Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke pijnstiller kies jij?

Welke pijnstiller kies jij?

45 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#1
Verse gember citroen thee uit een pannetje (dus echt zo doorgekookt) met honing✨
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#2
Liefste opiaten en Tramadol.

Neem eigenlijk nooit andere pijnstillers, als ik ze neem. Neem pas pijnstillers als het echt ondraaglijk word.

Naproxen voor als ik last heb van m'n tanden.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Paranoize. zei:
codeine wordt omgezet naar morfine in de lever en in combinatie met paracetamol werkt dat goed pijnstillend
Klik om te vergroten...

Wat een top antwoord.
Weer wat geleerd, dank
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Kordie zei:
Wat een top antwoord.
Weer wat geleerd, dank
Klik om te vergroten...
Hahaha sorry bedoel je 't sarcastisch? :)

Kwa pijnstilling werkt het heel goed codeine/morfine icm paracetamol

Zelfde geldt voor tramadol icm paracetamol

Tramadol/codeïne icm ibuprofen werkt ook heel goed pijnstillend

Mijn favoriet blijft 1000mg paracetamol met 800mg ibuprofen als ik zware pijn heb dat werkt eigenlijk nog beter dan een gemiddelde dosering codeine/tramadol
M
Mr. JummyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Heb even nagedacht maar kan mij de laatste keer dat ik een pijnstiller heb geslikt niet voor de geest halen. Heb wel een doosje paracetamol thuis liggen voor het geval dat, maar eigenlijk zijn de enige tabletten die ik slik hooikoortstabletten (en XTC :grimacing:)
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Paranoize. zei:
Hahaha sorry bedoel je 't sarcastisch?
Klik om te vergroten...

Nee, oprecht. Was een duidelijk antwoord wat cod eigenlijk doet
D
Dick_van_LeeuwenLid
01-01-2024, 00:00
#7
Paracetamol, hooguit paar keer per jaar. Ipobrufen alleen bij hoofdpijn van het zuipen of echt met spierpijn als een stijve nek. Beide dus op 1 hand te tellen.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#8
annihilation zei:
Heb jij een spierziekte? Of iets anders?

Hoe ik erover denk laat ik in het midden voor nu. 😅
Klik om te vergroten...

SpondylArtropathie
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#9
PsyTekz zei:
SpondylArtropathie
Klik om te vergroten...
Oké duidelijk 👍
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ape zei:
Als je stevige spierpijn hebt kan je beter masseren, dan komt het melkzuur wat de pijn veroorzaakt los uit je spieren!
Klik om te vergroten...
Daarom vroeg ik hem ook of hij onderliggende klachten heeft. En dit heeft hij dus. 🙂
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#11
annihilation zei:
Daarom vroeg ik hem ook of hij onderliggende klachten heeft. En dit heeft hij dus. 🙂
Klik om te vergroten...
My bad. Pijnstilling it is.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Paracetetamol/Ibu is een gouden combi.
Alleen als het niet echt anders kan (tandpijn bvb) zou ik Tramadol nemen.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Paracetamol 1000mg of halfje ervan vind ik wel prettig werken. (Tegen pijn, misselijkheid en wanneer is last heb van grieperig gevoel)

Ik heb het niet vaak nodig, maar bij afbouwen van pilletjes van de doctoren gebruik ik wel eens 1000 tot 1500 mg op een dag.
Na operaties heb ik wel eens tot 2 maanden rond de 3000 mg per dag moeten slikken en ook 1200 mg ibuprofen erbij en was verder geen probleem voor mijn lichaam, al ben ik blij dat ik het niet nodig heb.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#14
Kordie zei:
We hebben allemaal wel eens een griepje, verkoudheid, spierpijn, keel/oor pijn etc.
Om het soms allemaal wat dragelijker te maken biedt een pijnstiller uit de drogist of supermarkt vaak genoeg uitkomst.

Welke pijnstiller (die niet een arts hoeft voor te schrijven) gebruik jij?
Ik was net in de drogist en het verbaasd me hoeveel pijnstillers er zijn.

Ik pak meestal gewoon paracetamol 2x 500 en ibuprofen 400 ligt hier ook wel standaard in huis.
Voor de verkoudheid een standaard neusspray.
Klik om te vergroten...
Ik neem eigenlijk nooit pijnstillers. Ben praktisch nooit ziek, heb weinig kwalen als hoofdpijn spierpijn of verkoudheid. Heel soms een verstopte of loopneus. Ooit neusspray met xylometazoline gebruikt, werkt voor geen anjer. Vriend heeft stokjes die je breekt met vloeistof en ene moet je achterover hangen en dat erin spuiten, minuutje blijven liggen. Werkt meteen. Verstopte neus meteen weg. Zal eens vragen wat erin zit.

Wat ik wel gebruik is natriumbicarbonaat an calciumbicarbonaat in rennie tegen maagzuur oprispingen. Ik kan niet goed tegen Mexicaans, pittig, bruine en kidneybonen, taco’s, etc. Heel duur maar werkt ook echt top.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#15
De basis is voor mij paracetamol en ibuprofen. De combinatie werkt beter dan apart, maar als ik iets sterkers nodig heb pak ik naproxen. Ik vind naproxen iets fijner dan diclofenac. Werkt wat langer en minder zwaar op de maag.

Er zullen trouwens wel wat verschillen zijn tussen Nederland en België. In Nederland liggen pijnstillers bij de drogist, in België moet je voor pijnstillers naar de apotheek. Misschien heb je dan ook meer mogelijkheden. Geen idee eigenlijk. In Nederland houdt het op bij paracetamol, ibuprofen, naproxen en diclofenac (over de toonbank dan hè).
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Iemand ervaring met die DARO hoofdpijnpoeder?
Heb regelmatig hoofdpijn en paracetamol en ibuprofen werken maar half. Combi wel op den duur.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#17
Weet je waardoor de hoofdpijn komt?
Propyfenazon is als enige fenazon nog toegestaan maar je zal er niet van omvallen.
Kwestie van proberen?
2 tabletten, denk dat anders de dosis te laag is.
Kruidvat huismerk PPC is goedkoper.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#18
Relmuis zei:
Weet je waardoor de hoofdpijn komt?
Propyfenazon is als enige fenazon nog toegestaan maar je zal er niet van omvallen.
Kwestie van proberen?
2 tabletten, denk dat anders de dosis te laag is.
Kruidvat huismerk PPC is goedkoper.
Klik om te vergroten...

Nee, opgelopen bij defensie. Onregelmatig en pittig.
Dank voor je tip, goeie om eens te proberen.
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#19
Kordie zei:
Nee, opgelopen bij defensie. Onregelmatig en pittig.
Dank voor je tip, goeie om eens te proberen.
Klik om te vergroten...
Wellicht een tip om Excedrin te proberen. Kan geslikt worden bij migraine maar ook bij hoofdpijn. De combinatie in Excedrin zorgt voor een krachtige pijnstilling.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#20
Het merk Excedrin raad ik altijd af. (de combinatie op zich niet)
Het verkocht niet goed, toen heeft men zich op de doelgroep met migraine gericht, gloednieuwe slicky verpakking; 10,99 voor 20 stuks.
Kruidvat huismerk APC, 1,99 voor 20 stuks.

Geen eerste keuze pijnstiller imho maar als het bij iemand werkt, dan werkt het.
Acetylsalicylzuur alleen is ook geen eerste keuze maar het werkt bij sommige mensen prima.
Scoort qua bijwerkingen op de maag niet zo goed, het zou nu niet meer door de registratieprocedure komen, maar goed, als het werkt werkt het.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."