#1
Thanx nu en ook de voorbije maanden. Misschien hebben zaken die hier gepasseerd zijn ook rol gespeeld, hoe klein ook.
De moeilijkste en zwaarste stappen zijn gezet, hulp aanvaarden, zowel vriendschappelijk als professioneel en voor 1 x echt volledig open kaart spelen en eerlijk zijn met jezelf en diegene die je willen helpen. Ik heb me zooo klein gevoeld, vol walging en schaamte, nu nog, maar in deze helse periode, is mijn band met mijn ma veel beter n echt intens en opener geworden, bijna dagelijks contact, daar waar ik daarvoor vaak zo koeltjes communiceerde, haar wegduwde, weken, zelfs maanden amper contact had. Ondanks dat ik haar zo hard heb teleurgesteld, verdriet en pijn gedaan, voorbije maanden, maar ook al jaaaaren voorheen, zij er zo zot hard is geweest vr mij, da's echt een godsgeschenk.
Ook heeft het de band met m'n beste vriendin, die ik zelf meermaals ferm aan diggelen heb geslagen (de band e😉), toch terug een levenslijn. Tuurlijk ist nog veeeerre van, hoe het was, maar hoe zij, ondanks haar eigen shit en mentale toestand, nam ze de tijd om soms uren aan de lijn te hangen en naar mijn ellende te luisteren enerzijds en anderzijds naar de stappen nr hulp die ik nam en waar zij mij raad, hulp en steun gaf. Hoe ik haar angst, verdriet n hopeloosheid voelde n merkte, wanneer ik geen uitweg meer zag, zij het ook totaal heavyer n concreter aanvoelde. Zo voelde ik evenzeer een enooorme opluchting en ongeëvenaarde blijdschap bij haar, toen ik nog hier was op 11/07 en deelde ik al mijn stappen, nodig om uit mn zwart gat n neerwaartse spiraal te kruipen, waarbij ze me echt die steun gaf en begrip toonde, als een echte vriendin, waarbij ze zelfs mijn zoveelste verbale uithaal vol hard gekwets, enkele dagen later zé, dat ze dat wel kon plaatsen en zo bleef ze echt dé vertrouwenspersoon doorheen deze periode.
Ook heb ik verschillende goei huidige collegaatjes, dit had ik vb totaal niet op m'n vorig werk, maar zeker ook op mn derde laatste job. En echt dat is ook zo reuuuuze belangrijk voor mij. Ik kan enerzijds heel serieuze n diepe gesprekken hebben en steun, hulp, raad vinden en anderzijds ferme lol maken en wat meer close contact met sommigen.
En neen ik ben nu niet plots de altijd, über sociale, empathische en non-impulsieve persoon...
Maar, van totale afsluiting vd buitenwereld en wegkwijnen in pure eenzaamheid...
Heb ik weer iet of wat gezonde relaties op 3 vlakken:
-Familie (ma en ook haar vriend)
-Vriendschappelijk (Tiff en zelfs enkele collega's)
-Collega's, met verschillende gradaties, van iemand die enorme hulp en steun bied en echt met je inzit, gewoon chille peopz, luchtig en small talk, tot iemand waar je gewoon wat meer close mee bent, vaak bewust samen optrekt, elkaar vaak doet lachen en ik me er soms op betrap, na jaren, mn charmes n flirty attitude expose😜
Ik besef dat, ondanks de nodige hulp (professioneel, familie en vriendschappelijk) en ik nog mr net uit zeer diep dal geklauterd ben en nu zo blij ben om hier nog te zijn, ik door mijn 'persoonlijkheid' het blijvend moeilijk zal hebben, met op kop mn impulsiviteit, ongecontroleerde emoties en gewoon andere denkpatronen, dan wat als 'normaal' gezien wordt en ik nog heel vaak in ferme dieptes zal afdalen, door tegenslagen, angsten,...
Maar nu is nu en dak toch uit deze uitzichtloze situatie, ben opgestaan en er met de nodige drang en bedachtzaamheid, volledig voor ging n ga. Ik al complimenten kreeg van oa mn raadsman (mbt het financiële), dat ik de koe bij de hoorns vat, ik snel en gedetailleerd communiceer en enorm schuldbesef heb. Ik wil gewoon, eens ik procedures heb opgestart, er schot in de zaak komt en zal er ook alles aan doen om het langs mijn kant vr de 1000% in orde te brengen. Zo ook op psychisch vlak, waar ik bij m'n huidige psychiater ook heel open ben n kan zijn, ie me vorig jaar al enorm geholpen heeft, heeft me door de hel van benzo's geholpen, heeft als eerste psy, eindelijk de juiste diagnose gesteld, waarbij ik, alsk nr mn verleden kijk, enkel bevestigend kon ja knikken. Zowel ADHD, waarvan ik door de jaren heen, vaker de vraag kreeg ofk geen ADHD had, alsook de persoonlijkheidsstoornis borderline of emotieregulatie stoornis, waarbij plots heel veel duidelijk werd, m'n intense en ongezonde relaties, bindings-en verlatingsangst, zwart-wit, alles of niks, automutilatie, über impulsief, abnormale emoties, van hevige emoties bij tminste n niet navenant de gebeurtenis, tot apathisch en koel, waar je juist gevoel van medeleven en verdriet hoort te hebben.
Heel veel kon/kan ik dus aanvinken qua symptomen borderline.
Verslaving is er echt heel laat bijgekomen, vooral na m'n laatste relatie, van vele vrienden rondom mij, nr een asociale eenzaat, die letterlijk de laatste enkele vrienden wegduwde. En dat zette echt de deur open voor verslaving, eerst Zolpidem, dan gokken (mijn ergste duivel, maar ligt achter mij), benzo rc's (echte sluipduivel) en als derde, stims, 4-FA, 4-FMA en 6-APB.
Voila dat zijn weer ff genoeg letters😂
(Gll ga nog spijt bb da diene hyper Vlaming terug is😂)
De moeilijkste en zwaarste stappen zijn gezet, hulp aanvaarden, zowel vriendschappelijk als professioneel en voor 1 x echt volledig open kaart spelen en eerlijk zijn met jezelf en diegene die je willen helpen. Ik heb me zooo klein gevoeld, vol walging en schaamte, nu nog, maar in deze helse periode, is mijn band met mijn ma veel beter n echt intens en opener geworden, bijna dagelijks contact, daar waar ik daarvoor vaak zo koeltjes communiceerde, haar wegduwde, weken, zelfs maanden amper contact had. Ondanks dat ik haar zo hard heb teleurgesteld, verdriet en pijn gedaan, voorbije maanden, maar ook al jaaaaren voorheen, zij er zo zot hard is geweest vr mij, da's echt een godsgeschenk.
Ook heeft het de band met m'n beste vriendin, die ik zelf meermaals ferm aan diggelen heb geslagen (de band e😉), toch terug een levenslijn. Tuurlijk ist nog veeeerre van, hoe het was, maar hoe zij, ondanks haar eigen shit en mentale toestand, nam ze de tijd om soms uren aan de lijn te hangen en naar mijn ellende te luisteren enerzijds en anderzijds naar de stappen nr hulp die ik nam en waar zij mij raad, hulp en steun gaf. Hoe ik haar angst, verdriet n hopeloosheid voelde n merkte, wanneer ik geen uitweg meer zag, zij het ook totaal heavyer n concreter aanvoelde. Zo voelde ik evenzeer een enooorme opluchting en ongeëvenaarde blijdschap bij haar, toen ik nog hier was op 11/07 en deelde ik al mijn stappen, nodig om uit mn zwart gat n neerwaartse spiraal te kruipen, waarbij ze me echt die steun gaf en begrip toonde, als een echte vriendin, waarbij ze zelfs mijn zoveelste verbale uithaal vol hard gekwets, enkele dagen later zé, dat ze dat wel kon plaatsen en zo bleef ze echt dé vertrouwenspersoon doorheen deze periode.
Ook heb ik verschillende goei huidige collegaatjes, dit had ik vb totaal niet op m'n vorig werk, maar zeker ook op mn derde laatste job. En echt dat is ook zo reuuuuze belangrijk voor mij. Ik kan enerzijds heel serieuze n diepe gesprekken hebben en steun, hulp, raad vinden en anderzijds ferme lol maken en wat meer close contact met sommigen.
En neen ik ben nu niet plots de altijd, über sociale, empathische en non-impulsieve persoon...
Maar, van totale afsluiting vd buitenwereld en wegkwijnen in pure eenzaamheid...
Heb ik weer iet of wat gezonde relaties op 3 vlakken:
-Familie (ma en ook haar vriend)
-Vriendschappelijk (Tiff en zelfs enkele collega's)
-Collega's, met verschillende gradaties, van iemand die enorme hulp en steun bied en echt met je inzit, gewoon chille peopz, luchtig en small talk, tot iemand waar je gewoon wat meer close mee bent, vaak bewust samen optrekt, elkaar vaak doet lachen en ik me er soms op betrap, na jaren, mn charmes n flirty attitude expose😜
Ik besef dat, ondanks de nodige hulp (professioneel, familie en vriendschappelijk) en ik nog mr net uit zeer diep dal geklauterd ben en nu zo blij ben om hier nog te zijn, ik door mijn 'persoonlijkheid' het blijvend moeilijk zal hebben, met op kop mn impulsiviteit, ongecontroleerde emoties en gewoon andere denkpatronen, dan wat als 'normaal' gezien wordt en ik nog heel vaak in ferme dieptes zal afdalen, door tegenslagen, angsten,...
Maar nu is nu en dak toch uit deze uitzichtloze situatie, ben opgestaan en er met de nodige drang en bedachtzaamheid, volledig voor ging n ga. Ik al complimenten kreeg van oa mn raadsman (mbt het financiële), dat ik de koe bij de hoorns vat, ik snel en gedetailleerd communiceer en enorm schuldbesef heb. Ik wil gewoon, eens ik procedures heb opgestart, er schot in de zaak komt en zal er ook alles aan doen om het langs mijn kant vr de 1000% in orde te brengen. Zo ook op psychisch vlak, waar ik bij m'n huidige psychiater ook heel open ben n kan zijn, ie me vorig jaar al enorm geholpen heeft, heeft me door de hel van benzo's geholpen, heeft als eerste psy, eindelijk de juiste diagnose gesteld, waarbij ik, alsk nr mn verleden kijk, enkel bevestigend kon ja knikken. Zowel ADHD, waarvan ik door de jaren heen, vaker de vraag kreeg ofk geen ADHD had, alsook de persoonlijkheidsstoornis borderline of emotieregulatie stoornis, waarbij plots heel veel duidelijk werd, m'n intense en ongezonde relaties, bindings-en verlatingsangst, zwart-wit, alles of niks, automutilatie, über impulsief, abnormale emoties, van hevige emoties bij tminste n niet navenant de gebeurtenis, tot apathisch en koel, waar je juist gevoel van medeleven en verdriet hoort te hebben.
Heel veel kon/kan ik dus aanvinken qua symptomen borderline.
Verslaving is er echt heel laat bijgekomen, vooral na m'n laatste relatie, van vele vrienden rondom mij, nr een asociale eenzaat, die letterlijk de laatste enkele vrienden wegduwde. En dat zette echt de deur open voor verslaving, eerst Zolpidem, dan gokken (mijn ergste duivel, maar ligt achter mij), benzo rc's (echte sluipduivel) en als derde, stims, 4-FA, 4-FMA en 6-APB.
Voila dat zijn weer ff genoeg letters😂
(Gll ga nog spijt bb da diene hyper Vlaming terug is😂)
