Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDeel je recepten!

Deel je recepten!

107 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik dacht even dat je dokters recepten bedoelde😔 Nvm dan x
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#2
jeroen79 zei:
ik zal morgenochtend even de recepten delen dan kunnen jullie lekker gaan hobbyen haha..

Iemand ervaring met maken van weedcake? Er staan genoeg recepten online maar ben benieuw in hoeverre je de weed lucht nu echt ruikt.. Lopen hier twee tieners rond namelijk :upsidedown:
Klik om te vergroten...
Ruik je wel.
j
jeroen79Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Worstenbroodjes recept opgenomen in de bijlage; happy baking :)
j
jeroen79Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Mevrouw Pløp zei:
Ruik je wel.
Klik om te vergroten...
Dat is minder.. dan moeten we even op zoek naar een andere oplossing want anders gaan ze te veel vragen stellen
j
jeroen79Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Stuffed pulled Pork; kost een paar uurtjes tijd om te bakken op de bbq (1 uur per 500 gr op 125graden) maar ja, gewoon lekker in de tuin gaan zitten met een biertje erbij ( en misschien voor sommige een jointje of zo).
  • 3,5 kg Varkenschouder
  • Prosciutto
  • Capocollo
  • Salami
Ingredienten
  • 1/4 cup Paprika
  • 2 Tbsp uienpoeder
  • 1/4 cup bruine suiker
  • 1 Tbsp Cayenne peper

  • 1/8 cup SPG (salt pepper garlic)

  1. Meng de ingredienten goed door elkaar .
  2. Verwijder overtollig vet vna de schouder maar laat de "fat cap" op zijn plaats .
  3. Pak en scherp mes en maak hiermee enkele gaten in de schouder. Maak ze diep genoeg zodat je de vleeswaren per plak erin kan stoppen.
  4. Wrijf de gehele schouder in met de rub, mag best een laagje overheen zitten daar dit de korst wordt dus wees niet te voorzichtig
  5. Het bakken kosten ongeveer per 1 uur per pond op circa 125 graden
  6. Indien je een firestarter hebt gooi deze voor ongeveer 2/3 vol met kooltjes en verdeeel deze vervolgens over een zijde van je BBQ. Vul de fire starter voor 1/3 en steek deze aan. Als de kooltje goed branden strooi je deze uit over kooltjes die al in de bbq liggen. Dit zorgt voor de langzame branding van alle kolen en de gematigde temperatuur .
  7. Plaats een pan of aluminium bakje met water boven de brandende kooltjes (op het rooster)
  8. Leg de schouder in tegenovergestelde richting van de brandende kooljtes zodat deze indirect verwarmd wordt.
  9. Ieder 45 min - 1 uur besprekel de schouder met een mix van appelcider, azijn (ongeveer een lepel) en water
  10. Om de zoveel tijd de schouder een beetje draaien zodat die egaal bruin wordt
  11. Op het moment dat de schouder een kerntemperatuur heeft van 88 graden dan zijn alle vezels afgebroken en dan wordt het vlees mals. Haal de schouder van de bbq en wikkel deze in aluminiumfolie en daarin in een handdoek. Laat hem nu ongeveer een uur staan. Indien deze periode zal de schouder verder bakken in zijn eigen sappen.
  12. Haal hem hierna uit de folie en dan pak dan een vork oid en trek hiermee de schouder uit elkaar.
  13. Snijdt een broodje doormidden, doe er wat koolsla op, vervolgens de pulled pork en dan een bbq saus naar keuze.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#6
Rotjoch zei:
Een beetje teleurstellend dit. ^

Hier een recept van Seitan Spareribs die ik een keer heb gemaakt (seitan is plantaardig, en het heeft een vlezige structuur, letten jullie op @ljuv en @Purplext ?) het is echt heel lekker 😍

voor de saitan:

- 1 kg tarwebloem
- 1 el Kerriepoeder
- 1 el Komijnpoeder
- zout
- 1 el gerookte paprikapoeder
- 500 ml water

Voor de marinade:

1 el honing
1 tl pikante paprika poeder
1 el olijfolie

De botjes:

Om de botjes zoals in spareribs na te bootsen heb ik toen gewoon takken van een boom getrokken en geschild tot stukjes van ca. 1 bij 1 bij 8 cm. Ik heb deze vanaf het begin in water laten wellen om zeker te zijn dat ze niet verbranden!

Het process:

Doe alle ingrediënten in kom en kneed het geheel tot een mooi deeg. Gebruik eventueel een mixer met kneedhaken.

Maak van het deeg een bal en doe deze in een grote kom met water. Zorg ervoor dat de deegbal volledig onder water ligt. Laat dit 30 minuten staan.

Spoel vervolgens de deegbal, al knedend, onder stromend koud water tot het water geen wit meer los laat en er helder water overblijft.

Om spareribs te maken kneed je het deeg zo dat er een platte lap ontstaat waar je de stokjes in modelleert.

Kook de Seitan in groenten bouillon in 45 minuten gaar. Snijd in stukjes wanneer je de Seitan als vleesvervanger gebruikt en bak deze in een koekenpan bruin en krokant.

Marineer de Spareribs in een mix van Olijfolie, honing en pikante rookpaprika poeder.

Bak de Spareribs op de BBQ aan beide kanten bruin en krokant.

Hack:

Om het kneden onder water over te slaan (het is veel werk en vermoeiend) kan je ipv 1kg tarwebloem ook 300 gram gluten nemen.

Itadakimasu!
Klik om te vergroten...
Vetttttttt dit Rotjoch, lijkt me best een taffes werk maar misschien wil ik dit wel eens proberen.

jeroen79 zei:
Iemand ervaring met maken van weedcake? Er staan genoeg recepten online maar ben benieuw in hoeverre je de weed lucht nu echt ruikt.. Lopen hier twee tieners rond namelijk :upsidedown:
Klik om te vergroten...
Juah ga je wel goed ruiken hahahaha...
Ik heb een cake recept van @Eve's drop gekregen toen ik GEEN tijd had om wietboter te maken, deze:
Eve's drop zei:
30 minuutjes je wiet op 110 graden in het oventje, niet heter dan 120 want dan verdampen de eerste terpenen al en zeker niet op 150 want dan verdampt je thc. 100 graden is net te koud.


Daarna alles in een simpel cake recept, afbakken op 175 graden met roomboter.
intern word de cake niet heet genoeg om de thc te de-carboxyleren, dat moet je echt apart doen.
8 gram op een cake en per plak een gram is mooi, 2 plakken,

en thou will be fucked up haha!
Klik om te vergroten...
8 gram is wel veel voor beginners trouwens, en eigenlijk eigenlijk is wietboter maken het beste/ lekkerste... Daar weet hij of @Mevrouw Pløp wel zat van denk ik (en half df, ik niet hihi).
Wat je NIET zoveel zult ruiken is hasj-chocomel. @MaddMonkey zwoer hierbij, maar heeft nooit zijn recept gedeeld... (puppyoogjes werken bij jou niet he aapie?)

Edit: die worstenbroodjes zien het verdomde goed uit. Zelfs dat andere gigantische stuk vlees doet me een minibeetje watertanden, nice Jeroen!
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hoe deden we die hasj chocolademelk van een tijdje geleden? @Rotjoch
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#8
ljuv zei:
Vetttttttt dit Rotjoch, lijkt me best een taffes werk maar misschien wil ik dit wel eens proberen.
Klik om te vergroten...
Voor iets lekkers mag je je best wel doen. ik het over eten dan hè
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Druktemaker zei:
Hoe deden we die hasj chocolademelk van een tijdje geleden? @Rotjoch
Klik om te vergroten...
Chocolademelk met wat roomboter en hasj.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#10
Rotjoch zei:
Voor iets lekkers mag je je best wel doen. ik het over eten dan hè
Klik om te vergroten...
Goed dat je het zegt :tearsofjoy:

Rotjoch zei:
Chocolademelk met wat roomboter en hasj.
Klik om te vergroten...
Hoeveel hoe lang allus!?
M
MementoLid
01-01-2024, 00:00
#11
pasta truffel (2 porties)
  • 160 g volkoren pasta
  • 2 el truffeltapenade
  • 200 ml kookroom light
  • 1 courgette
  • ui
De pasta koken volgens de verpakking, in een hoge wokpan de courgette met ui 5 min aanbakken. Hierna de kookroom en truffeltapenade toevoegen tot de saus gaat koken en dikker wordt. Hierna de afgegoten pasta toevoegen en nog even in zijn geheel verwarmen, peper en zout naar smaak!
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#12
durf bijna niet mijn recept meer te plaatsen
maarja noem geen namen ,maar dit kan tog wel van pas komen ooit.

A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#13
ljuv zei:
Goed dat je het zegt :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
😜
ljuv zei:
Hoeveel hoe lang allus!?
Klik om te vergroten...
We hadden 2 pannetjes, beide een mok chocomelk er in. Druktemaker had 0,15 gram hasj in de pan en ik had 0,35 gram in de pan. een zachte hasj, mag geen prijzen noemen maar gemiddeld sterk)

Elk pannetje een theelepel boter. Hasj in oplossen en klaar.
j
jeroen79Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Rotjoch zei:
We hadden 2 pannetjes, beide een mok chocomelk er in. Druktemaker had 0,15 gram hasj in de pan en ik had 0,35 gram in de pan. een zachte hasj, mag geen prijzen noemen maar gemiddeld sterk)

Elk pannetje een theelepel boter. Hasj in oplossen en klaar.
Klik om te vergroten...
Dit is nog wel goed te doen en te maken.. Interessant alternatief tov de cake
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#15
ricorieks zei:
durf bijna niet mijn recept meer te plaatsen
maarja noem geen namen ,maar dit kan tog wel van pas komen ooit.

Klik om te vergroten...
Hé toevallig! Ik wou vanavond ook een gekookt ei eten.
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#16
Druktemaker zei:
Hé toevallig! Ik wou vanavond ook een gekookt ei eten.
Klik om te vergroten...
heb ik vanmorgen al gedaan
maar nu weet je in ieder geval hoe het moet :innocent:
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#17
ricorieks zei:
heb ik vanmorgen al gedaan
maar nu weet je in ieder geval hoe het moet :innocent:
Klik om te vergroten...
Wil je dat er in t vervolg wel even bij vernoemen? Nu heb ik dus alleen ei in huis gehaald voor vanavond, maar het is dus voor t ontbijt bedoeld?
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#18
ricorieks zei:
heb ik vanmorgen al gedaan
maar nu weet je in ieder geval hoe het moet :innocent:
Klik om te vergroten...
Geheel volgens plan verlopen? Ik moet er wel bij zeggen dat wanneer je de eitjes er pas inlegt als het water al kookt, het dan 10 minuutjes moet zijn. Was ff wennen met een quooker in het begin. Had je ineens zo'n ranzige eierpudding te pakken...
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Zanza zei:
Geheel volgens plan verlopen? Ik moet er wel bij zeggen dat wanneer je de eitjes er pas inlegt als het water al kookt, het dan 10 minuutjes moet zijn. Was ff wennen met een quooker in het begin. Had je ineens zo'n ranzige eierpudding te pakken...
Klik om te vergroten...
15min vanaf t begin en dan vuur (ja heb geen inductie poep) gewoon lekker hoog. Altijd goed 👌🏻
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Druktemaker zei:
15min vanaf t begin en dan vuur (ja heb geen inductie poep) gewoon lekker hoog. Altijd goed 👌🏻
Klik om te vergroten...
Had ik maar vuur! Koken doe je op een vlam, niet op een elektrische plaat! Beehh. Keuken zat er al in...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."