Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMaagproblemen door alcohol hier de oplossing

Maagproblemen door alcohol hier de oplossing

62 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb het gevoel dat iemand jou nu moet wakker schudden.
Je moet eens weten waar ik vandaan kom en in wat voor hell ik ben geweest.
Dat is geen excuse voor een slachtoffer rol.

Mijn eerste post is heel simpel doe er wat mee voor dat het te laat is.
Misschien heeft niemand dit nog tegen je gezegd of ben je gewoon eigenwijs.
Bel de dokter morgen op en vraag een opname aan..
Of ga zo door en je bent binnenkort zo ziek dat je sws niet meer kan drinken en de rest van je leven ernstig ziek ben.

De keus is aan jou! Doe er wat mee of blijf in je slachtoffer rol ✌
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#2
Psychedelicat zei:
als ik naar mijn leve kijk denk ik dat er niet veel zijn die mee kunnen prate iemand die veel heeft meegemaakt
Klik om te vergroten...


Psychedelicat zei:
niet Iedereen gebruikt voor de fun
Klik om te vergroten...

Als je gebruikt om je verleden te kunnen onderdrukken en het dus niet doet voor de fun zoals je zegt, dan moet je hulp zoeken.
Zoek hulp om af te kicken en zorg dat je bij bv een psycholoog terecht kunt voor je verleden.
Als je al zoveel hebt meegemaakt en er nog steeds staat heb je ook genoeg kracht in je om te stoppen
D
Danny0531Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Kan ook gewoon stoppen
P
PsychedelicatLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mijn bericht was geen kreet om hulp of advies alles wat jullie zegge weet ik zelf ook heb volgende week afspraak bij psycholoog en praatgroep enzo en weet ook wel dat alcohol niet de juiste keuze is maar als alcohol iets doet is het wel verdoven en dus de chaos in mijn kop stoppen en dat had ik nu eve nodig na een familiale gebeurtenis omdat het anders mss anders zou aflopen dus snap jullie wel maar ik wil in leven blijven Zolang ik de hulp die ik gezocht heb nog niet krijg zorgt het er voor dat ik leef in plaats van lig en huil
en elke dag drinke is niet bepaald gezond maar dood zijn is nog schadelijker voor je gezondheid he
P
PsychedelicatLid
01-01-2024, 00:00
#5
Danny0531 zei:
Kan ook gewoon stoppen
Klik om te vergroten...
??? Jij bent zeker nooit verslaafd geweest aan iets ??? Gewoon gaat niets in een verslaving zeker niet als verslaving komt door psychische trauma’s verlies van een dierbare
En een uitzichtloze toekomst als het verslaving is die er gewoon ingeslopen is zelfs dan is het niet makkelijk

mense die nooit ervaren hebben wat echt verslaafd zijn is moete stoppe met doen alsof ze hier ook maar iets van begrijpe je komt hier dom mee over terwijl dit gewoon niet beter wete is 😉 niet slecht bedoeld als het zo makkelijk was ik ga niet meer gebruike dan ware er niet zoveel verslaafde en afkick klinieken logisch lijkt mij
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#6
Psychedelicat zei:
Is dit sarcasme ? 😛
Klik om te vergroten...
Half Nederland drinkt en rookt toch, niet zo hypocriet doen hé. :tongueout:
Psychedelicat zei:
Mijn bericht was geen kreet om hulp of advies alles wat jullie zegge weet ik zelf ook heb volgende week afspraak bij psycholoog en praatgroep enzo en weet ook wel dat alcohol niet de juiste keuze is maar als alcohol iets doet is het wel verdoven en dus de chaos in mijn kop stoppen en dat had ik nu eve nodig na een familiale gebeurtenis omdat het anders mss anders zou aflopen dus snap jullie wel maar ik wil in leven blijven
Klik om te vergroten...
Op dit forum heb je vrij veel mensen die wat zoekende zijn qua informatie, veel reacties kun je beter met een korrel zout nemen.

Voor wat het waard is kan ik het wel waarderen dat je het deelt hier, het is een realiteit voor veel mensen waar je zeer weinig over hoort omdat het tot de sociale norm behoort.

Ik heb van mijzelf nog wel eens last van maagzuur, ik denk dat informatie rond maagbeschermers voor meer mensen wel interessant kan wezen.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Als je lichaam aangeeft dat er een grens is overschreden zou je daar naar moeten luisteren toch?
P
PsychedelicatLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik wil leve ja maar niet het leve wat ik nu heb want heb geen leve zelfs al ben ik nuchter
En maagproblemen is ook veel te wijten aan stress want 2 jaar terug ging ik op vakantie en daar heb ik ook elkeavond biertjes gedronken en uitgebreid gegeten zonder maagbeschermers zonder problemen
En revolutionair niks wat jij zegt wist ik nog niet hoor snap jou text volledig want zo prate vriende ook ik weet Ook hoe een verslaafde (zoals ik) denkt als ik nu drink is het ook niet om dronken te zijn gewoon de chaos van gedachten in mijn kop stoppe zodat ik kan slapen
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#9
Oke dus de mensen om je heen zeggen het zelfde.
Nu kijken wat je er mee doet.
Iedereen bedoeld het goed.
Hopen dat je het wilt aannemen.
Als je het al zo vaak hoort...
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#10
Een hele dag kotsen is niet niks.
Denk dat je met een praatgroep weinig bereikt.
Daarom raade ik aan om gelijk een onderzoek te doen bij de dokter.
Na 4 biertjes boven de toilet pot hangen.
Je zal op dit moment een zware maag ontsteking hebben is mijn idee erbij.
Hoe langer je wacht hoe erger het word!
Beter ben je er snel bij en is er nog een oplossing.
P
PsychedelicatLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dat weet ik ook maar kan nog nergens terecht
6 maart psycholoog en vrijdag praatgroep
Mijn kop ontploft van het nadenke en daardoor kan ik ni slape heb weet het is geen excuus heb nu ook spijt dat ik deze hulp niet eerder heb opgezocht
Heb ook jare speed gebruikt en coke
Alles wat ik kon vinde ben ik allemaal zelf mee gestopt kan nu dronken een lijn coke wegblazen omdat ik van walg allemaal zelf bereikt maar drinken doe ik van mijn 16 problematisch van mijn 18de tot 4 jaar terug e. Nu laatste 4 maanden grijp ik er weer heen
En weet het is de makkelijkste uitweg kiezen
Maar nu zorgt het er even voor dat ik niet denk en niet heel dag in bed lig
Ik ben heel mijn leven een brok stress en spanning heb dokter gevraagd om gecontroleerd een lage dosis benzo voor te schrijve voor even doet hij niet enige wat ie wil geve is antidepressiva heb ik al meerdere van geprobeerd bijwerkingen niet kunne slape
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#12
Psychedelicat zei:
En weet het is de makkelijkste uitweg kiezen
Klik om te vergroten...

Denk zeer zeker niet dat dit de makkelijkste weg is.
Niemand kiest voor een verslaving.
Daarbij zit 9 van de 10 x hier iets achter.
Je hebt hulp nu gezocht en moet nu wachten tot je terecht kunt?.
Ik hoop dat je hier tot dat je hulp krijgt steun kunt vinden.
Mensen die hetzelfde hebben meegemaakt bv en je advies kunnen geven.
Mischien helpt het voor je om het van je af te schrijven?.
Dit kan op het forum maar bv ook gewoon thuis op papier.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Waarschijnlijk ook geen slecht idee om eens wat bloed toelaten prikken.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Syl zei:
Denk zeer zeker niet dat dit de makkelijkste weg is.
Niemand kiest voor een verslaving.
Daarbij zit 9 van de 10 x hier iets achter.
Je hebt hulp nu gezocht en moet nu wachten tot je terecht kunt?.
Ik hoop dat je hier tot dat je hulp krijgt steun kunt vinden.
Mensen die hetzelfde hebben meegemaakt bv en je advies kunnen geven.
Mischien helpt het voor je om het van je af te schrijven?.
Dit kan op het forum maar bv ook gewoon thuis op papier.
Klik om te vergroten...
Soms is een verslaving veter dan de mentale pijn.

Een verslaving neemt je over geeft je een doel.
Nu ben je niet keer depressief maar verslaafd en verslaafd is een stuk makkelijker dan depressief gezien men wel controle kan uitoefenen op drugs gebruik en niet depressie.

Het voelt gewoon als een minder erg controleerbaarder probleem.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#15
Psychedelicat zei:
Kijk eens in je privé conversatie
Klik om te vergroten...

Reageer er zo op als ik wat meer tijd heb 😊👍
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Maar de meeste mensen willen ooit nuchter worden en dan heb je waarschijnlijk nogsteeds die problemen.
Waarschijnlijk erger dan eerst gezien je die tijd hebt verspilt aan drugs.

Je hebt je verwaarloost en de consequenties van gebruik halen je in.
Iedere high word progressief minder goed de bijwerkingen groeien en je realiseerd wtf heb ik gedaan deze afgelopen jaren 5 jaar.
P
PsychedelicatLid
01-01-2024, 00:00
#17
Syl zei:
Denk zeer zeker niet dat dit de makkelijkste weg is.
Niemand kiest voor een verslaving.
Daarbij zit 9 van de 10 x hier iets achter.
Je hebt hulp nu gezocht en moet nu wachten tot je terecht kunt?.
Ik hoop dat je hier tot dat je hulp krijgt steun kunt vinden.
Mensen die hetzelfde hebben meegemaakt bv en je advies kunnen geven.
Mischien helpt het voor je om het van je af te schrijven?.
Dit kan op het forum maar bv ook gewoon thuis op papier.
Klik om te vergroten...
Kijk eens in je privé conversatie
P
PsychedelicatLid
01-01-2024, 00:00
#18
benzzzy zei:
Soms is een verslaving veter dan de mentale pijn.

Een verslaving neemt je over geeft je een doel.
Nu ben je niet keer depressief maar verslaafd en verslaafd is een stuk makkelijker dan depressief gezien men wel controle kan uitoefenen op drugs gebruik en niet depressie.

Het voelt gewoon als een minder erg controleerbaarder probleem.
Klik om te vergroten...
Idd zo ervaar ik het want geloof mij ik haat alcohol omdat alcohol mij een slechte vader heeft gegeven en omdat ik weet wat het met je lichaam doet dit praat het niet goed maar beter ongezond je eve goed voelen dan nuchter je rot voelen ben in mijn leve meerdere keren gestopt maar je ziet het overal
P
PsychedelicatLid
01-01-2024, 00:00
#19
benzzzy zei:
Waarschijnlijk ook geen slecht idee om eens wat bloed toelaten prikken.
Klik om te vergroten...
laat elk jaar bloed trekke lever niere is allemaal goed en laat om de twee jaar echo make van hart en heb vorig jaar camera in maag gehad ze zien niks dus denk dat stress ook grote factor is
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#20
Revolutionair zei:
Een hele dag kotsen is niet niks.
Denk dat je met een praatgroep weinig bereikt.
Daarom raade ik aan om gelijk een onderzoek te doen bij de dokter.
Klik om te vergroten...

Dit is wel raadzaam inderdaad Mischien loop je met maagzweer of iets en dat moet echt behandeld worden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."