#1
Sorry van mijn korte bericht, ik ben hier niet om je tijd te verdoen en zal je mijn kijk op jouw verhaal toelichten. Het is gewoon heel lastig om iets te concluderen met zo weinig informatie.
- Tekorten in het voor sociale omgang gebruikelijke non-verbale communicatieve gedrag:
- Het omhelzen en zoenen van mensen die je niet kent, waar anderen inzien dat een hand geven gepast is binnen de sociale context... dit wijst niet op ongebruikelijk non-verbaal communicatief gedrag?
- Het niet opvangen van lichaamstaal en expressies van meerdere vrouwen die erop wijzen dat ze zich geïntimideerd voelen en verontwaardigd zijn omdat je niets in het non-verbale contact gedaan kan hebben waardoor iemand zich geïntimideerd zou voelen... dit wijst niet op een tekort in non-verbaal communicatief gedrag?
- Tekorten in aangaan, onderhouden en begrijpen van relaties:
- Nagenoeg vriendeloos zijn, op aandringen van ouders geforceerd bij de vriendengroep van je tweelingbroer betrokken worden en hier ook geen vriendschappen kunnen leggen... dit wijst niet op een tekort in het aangaan, onderhouden en begrijpen van relaties?
- Denken dat je dwingend en controlerend moet zijn in een relatie omdat de ander wil dat jij 'alles voor haar bepaalt', nadat die persoon aangeeft dit niet te willen en nadat je wordt geadviseerd door een naaste dat het verkeerd afloopt als je zo doorgaat; vervolgens precies zo doorgaan en een paar weken later een breuk in de relatie zien met als reden dat je geen seconde aan andermans behoeften hebt gedacht... dit wijst niet op een tekort in het aangaan, onderhouden en begrijpen van relaties?
(Tekorten in het voor sociale omgang gebruikelijke non-verbale communicatieve gedrag)
Er zijn heel veel mensen en vooral mannen die heel slecht zijn in non-verbale communicatie. Ik ken zat mannen die geen flauw idee hebben hoe ze een ontmoeting het beste aan kunnen gaan en genoeg mannen die niet met vrouwen kunnen communiceren. (vooral met alcohol in het spel)
(Tekorten in aangaan, onderhouden en begrijpen van relaties)
Er zijn denk ik wel meer mensen met een kleine vriendengroep en of desinteresse om veel vrienden te hebben. Daarnaast is het toch ook niet leuk om vrienden te moeten worden van je ouders met de vrienden van je broer.
Een relatie beginnen met bepaalde ideeën en dan niet luisteren naar je omgeving is niet per se een tekort of begrip maar kan ook een overtuiging zijn van een bepaald wereldbeeld.
(Eigen inbreng)
Ik voel en zie bij de verhalen die je schrijft weinig tot geen overeenkomsten met mijzelf. Elk persoon met ASS is verschillend maar er valt vaak toch wel een herkenningspunt te ontdekken. Je kan wel kenmerken opzoeken en gebeurtenissen aan die kenmerken koppelen maar dat zegt vrij weinig.
Het beste kan hier een psychiater naar kijken en geen DF'ers! (drugsfanaten)