Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe te dealen met eenzaamheid

Hoe te dealen met eenzaamheid

57 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Voel je, je eenzaam omdat je daadwerkelijk eenzaam bent of voel je, je minderwaardig alsof niemand je leuk vindt (en wat met je wil doen gevoelsmatig) en dat je raakt?
Ik hoop dat je me begrijpt, want wijn.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
miles zei:
Dat bleek inderdaad niet het geval, ik was behoorlijk blind voor het feit dat mn vrouw echt niet gelukkig was in onze relatie, en dus uiteindelijk een ander had.
Ik had eigenlijk in de laatste paar weken pas door dat er iets niet niet lekker zat, maar steeds als ik er naar vroeg kreeg ik als antwoord dat ik spoken zag en er niets aan de hand was
Klik om te vergroten...
Textbook:

Niet gelukkig in de relatie, maar in plaats van het gewoon af te breken: je bedriegen met een ander en er dan over liegen alsof er niks aan de hand is.

Soms wou ik dat er een hel bestond, speciaal voor deze mensen.


miles zei:
Ik zou nu aan de ene kant heel graag een relatie willen, maar aan de andere kant weet ik ook dat ik de neiging heb om me halsoverkop op dingen te storten, met mijn ex woonde ik ook na een maand of 2 al samen, en dit wil ik niet weer doen, en wil daarom dus nu eerst proberen om aan mezelf te werken
Klik om te vergroten...
Lijkt me beter ja.
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#3
Pantertje zei:
Voel je, je eenzaam omdat je daadwerkelijk eenzaam bent of voel je, je minderwaardig alsof niemand je leuk vindt (en wat met je wil doen gevoelsmatig) en dat je raakt?
Ik hoop dat je me begrijpt, want wijn.
Klik om te vergroten...
Nee, dat minderwaardigheidsgevoel heb ik niet, het gemak waarmee ik matches en dates kreeg via tinder was eigenlijk wel goed voor mn zelfvertrouwen, maar ik heb het zelf bijna allemaal dood laten bloeden omdat ik onvoldoende klik voelde, en ook wat angstig ben om er veel van mezelf in te steken en vervolgens weer bedonderd te worden denk ik.

Prima te begrijpen, niks mis met die wijn
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#4
miles zei:
Ik zou nu aan de ene kant heel graag een relatie willen, maar aan de andere kant weet ik ook dat ik de neiging heb om me halsoverkop op dingen te storten, met mijn ex woonde ik ook na een maand of 2 al samen, en dit wil ik niet weer doen, en wil daarom dus nu eerst proberen om aan mezelf te werken
Klik om te vergroten...
Ik heb een journal waar ik elke ochtend en avond in schrijf. Ik mis met vlagen ook iemand om me heen; iemand die vraagt hoe het gaat of hoe m'n dag was bijvoorbeeld. Maar het schrijven vind ik daarvoor juist heel fijn. Bijvoorbeeld over je successen op een dag, wat het hoogtepunt was van de dag, waar je morgen aandacht aan wil besteden, hoe je je voelt als je opstaat, hoe je goed voor jezelf kan zorgen vandaag etc.

En ik heb hobbies die ik goed in mijn eentje kan doen zoals lezen, wandelen, soms creatieve dingen of Lego en ik ben weer begonnen in de sportschool. Maar ik heb ook boeken gelezen over persoonlijke ontwikkeling, ik heb meegedaan met de helweek om buiten m'n comfortzone te gaan en zo probeer ik steeds iets wat mij leuk lijkt en waar ik mezelf beter door leer kennen.

You do you. En een digitale knuffel voor jou want gevoelens van alleen zijn of eenzaamheid kunnen pittig zijn.
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#5
miles zei:
Nee, dat minderwaardigheidsgevoel heb ik niet, het gemak waarmee ik matches en dates kreeg via tinder was eigenlijk wel goed voor mn zelfvertrouwen, maar ik heb het zelf bijna allemaal dood laten bloeden omdat ik onvoldoende klik voelde, en ook wat angstig ben om er veel van mezelf in te steken en vervolgens weer bedonderd te worden denk ik.

Prima te begrijpen, niks mis met die wijn
Klik om te vergroten...
Maar waarom zoek je het via Tinder? Ik denk ook niet helemaal dat, dat de plek is als je langdurige contacten wil zoeken. Denk dan eerder aan contact leggen met oude bekenden of sociale activiteiten in de buurt oid.
Dan bouw je het ook vanaf 0 op, online wil je toch ergens wel een beeld hebben van iemand voordat je daadwerkelijk afspreekt. Denk in jouw geval dag beide partijen dan ook een eerlijke kans hebben.
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
Soms wou ik dat er een hel bestond, speciaal voor deze mensen.
Klik om te vergroten...
Hmm ja, helaas moet ik toch mijn best blijven doen om normaal met haar om te blijven gaan, ivm de kinderen, dit gaat me wel redelijk goed af gelukkig.
Net na m'n scheiding ben ik een tijd lang vreselijk boos geweest, dit heb ik gelukkig achter me kunnen laten, wat dat koste me al m'n energie
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#7
Pantertje zei:
Maar waarom zoek je het via Tinder? Ik denk ook niet helemaal dat, dat de plek is als je langdurige contacten wil zoeken. Denk dan eerder aan contact leggen met oude bekenden of sociale activiteiten in de buurt oid.
Dan bouw je het ook vanaf 0 op, online wil je toch ergens wel een beeld hebben van iemand voordat je daadwerkelijk afspreekt. Denk in jouw geval dag beide partijen dan ook een eerlijke kans hebben.
Klik om te vergroten...
Tinder doe ik dus inmiddels ook niet meer, dat dat de juiste plek niet was, was me al duidelijk geworden
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#8
miles zei:
Tinder doe ik dus inmiddels ook niet meer, dat dat de juiste plek niet was, was me al duidelijk geworden
Klik om te vergroten...
Gelukkig maar, is zonde van de tijd en energie.

Ik probeer zelf meer uit mijn comfort zone te gaan. Ik ga regelmatig alleen (ook wel samen met iemand) ergens wat drinken of lunchen, een paar dagen weg en zelfs naar een voetbalwedstrijd.
Dingen die je nu niet doet, maar je wel wat meer onder de mensen brengt die je gok ik ook nog niet kent! 🙂
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#9
Pantertje zei:
Gelukkig maar, is zonde van de tijd en energie.

Ik probeer zelf meer uit mijn comfort zone te gaan. Ik ga regelmatig alleen (ook wel samen met iemand) ergens wat drinken of lunchen, een paar dagen weg en zelfs naar een voetbalwedstrijd.
Dingen die je nu niet doet, maar je wel wat meer onder de mensen brengt die je gok ik ook nog niet kent! 🙂
Klik om te vergroten...
Leuke tip! Ik ga inderdaad ook op date met mezelf wanneer ik daar zin in heb. Een hotelovernachting of op vakantie, een dag wandelen in het bos, naar de dierentuin, lunchen of wat dan ook. Ik laat me inmiddels niet meer tegenhouden als er niemand mee wil/kan.
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#10
Pantertje zei:
Gelukkig maar, is zonde van de tijd en energie.

Ik probeer zelf meer uit mijn comfort zone te gaan. Ik ga regelmatig alleen (ook wel samen met iemand) ergens wat drinken of lunchen, een paar dagen weg en zelfs naar een voetbalwedstrijd.
Dingen die je nu niet doet, maar je wel wat meer onder de mensen brengt die je gok ik ook nog niet kent! 🙂
Klik om te vergroten...
Ik denk dat dit een goed idee is inderdaad, nieuwe dingen proberen.
Ik hoop wel dat het weer snel wat beter wordt, want op regenachtige dagen heb ik erg veel moeite om in beweging te komen buiten de dingen die moeten.
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#11
HappyMind zei:
Leuke tip! Ik ga inderdaad ook op date met mezelf wanneer ik daar zin in heb. Een hotelovernachting of op vakantie, een dag wandelen in het bos, naar de dierentuin, lunchen of wat dan ook. Ik laat me inmiddels niet meer tegenhouden als er niemand mee wil/kan.
Klik om te vergroten...
Ik zou niet zo gauw alleen op vakantie gaan, ik gok dat ik mij dan wel weer heel eenzaam zou voelen. De andere activiteiten alleen draaien ‘de eenzaamheid’ in een ‘ik kan het ook alleen leuk hebben en genieten van momenten’. 🥰

Ik heb best vaak en nu wel ondanks dat ik wel weer meer onder de mensen ben vaak het gevoel dat niemand het leuk vindt om wat met mij te doen.
10 jaar lang is er altijd iemand thuis geweest, of er nou veel gesproken werd of niet. Er was altijd iemand.
Ik zit nu elke avond alleen (muv werk, want dan ben ik niet thuis). Dat zijn persoonlijk wel de moeilijkste momenten, niemand die je even kan aanhoren of gewoon er is.
Ik weet ook dondersgoed dat mensen volwassen zijn en een leven hebben met werk/kinderen, maar ik begin nu zelf weer een beetje op te leven en heb behoefte om dingen te ondernemen etc., daarin gaat mijn behoefte enorm in strijd met dat ik weet dat mijn omgeving (net als ik) niet altijd tijd heeft.

Zo. Een heel verhaal waar niemand om gevraagd heeft
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#12
Overigens wil ik even gezegd hebben dat ik erg blij ben met de vele reacties! Ik waardeer het echt dat er zo veel mensen de moeite nemen om te reageren op mijn (vandaag wat negatieve) geratel!
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#13
miles zei:
Ik denk dat dit een goed idee is inderdaad, nieuwe dingen proberen.
Ik hoop wel dat het weer snel wat beter wordt, want op regenachtige dagen heb ik erg veel moeite om in beweging te komen buiten de dingen die moeten.
Klik om te vergroten...
I feel you! Misschien is daarin een sportschool een kleinere drempel? Een omgeving met mensen en binnen?
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#14
miles zei:
Overigens wil ik even gezegd hebben dat ik erg blij ben met de vele reacties! Ik waardeer het echt dat er zo veel mensen de moeite nemen om te reageren op mijn (vandaag wat negatieve) geratel!
Klik om te vergroten...
Ik waardeer het ook als dit soort topics aan worden gemaakt om bepaalde gevoelens met elkaar delen. Dus jij bedankt voor je kwetsbaarheid en ook aan de anderen in dit topic.

Mocht iemand zich ooit alleen voelen en willen kletsen, je mag me altijd een berichtje sturen. 💛
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#15
Pantertje zei:
Ik zou niet zo gauw alleen op vakantie gaan, ik gok dat ik mij dan wel weer heel eenzaam zou voelen. De andere activiteiten alleen draaien ‘de eenzaamheid’ in een ‘ik kan het ook alleen leuk hebben en genieten van momenten’. 🥰

Ik heb best vaak en nu wel ondanks dat ik wel weer meer onder de mensen ben vaak het gevoel dat niemand het leuk vindt om wat met mij te doen.
10 jaar lang is er altijd iemand thuis geweest, of er nou veel gesproken werd of niet. Er was altijd iemand.
Ik zit nu elke avond alleen (muv werk, want dan ben ik niet thuis). Dat zijn persoonlijk wel de moeilijkste momenten, niemand die je even kan aanhoren of gewoon er is.
Ik weet ook dondersgoed dat mensen volwassen zijn en een leven hebben met werk/kinderen, maar ik begin nu zelf weer een beetje op te leven en heb behoefte om dingen te ondernemen etc., daarin gaat mijn behoefte enorm in strijd met dat ik weet dat mijn omgeving (net als ik) niet altijd tijd heeft.

Zo. Een heel verhaal waar niemand om gevraagd heeft
Klik om te vergroten...
Dit begrijp ik erg goed, gewoon het simpele feit dat er iemand is thuis, dat is gewoon erg fijn
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#16
miles zei:
Dit begrijp ik erg goed, gewoon het simpele feit dat er iemand is thuis, dat is gewoon erg fijn
Klik om te vergroten...
Ja precies! Bedoel sochtends moet er niemand in m’n aura zijn, maar Savonds wel en dan is er niemand haha
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#17
HappyMind zei:
Ik waardeer het ook als dit soort topics aan worden gemaakt om bepaalde gevoelens met elkaar delen. Dus jij bedankt voor je kwetsbaarheid en ook aan de anderen in dit topic.

Mocht iemand zich ooit alleen voelen en willen kletsen, je mag me altijd een berichtje sturen. 💛
Klik om te vergroten...
Ik merk dat de drempel om het online met vreemden te delen een stuk lager is dan mensen in het echte leven lastig te vallen met je shit
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#18
miles zei:
Ik merk dat de drempel om het online met vreemden te delen een stuk lager is dan mensen in het echte leven lastig te vallen met je shit
Klik om te vergroten...
Maar je hoeft de eerste keer dat je iemand ziet het ook niet gelijk zwaar te maken hè.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."