buitenwereld en wegkwijnen in pure eenzaamheid...
Heb ik weer iet of wat gezonde relaties op 3 vlakken:
-Familie (ma en ook haar vriend)
-Vriendschappelijk (Tiff en zelfs enkele collega's)
-Collega's, met verschillende gradaties, van iemand die enorme hulp en steun bied en echt met je inzit, gewoon chille peopz, luchtig en small talk, tot iemand waar je gewoon wat meer close mee bent, vaak bewust samen optrekt, elkaar vaak doet lachen en ik me er soms op betrap, na jaren, mn charmes n flirty attitude expose😜

Ik besef dat, ondanks de nodige hulp (professioneel, familie en vriendschappelijk) en ik nog mr net uit zeer diep dal geklauterd ben en nu zo blij ben om hier nog te zijn, ik door mijn 'persoonlijkheid' het blijvend moeilijk zal hebben, met op kop mn impulsiviteit, ongecontroleerde emoties en gewoon andere denkpatronen, dan wat als 'normaal' gezien wordt en ik nog heel vaak in ferme dieptes zal afdalen, door tegenslagen, angsten,...

Maar nu is nu en dak toch uit deze uitzichtloze situatie, ben opgestaan en er met de nodige drang en bedachtzaamheid, volledig voor ging n ga. Ik al complimenten kreeg van oa mn raadsman (mbt het financiële), dat ik de koe bij de hoorns vat, ik snel en gedetailleerd communiceer en enorm schuldbesef heb. Ik wil gewoon, eens ik procedures heb opgestart, er schot in de zaak komt en zal er ook alles aan doen om het langs mijn kant vr de 1000% in orde te brengen. Zo ook op psychisch vlak, waar ik bij m'n huidige psychiater ook heel open ben n kan zijn, ie me vorig jaar al enorm geholpen heeft, heeft me door de hel van benzo's geholpen, heeft als eerste psy, eindelijk de juiste diagnose gesteld, waarbij ik, alsk nr mn verleden kijk, enkel bevestigend kon ja knikken. Zowel ADHD, waarvan ik door de jaren heen, vaker de vraag kreeg ofk geen ADHD had, alsook de persoonlijkheidsstoornis borderline of emotieregulatie stoornis, waarbij plots heel veel duidelijk werd, m'n intense en ongezonde relaties, bindings-en verlatingsangst, zwart-wit, alles of niks, automutilatie, über impulsief, abnormale emoties, van hevige emoties bij tminste n niet navenant de gebeurtenis, tot apathisch en koel, waar je juist gevoel van medeleven en verdriet hoort te hebben.
Heel veel kon/kan ik dus aanvinken qua symptomen borderline.
Verslaving is er echt heel laat bijgekomen, vooral na m'n laatste relatie, van vele vrienden rondom mij, nr een asociale eenzaat, die letterlijk de laatste enkele vrienden wegduwde. En dat zette echt de deur open voor verslaving, eerst Zolpidem, dan gokken (mijn ergste duivel, maar ligt achter mij), benzo rc's (echte sluipduivel) en als derde, stims, 4-FA, 4-FMA en 6-APB.

Voila dat zijn weer ff genoeg letters😂

(Gll ga nog spijt bb da diene hyper Vlaming terug is😂)
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik begrijp je verhaal wel maar dat is een persoonlijke keus voor jezelf.
En als je het dan tog niet doet maar bij de gedachte blijft hangen is er altijd nog hoop dat je er overheen komt.
En je een positievere kijk op het leven krijg.
Mijn irritatie puntje was gewoon dat er ook mensen meelezen die wel echt op het punt staan om zelfmoord te plegen.
Maar misschien niet precies nog weten hoe het te doen ,als er dan cocktails beschreven worden wordt het voor hun een stuk makkelijker om de daad uit te voeren.
Vandaar vraag ik je netjes om dat soort dingen niet meer te schrijven.
denk niet dat je het leuk zou vinden dat er mensen zijn die misschien na hulp de zelfmoord gedachten uit hun hoofd krijgen .maar met cocktailtjes die vrij gemakkelijk te doen zijn tog de zelfmoord doorzetten,
Denk niet dat je daar graag aan meewerkt tog?


No hard feelings maar denk daar eens over na...


MVG
ricorieks.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Mevrouw Pløp zei:
Topreactie!

Overigens trots op meerdere reacties in dit (heftige) topic.

Ik heb bewust niet eerder gereageerd omdat ik zelf tijdens de start van dit topic in opname zat, waar o.a. suiciderisico heel dichtbij is geweest. Had dus even genoeg aan mezelf.

Mij valt hetzelfde op als @Boyman : je loopt in meerdere topics te koop met je plan en dat lijkt een schreeuw om hulp, maar tegen iedereen die probeert te helpen ga je regelrecht in.

We hebben als mods een tijd geleden uitgebreid overleg gehad over wat te doen met suïcidetopics/berichten, want enerzijds willen we juist de (vaak) noodkreten niet bannen, maar anderzijds willen we zoveel mogelijk mensen een safe space bieden. En suïcidetopics/berichten triggeren sommige mensen enorm. We hebben toen dus besloten bij zulke topics een triggerwarning in de titel te zetten, zodat het voor mensen die die trigger niet kunnen gebruiken duidelijk is waar een topic over gaat.

Verder waren we het erover eens dat zowel mods als leden nooit meer kunnen doen dan een luisterend oor en evt een helpende hand bieden: wij kunnen nooit verantwoordelijkheid dragen voor de actie die men wel of niet onderneemt. Ofwel: we kunnen proberen iemand te ondersteunen en er doorheen te helpen, maar we zijn er niet verantwoordelijk voor als iemand toch doorzet.

De helpende hand is je meermaals geboden en de triggerwarning staat in je topictitel. Mensen blijven je op een respectvolle manier proberen te helpen, ook al lijkt het zinloos. Als je door wil zetten kunnen wij dat niet tegenhouden, hoe machteloos dat van achter onze beeldschermen ook voelt.

We willen je de ruimte bieden je hart te luchten, maar ik zou je wel willen vragen dat te beperken tot dit topic. Zodat mensen die erdoor getriggerd worden in andere topics safe blijven. Tevens wil ik je vragen op te passen met het posten van bizarre/hoge dosissen en/of tricky combinaties van drugs: hoewel je van mening bent dat het voor jou niet meer uitmaakt, blijft harmreductie een belangrijk iets op Drugsforum.
Klik om te vergroten...
Allereerst dikke proficiat, dat je deels doorheen moeilijke periode bent geraakt.

Lees dit nu pas en als ik buiten dit topic reageer en mn plan ter sprake komt, zal ik dit voor mn resterende tijd beperken. Wat betreft, combo's of buitenproportionele doseringen, leg ik de link naar mn plannen en dat het niet aan te raden is als je nog mr beetje om je lichaam n leven geeft. Ik denk daarmee ook vrij correct te handelen, ik zelfs m'n huidig gebruik totaal afraad en mensen zelfs nu nog waarschuw vr oa benzo rc's, serotonineslurpers te vaak n snel achtereen nemen...

En waarom ik er de laatste weken zo over typ, vooral om de taboe, die er nog steeds rond hangt, te laten verdwijnen en het zeer bespreekbaar te maken. Maar je zal me hier niet anderen, in die richting zien duwen, integendeel, ik wens, zij die wel doorheen een zware periode heen zijn geraakt, dikke proficiat en zal mn advies (vr zolang er mij rest) nr anderen toe, altijd afstellen op m'n 'normaal' gebruik, waarbij de gezondheid nog wel primeert. Weet je, zie het als mn laatste stuiptrekken😉
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#4
ricorieks zei:
Mijn irritatie puntje was gewoon dat er ook mensen meelezen die wel echt op het punt staan om zelfmoord te plegen.
Maar misschien niet precies nog weten hoe het te doen ,als er dan cocktails beschreven worden wordt het voor hun een stuk makkelijker om de daad uit te voeren.
Klik om te vergroten...
Zo lijkt het of ik NIET echt op het punt sta om dit te doen. Maar dat doet er uiteindelijk niet toe, of mn mij gelooft of niet, ik weet hoe het zit voor mij en da blijft zeker ergens iets bevreemdend om nrtoe te leven. Voor de rest zet ik allesbehalve aan tot, geef zelfs vaak mee, dat het om ongebruikelijke dosissen/combo's gaat, omdat het vr mij finito is, mr als je nog mr beetje om je lichaam/leven geeft, ik juist nog veel afraad.

Voor de rest staat het meeste wat betreft de gevoeligheid rond dit onderwerp, in m'n reactie op @Mevrouw Pløp
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#5
*modactie: verplaatst naar dit topic in een poging deze zware thema's te bundelen in 1 topic zoals eerder aangegeven door @Mevrouw Pløp *

Ik heb wel meerdere, zeg maar vooral, 'abnormale' relaties gehad, in de liefde, vriendschap, collega's, familie...

Diegene die ik er uitpik, is de vriendschapsrelatie met Tiff, vlak na en jaren na een liefdesrelatie van dik 1,5j. Aanloop, verloop en erna. En dit omdat dit de enige is, die ik kan betrekken vr een belangrijk deel van mijn leven, de voorbije 11à12j, van wonderschoon tem pure crap, een mini-biochrafie of wathever...Alvast succes voor die ene lezer...of niet🙃

Naar het einde vd liefdesrelatie, maakten we meer ruzie dan wat anders, was er constanste stress en irriteerde we elkaar, waren beide zo labiel en ook maakte haar ma het onmogelijk en waar zij vond dat we er punt moesten achter zetten, ik wist diep van binnen, ja da's het enige juiste, maar, hetgeen mij bijna na elke breuk overmand, is extreme verlatingsangst en ontroostbaar verdriet, direct gevolgd door smeekbeden. Daar waar je zonet nog elkaars ergernis over elkaar deelde en de verwijten over en weer vlogen en er elke vorm v liefde en genegenheid zoek was en ik me zowat aan alles irriteerde en ik meerdere malen bikkelhard was met woorden...dit alles was ook extreem heavy, maar wat later, als mn extreemste emoties gaan liggen waren, konden we er vrij rustig en sereen over praten, met langs mijn kant nog duidelijk verdriet en pijn, maar het besef, dat deze relatie ons beide zieker n zieker maakte, nam de bovenhand. En kwamen we tot punt, dat we als vrienden uit elkaar gaan, ik ook diezelfde dag nog mee nr haar thuis, hebben we dat samen tegen haar ma gezegd, is Franstalig, dus communicatie was niet altijd evident, Tiff is perfect 2talig. Dus Tiff zé het, haar ma reageerde, int gebroken Nederlandse, ah ge zet de relatie op pauze, wij toen beide, in koor, nee nee, no no, we gaan uit elkaar, mr blijven vrienden...ik daar blijven eten zoals zo vaak, mr was wel bevreemdend, mr ik dacht ook, hoe het laatste weken, 2, 3 maand liep, ja slechter kon ni, dus accepteerde al snel de huidige situatie en, eigenlijk zagen we elkaar nog heel vaak, ca wekelijks of meer, zij was eerste dagen paar weekjes, pak terughoudender. Twas echt nog maar enkele dagen gedaan, eind oktober en hopla wij nr Halloween special (had haar echt ferm moeten overtuigen) in de ciné, van 22u-6u horrorfilms, (ons favo genre, de enige waarmee ik de ziekste horror n films tout court kon zien n waarbij zij soms nog sterker maag had als mij) n hapjes n drankjes. Zij was echt labgere tijd, echt afstandelijk, maja ik was msschn dan weer té chill, losjes, alsof ik het nu ni slechter had dan paar weken geleden...ma da's aftoetsen en in de loop vd avond/werd ze ook chiller en gaf blijk dat ze op haar gemak was en verder de nacht in, schrokken, vele lachbuien, omdat wij vaak hetzelfde zien en of denken over bepaalde mensen, dingen, gebeurtenissen en dan voelde sinds lang, terug ne lekkere vibe en da was blijkbaar startschot van zalige periode, waarin we zoveel samen deden en echt heel vaak enkel mé ons 2, en ast mé andere bekend volk was, alty in duo nr daar. Ook vierde we haar bday (eind nov) met ons 2, restaurant en daarna cinema, allé precies glek een koppel, waren ook precies meer koppel, dan ask ze terug zie in relaties daarna. En zo ging da weken en vele maanden verder, zaten ook plots beide vol energie en avontuur, ingeving vant moment, BM optredens ergens in JH aan de zee in Oostende, waar we niemand kende, eerst chill terraske, dan headbangen en twas rond 1u snachts en kdacht kom gaan nr strand en hopla midden in de nacht pootje baden in de zee, wat later nog volgde, heel veel optredens, pretparken (veel Walibi in Flevoland en Phantasialand), sauna, cinema, etentjes,... gedaan, ook vaak nr Nederland, voor zowel EBM, metaloptredens, chille ik de zomer in Vlissingen en Domburg, ook 2 zomers (periode waarin ze eerste x lief had en 2de x single) ook samen festivals in Duitsland gedaan en echt as ge die foto's terugzie, 99.9% zou ons als koppel aanduiden, hadden nul remmen. Da was ook voor ons beide iets zots en onbeschrijfelijk en gingen dan ook echt door tleven als BFF en soulmates. Maar het gevaar zatm erin, dat ik ondertussen al de rest of grootste deel had weg geduwd, ik deed letterlijk alles met Tiff, ook waren we best nog vrij tot zelfs kei intiem, deden sauna's met ons 2, bleven bij elkaar slapen, douchte samen, kwas ook constant geil n zij teasde me constant en soms bleef het ni bij knuffelen en zoenen, we hadden nul schaamte tegenover elkaar, allé ik vooral dan. Maar (allé dat was eigenlijk geen maar) na vele maanden, 7-8maand, gaat ze terug relatie aan, mr kei chille gast van Brugge (dus 1.5-2u op trein), gingen mé ons 3 nr de sauna en bleef haar gewoon zot veel zien...maande en jaren verstrijken, we zagen elkaar duidelijk minder en minder, vaak ook door mij, mr behielden die speciale band, want als we elkaar dan zagen, konde alles tegen elkaar kwijt, was da vaak ook alle emoties de vrije loop laten gaan, wij 2 konden echt alles kwijt en vele dingen die enkel wij v elkaar wisten...ik ging bewust geen relatie(s) meer aan en ook op vriendschappelijk vlak hoefde ik niks, want Tiff was zo über speciaal en ook werd ik zelf pak minder actiever en de feester, was meer een huismus geworden. Maar Tiff ging nog wel relaties aan, had ook vrienden, waaronder enkele heel goeie, daar had ze ook nood aan...maar door al die jaren heen, is ze zo vaak gekwetst geweest, door haar lief, door haar beste vriendin, ma echt smerig, bikkelhard en vals...en wie was er altijd en overal, den deze en kreeg en had zo'n grote voldoening van en ik was meer en meer een eenzaad aant worden, met mijn favo zin, hoe minder mensen er dicht bij u staan, hoe minder ge gekwetst kunt worden...en was daar ook zo v overtuigd, dat ik er ook volledig nr leefde
Na verloop v tijd...zij was al veel veranderd door zoveel hartzeer, bedrog, leugens, totaal verlies vh vertrouwen in de mens...ik was met momenten ne klootzak die, met woorden n mentaal bikkelhard uit de hoek kon komen...waardoor zelfs ik haar zeer zwaar had teleurgesteld en dar vertrouwen moest terug groeien, lukte vr groot stuk wel. Zij zat in ongelukkige relatie (voorlaatste), niks liefde, zé ze vaak, da was zo'n kille relatie, brrrr zagen elkaar weinig ondanks 15min stappen v elkaar, dat lag aan ons beide, sloten onszelf op, voelden ons slecht in ons vel, wilde geen mensen zien, nr de winkel gaan was vr ons beide ganse opgave...dan spraken we terug eens af, was Tim er vaak bij, en was er weer kortere periode dat wel terug meer afspraken. Vaak wast tussen mij n Tiff in de loop van de avond, vaak emotioneel, elkaar veel te zeggen, weten dat je vele zaken hetzelfde voelt, elkaar begrijpen, nog zeggen dat je elkaar soulmate bent...en door paar dingen die Tim dan te weten kwam, tijdens gesprekken onder licht beschonken toestand, waar ik dan onbewust en ook niet wetend, iets verklapte...en zo werd die relatie een waar Tim vooral vr Tiff moest zorgen, hij niks in de plaats kreeg...ik dacht heel vaak, allé hoe kan die da volhouden, Tiff was ook totaal ni meer die waar ik verliefd op was geworden, da was echt totaal gebroken iemand. En waar ik van netheid hou, ofk mij nu top of rot slecht voel, ik wil het echt graag fris en netjes, tikkeltje obsessief, lichte smetvrees, ik was al lang Mr proper en mr handgel vóór corona, vr mij was dat een makkelijke periode, weinig mensen, overal ontsmettingsgel, afstand houden, was wel confronterend, want kzé zo tegen mezelf n ook tegen Tiff, zo tijdens de strengere lockdowns, eigenlijk veranderd er ni echt iets vr mij, ik leef al enkele jaren zo. En ja waar ik me zelf dé waarheid vr ogen hield, dak alleen zijn perfect is, moest ik ook bekennen n toegeven, dat als we die paar keer afspraken, ook altijd tijdens kerst n nieuwjaar, ik zé, da deed wel deugd en zegt da ge da meer moet doen, mr ik kwam echt ni meer buiten, Tiff kwam nog wel is langs, na zoveel maanden en kwas zelfs vr haar aanwezigheid, zenuwachtig, hyper, ongemakkelijk en had ik, net zoals we daarvoor laatste jaren afspraken, echt alcohol, lachgas en nog eerder stim nodig, om los te komen en ja Tiff merkt da allemaal drect aan mij...dat was uiteindelijk nog gezellige avond...maar met de tijd die verstrijkt...Tiff nog is de echte liefde sinds jaaaaren voelde n daar snel bij was na breuk met Tim...ging onze band eigenlijk totaal den dieperik in...Ik zé al veel langer tegen haar, dak de Tiff waark zoveel vr voelde n zo nr opkeek, al lang dood is, wat ze ook steeds bevestigde...En kben blij vr haar dat ze gelukkig is op vlak vd liefde, mr zelfs de keren da ik daar kwam, zo vuil n rommelig, kdrufde me nergens zetten, pure horror n ongemakkelijk vr mij...ook binnen roken, echt stinken nr sigaretten en natte hond. Van da roken, weet ze kei hard dak daar totaal ni tegen kan en misselijk v word, mr ik, als verlegen, stille persoon toen, ts jullie huis, kan toch ni vragen da gll buiten ga roken n da was geboeg om constant binnen te roken, ook zo ask daar ben, letterlijk 45min met iemand vd buren, vanachter staan praten, eerst hem en daarna ook Tiff, zatk daar schoon alleen e. En ook met eten n drinken, ik zal makkelijk neen zeggen, of da ge vr mij geen moeite moet doen, oké daar stopt da dus ook letterlijk e, terwijl Tiff kent me zoveel beter n ik al zo afgezonderd, 2de x da ik haar lief zag, want 1ste keer dak daar kwam n hem ontmoete, ze elkaar aant aflebberen waren, dat echt marginaal was, toen waren Ann n Sonny er ook n gelukkig waren die er, ze vonden da er ook ferm over en onrespectvol nr mij toe, Ann zé da zo paar x, die keken is, van euh n deden verder...ik later ask thuis was, allé komk kennismaken me uwe nieuwe lover, hebk daar letterlijk niks mee kunnen praten, gll waart elkaar zo overdreven aant aflikken, Ann n Sonny vonden het er ook over n onrespectvol nr mij toe...haar reactie, awel met Tim vond ge ons altijd zo koel, awel nu toon ik mijn liefde, ist weer ni goe...

Komk, na al m'n moed te bb bijeengeraapt en 45min rijden daar aan, want op bezoek v hun bij mij, moetk ni op wachten...maar da zijn vr mij overduidelijke signalen, da ik nog van 0 waarde ben...ik ben met bezoek totaal tegenovergestelde, ben dag ervoor en dag zelf mee bezig, dak drank n hapjes heb, alles er netjes en gezellig bij ligt, kben diegene da ook, vraagt en blijft vragen of ze nog iets moeten bb, weet bij Tiff ook, dat een nee, ook vaak een ja is.

Na weer maanden verstreken, allé kgeef het nog is een kans, mr moest steeds v mijn kant komen, ik mocht steeds nr ginder rijden, terwijl hij ook auto had.
Twas met Halloween n zn kids uit vorige relatie waren er ook bij, was best onwennig, was ook met Tiff haar ma, die ik al jaaaaren ni meer gezien had n waar Tiff n iedereen in de buurt zo v afgezien é...Maja, puur vr het huis en het financiële, laat ze nog zo iemand toe, iemand die u, u pa, u oma, mij, zoveel anderen, gekweld heeft dat geen naam heeft, u nooit moest hebben, u oma wou stikken met kussen...gebt die zo verfoeid n ergste toegewenst...om daar nu gezellig 2wekelijks fzo mé rond de tafel te zitten...srry da kan er bij mij ni in, daar benk zeer principieel in...mn vader bestaat ni meer vr mij, heb die al 18j ni meer gezien, m'n redenen voor.
Dus tot op nu...dat er niks meer van onze band overblijft.

Hebben beide borderline. Dat wisten we lange tijd ni, ook al gingen we door de jaren nr dokters en psy's, kregen we pillen n half zn gat diagnoses (jaren met de diagnose bipolaire, daar kwam dan vorm vh autismespectrum en hoogsensitief bij en dat ik steeds in pieken en dalen denk en reageer...

Hoe onze zeer speciale band, jaren stand hield, mr herleidt is tot stof dat ge onder het tapijt veegt.
Het laatste besluit, doelt op de reeds mindere band en hoe ik deze nu terug bekijk.
Doordat we beide 2 sponsjes zijn, kunnen elkaar ferm oppeppen en troosten langs de ene kant, mr als 1 v beide in ferme down bui is, weerslaat zich da 9/10 op de andere, ook al was die persoon in eerste instantie positief en enthousiast, en wij voelen elkaars negativiteit, verdriet, pijn,...dan zo intens, dat het vaak zo zwaarmoedig kan worden. Ja kmoet er geen tekeningetje bij maken, wat da betekent als we beide enorm down zijn...dan heerst er een extreme golf v negativiteit, verdriet, woede, zelfbeklag, dat ge op den duur, zelfs onbewust, tegen elkaar aant opbieden zé, wie is er nu het ergst aan toe, waarbij je een depri verhaal, weerlegt met iets depri langs uw kant...momenten dat ge huilend in elkaars armen, de suïcidale gedachtengang opgaat, ge beurtelings elkaar zijn/haar uit de suïcidale gedachten probeert te verdrijven, nier zozeer met peptalk, maar eerder in de zin van, als gij gaat, ik ook, da moogt ge mij ni aandoen, dus de ander eerder met extra schuldgevoel opzadelen, ipv realistische peptalk, totaal onbewust denk ik.

En beide hebben we ons bepaald fuckedup kantjes in de omgang nr elkaar en veronderstel ook nr anderen.
zij zal nog sneller en in extreme vorm, de kaart trekken van, ik ben de meest hulpeloze, ik voel me het slechtst, waarbij een zoek nr helende troost en begrip vd ander, een reactie bevat, waarin ze meer haar eigen shit benadrukt, dan de troostende en helende woorden die je zocht.
Ik daartegen, ben iemand die op de foutste momenten, zeer sarcastisch, cynisch, beledigend, hard en kil kan zijn en leunde ik vaak tegen een liefde-haatrelatie aan met Tiff, als ik terugkijk, sjeez hoe fucking vermoeiend was me dat sech.

En nu na dak amper nog iets voorstelde, haar 10maand ni gezien, 8maand ni gehoord, wilt ze zich bemoeien en haar veto stellen mbt mijn plan, deze aardkloot achter mij te laten 🤷🙄 Snap de mensheid al heel lang niet en dergelijke zaken, bevestigen enkel de hypocrisie vd mens🤮

En zo is m'n cirkeltje rond 💀
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#6
ricorieks zei:
misschien iets voor de volgende vergadering @Eik praat niet graag over dingen ,maar dodelijke cocktails plaatsen vindt ik tog wel 10 keer erger dan iemand die na een verkoop punt van wat 3-mmc vraagt bv om een leuke avond te hebben...
waar je een permaatje voor krijgt
Klik om te vergroten...
Hoi @ricorieks , beetje trage reactie hier... drukke week met werk en gezin gehad. Dus weinig tijd voor het forum.
Ik praat trouwens best graag hoor :sweatsmile:

Voor wat betreft hoge doseringen is het duidelijk dat we "stoer doen" of "opscheppen" over hoge doseringen niet toestaan. Het is ook gebruikelelijk dat mods of andere leden waarschuwen als we (te) hoge doseringen voorbij zien komen. Een realistische beschreven ervaring over een te hoge dosering waarbij duidelijk is dat dit gevaarlijk is laten we wel vaak toe. Ook mensen die onverstandig omgaan met drugs zijn welkom op dit forum en mogen hun ervaringen delen. Ze moeten dan alleen niet vreemd staan te kijken dat mensen daar een opmerking over maken. Anyways... dat is een beetje hoe wij er als mods tegenaan kijken. Harm reduction combineren met het creeeren van een veilig omgeving waarbij iedereen zijn verhaal kan doen.

Dodelijke cocktails plaatsen is sowieso niet echt de bedoeling. Als iemand dat toch gedaan heeft en er over wilt praten kan dat maar dan is het wel belangrijk dat kraakhelder is dat het gaat om een levensgevaarlijke combinatie van drugs. Als iemand dit soort gevaarlijke combinaties aanraadt en je wilt er zelfs niets van zeggen dan kun je uiteraard altijd een melding van maken bij ons.
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#7
inbox je wel @Eik
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#8
ricorieks zei:
inbox je wel @Eik
Klik om te vergroten...
Heb ik een PB van je gemist? Of wat bedoel je precies?
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#9
Eik zei:
Heb ik een PB van je gemist? Of wat bedoel je precies?
Klik om te vergroten...
pb had ik je gestuurd ...
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Sjeez, wat een taboe rond zelfeuthanasie en zelfdoding...Ben zelf grote voorstander, om iedereen hierin vrij te laten en die duidelijke taboe die er rond hangt, weg te werken. En hier ook open over te mogen en kunnen praten. Hier staan sommigen plots op hun achterste poten en vallen elke drug, dodis, combo v mij nu constant aan🙄🙃 Gelukkig is die hypocrisie heel binnenkort ook bye bye 😌
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#11
Nihilist88 zei:
Sjeez, wat een taboe rond zelfeuthanasie en zelfdoding...Ben zelf grote voorstander, om iedereen hierin vrij te laten en die duidelijke taboe die er rond hangt, weg te werken. En hier ook open over te mogen en kunnen praten
Klik om te vergroten...
Dat is je groot recht .en je bent niet de enigste hier ik ben daar ook een voorstander van.voor mensen die zwaar veel pijn hebben en er gewoon niet meer mee willen leven in hun laatste levens fasen

Nihilist88 zei:
Hier staan sommigen plots op hun achterste poten en vallen elke drug, dodis, combo v mij nu constant aan
Klik om te vergroten...
Dat komt omdat je combos geschreven hebt die gewoon dodelijk zijn .dus eigenlijk je eigen schuld ,want zulke combos openlijk schrijven zijn nog altijd strafbaar in nederland. Dus als je hier combos openlijk publiceert help je mee aan zelfdoding van andere... dus ben je gewoon strafbaar bezig hier

Euthanasie staat in het Wetboek van Strafrecht​

Als het gaat over euthanasie hebben we het over levensbeëindiging op verzoek of hulp bij zelfdoding, In Nederland zijn beide zaken opgenomen in het Wetboek van Strafrecht:

Levensbeëindiging op verzoek is strafbaar gesteld in artikel 293 lid 1 van het Wetboek van Strafrecht: ‘Hij die opzettelijk het leven van een ander op diens uitdrukkelijk en ernstig verlangen beëindigt, wordt gestraft met een gevangenisstraf van ten hoogste twaalf jaren of geldboete van de vijfde categorie.’

Hulp bij zelfdoding is strafbaar gesteld in artikel 294 lid 2 van het Wetboek van Strafrecht:
‘Hij die opzettelijk een ander bij zelfdoding behulpzaam is of hem de middelen daartoe verschaft (JE COCKYTAILS), wordt, indien de zelfdoding volgt, gestraft met een gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of geldboete van de vierde categorie. Artikel 293, tweede lid, is van overeenkomstige toepassing.’

Euthanasie is dus ook nog steeds strafbaar​

Anders dan sommige mensen denken zijn deze beide delicten dus niet verdwenen uit het Wetboek van Strafrecht toen we euthanasie legaliseerden. Wél is er een uitzondering gemaakt op deze strafbaarheid door de euthanasiewet.

Uitzondering op strafbaarheid opgenomen in wet​

Op 1 april 2001 werd de Wet toetsing levensbeëindiging op verzoek en hulp bij zelfdoding (WTL) aangenomen door het Nederlandse parlement. Deze wet, ook wel de euthanasiewet genoemd, trad in werking in 2002. Vanaf dat moment zijn levensbeëindiging op verzoek en hulp bij zelfdoding onder voorwaarden niet meer strafbaar in Nederland. Die voorwaarden zijn dat het gebeurt door een arts en dat deze zich houdt aan de zogeheten ‘zorgvuldigheidseisen’.
<< Terug
Strafbaarheid van euthanasie


Nihilist88 zei:
Gelukkig is die hypocrisie heel binnenkort ook bye bye
Klik om te vergroten...

Laat je gewoon opnemen bel 113​

ga naar de crisis dienst
de huisarts Doe iets ,er zijn zat forums waar je met lot genoten veel betere gespreken kan hebben en waar daar waar nodig ook psychische hulp word angeboden door profesionals
Over een jaar kijk je hier lachend en weer gezond op terug..
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#12
ricorieks zei:
Dat is je groot recht .en je bent niet de enigste hier ik ben daar ook een voorstander van.voor mensen die zwaar veel pijn hebben en er gewoon niet meer mee willen leven in hun laatste levens fasen
Klik om te vergroten...
Wat versta jij onder pijn, enkel dan de fysieke of ook ondragelijk psychisch leed? En ik bedoel, dat zelfmoord, een recht zou moeten zijn, mbt zelfbeschikking en maximale uitbreiding vd individuele vrijheid. En dat er voor de mensen, die het levenseinde, als beste oplossing zien, een veel eenvoudigere en manier zou zijn, in de vorm van een pil of bepaalde stofjes, makkelijker ter beschikking stellen aan particulieren.
ricorieks zei:
Dat komt omdat je combos geschreven hebt die gewoon dodelijk zijn .dus eigenlijk je eigen schuld ,want zulke combos openlijk schrijven zijn nog altijd strafbaar in nederland. Dus als je hier combos openlijk publiceert help je mee aan zelfdoding van andere... dus ben je gewoon strafbaar bezig hier
Klik om te vergroten...
Dat was bij m'n eerste verklaring hieromtrent en update, in dit topic, dacht dat je elk middelengebruik hier kon droppen, was ook drect 'geknipt' en daarna heb sprak ik over m'n downer-mix en trad ik niet meer in detail omtrent de specifieke stofjes...voor de rest gewoon volop aan de stims gezeten...kheb hier al zotter dingen zien passeren.
Dus dat was eenmalig...en dat ik strafbaar ben daardoor en ik zou meehelpen aan de zelfdoding v anderen, is ook 🐂💩...Tsja alle hard-drugs op de opiumlijst, zijn strafbaar, om deze te bezitten, verkopen, gebruiken,...is iedereen hier strafbaar e🤷🙄

En hulp bieden of ander helpen bij zelfdoding, is indd strafbaar, dat is hier ook zo. Dat doe ik ook niet e. Ik vraag niemands hulp, laat staan ik iemand ermee help.

Gll zé bekan v mij van af se, die kut irritante Belg😉😌
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Nihilist88 zei:
Sjeez, wat een taboe rond zelfeuthanasie en zelfdoding...Ben zelf grote voorstander, om iedereen hierin vrij te laten en die duidelijke taboe die er rond hangt, weg te werken. En hier ook open over te mogen en kunnen praten. Hier staan sommigen plots op hun achterste poten en vallen elke drug, dodis, combo v mij nu constant aan🙄🙃 Gelukkig is die hypocrisie heel binnenkort ook bye bye 😌
Klik om te vergroten...
Heeyy Nihilist,

Nee joh, geen taboe rondom zelfdoding. Maak je geen zorgen. Ik wilde schrijven: sowieso niet interessant wat anderen ervan vinden, toch? Maar voor jou wel. En dat snap ik dan ook wel weer.

Zo te lezen heb je behoefte aan contact met mensen om hierover van gedachten te wisselen. Er bestaat vast een forum dat beter bij jou aansluit. Ik weet alleen niet welke....

Begrijp me niet verkeerd. Hier ben je ook welkom.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Gemberthee zei:
Heeyy Nihilist,

Nee joh, geen taboe rondom zelfdoding. Maak je geen zorgen. Ik wilde schrijven: sowieso niet interessant wat anderen ervan vinden, toch? Maar voor jou wel. En dat snap ik dan ook wel weer.

Zo te lezen heb je behoefte aan contact met mensen om hierover van gedachten te wisselen. Er bestaat vast een forum dat beter bij jou aansluit. Ik weet alleen niet welke....

Begrijp me niet verkeerd. Hier ben je ook welkom.
Klik om te vergroten...
Nee ni persé contact, mja om nog wat u ding te delen, mr da's dan ook meestal onder invloed van stims, want anders hebk in dit forum zelfs niks zin.

Want elk menselijk contact in real life, mijd ik volledig en vr de rest, nr de buitenwereld met 👍 reageren, voor ze me onder dwang opnemen 😉

Ook reageer op sommige zaken, als ik er zin in heb en zeker als mn mij beschuldigd en zelfs bij +200mg 3-fa ik opmerking, in het rood, met waarschuwing krijg en dreigen met een ban...duh ik plan nu wel heel binnenkort een levens-ban😂

Uiteindelijk zit ik op een moment, da eigenlijk niks nog kan boeien en mn gevoel, dat ik deze wereld en de mensheid, echt achter mij kan laten, nog nooit zo sterk n goed heeft gevoeld😌
A
AlwaysTryingLid
01-01-2024, 00:00
#15
Nihilist88 zei:
En hulp bieden of ander helpen bij zelfdoding, is indd strafbaar, dat is hier ook zo. Dat doe ik ook niet e. Ik vraag niemands hulp, laat staan ik iemand ermee help.
Klik om te vergroten...
Beste Nihilist,
Dit doe je misschien niet en is niet je doel, je doel is duidelijk dat je niet meer wil leven, niet zoals het nu is en al een lange tijd is begrijp ik.
Zoals ik al eerder schreef heb je daar alle recht toe.
Alleen doordat je dit eerder al zo duidelijk hebt gemaakt, dacht ik vorig weekend live getuige te zijn van een zelfdoding. 😔
Je beschreef wat je nam, je beschreef wat erin je hoofd en lichaam gebeurde.
Ik kan je vertellen sinds je dit allemaal zo beschreef moet ik er met grote regelmaat aan denken. Gewoon buiten het feit dat het enorm triggert ook vanwege het feit dat ik het allemaal vreselijk verdrietig vind, gewoon omdat ik mens ben.

Snachts zag ik al voor me hoe de ambulances en helikopter bij je voor de deur zouden staan en of ze je dan misschien zouden redden en als dat dan zou zijn, hoe je er dan aan toe zou zijn. In coma, geincubeerd, hersenschade, verlamd? Etc etc.
Ook smorgens was het het eerste waar ik aan dacht. (zou hij er nog zijn)
Ik zit in een groep "Herstel na poging tot zelfdoding." Ik ben enorm geschrokken van de hoeveelheid mensen die daar zitten die enorme schade hebben over gehouden na een poging.

Dus ik denk dat je het wel in een goed perspectief moet blijven zien. (die waarschuwing enzo)
Mensen lezen dat iemand niet meer leven wil en lezen dan vervolgens een soort live verslag van hoe dit gedaan wordt.
Mensen hebben gevoel, je kan niet verwachten dat het niemand wat uitmaakt en helemaal niets doet, toch? 🙂
We zijn geen robots en jammer voor jou, want dat geloof je volgens mij niet meer, maar er zijn ook nog goede mensen. 🙂

En wat betreft je idee om dit in bad te doen. Ik had ooit een vriendin die werkte bij de recherche die me ooit zei, 'doe het alsjeblieft niet met je polsen door in bad, bloed stolt en het is echt vreselijk om dat op te moeten ruimen.'
Zij heeft daar jaren later nog eens emdr behandeling voor moeten hebben.
Dat moet je niet willen, anderen met zo'n shock achter willen laten, of alleen het beeld al voor je naasten... Ongeacht of het hun werk is ofniet, je weet niet wie jou vindt.

Ook ik ben ooit met de voorbereiding bezig geweest, zelfs besproken met m'n naasten. Ook ik voelde hierdoor opluchting, vooral toen m'n moeder zei, probeer nog dat emdr en anders laat ik je gaan. Dan gun ik je rust.
Ook over mij kwam een soort rust/opluchting.
Het gekke was, ik kon dus wel rust vinden in m'n hoofd. Door de erkenning dat ik mocht voelde ik rust, geen getrek meer etc. Maar zo ontdekte ik dat ik dus wel rust in mezelf kon vinden, het zat er dus wel blijkbaar. Ik moest het alleen even aan iets anders koppelen.

Het onverwachte overlijden van één van m'n beste vrienden waar ik bij was, zorgde er in één klap voor dat het bij mij omdraaide. Ik voelde zoveel intens verdriet en realiseerde me dat in ieder geval één iemand dit ook zou gaan voelen en dat was m'n moeder. En dat wilde ik haar niet aandoen.
Hoe rot ik het ook vond, dat ik dit voelde, omdat het me toen ineens tegenhield, terwijl ik rust had gevonden in m'n keuze, kon ik in ieder geval haar dit niet aandoen.

Daarbij vroeg ik me ook ineens af... Hoe erg vind IK het eigenlijk dat ik haar niet meer zie als ik er niet meer ben. Dat deed eigenlijk ook wel wat met me.
Ik ben dan ook best benieuwd..
Hoe vind jij het dat je je moeder niet meer ziet straks.
Ik begreep dat je wel bij haar geweest bent, dus dat er contact is, vandaar m'n vraag.

Ik blijf je het beste wensen ik hoop alleen wel dat er geen soort live verslag meer komt van een soort van poging, want we zijn allemaal mensen met gevoel, net zoals jij toch? 🙂
En het maakt niet uit wat je voelt, je voelde opluchting en verdriet bij je moeder,je voelt spijt naar je beste vriendin, je voelde pas veel plezier bij het kijken van die Netflix serie, je voelt rust, dus je voelt. 🙂

Trouwens die groep 'Nazorg en Herstel na poging tot zelfdoding' is op Facebook en daar kun je ook anoniem je verhaal doen. Daar zitten mensen die ook op het punt staan niet meer te willen leven etc. Alleen manieren over hoe en wat mag daar niet.

Het is knap dat je nu rust in je hoofd hebt gevonden bij leven, waarschijnlijk door de erkenning van je moeder laatst. Je zou kunnen denken, 'het kan altijd nog.'
Wie weet wat er nog veranderen kan. 🙏🏻
Ik zie jou bijvoorbeeld wel goed zijn voor een hond of kat of ander getraumatiseerd dier uit het asiel. Zoveel diertjes die op veel liefde zitten te wachten en weten hoe het is om getraumatiseerd te zijn en een heel lief baasje zouden wensen. 🙏🏻


Vriendelijke groet en het is een lang verhaal geworden, maar ja, ik heet niet voor niets.. AlwaysTrying. ☺️

(nu nog even 10 minuten twijfelen of ik het durf te plaatsen. 😅)
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#16
Nihilist88 zei:
Sjeez, wat een taboe rond zelfeuthanasie en zelfdoding...Ben zelf grote voorstander, om iedereen hierin vrij te laten en die duidelijke taboe die er rond hangt, weg te werken. En hier ook open over te mogen en kunnen praten. Hier staan sommigen plots op hun achterste poten en vallen elke drug, dodis, combo v mij nu constant aan🙄🙃 Gelukkig is die hypocrisie heel binnenkort ook bye bye 😌
Klik om te vergroten...
Geen taboe maar common sense heet dat. Je kan niet meer terug als je zelfmoord hebt gepleegd. En de wijze waarop jij dat loopt te hypen vind ik ronduit luguber. Prima dat je er zo in staat, ik hoop dat je je bedenkt, maar waarom moet je dat zo etaleren? Het is heel makkelijk om iemand die er niet lekker in zit op verkeerde ideeën te brengen.
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Nihilist88 zei:
Nee ni persé contact, mja om nog wat u ding te delen, mr da's dan ook meestal onder invloed van stims, want anders hebk in dit forum zelfs niks zin.

Want elk menselijk contact in real life, mijd ik volledig en vr de rest, nr de buitenwereld met 👍 reageren, voor ze me onder dwang opnemen 😉

Ook reageer op sommige zaken, als ik er zin in heb en zeker als mn mij beschuldigd en zelfs bij +200mg 3-fa ik opmerking, in het rood, met waarschuwing krijg en dreigen met een ban...duh ik plan nu wel heel binnenkort een levens-ban😂

Uiteindelijk zit ik op een moment, da eigenlijk niks nog kan boeien en mn gevoel, dat ik deze wereld en de mensheid, echt achter mij kan laten, nog nooit zo sterk n goed heeft gevoeld😌
Klik om te vergroten...
Op de eerste plaats gun ik je wat je wil. Anderzijds vind ik je posts verwarrend. Ik begrijp het niet meer. Ik ga dit topic daarom ontvolgen. Niet vanwege disrespect, maar gewoonweg omdat ik het niet kan volgen en omdat ik denk dat je iets anders nodig hebt dan dat iig ik te bieden heb. Vanuit mijn perspectief, en dat kan ik helemaal mis hebben, ben je nog niet klaar voor de dood. En dat is prima. Doodgaan kan altijd nog.

Ik wens je het allerbeste. Ciao!
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#18
AlwaysTrying zei:
Beste Nihilist,
Dit doe je misschien niet en is niet je doel, je doel is duidelijk dat je niet meer wil leven, niet zoals het nu is en al een lange tijd is begrijp ik.
Zoals ik al eerder schreef heb je daar alle recht toe.
Alleen doordat je dit eerder al zo duidelijk hebt gemaakt, dacht ik vorig weekend live getuige te zijn van een zelfdoding. 😔
Je beschreef wat je nam, je beschreef wat erin je hoofd en lichaam gebeurde.
Ik kan je vertellen sinds je dit allemaal zo beschreef moet ik er met grote regelmaat aan denken. Gewoon buiten het feit dat het enorm triggert ook vanwege het feit dat ik het allemaal vreselijk verdrietig vind, gewoon omdat ik mens ben.

Snachts zag ik al voor me hoe de ambulances en helikopter bij je voor de deur zouden staan en of ze je dan misschien zouden redden en als dat dan zou zijn, hoe je er dan aan toe zou zijn. In coma, geincubeerd, hersenschade, verlamd? Etc etc.
Ook smorgens was het het eerste waar ik aan dacht. (zou hij er nog zijn)
Ik zit in een groep "Herstel na poging tot zelfdoding." Ik ben enorm geschrokken van de hoeveelheid mensen die daar zitten die enorme schade hebben over gehouden na een poging.

Dus ik denk dat je het wel in een goed perspectief moet blijven zien. (die waarschuwing enzo)
Mensen lezen dat iemand niet meer leven wil en lezen dan vervolgens een soort live verslag van hoe dit gedaan wordt.
Mensen hebben gevoel, je kan niet verwachten dat het niemand wat uitmaakt en helemaal niets doet, toch? 🙂
We zijn geen robots en jammer voor jou, want dat geloof je volgens mij niet meer, maar er zijn ook nog goede mensen. 🙂

En wat betreft je idee om dit in bad te doen. Ik had ooit een vriendin die werkte bij de recherche die me ooit zei, 'doe het alsjeblieft niet met je polsen door in bad, bloed stolt en het is echt vreselijk om dat op te moeten ruimen.'
Zij heeft daar jaren later nog eens emdr behandeling voor moeten hebben.
Dat moet je niet willen, anderen met zo'n shock achter willen laten, of alleen het beeld al voor je naasten... Ongeacht of het hun werk is ofniet, je weet niet wie jou vindt.

Ook ik ben ooit met de voorbereiding bezig geweest, zelfs besproken met m'n naasten. Ook ik voelde hierdoor opluchting, vooral toen m'n moeder zei, probeer nog dat emdr en anders laat ik je gaan. Dan gun ik je rust.
Ook over mij kwam een soort rust/opluchting.
Het gekke was, ik kon dus wel rust vinden in m'n hoofd. Door de erkenning dat ik mocht voelde ik rust, geen getrek meer etc. Maar zo ontdekte ik dat ik dus wel rust in mezelf kon vinden, het zat er dus wel blijkbaar. Ik moest het alleen even aan iets anders koppelen.

Het onverwachte overlijden van één van m'n beste vrienden waar ik bij was, zorgde er in één klap voor dat het bij mij omdraaide. Ik voelde zoveel intens verdriet en realiseerde me dat in ieder geval één iemand dit ook zou gaan voelen en dat was m'n moeder. En dat wilde ik haar niet aandoen.
Hoe rot ik het ook vond, dat ik dit voelde, omdat het me toen ineens tegenhield, terwijl ik rust had gevonden in m'n keuze, kon ik in ieder geval haar dit niet aandoen.

Daarbij vroeg ik me ook ineens af... Hoe erg vind IK het eigenlijk dat ik haar niet meer zie als ik er niet meer ben. Dat deed eigenlijk ook wel wat met me.
Ik ben dan ook best benieuwd..
Hoe vind jij het dat je je moeder niet meer ziet straks.
Ik begreep dat je wel bij haar geweest bent, dus dat er contact is, vandaar m'n vraag.

Ik blijf je het beste wensen ik hoop alleen wel dat er geen soort live verslag meer komt van een soort van poging, want we zijn allemaal mensen met gevoel, net zoals jij toch? 🙂
En het maakt niet uit wat je voelt, je voelde opluchting en verdriet bij je moeder,je voelt spijt naar je beste vriendin, je voelde pas veel plezier bij het kijken van die Netflix serie, je voelt rust, dus je voelt. 🙂

Trouwens die groep 'Nazorg en Herstel na poging tot zelfdoding' is op Facebook en daar kun je ook anoniem je verhaal doen. Daar zitten mensen die ook op het punt staan niet meer te willen leven etc. Alleen manieren over hoe en wat mag daar niet.

Het is knap dat je nu rust in je hoofd hebt gevonden bij leven, waarschijnlijk door de erkenning van je moeder laatst. Je zou kunnen denken, 'het kan altijd nog.'
Wie weet wat er nog veranderen kan. 🙏🏻
Ik zie jou bijvoorbeeld wel goed zijn voor een hond of kat of ander getraumatiseerd dier uit het asiel. Zoveel diertjes die op veel liefde zitten te wachten en weten hoe het is om getraumatiseerd te zijn en een heel lief baasje zouden wensen. 🙏🏻


Vriendelijke groet en het is een lang verhaal geworden, maar ja, ik heet niet voor niets.. AlwaysTrying. ☺️

(nu nog even 10 minuten twijfelen of ik het durf te plaatsen. 😅)
Klik om te vergroten...
Een ontzettend diepe buiging voor deze post. Ik op geen enkele manier mooier kunnen verwoorden waarom wij suicide als onderwerp begrenzen op DF. Ik ga er alleen nog iets aan toevoegen, maar ik sta 100% achter deze post van AlwaysTrying (echt, keep on trying, je zegt mooie dingen). Hou er ook rekening mee dat ik dit post als Moderator, niet perse vanuit mijn persoonlijke visie.

Nihilist88 zei:
Sjeez, wat een taboe rond zelfeuthanasie en zelfdoding...Ben zelf grote voorstander, om iedereen hierin vrij te laten en die duidelijke taboe die er rond hangt, weg te werken. En hier ook open over te mogen en kunnen praten. Hier staan sommigen plots op hun achterste poten en vallen elke drug, dodis, combo v mij nu constant aan🙄🙃 Gelukkig is die hypocrisie heel binnenkort ook bye bye 😌
Klik om te vergroten...
We proberen op DF zo vrij mogelijk te zijn, maar absolute vrijheid bestaat niet. Afgezien van wet en regelgeving en de autoriteiten waarvan we heel graag willen dat ze ons met rust laten, hebben we gedragsregels en normen en waarden om te zorgen dat DF voor zoveel mogelijk mensen een zo fijn mogelijke plek is. Want elke actie heeft effect op de 'omgeving', als de rimpels in het water als je er een steen in gooit. Zo ook met posts over suïcide. Ongeacht persoonlijke meningen hierover, heeft dit onderwerp op relatief veel mensen veel invloed. AlwaysTrying heeft hierboven heel mooi uitgelegd welke invloed het op haar had, en zo heb ik van nog een aantal mensen gelezen welke invloed het op hun had.

Zolang jouw suïcidegedachten en/of plannen hun plek hebben in dit topic, is het voor andere forumleden makkelijk om een keuze te maken of zij dit willen lezen en soms ook simpelweg of ze het op dat moment aan kunnen om te lezen. Maar als je her en der in verschillende topics, eigenlijk in bijna al je posts, de link legt naar suïcide kunnen mensen die keuze dus niet maken. Ze worden er zonder waarschuwing steeds mee geconfronteerd. Dat heeft impact.

Dit los laten maakt voor jou (@Nihilist88 ) een fijnere plek, want je kunt overal posten wat je wil en waar jouw hoofd op dit moment (begrijpelijk) vol mee zit. Het maakt DF echter voor meerdere mensen een minder fijne plek, omdat het triggert, shockeert en niet te ontwijken is. Als moderators is het onze taak hier een balans tussen te zoeken en dat maakt dat we soms keuzes maken die niet bij iedereen in goede aarde vallen. In dit geval is dat dus de keuze je te vragen om posts met een link naar suïcide enkel in dit topic te plaatsen en niet in andere topics. Zo bieden we jou de ruimte, maar houden we het ook safe voor anderen.

Dat heeft niets met een taboe of met persoonlijke mening te maken. Jammer dat je het ziet aanval, want dat is het niet. Overigens stond bij mijn waarschuwing de verkeerde quote, maar ik hoop dat je hem nu begrijpt.

Mod Pløp out!
A
AlwaysTryingLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mevrouw Pløp zei:
Een ontzettend diepe buiging voor deze post. Ik op geen enkele manier mooier kunnen verwoorden waarom wij suicide als onderwerp begrenzen op DF. Ik ga er alleen nog iets aan toevoegen, maar ik sta 100% achter deze post van AlwaysTrying (echt, keep on trying, je zegt mooie dingen). Hou er ook rekening mee dat ik dit post als Moderator, niet perse vanuit mijn persoonlijke visie.
Klik om te vergroten...
Ik ben hier echt even stil van... Ik was namelijk nogal onzeker toen ik op "plaats reactie" klikte. Maar dank je wel voor deze ontzettend fijne reactie. 🙏🏻🍀🙏🏻 Voor alle reacties trouwens.🌹
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Klein updatetje, me is nog steeds alive🙃 Was wel al zware periode, maar stappen ondernomen en de nodige instanties ingeschakeld,...en uiteindelijk, toen de daad freaky dichterbij kwam, kon ik het gewoon ni, ni voor bepaalde mensen. En nu zijn er op korte tijd heel belangrijke stappen ondernomen, kga ook terug met goesting werken. Dus jup, zoals meerderen hier en elders zeggen, probeer dingen, ook al is dat op dat moment msschn pure crap en tijdverlies...als ik het kan, kunnen velen dit zeker 😉

Cheerz peopz🌌

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."