Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums[ Trigger warning suïcidale gedachten ] De weg kwijt...

[ Trigger warning suïcidale gedachten ] De weg kwijt...

56 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Nihilist88 zei:
Toch bedankt...maar ik weet hoe m'n mensen zoals ik, die duidelijk verlost willen worden...steeds dezelfde voorspelbare, oppeppende positieve talk talk voorgeschoteld krijgen, waarbij totaal onbekenden, me van waarde schatten n extreem lief zijn...srry ik geloof daat niet in, en zet dat in dezelfde categorie als 'over de doden niets dan goed'...de hypocrisie vd mens zet zich dan extra in de verf...
Klik om te vergroten...
Ik snap dat het lastig is, maar ik vermoed dat als iemand naar jou toekomt met een verhaal zoals deze je niet zou zeggen: ja joh je hebt helemaal gelijk! Ik gok dat je, je dan ook zou afvragen wat zo iemand wel niet heeft moeten doorstaan op het punt te belanden dat het daar op aan is gekomen. Jij ziet van een afstandje wel dat iemand niet zo verschrikkelijk is, als diegene zichzelf ziet. Jij zit niet in die negatieve spiraal.

Ik hoor je, ik weet niet wat of hoe je, je voelt: kan het me ergens voorstellen, maar ik ben jou niet. Meer dan aanhoren en vertellen hoe j́íj́ op ons overkomt kunnen wij niet.

Ieder mens is waardevol.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Roze Olifant zei:
Hm ja, ik kan je standpunt en je ergernis ergens wel begrijpen. Ik heb zelf ervaring met depressie en ik weet dat oppeppende en zoete woordjes op zo’n moment echt niet aankomen, zelfs enorm irritant kunnen zijn. Toch geloof ik wel echt dat het waar is dat bijna ieder mens op een bepaalde manier van waarde is. Ik zeg niet dat je lief bent, ik ken je niet. Ik doe geen uitspraken over jouw persoonlijkheid. Maar zeer vermoedelijk is het zo dat er meer mensen om je geven dan je zelf denkt. Denk je echt dat je zomaar kunt vertrekken zonder dat iemand je zal missen?

In ‘over de doden niets dan goeds’ heb ik nooit geloofd trouwens, heb een grafhekel (no pun intended :tongueout:) aan begrafenissen waarop opeens wordt gedaan alsof de dode alleen maar fantastisch en heilig was in leven en waarbij iedere kritische noot volledig weg wordt gelaten.

PS: Zie nu dat ik waarschijnlijk verkeerd las. Je zegt niet dat wij je lief vinden maar dat we ‘extreem lief zijn’, als ik het goed begrijp. En daar geloof je niet in? Ik zou het eigenlijk niet perse lief noemen, maar eerder meelevend, en ik zie niet in waarom het ongeloofwaardig of hypocriet zou zijn. Het is niet omdat je iemand niet persoonlijk kent, dat je diegene niet veel meer positiefs zou willen wensen dan diegene nu ervaart.
Klik om te vergroten...
Ja klopt, werkt eerder averechts, waar ik totaal nix aan heb, geeft zelf extra irritatie.

Gros vd mensheid zou me beter volgen ja, wat in tegenstelling tot jou, zie ik de mensheid als meest gevaarlijke en destructieve op aarde.

Nee niet dat jij of anderen me lief zouden vinden, dat mn plots als onbekende zo lief en aardig is, tegen een totale vreemde, msschn ben ik wel gewoon klootzak eerste kas...
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Druktemaker zei:
Ieder mens is waardevol.
Klik om te vergroten...
Ook totaal niet mee eens...elk pedofiel gedrocht, mogen ze de meest pijnlijke dood geven, ook al die zieke monsterlijke verkrachters, mogen ze letterlijk tot moes slaan, dan iets totaal anders, de multinationals, politici, NAVO, EU, gote banken, verzekeringsmaatschappijen, de gangsters in maatpakken...dus elk mens waardevol? Ja onder de grond vr de beestjes...
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#4
Nihilist88 zei:
Ja klopt, werkt eerder averechts, waar ik totaal nix aan heb, geeft zelf extra irritatie.

Gros vd mensheid zou me beter volgen ja, wat in tegenstelling tot jou, zie ik de mensheid als meest gevaarlijke en destructieve op aarde.

Nee niet dat jij of anderen me lief zouden vinden, dat mn plots als onbekende zo lief en aardig is, tegen een totale vreemde, msschn ben ik wel gewoon klootzak eerste kas...
Klik om te vergroten...

Maar wat was je doel met het openen van dit topic, wat wil je dan horen van ons? ‘Oké, prima, ga je gang?’ Waarom zouden we dat zeggen? Mja, misschien ben je wel een klootzak… Misschien niet. Misschien is het in de eerste plaats handig om anderen zelf te laten bedenken of ze je een klootzak vinden of niet. 🙃 Je kwam niet perse zo op me over tot nu toe. En dan nog. Het gros van de bestaande klootzakken, tenzij écht écht écht een enorme ontzettende über-über-klootzak misschien, gun ik geen eenzame dood in een met bloed besmeurde badkuip.

Echt niet. En ik zie niet in waarom ik daar hypocriet in zou zijn… maar het is aan jou wat je ermee doet. Uiteindelijk. Ik hoop dat je voor het leven kiest. Maar wie ben ik, slechts een onbekend persoontje van een drugsforum op internet, dat is waar.

Ik haal wel even de drugscocktail in je openingspost weg. Het zou niet goed zijn als mensen met soortgelijke gedachten dit topic binnen wandelen en een kant-en-klaar receptje voorgeschoteld krijgen.
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Nihilist88 zei:
Ook totaal niet mee eens...elk pedofiel gedrocht, mogen ze de meest pijnlijke dood geven, ook al die zieke monsterlijke verkrachters, mogen ze letterlijk tot moes slaan, dan iets totaal anders, de multinationals, politici, NAVO, EU, gote banken, verzekeringsmaatschappijen, de gangsters in maatpakken...dus elk mens waardevol? Ja onder de grond vr de beestjes...
Klik om te vergroten...
Ik zeg niet dat ieder mens voor iedereen waardevol is, maar ook pedofielen en verkrachters hebben een netwerk die hun ondanks alles tóch nog waardevol vinden.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#6
Nihilist88 zei:
Ook totaal niet mee eens...elk pedofiel gedrocht, mogen ze de meest pijnlijke dood geven, ook al die zieke monsterlijke verkrachters, mogen ze letterlijk tot moes slaan, dan iets totaal anders, de multinationals, politici, NAVO, EU, gote banken, verzekeringsmaatschappijen, de gangsters in maatpakken...dus elk mens waardevol? Ja onder de grond vr de beestjes...
Klik om te vergroten...

Je noemt nu ook wel een aantal voorbeelden. :wink: De mens is in wezen niet slecht of goed. Er zijn goede en slechte mensen. Er zijn een hoop tussenvormen, goed met wat slechte kantjes, slecht met wat goede kantjes. Het gaat ook om de bril waarmee je naar de wereld kijkt.

Dit vindt je vast weer een hypocriet zoetsappig opbeurend praatje van me, maar het is gewoon de werkelijkheid.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Roze Olifant zei:
Maar wat was je reden met het openen van dit topic, wat wil je dan horen van ons? ‘Oké, prima, ga je gang?’ Waarom zouden we dat zeggen? Mja, misschien ben je wel een klootzak… Misschien niet. Misschien is het in de eerste plaats handig om anderen zelf te laten bedenken of ze je een klootzak vinden of niet. 🙃 Je kwam niet perse zo op me over tot nu toe. En dan nog. Het gros van de bestaande klootzakken, tenzij écht écht écht een enorme ontzettende über-über-klootzak misschien, gun ik geen eenzame dood in een met bloed besmeurde badkuip.

Echt niet. En ik zie niet in waarom ik daar hypocriet in zou zijn… maar het is aan jou wat je ermee doet. Uiteindelijk. Ik hoop dat je voor het leven kiest. Maar wie ben ik, slechts een onbekend persoontje van een drugsforum op internet, dat is waar.

Ik haal wel even de drugscocktail in je openingspost weg. Het zou niet goed zijn als mensen met soortgelijke gedachten dit topic binnen wandelen en een kant-en-klaar receptje voorgeschoteld krijgen.
Klik om te vergroten...
Wou het in eerste plaats delen, of' er buiten de traditionele peptalk, ook mensen zelf middenin zo'n uitzichtloos zwart gat zitten en hoe zij hier momenteel mee omgaan. En ook mensen, die zelf cva in hun vel zitten, maar toch iemand die uit het leven wit stappen, hier begrip voor kan opbrengen.

Bwa de drugcocktail verwijderen, moet vele combo's verwijderen, ik zie regelmatig combo's met benzo's, oxycodon, alcohol, GHB, da's ook downer overdrive🙃
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Roze Olifant zei:
Je noemt nu ook wel een aantal voorbeelden. :wink: De mens is in wezen niet slecht of goed. Er zijn goede en slechte mensen. Er zijn een hoop tussenvormen, goed met wat slechte kantjes, slecht met wat goede kantjes. Het gaat ook om de bril waarmee je naar de wereld kijkt.

Dit vindt je vast weer een hypocriet zoetsappig opbeurend praatje van me, maar het is gewoon de werkelijkheid.
Klik om te vergroten...
Ik blijf overt
Roze Olifant zei:
Je noemt nu ook wel een aantal voorbeelden. :wink: De mens is in wezen niet slecht of goed. Er zijn goede en slechte mensen. Er zijn een hoop tussenvormen, goed met wat slechte kantjes, slecht met wat goede kantjes. Het gaat ook om de bril waarmee je naar de wereld kijkt.

Dit vindt je vast weer een hypocriet zoetsappig opbeurend praatje van me, maar het is gewoon de werkelijkheid.
Klik om te vergroten...
Ik blijf volmondig overtuigd van mijn mening/visie. Tuurlijk zal iedereen, voor 1 of meerdere waardevol zijn, maar dit kan zich ook totaal in de negatieve zin situeren, vb een seriemoordenaar is uiterst waardevol voor een criminele bende. Dus ja zo kom je uiteindelijk wel tot een lijstje waar het gros waardevol is, of het nu braaf familiaal en vriendschappelijk is of gaat om bikkelharde zaken en de onderwereld.
Btw, vind dit wel boeiend gegeven :wink:
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#9
Nihilist88 zei:
Wou het in eerste plaats delen, of' er buiten de traditionele peptalk, ook mensen zelf middenin zo'n uitzichtloos zwart gat zitten en hoe zij hier momenteel mee omgaan. En ook mensen, die zelf cva in hun vel zitten, maar toch iemand die uit het leven wit stappen, hier begrip voor kan opbrengen.

Bwa de drugcocktail verwijderen, moet vele combo's verwijderen, ik zie regelmatig combo's met benzo's, oxycodon, alcohol, GHB, da's ook downer overdrive🙃
Klik om te vergroten...

Dan ga je er dus automatisch vanuit dat we per definitie geen begrip kunnen opbrengen voor suïcidaliteit, voor iemand die uit het leven wil stappen. Dat is een aanname. Ik denk ook een verkeerde. Er heeft hier in dit topic bij mijn weten niemand gesproken over ‘geen begrip’. Ik heb er wel degelijk begrip voor dat sommige mensen na een uitputtende, extreem lange (mentale) lijdensweg op zeker moment compleet moegestreden zijn en een euthanasietraject inslaan, bijvoorbeeld. Al is dat in de praktijk allemaal nog zeer complex.

Ik heb zelf langdurig in een uitzichtloos zwart gat gezeten, ik ben uiteindelijk toch opgekrabbeld en sinds een tijdje van de medicatie af. Daar ben ik dankbaar voor, maar niemand kan me garanderen dat ik nooit meer opnieuw in die donkere tunnel terecht kom. En hoe ik er in die tijden dat ik daarin opgesloten zat mee ben omgegaan vind ik moeilijk kort uit te leggen. Ik denk: niet echt. Er was niet mee om te gaan. Ik deed niets meer. Je ademt. Dus je leeft. Maar je bent leeg van binnen, je voelt je intens eenzaam en hopeloos. In bed liggen, in cirkels denken, dag na dag, uiteindelijk aan de optie dood denken (nooit acuut in mijn geval maar in gedachten, in voorstellingen… ik wilde weg van dít), dan weer denken: maar ik kan niet weg want er zijn mensen die ik dan met mijn ellende en hun verdriet achter zou laten.

Dit gaat niet over mij. Het gaat over jou. Het zal voor jou vast allemaal weer anders liggen. Het was een antwoord op je vraag. Ik zit hier niet in het wilde weg maar wat ongemeende mierzoete clichématige shit te orakelen, ik probeer met je mee te denken omdat ik geen complete vreemde ben in de soort gedachtengangen die jij beschreef.

Heb je er niks aan (gehad), evengoede vrienden. Weet dat je niet alleen bent en dat wij alleen maar proberen te helpen voor zover mogelijk door een stom schermpje heen.

Niet alle mensen zijn hypocriet, lang niet alle mensen zijn destructieve klootzakken. En ook laaaang niet alle mensen zijn lieve schatten, zou ook wel een beetje saai zijn trouwens dat laatste tbh.

Met je eens trouwens dat er wel vaker met potentieel dodelijke mixes worden rondgestrooid op dit forum alsof het snoepjes zijn maar hier gaat het specifiek over suïcide, vind ik toch net een ander verhaal. Harm reductie is nu eenmaal een van de dingen die we hier erg belangrijk vinden.

Ondanks alles, goede nachtrust gewenst voor nu, voor zover mogelijk.
B
BoymanLid
01-01-2024, 00:00
#10
@Nihilist88 Ik hoop dat je hulp gekregen hebt of zelfstandig uit het blijkbaar enorm diepe dal bent gekomen waar je in zat toen je dit postte. Ik zal niet in discussie gaan over je argumenten en ook niet proberen je ergens uit te praten, maar hoop dat je wel beseft dat je gewaardeerd wordt! Ben een beetje geschrokken van je laatste posts en dit hele topic en hoopte dat je ons zou willen laten weten hoe het nu met je gaat, als je ervoor kiest om terug te komen naar dit forum.

Sterkte, het ga je goed.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Update: ik ben er nog...voorlopig dan toch...ik heb hier rustig nrtoe kunnen werken, ook opties qua hulpverlening nzo naast elkaar gelegd, mr naaah echt, ik zou in bewindvoering + opname moeten gaan...een situatie waar ik steeds van zé, als ik hier in zo'n situatie zou terechtkomen, ze mnn draad mogen doorknippen...awel ik zit er nu zelf middenin en indd het gevoel, dit was het dan heerst...ook wou ik nooit 30 worden, awel elk jaar van de 30 ging het slechter en slechter, duwde iedereen v me weg, deed de mensen dichts bij mij zo veel zeer en gaf vaak teleurstelling. Door niemand tot mij te laten of de weinigen te pijnigen, ben ik precies een lang afscheid aan het doen..ik zé steeds, hoe minder mensen dicht bij mij, hoe minder ik gekwetst kan geraken, maar ook, het maakt een zware beslissing als zelfdoding, wel pak makkelijker.

Het zal een combo benzo's, opioïden en alcohol worden in zeer hoge dosering en hopelijk een dodelijke mix.
Moest ik er toch niet in blijven, heb ik nog barbituraat om te injecteren achter de hand, nog nooit geïnjecteerd, dus daarom toch primair kiezen voor de hopelijk 'dode-slik-mix'🤞

De woensdag nog langs m'n ma geweest, was langs mijn kant hard, mr eerlijk, dat stuurde ze nog, het was zeer hard, maar eerlijk, dingen verteld die ze vr het eerst hoorde, dat ik gokverslaving had, ferm wa drugs heb verorberd en ik bikkelhard was vr de realiteit en mezelf...ik letterlijk zo ver heb laten komen, dat ik in mijn ogen, zelfs geen andere keuze heb, dan deze wereld achter mij te laten.

Het was echt een afscheid langs mijn kant...ook dat ik gecremeerd wil worden, niks met de kerk nzo (gaat ook niet, want heb me op mn 19de uitgeschreven uit de kerk en ontdoopt), ze me mogen uitstrooien int bos, maar niks op kerkhof, wil nul connectie met deze wereld...zé mn ma hartverscheurend, kga toch wat as bij mij houden...dus het is nu allemaal zeer dichtbij en concreet geworden. Ik gun me nu nog 2 weekjes fzo, ik kan sinds lang terug volop genieten van films en series, heb me gisteren zelfs met momenten plat gelachen, met 'Man vs. Bee' en 'The man from Toronto'😂 Dit voelt echt als een opluchting ^^

En peopz, merci voor jullie medeleven en voor de periode dat ik dit forum veelvuldig gebruikte om lappen tekst te droppen, vele ervaringen en emoties gedeeld en gelezen, dus doet da hier nog guuwd e, voor mij zit de trip hier, m'n lijdensweg er bijna op en kan ik mn ziel eindelijk verlossen van dit dode lichaam ✨ 🌌🖤😘
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Heftig hoor hey. Ik heb in alle eerlijkheid niet alles gelezen en sla ongetwijfeld de plank volledig mis, maar dat boeit me wat minder.

Ooit gedacht aan intensieve boeddhistische retraites met monniken en al? Dan ben je lekker weg van deze maatschappij waarin je jezelf toch helemaal niet herkent op dit moment en mag je afzien van de reguliere gezondheidszorg die, met de allerbeste bedoelingen, gewoonweg niet altijd (of zelfs vaak niet) de beste aansluiting biedt. Plus: je wordt niet langer meer veroordeeld, wat een weg vrij maakt om je zelfverwijten te laten oplossen in de ruimte van allesomvattende liefde/oordeelloosheid. In elk geval zet het je in een omgeving waar je rust kan voelen.

Ik heb niets tegen de dood overigens. Het is niet mijn intentie om dat over te brengen. Als je dood wil, ben je vrij om te gaan.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Gemberthee zei:
Heftig hoor hey. Ik heb in alle eerlijkheid niet alles gelezen en sla ongetwijfeld de plank volledig mis, maar dat boeit me wat minder.

Ooit gedacht aan intensieve boeddhistische retraites met monniken en al? Dan ben je lekker weg van deze maatschappij waarin je jezelf toch helemaal niet herkent op dit moment en mag je afzien van de reguliere gezondheidszorg die, met de allerbeste bedoelingen, gewoonweg niet altijd (of zelfs vaak niet) de beste aansluiting biedt. Plus: je wordt niet langer meer veroordeeld, wat een weg vrij maakt om je zelfverwijten te laten oplossen in de ruimte van allesomvattende liefde/oordeelloosheid. In elk geval zet het je in een omgeving waar je rust kan voelen.

Ik heb niets tegen de dood overigens. Het is niet mijn intentie om dat over te brengen. Als je dood wil, ben je vrij om te gaan.
Klik om te vergroten...
Naah jom da zegt me niks, kvind dat onzin ten top n kzou me daar zelfs zo hard irriteren...het leven hier is op vr mij...zonet mn laatste centen verkwanseld aan gokken en drugs, puur omdat ik toch nergens meer nr moet kijken...c'est finit 😉
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#14
Nihilist88 zei:
Naah jom da zegt me niks, kvind dat onzin ten top n kzou me daar zelfs zo hard irriteren...het leven hier is op vr mij...zonet mn laatste centen verkwanseld aan gokken en drugs, puur omdat ik toch nergens meer nr moet kijken...c'est finit 😉
Klik om te vergroten...
Dat weet je niet want je hebt nog niet geprobeerd en je weet er niks van af.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#15
FredKroket zei:
Dat weet je niet want je hebt nog niet geprobeerd en je weet er niks van af.
Klik om te vergroten...
Bwa, ja kan toch mening en grote veronderstellingen hebben over iets, zonder daar effectief ervaring mee te hebben, anyway religies, kloosters, sober leven, mediteren, veronderstel ook inperken van je vrijheid...zegt me totaal niets... Zelfeuthanasie is the way for me.
B
BoymanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Nihilist88 zei:
Bwa, ja kan toch mening en grote veronderstellingen hebben over iets, zonder daar effectief ervaring mee te hebben, anyway religies, kloosters, sober leven, mediteren, veronderstel ook inperken van je vrijheid...zegt me totaal niets... Zelfeuthanasie is the way for me.
Klik om te vergroten...
Als ik even een misschien wat ongepaste of te botte opmerking mag maken..

Het valt me op dat je dit vaak ter sprake brengt in verschillende topics (dus niet alleen hier) en het dus niet echt voor jezelf houdt. Terwijl mij juist lijkt, dat als je deze keuze maakt, je dit volledig voor jezelf doet en anderen hier niks mee te maken hebben. Waar komt de drang vandaan om zo veel mensen te vertellen wat je - toch wel heel uitzonderlijke - plan is? Ik heb toch het vermoeden dat je eigenlijk stiekem hoopt dat mensen je er uit gaan praten of proberen te overtuigen om het niet te doen, dat je er niet zo zeker bent als je het doet lijken. Misschien sla ik de plank volledig mis hoor, maar het voelt toch wat vreemd dat je zo te koop loopt met je zelfmoordplan.

Ik hoop natuurlijk nog steeds dat je bijdraait en de draad weer kan oppikken in je leven. Misschien jezelf verbannen van dit forum en even een periode helemaal niks gebruiken... Gaan sporten, gezond eten, mediteren, ja heel cliché, maar geef het een kans. Zelfmoord plegen is een keuze waar je nooit meer op terug kan komen, ook al lijkt het nu de enige oplossing. Ik durf te wedden dat een aanzienlijk deel van de mensheid ooit overwogen heeft om zelfmoord te plegen, en daar achteraf op terug kijkend heel dankbaar en blij zijn dat ze dit niet hebben gedaan. Ik zelf in ieder geval wel.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#17
Boyman zei:
Als ik even een misschien wat ongepaste of te botte opmerking mag maken..

Het valt me op dat je dit vaak ter sprake brengt in verschillende topics (dus niet alleen hier) en het dus niet echt voor jezelf houdt. Terwijl mij juist lijkt, dat als je deze keuze maakt, je dit volledig voor jezelf doet en anderen hier niks mee te maken hebben. Waar komt de drang vandaan om zo veel mensen te vertellen wat je - toch wel heel uitzonderlijke - plan is? Ik heb toch het vermoeden dat je eigenlijk stiekem hoopt dat mensen je er uit gaan praten of proberen te overtuigen om het niet te doen, dat je er niet zo zeker bent als je het doet lijken. Misschien sla ik de plank volledig mis hoor, maar het voelt toch wat vreemd dat je zo te koop loopt met je zelfmoordplan.

Ik hoop natuurlijk nog steeds dat je bijdraait en de draad weer kan oppikken in je leven. Misschien jezelf verbannen van dit forum en even een periode helemaal niks gebruiken... Gaan sporten, gezond eten, mediteren, ja heel cliché, maar geef het een kans. Zelfmoord plegen is een keuze waar je nooit meer op terug kan komen, ook al lijkt het nu de enige oplossing. Ik durf te wedden dat een aanzienlijk deel van de mensheid ooit overwogen heeft om zelfmoord te plegen, en daar achteraf op terug kijkend heel dankbaar en blij zijn dat ze dit niet hebben gedaan. Ik zelf in ieder geval wel.
Klik om te vergroten...
Topreactie!

Overigens trots op meerdere reacties in dit (heftige) topic.

Ik heb bewust niet eerder gereageerd omdat ik zelf tijdens de start van dit topic in opname zat, waar o.a. suiciderisico heel dichtbij is geweest. Had dus even genoeg aan mezelf.

Mij valt hetzelfde op als @Boyman : je loopt in meerdere topics te koop met je plan en dat lijkt een schreeuw om hulp, maar tegen iedereen die probeert te helpen ga je regelrecht in.

We hebben als mods een tijd geleden uitgebreid overleg gehad over wat te doen met suïcidetopics/berichten, want enerzijds willen we juist de (vaak) noodkreten niet bannen, maar anderzijds willen we zoveel mogelijk mensen een safe space bieden. En suïcidetopics/berichten triggeren sommige mensen enorm. We hebben toen dus besloten bij zulke topics een triggerwarning in de titel te zetten, zodat het voor mensen die die trigger niet kunnen gebruiken duidelijk is waar een topic over gaat.

Verder waren we het erover eens dat zowel mods als leden nooit meer kunnen doen dan een luisterend oor en evt een helpende hand bieden: wij kunnen nooit verantwoordelijkheid dragen voor de actie die men wel of niet onderneemt. Ofwel: we kunnen proberen iemand te ondersteunen en er doorheen te helpen, maar we zijn er niet verantwoordelijk voor als iemand toch doorzet.

De helpende hand is je meermaals geboden en de triggerwarning staat in je topictitel. Mensen blijven je op een respectvolle manier proberen te helpen, ook al lijkt het zinloos. Als je door wil zetten kunnen wij dat niet tegenhouden, hoe machteloos dat van achter onze beeldschermen ook voelt.

We willen je de ruimte bieden je hart te luchten, maar ik zou je wel willen vragen dat te beperken tot dit topic. Zodat mensen die erdoor getriggerd worden in andere topics safe blijven. Tevens wil ik je vragen op te passen met het posten van bizarre/hoge dosissen en/of tricky combinaties van drugs: hoewel je van mening bent dat het voor jou niet meer uitmaakt, blijft harmreductie een belangrijk iets op Drugsforum.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#18
Nihilist88 zei:
Bwa, ja kan toch mening en grote veronderstellingen hebben over iets, zonder daar effectief ervaring mee te hebben, anyway religies, kloosters, sober leven, mediteren, veronderstel ook inperken van je vrijheid...zegt me totaal niets... Zelfeuthanasie is the way for me.
Klik om te vergroten...
Dat kan maar als je even realistisch bent: waar is je mening op gebaseerd en wat is die waard?
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#19
Nihilist88 zei:
Bwa, ja kan toch mening en grote veronderstellingen hebben over iets, zonder daar effectief ervaring mee te hebben, anyway religies, kloosters, sober leven, mediteren, veronderstel ook inperken van je vrijheid...zegt me totaal niets... Zelfeuthanasie is the way for me.
Klik om te vergroten...
Ik vind het heel moeilijk om te reageren, vooral om de juiste woorden te vinden.
Allereerst wie ben ik om over jouw keuze te oordelen.
Wat me wel opvalt is dat je hier zo al zo vaak over hebt geschreven. Het opschrijven van je gevoel en de uitzichtloosheid. Je deelt dit bewust en ik denk dat het een schreeuw is om aandacht en hulp.
Waarom deel je anders jouw plannen met ons en schrijf je dat je niet geholpen wilt worden?
Wat is je doel met het opschrijven voor ons, je lokt daarmee een reactie bij anderen uit.
Het lijkt alsof jij in een cirkel zit, maar je praat jezelf er ook niet uit, integendeel.
Als je uit die cirkel wilt stappen, doe dat zelf.
Geloof me: de sleutel ligt bij jou.
Voor alles.
Voor een beter leven.
Want het leven is mooi, zeker niet altijd.
Maar je moet zelf de slingers ophangen.

Ik wens je veel wijsheid en sterkte toe en hoop oprecht dat jij kiest voor het moeilijkere pad, de strijd aan gaat.
Je bent het echt waard 😍

Wat je ook van dit bericht vindt, het is goed bedoeld!
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mevrouw Pløp zei:
Tevens wil ik je vragen op te passen met het posten van bizarre/hoge dosissen en/of tricky combinaties van drugs
Klik om te vergroten...
Vindt stoppen ermee beter passen dan op te passen..
Dit zijn geen hoge dosissen om te spacen /of een nieuw combo tje te prob\\eren...,
tis niks minder en niks meer een ander de dood in jagen ...
misschien iets voor de volgende vergadering @Eik praat niet graag over dingen ,maar dodelijke cocktails plaatsen vindt ik tog wel 10 keer erger dan iemand die na een verkoop punt van wat 3-mmc vraagt bv om een leuke avond te hebben...
waar je een permaatje voor krijgt


MVG
ricorieks

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."