#1
Ik dacht even dat je dokters recepten bedoelde😔 Nvm dan x
Ruik je wel.ik zal morgenochtend even de recepten delen dan kunnen jullie lekker gaan hobbyen haha..
Iemand ervaring met maken van weedcake? Er staan genoeg recepten online maar ben benieuw in hoeverre je de weed lucht nu echt ruikt.. Lopen hier twee tieners rond namelijk![]()
Dat is minder.. dan moeten we even op zoek naar een andere oplossing want anders gaan ze te veel vragen stellenRuik je wel.
Vetttttttt dit Rotjoch, lijkt me best een taffes werk maar misschien wil ik dit wel eens proberen.Een beetje teleurstellend dit. ^
Hier een recept van Seitan Spareribs die ik een keer heb gemaakt (seitan is plantaardig, en het heeft een vlezige structuur, letten jullie op @ljuv en @Purplext ?) het is echt heel lekker 😍
voor de saitan:
- 1 kg tarwebloem
- 1 el Kerriepoeder
- 1 el Komijnpoeder
- zout
- 1 el gerookte paprikapoeder
- 500 ml water
Voor de marinade:
1 el honing
1 tl pikante paprika poeder
1 el olijfolie
De botjes:
Om de botjes zoals in spareribs na te bootsen heb ik toen gewoon takken van een boom getrokken en geschild tot stukjes van ca. 1 bij 1 bij 8 cm. Ik heb deze vanaf het begin in water laten wellen om zeker te zijn dat ze niet verbranden!
Het process:
Doe alle ingrediënten in kom en kneed het geheel tot een mooi deeg. Gebruik eventueel een mixer met kneedhaken.
Maak van het deeg een bal en doe deze in een grote kom met water. Zorg ervoor dat de deegbal volledig onder water ligt. Laat dit 30 minuten staan.
Spoel vervolgens de deegbal, al knedend, onder stromend koud water tot het water geen wit meer los laat en er helder water overblijft.
Om spareribs te maken kneed je het deeg zo dat er een platte lap ontstaat waar je de stokjes in modelleert.
Kook de Seitan in groenten bouillon in 45 minuten gaar. Snijd in stukjes wanneer je de Seitan als vleesvervanger gebruikt en bak deze in een koekenpan bruin en krokant.
Marineer de Spareribs in een mix van Olijfolie, honing en pikante rookpaprika poeder.
Bak de Spareribs op de BBQ aan beide kanten bruin en krokant.
Hack:
Om het kneden onder water over te slaan (het is veel werk en vermoeiend) kan je ipv 1kg tarwebloem ook 300 gram gluten nemen.
Itadakimasu!
Juah ga je wel goed ruiken hahahaha...Iemand ervaring met maken van weedcake? Er staan genoeg recepten online maar ben benieuw in hoeverre je de weed lucht nu echt ruikt.. Lopen hier twee tieners rond namelijk![]()
8 gram is wel veel voor beginners trouwens, en eigenlijk eigenlijk is wietboter maken het beste/ lekkerste... Daar weet hij of @Mevrouw Pløp wel zat van denk ik (en half df, ik niet hihi).30 minuutjes je wiet op 110 graden in het oventje, niet heter dan 120 want dan verdampen de eerste terpenen al en zeker niet op 150 want dan verdampt je thc. 100 graden is net te koud.
Daarna alles in een simpel cake recept, afbakken op 175 graden met roomboter.
intern word de cake niet heet genoeg om de thc te de-carboxyleren, dat moet je echt apart doen.
8 gram op een cake en per plak een gram is mooi, 2 plakken,
en thou will be fucked up haha!
Voor iets lekkers mag je je best wel doen. ik het over eten dan hèVetttttttt dit Rotjoch, lijkt me best een taffes werk maar misschien wil ik dit wel eens proberen.
Chocolademelk met wat roomboter en hasj.Hoe deden we die hasj chocolademelk van een tijdje geleden? @Rotjoch
Goed dat je het zegtVoor iets lekkers mag je je best wel doen. ik het over eten dan hè
Hoeveel hoe lang allus!?Chocolademelk met wat roomboter en hasj.
😜Goed dat je het zegt![]()
We hadden 2 pannetjes, beide een mok chocomelk er in. Druktemaker had 0,15 gram hasj in de pan en ik had 0,35 gram in de pan. een zachte hasj, mag geen prijzen noemen maar gemiddeld sterk)Hoeveel hoe lang allus!?
Dit is nog wel goed te doen en te maken.. Interessant alternatief tov de cakeWe hadden 2 pannetjes, beide een mok chocomelk er in. Druktemaker had 0,15 gram hasj in de pan en ik had 0,35 gram in de pan. een zachte hasj, mag geen prijzen noemen maar gemiddeld sterk)
Elk pannetje een theelepel boter. Hasj in oplossen en klaar.
Hé toevallig! Ik wou vanavond ook een gekookt ei eten.durf bijna niet mijn recept meer te plaatsen
maarja noem geen namen ,maar dit kan tog wel van pas komen ooit.
heb ik vanmorgen al gedaanHé toevallig! Ik wou vanavond ook een gekookt ei eten.
Wil je dat er in t vervolg wel even bij vernoemen? Nu heb ik dus alleen ei in huis gehaald voor vanavond, maar het is dus voor t ontbijt bedoeld?heb ik vanmorgen al gedaan
maar nu weet je in ieder geval hoe het moet![]()
Geheel volgens plan verlopen? Ik moet er wel bij zeggen dat wanneer je de eitjes er pas inlegt als het water al kookt, het dan 10 minuutjes moet zijn. Was ff wennen met een quooker in het begin. Had je ineens zo'n ranzige eierpudding te pakken...heb ik vanmorgen al gedaan
maar nu weet je in ieder geval hoe het moet![]()
15min vanaf t begin en dan vuur (ja heb geen inductie poep) gewoon lekker hoog. Altijd goed 👌🏻Geheel volgens plan verlopen? Ik moet er wel bij zeggen dat wanneer je de eitjes er pas inlegt als het water al kookt, het dan 10 minuutjes moet zijn. Was ff wennen met een quooker in het begin. Had je ineens zo'n ranzige eierpudding te pakken...
Had ik maar vuur! Koken doe je op een vlam, niet op een elektrische plaat! Beehh. Keuken zat er al in...15min vanaf t begin en dan vuur (ja heb geen inductie poep) gewoon lekker hoog. Altijd goed 👌🏻
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."