Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsalcol wel lekker maar de gevolgen zijn ....................

alcol wel lekker maar de gevolgen zijn ....................

19 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
s
superdanielLid
01-01-2024, 00:00
#1
je hersencellen worden afgebroken en je nieren+je lever gaan eraan erg jammer hoor
F
Freak

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
:beer: :), tja iedereen weet het ook wel, maar toch weerhoudt het niemand om het niet te gebruiken
r
ruubjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Je moet ook niet snoepen, daar gaat je gebit van kapot. Vet eten is doodsoorzaak nummer 1....
N
NemanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zolang je niet belachelijke hoeveelheden alcohol drinkt zal het allemaal wel meevallen. In ieder geval is de kans niet zo groot dat je medische zorg nodig hebt...
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#5
Alcohol zuigt! waarom neem ik het dan telkens weer? alcohol wil je meer en meer... als je een tijdje niks gedronken hebt en je krijgt de mogelijkheid, drink je en drink je! Het is wel duidelijk dat iedereen eigenlijk van dit spul zou moeten afblijven!!!
E
EmoLid
01-01-2024, 00:00
#6
jah maar dat is met allus, als je die 1ste jonko nooit had gerookt was je ook niet zoals je nu was :)!
s
smokingnickLid
01-01-2024, 00:00
#7
af en toe een keertje bezope zijn is tog niet erg ? :confused: er gaat dan mss wel wat kapot in je hersens of wat dan ook.. maar of je er ook nog wat van merkt?? ik denk het niet eigenlijk
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#8
smokingnick zei:
af en toe een keertje bezope zijn is tog niet erg ? :confused: er gaat dan mss wel wat kapot in je hersens of wat dan ook.. maar of je er ook nog wat van merkt?? ik denk het niet eigenlijk
Klik om te vergroten...

Dat is met alle drugs zo eh, :).

Maar dat is dus het lullige met alcohol, het is zo snel zo schadelijk.
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Als je alcohol met mate drinkt is het één van de minst schadelijke drugs die er is.. matig alchoholgebruik is mindr erg dan matig weedgebruik.. grof gebruik niet natuurlijk
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#10
mmm, ok, leg dat maar is uit, hoe kan het dat 3 keer per week spacecake slechter is dan 3 keer per week 3-6 bier?
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Re: alcol wel lekker maar de gevolgen zijn .................

superdaniel zei:
je hersencellen worden afgebroken en je nieren+je lever gaan eraan erg jammer hoor
Klik om te vergroten...
zoals met alles: gebruik met mate he
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#12
SpacingBen zei:
mmm, ok, leg dat maar is uit, hoe kan het dat 3 keer per week spacecake slechter is dan 3 keer per week 3-6 bier?
Klik om te vergroten...
spacecake niet denk ik, behalve op psychosegevaar mss op lange termijn, maar roken van weed wel hoor.. vele slechter voor je longen dan wat pilsjes
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#13
meen je dat nou? :confused:

Soms heb ik inderdaad wel het gevoel dat het echt slecht is. Maar met alcohol veel erger! (die stank uit je mond helpt daar ook een handje bij)

Anyway, dat je beter niet kan blowen wist ik natuurlijk wel :) En toch blijf ik het doen... Zie minder reden om het te laten staan dan alcohol. Gek?
d
dallandraLid
01-01-2024, 00:00
#14
SpacingBen zei:
meen je dat nou? :confused:

Soms heb ik inderdaad wel het gevoel dat het echt slecht is. Maar met alcohol veel erger! (die stank uit je mond helpt daar ook een handje bij)

Anyway, dat je beter niet kan blowen wist ik natuurlijk wel :) En toch blijf ik het doen... Zie minder reden om het te laten staan dan alcohol. Gek?
Klik om te vergroten...

uhm..kauwgom?
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#15
huh? :P
d
dallandraLid
01-01-2024, 00:00
#16
SpacingBen zei:
meen je dat nou? :confused:

Soms heb ik inderdaad wel het gevoel dat het echt slecht is. Maar met alcohol veel erger! (die stank uit je mond helpt daar ook een handje bij)
Anyway, dat je beter niet kan blowen wist ik natuurlijk wel :) En toch blijf ik het doen... Zie minder reden om het te laten staan dan alcohol. Gek?
Klik om te vergroten...
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#17
dallandra zei:
SpacingBen zei:
meen je dat nou? :confused:

Soms heb ik inderdaad wel het gevoel dat het echt slecht is. Maar met alcohol veel erger! (die stank uit je mond helpt daar ook een handje bij)
Anyway, dat je beter niet kan blowen wist ik natuurlijk wel :) En toch blijf ik het doen... Zie minder reden om het te laten staan dan alcohol. Gek?
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

ahhhhhh, zit wat in inderdaad! zal t onthoude :)
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#18
SpacingBen zei:
meen je dat nou? :confused:

Soms heb ik inderdaad wel het gevoel dat het echt slecht is. Maar met alcohol veel erger! (die stank uit je mond helpt daar ook een handje bij)

Anyway, dat je beter niet kan blowen wist ik natuurlijk wel :) En toch blijf ik het doen... Zie minder reden om het te laten staan dan alcohol. Gek?
Klik om te vergroten...

één wijntje of één pilsje per dag is zelfs gezonder dan niets drinken.. een beetje alcohol is goed voor je bloedsomoop dacht ik.. en voor oude mensen maakt het ook slechte cholesterol kapot.. weed heeft natuurlijk ook geneeskrachtige eigenschappen.. het helpt mensen met eetstoornissen om terug te eten bijvoorbeeld..

alcohol is gewoon een aparte drugs imo, het is zo hard/soft als jij het wil.. in tegenstelling tot veel andere drugs is er ook geen hoogtepunt bij wanneer bijpakken geen zin meer heeft
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#19
mmm, inderdaad, alcohol is ook een aparte drugs! Maar toch ben ik er banger voor dan de meeste andere drugs.

Als ik bijvoorbeeld kijk naar een vriend die al een jaar wil minderen. Het lukt hem niet. Nu heeft ie gisteren niet geblowd, omdat ie ontzettend heeft lopen zuipen! Hij bleef het maar herhalen, zuipen is flex! Zuipen is flex! Ik ga voortaan zuipen in plaats van blowen!

En vervolgens gaat ie op een gevaarlijke weg liggen (Waar auto's ontzettend hard rijden want geen flitspalen en zelden politie) Nouja, dat vind ik toch wel vervelende situaties. Het is waar wat je zegt, het ligt aan jou of je er een harddrugs van maakt of niet. Toch ken ik bijna niemand die het bij 3 biertjes houdt, en bij 6 houden de meeste het toch eigenlijk ook niet!

Maja, dit is ook iets waar je niet uit kunt komen. Het ligt er gewoon maar aan :)
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#20
mja je gaat idd vlugger bijdrinken dan je van plan was.. eens ik over drie biertjes zit zegt mijn instinct dat ik zat moet zijn haha.. als je dan nog eens domme dingen gaat doen dan is het idd niet de geschikte drugs voor je.. in dit geval voor je vriend
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."