Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWaar in nederland zijn de meeste alcoholisten ?

Waar in nederland zijn de meeste alcoholisten ?

31 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
-
-tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#1
Volgens mij in Volendam.
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#2
In de boeren gaten.
b
brutus420Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Dat is al jaren Friesland......
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dan zijn er toch wel erg weinig alcoholisten, gezien ik weinig dronkenlappen heb meegemaakt die gaan zeuren over kanker, sterker nog kanker is bijna het enige wat dan nog uit de mond komt.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#5
Deranged zei:
Interessanter lijkt mij de vraag waar in Nederland de meeste mensen ooit echt over alcohol hebben nagedacht. Waarschijnlijk te weinig waardoor het me niks zou verbazen dat dit onmogelijk te achterhalen is.
Klik om te vergroten...
ben je dan pas een alcoholist als je na een treetje halve liters denkt:``kut, waar ben ik nou mee bezig?``, en dan verder zuipt?
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#6
Een alcoholist ben je op het moment dat je nooit de ballen zal hebben om in te zien dat je eigenlijk gewoon een kankerjunk bent die het nog presteert om met dubbele tong en rookwaar in hand te gaan lopen zeiken over het feit dat iemand het woord 'kanker' zou gebruiken voor iets wat niet leuk is.

Zelf ben ik zo in ieder geval niet, maar wel een beetje een kankerjunk.

Af en toe.

En soms ook wat meer.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dan zou dat zomaar de reden kunnen zijn dat ik uitgerekend dat woord erin verwerk, en niet een andere.

Meer weet ik er ook niet van.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#8
Alcoholist ben je als je drank nodig hebt om je beter te voelen / niet zonder kan omdat je anders niet functioneert. Of dat nu 1 biertje is of 100 dat maakt weinig tot niks uit.
Statistieken volgens onze kliniek: noord brabant / zuid limburg zitten veel alcoholisten

:beer:
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#9
Wanneer je een alcoholist bent is denk ik...Wanneer je aan zelf medicatie doet met behulp van alcohol. Dit begin wellicht met ieder weekend (zoals veel mensen doen) en dan een treurige of stressende situatie waarbij je maar een fles sterke drank koopt... En uiteindelijk ga je dat voor steeds meer situaties doen.

"Ach een glas in de ochtend kan geen kwaad"

En dan is het over 2 maanden "Ach, t'is maar een halve fles dat is niks ik drink veel meer meestal"

Je bent eigenlijk een alcoholist als je afhankelijk bent van de alcohol in je leven. En op dat stadium kun je het eigenlijk al wel een verslaving noemen, mentaal althans. Lichamelijke verslaving komt als er een herhalend patroon van gebruik is met een drug.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#10
J0S zei:
Je bent eigenlijk een alcoholist als je afhankelijk bent van de alcohol in je leven.
Klik om te vergroten...
Zou je denken?
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#11
Chris Pontius zei:
J0S zei:
Je bent eigenlijk een alcoholist als je afhankelijk bent van de alcohol in je leven.
Klik om te vergroten...
Zou je denken?
Klik om te vergroten...

Haha lekker kort door de bocht, nee maar ik bedoel wanneer je er afhankelijk van bent: Dat hoeft dus niet iedere dag 2 liter rum weg drinken zijn, dit kan ook 5 biertjes zijn. Of iedere keer drank pakken als je uit een bepaalde situatie komt.

In andere woorden: Je hoeft je niet iedere dag van de wereld af te zuipen om als alcoholist geclassifeerd te worden vind ik. Helaas denken veel psychologen, therapeuten, psychiaters en praktijken daar anders over.
b
busterLid
01-01-2024, 00:00
#12
Nah de meeste in de kliniek... voor de rest gewoon hier en daar.
Daar is geen pijl op te trekken.
V
VigilanteLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hoezo ben je op zoek naar nieuwe vrienden? :P
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#14
Vigilante zei:
Hoezo ben je op zoek naar nieuwe vrienden? :P
Klik om te vergroten...

Of zou hij er gewoon tussen willen wonen? Wel gezellig en je hoeft je nergens voor te schamen. Lekker de muziek keihard. :rockband:
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#15
buster zei:
Nah de meeste in de kliniek... voor de rest gewoon hier en daar.
Daar is geen pijl op te trekken.
Klik om te vergroten...

:tearsofjoy:

De meeste verslaafden zitten juist niet in de kliniek.
Anders zouden we zo 600k aan mensen weg kunnen voeren ofzo
A
ArizonaLid
01-01-2024, 00:00
#16
leg je vraag neer bij het Trimbos of RIVM :wink:
j
joolie-ahLid
01-01-2024, 00:00
#17
als je een pedofiel bent ben je niet gelijk alcoholist
Klik om te vergroten...
nee dat klopt, 45 % is pedo, 45 % is alcoholist, de rest is zwanger :P
j
joolie-ahLid
01-01-2024, 00:00
#18
probeer de kerk, daar stikt het van de alcoholisten.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#19
In de kroeg.
D
DutchCookieLid
01-01-2024, 00:00
#20
joolie-ah zei:
probeer de kerk, daar stikt het van de alcoholisten.
Klik om te vergroten...


als je een pedofiel bent ben je niet meteen alcoholist

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."