Een beetje teleurstellend dit. ^
Hier een recept van Seitan Spareribs die ik een keer heb gemaakt (seitan is plantaardig, en het heeft een vlezige structuur, letten jullie op
@ljuv en
@Purplext ?) het is echt heel lekker 😍
voor de saitan:
- 1 kg tarwebloem
- 1 el Kerriepoeder
- 1 el Komijnpoeder
- zout
- 1 el gerookte paprikapoeder
- 500 ml water
Voor de marinade:
1 el honing
1 tl pikante paprika poeder
1 el olijfolie
De botjes:
Om de botjes zoals in spareribs na te bootsen heb ik toen gewoon takken van een boom getrokken en geschild tot stukjes van ca. 1 bij 1 bij 8 cm. Ik heb deze vanaf het begin in water laten wellen om zeker te zijn dat ze niet verbranden!
Het process:
Doe alle ingrediënten in kom en kneed het geheel tot een mooi deeg. Gebruik eventueel een mixer met kneedhaken.
Maak van het deeg een bal en doe deze in een grote kom met water. Zorg ervoor dat de deegbal volledig onder water ligt. Laat dit 30 minuten staan.
Spoel vervolgens de deegbal, al knedend, onder stromend koud water tot het water geen wit meer los laat en er helder water overblijft.
Om spareribs te maken kneed je het deeg zo dat er een platte lap ontstaat waar je de stokjes in modelleert.
Kook de Seitan in groenten bouillon in 45 minuten gaar. Snijd in stukjes wanneer je de Seitan als vleesvervanger gebruikt en bak deze in een koekenpan bruin en krokant.
Marineer de Spareribs in een mix van Olijfolie, honing en pikante rookpaprika poeder.
Bak de Spareribs op de BBQ aan beide kanten bruin en krokant.
Hack:
Om het kneden onder water over te slaan (het is veel werk en vermoeiend) kan je ipv 1kg tarwebloem ook 300 gram gluten nemen.
Itadakimasu!