Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAls je in de vakantie elke dag 10 glazen alcohol drinkt...

Als je in de vakantie elke dag 10 glazen alcohol drinkt...

41 antwoorden
20 weergaven
18-5-2026
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#1
zon ding kost 12,50 bij de smartshop
G
Grandmaster-t

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Gewoon je wiet vaporizen en stoppen met veel alchohol!
:stoned: :stoned: :stoned:
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#3
haha ja dat is zeker een goeie!

Tsja wiet vaporizen, dat wil ik best wel gaan doen.

Maar is dat te doen, zomaar op een avond even uit mijn raam bijvoorbeeld?

Heb je foto's van zo'n ding?
s
shakesLid
01-01-2024, 00:00
#4
Je lever kan heel wat bier hebbe hoor, je moet echt TIENTALLE jare ELKE DAG wat biertjes drinke wil jij je lever naar de tering helpen.

En ja je hersene, daar merk je ook niet zoveel van als je niet elke dag in je leve 20 glaze bier drinkt.

Is bij iedereen anders natuurlijk, maar als je gewoon gezond bent hoef je je daar heus geen zorge over te maken.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#5
spacekonijn zei:
zon ding kost 12,50 bij de smartshop
Klik om te vergroten...

Ow daar ga ik eens heen dan :)
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#6
Frenky zei:
Je lever kan heel wat bier hebbe hoor, je moet echt TIENTALLE jare ELKE DAG wat biertjes drinke wil jij je lever naar de tering helpen.

En ja je hersene, daar merk je ook niet zoveel van als je niet elke dag in je leve 20 glaze bier drinkt.

Is bij iedereen anders natuurlijk, maar als je gewoon gezond bent hoef je je daar heus geen zorge over te maken.
Klik om te vergroten...

Daar geloof ik dus echt geen reet van he! Kan me nog goed herinneren hoe dom ik me soms voelde na overmatig alcohol gebruik. Verslagen of andere dingen op school waren echt niet te doen door de katers. (en dat hoefde niet eens in de vorm van hoofdpijn te zijn!)
d
dallandraLid
01-01-2024, 00:00
#7
dat is idd niet waar,van die tientallen jaren.na een jaar is het ook al zo...
M
MarcelLid
01-01-2024, 00:00
#8
Helaas is alcohol idd niet zo onschuldig.

Overmatig drinken is schadelijk voor je gezondheid. En inmiddels is alcohol een van de drugs waar veel onderzoek naar is geweest en dus veel bekend van is. Overmatig drinken is als je als vrouw meer dan 14 glazen drinkt per week en als man meer dan 21 glazen drinkt.

Enkele alcoholfeiten:
- van jongeren tussen 15 en 25 jaar drinkt 15% overmatig;
- van mannen tussen 35 en 55 jaar drinkt 25% overmatig;
- grotere hoeveelheden: slecht voor hart- en bloedvaten;
- maagwand kan gaan irriteren (o.a. maagzweer);
- lever heeft het zwaar;
- bij meer dan 25 glazen per week is kans op hersenbeschadiging aanwezig (geheugen slechter, langzamer denken, inflexibel). Dit gaat na 3-4 jaar spelen.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#9
mja goed dat je het even zegt :)

K probeer zo min mogelijk te drinken. Lukt ook aardig met behulp van een ander leuk middeltje :)
M
MarcelLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ja, volgens mij zit jij niet zo om goede alternatieven verlegen!

:wink:
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#11
haha hoezo denk jij dat precies?:P

Ik heb al te veel gezopen om zeker te weten wat je nu bedoelt :)
M
MarcelLid
01-01-2024, 00:00
#12
SpacingBen zei:
haha hoezo denk jij dat precies?:P

Ik heb al te veel gezopen om zeker te weten wat je nu bedoelt :)
Klik om te vergroten...

Ach dan denk ik dat we elkaar goed begrijpen! En dan ben ik nu niet eens onder invloed. :)
t
tsLid
01-01-2024, 00:00
#13
alcohol is gewoon hd! maar wel lekker
M
MarcelLid
01-01-2024, 00:00
#14
Idd wel lekker ja...gisteren heb ik weer een cocktailavond gehad met vrienden. Allemaal verschillende cocktails maken, wel veel werk maar superleuk en lekker! Wel oppassen want in sommige cocktails en shooters zit wel erg veel alcohol.

Ik krijg er meteen weer zin in!
K
KrsLid
01-01-2024, 00:00
#15
de vakantie is allang voorbij :P
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#16
Marcel zei:
SpacingBen zei:
haha hoezo denk jij dat precies?:P

Ik heb al te veel gezopen om zeker te weten wat je nu bedoelt :)
Klik om te vergroten...

Ach dan denk ik dat we elkaar goed begrijpen! En dan ben ik nu niet eens onder invloed. :)
Klik om te vergroten...

mmmmmmmm

nee dat weet ik nog steeds niet :P Ik begrijp je nog steeds niet :P
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#17
Christiaan18 zei:
de vakantie is allang voorbij :P
Klik om te vergroten...

Jepz :)

Ik drink dan ook nog nauwelijks alcohol :)

Het is tijd om te studeren en daar is een ander middel heel goed te gebruiken :)
d
dallandraLid
01-01-2024, 00:00
#18
Marcel zei:
Helaas is alcohol idd niet zo onschuldig.

Overmatig drinken is schadelijk voor je gezondheid. En inmiddels is alcohol een van de drugs waar veel onderzoek naar is geweest en dus veel bekend van is. Overmatig drinken is als je als vrouw meer dan 14 glazen drinkt per week en als man meer dan 21 glazen drinkt.

Enkele alcoholfeiten:
- van jongeren tussen 15 en 25 jaar drinkt 15% overmatig;
- van mannen tussen 35 en 55 jaar drinkt 25% overmatig;
- grotere hoeveelheden: slecht voor hart- en bloedvaten;
- maagwand kan gaan irriteren (o.a. maagzweer);
- lever heeft het zwaar;
- bij meer dan 25 glazen per week is kans op hersenbeschadiging aanwezig (geheugen slechter, langzamer denken, inflexibel). Dit gaat na 3-4 jaar spelen.
Klik om te vergroten...

ohoh ik geloof dat ik wel op mag gaan passen... :beer:
M
MarcelLid
01-01-2024, 00:00
#19
dallandra zei:
ohoh ik geloof dat ik wel op mag gaan passen... :beer:
Klik om te vergroten...

Ach, als het goed is dan merk je de hersenschade bijna niet....gaat langzaam en omdat je steeds dommer wordt, begrijp je het steeds minder? Totdat je in een hoekje zit en niet meer weet hoe je ook al weer heet... :wink:
d
dallandraLid
01-01-2024, 00:00
#20
maar ik denk dat dat gedrag van je pa niet na 10 glazen bier al was...
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."