Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTolerantie en slaappillen

Tolerantie en slaappillen

19 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
S
SomaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dus het is gevaarlijk om 30 mg diazepam te combineren met ongeveer 10 biertjes in ongeveer 5 uur?
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#2
alcahol heb je getypt om precies te zijn.. kzou die 2 alleszins nie me elkaar combineren, en als je het al een beetje voelt zal je wle goed kunne slapen van de alcohol normaal gezien
R
RobLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hoy ik ben nieuw op dit forum en ik heb al 2 vragen.

1:
Ik ben 15 jaar en heb 1 uur geleden 3 biertjes genomen en ik word daar al aardig dronken van. Ik moet morgen stage lopen. Ik gebruik slaappillen van 20 mg ratiopharm (zoiets), voor mijn slaapproblemen. Er staat dat je voorzichtig moet zijn met alcohol. Is het verantwoord om zo'n pill als ik ga slapen (over een half uur) in te nemen?

2:
Verdwijnd tolerantie van alcohol?

thank yar,
Rob
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ratiopharm is een bedrijf dat medicijnen maakt, dus geen specifiek medicijn. Ik denk dat het een benzodiazepine is, en alcohol en benzo's gaan heel slecht samen.
f
flash kiekeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik zou het niet doen als ik jou was.
Ik zou gewoon proberen te gaan slapen.Met dat beetje alcahol zal je wel lekker kunnen slapen denk ik.

Maar heb een slechte ervaring gehad met slaappillen en alcahol.
Wel wat meer dan jij hebt gebruikt,maar toch.
Ik zou voorzichtig zijn als ik jou was.

En er staat niets voor niets dat je er voorzichtig moet met zijn om het te combineren met alcahol

:)
m
minnLid
01-01-2024, 00:00
#6
tis ethanol of alcohol :wink:
niet alcahal :wink:
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#7
Die gaan wel goed samen hoor, maar je vergeet wat er gebeurd is de volgende dag.
f
flash kiekeLid
01-01-2024, 00:00
#8
minn zei:
tis ethanol of alcohol :wink:
niet alcahal :wink:
Klik om te vergroten...

Waar heb ik alcahal getypte?
Wat maakt het uit,je begrijpt het toch..
d
dallandraLid
01-01-2024, 00:00
#9
als je ze allebei gewent ben gaan ze wel samen,maar ik zou oppassen
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#10
BobG zei:
Die gaan wel goed samen hoor, maar je vergeet wat er gebeurd is de volgende dag.
Klik om te vergroten...

Wat, spreek je nu Balon tegen?!

Dat is niet de bedoeling hoor :sunglasses:
R
RobLid
01-01-2024, 00:00
#11
Van Alcohol alleen kan ik vaak niet eens slapen. Van die slaappillen word ik trouwens ook al dronken maar meer lichamelijk, coardinatie & en kan nie meer goed lopen, als ik niet binnen een half uur ga liggen. Ik had 'm die dag toch ingonomen, geen problemen.

Owja, en weet iemand mijn 2e vraag?
P
PharmaPhreeKLid
01-01-2024, 00:00
#12
*Officieel* moet je benzos en alcahal niet mengen, maar iedereen weet natuurlijk dat je het tegenovergestelde moet doen dan wat op de gele stickers op het doosje staat.
E
Elektronik_dynamiteLid
01-01-2024, 00:00
#13
PharmaPhreeK zei:
*Officieel* moet je benzos en alcahal niet mengen, maar iedereen weet natuurlijk dat je het tegenovergestelde moet doen dan wat op de gele stickers op het doosje staat.
Klik om te vergroten...
vergeet niet dat benzo's en alcohol 1 van de middelen zijn die bij zelfmoord pogingen worden gebruikt :wink:

maar opzich moeten benzo en alcohol als je het goed weet te doseren samen gaan en weten waar de grens ligt
P
PharmaPhreeKLid
01-01-2024, 00:00
#14
als je zelfmoord wil plegen moet je van een gebouw afspringen.
Als dat nodig moet zijn met slaappillen, zou je eerst een paar flessen whiskey moeten atten en daarna snel een paar dozen benzos erachteraan. volges mij heb je dan nog steeds grote kans dat je het overleeft omdat je alles uitkotst als het je teveel wordt.
E
Elektronik_dynamiteLid
01-01-2024, 00:00
#15
als je eerst die benzo's neemt stuk of 10 en je gaat dan flink zuipen heb je zo kans op een O.D. en je voelt niet dat je tever gaat omdat je je grenzen niet goed aanvoelt.
dat heb ik al wel meegemaakt namelijk, en wat het kotsen betreft valt wel mee
en paar flessen whiskey is wel erg overdreven
P
PharmaPhreeKLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik heb welleens eerst veel valium gehad, en dan proberen te zuipen maar halvewege mijn eerste biertje ging ik al knock out.
Als je echt dood wilt meot je eerst vet lam zijn (paar flesse whiskey is overdreven) en dan een heleboel benzos. Dan zit je goed, want die pillen werken pas na 20 minuten ofzo, en dan slaat het allemaal in een keer in,yeah!
E
Elektronik_dynamiteLid
01-01-2024, 00:00
#17
PharmaPhreeK zei:
Ik heb welleens eerst veel valium gehad, en dan proberen te zuipen maar halvewege mijn eerste biertje ging ik al knock out.
Als je echt dood wilt meot je eerst vet lam zijn (paar flesse whiskey is overdreven) en dan een heleboel benzos. Dan zit je goed, want die pillen werken pas na 20 minuten ofzo, en dan slaat het allemaal in een keer in,yeah!
Klik om te vergroten...
valium naar wat ik heb gehoord als je het onder je tong laat oplossen werkt het na 10 minuten
en dormicum (mijn favo) werkt na een kwartier tot half uur.
maar als je de benzo's wegspoelt met b.v. goldstrike dan lukt het je wel om door te zuipen aangezien het toch pas na een tijdje werkt en de benzo ook
maar alleen al het feit dat jij na wat benzo's en 1 biertje al out ging zegt in feite al genoeg
q
quotethemadravenLid
01-01-2024, 00:00
#18
zizz, als je perse dood wil met medicatie is in principe een benzo een slechte keuze. De meeste mislukte zelfmoordpogingen zijn door benzo's. Die zijn niet zo erg toxisch. Beter zou zijn als je ze al niet neemt, een antidepressiva zoals prozac. Daar een doos van en voor mij een fles wodka. Nog beter zijn barbituraten, maar die mogen niet meer verkocht worden. Tenzij je een hond met epileptie hebt, heb ik ergens vernomen. Maar dat zijn dan weer de verkeerde. Phenobarbital is blijkbaar nog op de markt.
En 30 mg Diaze op 10 pinten: zelfde als altijd.... leeftijd, gewenning, conditie, vermoeidheid, wat je gegeten hebt, de verjaardag van je hamster.... spelen allemaal een factor.
Maar is al kantje boord.
S
SomaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Oh...

Het was de eerste keer dat ik valium nam. En normaal drink ik ook niet zoveel, maar met die pillen was het wel ongelooflijk lekker. Ik vind het zelfs beter dan XTC. En ik voelde me ook niet echt zat btw. Misschien was ik dat wel, maar het voelde niet zo. Ik voelde me gewoon ongelooflijk goed. Ik ben wel na mijn laatste valium als een blok in slaap gevallen voor mijn maat zijn appartement en ben uiteindelijk in een bed wakker geworden. Maarja, ik zal in 't vervolg wel wat voorzichtiger zijn.
F
Frances.Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Om even Robs andere vraag nog te beantwoorden:
Tolerantie van alcohol kan verdwijnen als je afkickt, natuurlijk. Daar moet je je best voor doen, het gaat niet vanzelf weg.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."