Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDeel je recepten!

Deel je recepten!

107 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#1
ricorieks zei:
heb ik vanmorgen al gedaan
maar nu weet je in ieder geval hoe het moet :innocent:
Klik om te vergroten...
Wil je dat er in t vervolg wel even bij vernoemen? Nu heb ik dus alleen ei in huis gehaald voor vanavond, maar het is dus voor t ontbijt bedoeld?
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#2
ricorieks zei:
heb ik vanmorgen al gedaan
maar nu weet je in ieder geval hoe het moet :innocent:
Klik om te vergroten...
Geheel volgens plan verlopen? Ik moet er wel bij zeggen dat wanneer je de eitjes er pas inlegt als het water al kookt, het dan 10 minuutjes moet zijn. Was ff wennen met een quooker in het begin. Had je ineens zo'n ranzige eierpudding te pakken...
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zanza zei:
Geheel volgens plan verlopen? Ik moet er wel bij zeggen dat wanneer je de eitjes er pas inlegt als het water al kookt, het dan 10 minuutjes moet zijn. Was ff wennen met een quooker in het begin. Had je ineens zo'n ranzige eierpudding te pakken...
Klik om te vergroten...
15min vanaf t begin en dan vuur (ja heb geen inductie poep) gewoon lekker hoog. Altijd goed 👌🏻
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Druktemaker zei:
15min vanaf t begin en dan vuur (ja heb geen inductie poep) gewoon lekker hoog. Altijd goed 👌🏻
Klik om te vergroten...
Had ik maar vuur! Koken doe je op een vlam, niet op een elektrische plaat! Beehh. Keuken zat er al in...
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik dacht even dat je dokters recepten bedoelde😔 Nvm dan x
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Eerst een halfje xtc
2 uur later het andere halfje
Weer 2 uur later een g-tje
En een snufje pep om het af te toppen.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#7
Natozlato zei:
Eerst een halfje xtc
2 uur later het andere halfje
Weer 2 uur later een g-tje
En een snufje pep om het af te toppen.
Klik om te vergroten...
Dit is niet de bedoeling van dit topic.
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Simpele erwtensoep voor mensen die ongeduldig zijn.

Wat heb je nodig?

- 4 blokjes groentebouillon (als 1 blokje voor 0,5l is goed lezen op verpakking dus)
- 2 Uien
- 2 Winterpenen (heb er zelf nu 3, omdat ze niet zo groot waren)
- 4 iets kruimige aardappels
- 1 Knolselderij
- 500gr spliterwten
- 2 preien
- 1 rookworst (ook prima te vervangen voor vega rookworst)
- Spekjes (net als de rookworst ook prima te vervangen door vega spekjes)

Een grote pan, vergiet, snijplank, mes en een staafmixerrrr.

IMG_9383.jpg


Stap 1
De wortels/aardappels/knolselderij/uien uitkleden.

IMG_9384.jpg


Stap 2
Alle bovenstaande groenten in kleine stukjes snijden.

IMG_9385.jpg


Stap 3
De prei snijden en goed wassen!


Stap 4
Nu je toch bezig bent, snij de rookworst ook maar vast.


Stap 5
De 500gr spliterwten voor +- 10 minuutjes in ruim water laten weken. Zoals je op de foto hieronder niet kan zien.

IMG_9393.jpg


Stap 6
Doe 2 liter water in de pan, samen met de bouillon blokjes.

Stap 7
Tegen de tijd dat het water kookt en de bouillon blokjes zijn opgelost ben je wel 10 minuutjes verder. Giet de spliterwten af en gooi dit samen met alles (behalve de rookworst en ongebakken spekjes) in de pan. Dit laat je +- 60 minuten op laag vuur staan (kan ook 45 minuten, maar in mijn hoofd is 60 minuten beter).

IMG_9395.jpg

Stap 8
Als de pan soep ongeveer een half uurtje aan staat, ga je de spekjes langzaam laten bakken. Tegen de tijd dat de soep klaar is, zijn je spekjes purrrrfect gebakken.


Stap 9
De soep is nu in principe zo goed als klaar. Zelf vind ik deze soep lekkerder als de staafmixer er door heen gaat. Als je dat wel/niet hebt gedaan, gooi je de spekjes (wel goed laten uitlekken) en rookworst er doorheen.

IMG_9398.jpg


Stap 10
Nu kan je eten, stokbroodje erbij en hoppa klaar is kees! Wel zonder eiersalade, want die ben ik vergeten.

IMG_9399.jpg


Stap 11
Je kan het zelfs nog de hele week eten, want dit is 3 a 3,5l soep! Wat een feest.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zanza zei:
Oude quotes terughalen... Stond op de kaart
Klik om te vergroten...
Fuck, oja. Ahahahahahah.
Ik heb maar 1 woord nodig hiervoor joh.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik was al on topic voor ik wist dat er een topic was. Doe me dat maar eens na, joh!
ljuv zei:
Benodigdheden:
50 gram rozijnen
aardappelpuree van 1 kg aardappelen
1 ui, fijngesnipperd
boter of margarine
1 el kerriepoeder
500 g rundergehakt
2 el ketjap manis
peper en zout
500 g zuurkool
2 bananen
gekruid

Bereiding:
Verwarm de oven voor op 200°C. Vet een grote ovenschaal in met boter. Laat de rozijnen in ruim heet water wellen. Maak de aardappelpuree. Verhit een beetje boter in een grote koekenpan en fruit de ui samen met de kerrie. Voeg het gehakt toe en bak het rul. Breng op smaak met de ketjap, peper en zout. Schep het gehaktmengsel in de ovenschaal en verdeel de uitgelekte zuurkool erover. Laat de rozijnen uitlekken en snijd de bananen in plakjes. Verdeel de rozijnen en plakjes banaan over de zuurkool. Dek het geheel af met de aardappelpuree en strijk de puree glad. Strooi het paneermeel erover, leg er enkele kleine klontjes boter op en plaats dertig tot veertig minuten in de oven.


Ik heb wel veeeeeel meer kerrie gebruikt, maar ik gebruikte ook vega gehakt en dat moet je sowieso flink kruiden. Oja en ik heb ook nog hot-kerriekruiden door de aardappelpuree gedaan, maar die was toch naar eigen invulling.
En dan dus nog bestrooien met kaas aldus mien vent :unamused:
Klik om te vergroten...

@Mevrouw Pløp trouwens zelf ook:

Bekijk bijlage 32744
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#11
ljuv zei:
Ik was al on topic voor ik wist dat er een topic was. Doe me dat maar eens na, joh!


@Mevrouw Pløp trouwens zelf ook:

Bekijk bijlage 32744
Klik om te vergroten...
Bingo!
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#12
Casaan zei:
Gebakken aardappeltjes, courgette en iets van kaas?
Ik ben benieuwd naar hoe je dit gemaakt hebt.
Ik zal morgen een foto delen van mijn creatie
Klik om te vergroten...
Komtie (iets minder uitgebreid dan @Druktemaker):

Benodigdheden:
Ovenschaal/bakplaat
Snijplank
Mes
Pan
Oven

Ingrediënten:
1 aubergine
Olijfolie
Knoflook
Rozemarijn
Feta
Zoete aardappel
Paprikapoeder
Chilipoeder

Verwarm de oven voor op 180/200 graden op de grillstand.

Snij de aubergine over de lengte in plakken. Meng olijfolie, geraspte/fijngesneden/geperste knoflook, rozemarijn en wat zout en bestrijk de aubergine hiermee. Leg de plakken op de bakplaat en verkruimel er de feta overheen. Zet een kwartiertje ofzo onder de grill, tot de plakken mooi zacht zijn.

Snij de zoete aardappel in stukjes en bak deze met wat paprika en chilipoeder tot ze vrij zacht zijn.

Eet smakelijk!
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zanza zei:
Bingo!
Klik om te vergroten...
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#14
ljuv zei:
Klik om te vergroten...
Oude quotes terughalen... Stond op de kaart
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#15
ljuv zei:
Fuck, oja. Ahahahahahah.
Ik heb maar 1 woord nodig hiervoor joh.
Klik om te vergroten...
Ik weet het, ik weet het! ….off-topic? 😏
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Rotjoch zei:
Nou geen recept, maar een tip voor een makkelijk goedkoop snel bakje cup-a-soep

beetje tomatenpuree in een mok, heet water en wat kruiden naar smaak. Zelfde kan je doen met mosterd ipv tomatenpuree.

Ik doe ook maar wat.
Klik om te vergroten...
Een beetje teleurstellend dit. ^

Hier een recept van Seitan Spareribs die ik een keer heb gemaakt (seitan is plantaardig, en het heeft een vlezige structuur, letten jullie op @ljuv en @Purplext ?) het is echt heel lekker 😍

voor de saitan:

- 1 kg tarwebloem
- 1 el Kerriepoeder
- 1 el Komijnpoeder
- zout
- 1 el gerookte paprikapoeder
- 500 ml water

Voor de marinade:

1 el honing
1 tl pikante paprika poeder
1 el olijfolie

De botjes:

Om de botjes zoals in spareribs na te bootsen heb ik toen gewoon takken van een boom getrokken en geschild tot stukjes van ca. 1 bij 1 bij 8 cm. Ik heb deze vanaf het begin in water laten wellen om zeker te zijn dat ze niet verbranden!

Het process:

Doe alle ingrediënten in kom en kneed het geheel tot een mooi deeg. Gebruik eventueel een mixer met kneedhaken.

Maak van het deeg een bal en doe deze in een grote kom met water. Zorg ervoor dat de deegbal volledig onder water ligt. Laat dit 30 minuten staan.

Spoel vervolgens de deegbal, al knedend, onder stromend koud water tot het water geen wit meer los laat en er helder water overblijft.

Om spareribs te maken kneed je het deeg zo dat er een platte lap ontstaat waar je de stokjes in modelleert.

Kook de Seitan in groenten bouillon in 45 minuten gaar. Snijd in stukjes wanneer je de Seitan als vleesvervanger gebruikt en bak deze in een koekenpan bruin en krokant.

Marineer de Spareribs in een mix van Olijfolie, honing en pikante rookpaprika poeder.

Bak de Spareribs op de BBQ aan beide kanten bruin en krokant.

Hack:

Om het kneden onder water over te slaan (het is veel werk en vermoeiend) kan je ipv 1kg tarwebloem ook 300 gram gluten nemen.

Itadakimasu!
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Rotjoch zei:
De botjes:

Om de botjes zoals in spareribs na te bootsen heb ik toen gewoon takken van een boom getrokken en geschild tot stukjes van ca. 1 bij 1 bij 8 cm.
Klik om te vergroten...
Willekeurige boom?
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Zanza zei:
Willekeurige boom?
Klik om te vergroten...
Van alles stelt ie een vraag over welke boom.. nee echt geen idee. Het was eigenlijk een grote struik, en er zaten geen bladeren meer aan. Ik weet nog wel waar in Zutphen, dus we kunnen er samen heen om takken te plukken. Ik hou je handje wel vast
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#19
Stamppot spruitjes

Tsja, weinig mensen zeggen "ha lekker! Spruitjes", maar soms heb je ze opeens toch. Een megazak. En ik ben in mn uppie!

Vanavond dus aflevering 1 van de serie 'De Spruitjes': Stamppot Spruitjes.

Ingrediënten:
Aardappels
Spruitjes
(Vega)gehakt
Beetje melk
Beetje boter

Schil de aardappels en snij ze evt door, zet ze vast op. Hou er met de grootte van de pan rekening mee dat er nog spruiten bij moeten en dat je moet kunnen stampen.

Haal het kontje van de spruiten, evt de buitenste blaadjes ook, snij ze dwars door de midden. Mik ze bij de aardappels tot je denkt dat je genoeg hebt en laat gaar koken.

Bak ondertussen het (vega)gehakt rul. Giet de aardappels en spruiten af, even laten dampen, gehakt erbij gooien samen met een scheutje melk en een klontje boter (niet teveel, je kunt altijd een scheutje erbij doen maar niet meer eruit halen). Voeg wat zout en peper toe naar smaak en stamp het geheel alsof je leven ervan afhangt.

Eventueel: mik de stamppot in een ovenschaal,
IMG_20220222_223309.jpg rasp er kaas over (want kaas is leven) en gooi onder de grill
IMG_20220222_223331.jpg
IMG_20220222_223357.jpg
Vergeet niet uit de oven te halen EN LET OP IS HEET! Ik zei nog...

Eet smakelijk!
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mevrouw Pløp zei:
ha lekker! Spruitjes
Klik om te vergroten...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."