#1
Ik mis ook de opties van verschillende middelen. Ik denk namelijk dat het best een goede eerste stap zou zijn om xtc te gaan reguleren. De rest zien we dan wel weer.
Het gebruik zal in het begin omhoog gaan masr uiteindelijk zal het dalen.
Dat is in iedergeval in portugal gebeurd( decriminatizatie).
Je zou die heftige stoffen ook op recept kunnen voorschrijven voor verslaafden.Correct, daarom ben ik heel erg voor het decriminaliseren van drugs. En denk dat het gedogen van bepaalde drugs een hele goede stap vooruit zou zijn. Maar denk dat het vrij verkrijgbaar maken van bepaalde hele sterke en/of heftige stoffen het gebruik juist meer mainstream maakt en het daardoor zal vergroten. Begrijp dat als je naar cijfers kijkt over Cannabis gebruik dat dit word tegengesproken (gebruik in landen als Nederland) maar we weten niet dat bij het effect van het vrij verkrijgbaar maken van bijvoorbeeld Amfetamine of Cocaine dit ook zo zal zijn. (zijn geen cijfers en of ervaringen mee)
Ik geloof gewoon niet dat voorlichting alles kan voorkomen (uit eigen ervaring !)
En Alcohol , ja de drug die dan altijd word genoemd. Daar kan niemand wat tegenin brengen....
Er zitten eigenlijk ook alleen maar voordelen aan het legaliseren van drugs, maar helaas denken veel mensen nog dat wanneer je iets illegaal maakt dat het dan minder gebruikt wordt. Ook heb je er nog genoeg tussen zitten die wel snappen dat het niet perse minder gebruikt wordt als het illegaal is, maar zo geef je dan als staat de boodschap af dat het niet ok is om te gebruiken... Allemaal drogredenen om een beleid in stand te houden waarvan we inmiddels al lang weten dat het totaal gefaald heeft.Ik zie daar eigenlijk alleen maar voordelen in of ben ik nou gek.
Zijn opties kloppen niet, want softdrugs is helemaal niet legaal. Dit sluit ook meteen aan op jouw opmerking dat het huidige systeem kut is.Ik mis een optie! Ik ben zeker voor regulering, maar niet net zo als softdrugs nu is. Er moet een nieuw systeem komen, het huidige is allang overleden.
Ik mis een optie! Ik ben zeker voor regulering, maar niet net zo als softdrugs nu is. Er moet een nieuw systeem komen, het huidige is allang overleden.
Ja maar wat heeft het verbieden voor zin als mensen toch wel gebruiken? Dan kun je het net zo goed legaliseren, icm met gereguleerde productie en goede voorlichting.Mis ook die optie. Ben van mening dat xtc en psychedelica volledig gelegaliseerd mogen worden maar er zijn toch ook wel middelen die sowieso hun slachtoffers/verslaafden gaan maken of ze nu wel of niet verboden zijn.
Dan moeten ze de prijzen laag houden.Als drugs legaal zouden worden en bijvoorbeeld verkocht zouden worden in bepaalde shops, zouden er zulke accijns op zitten dat de zwarte markt alsnog lucratief zou lopen lijkt mij
De accijnzen zijn te controleren door de overheid he, dus die zullen ze echt niet zo hoog maken dat niemand het meer koopt en het alsnog zwart koopt. Want ze willen hun inkomsten maximaliseren en dat is niet perse altijd de hoogste belastingen vragen als er dan ook een zwart alternatief is.Als drugs legaal zouden worden en bijvoorbeeld verkocht zouden worden in bepaalde shops, zouden er zulke accijns op zitten dat de zwarte markt alsnog lucratief zou lopen lijkt mij
Denk inderdaad dat alles legaliseren niet de juiste weg zou zijn, maar zoals eerder geopperd XTC en bepaalde Psychedelica in een bepaalde vorm gedogen zou als begin voor een ruimer beleid geen slechte stap zijnSystemen bedenken is leuk in theorie, in de praktijk ontstaat toch altijd een eigen gang van zaken. Zie als voorbeeld ons rare drugsbeleid.
Bijvoorbeeld drugs legaliseren brengt allerlei politieke en diplomatieke problemen teweeg, vandaar dat het (vooralsnog) niet gebeurt.
Maar goed ik wil verder de pret niet drukken, bedenk vooral een goed systeem/drugsbeleid. Het kan natuurlijk wel iets zijn om naar toe te werken, als ideaal. Ik zou zelf zo gauw geen goed systeem kunnen bedenken, ik zie eigenlijk vooral beren op de weg.
Maar waarom zou alles legaliseren dan niet de juiste weg zijn?Denk inderdaad dat alles legaliseren niet de juiste weg zou zijn, maar zoals eerder geopperd XTC en bepaalde Psychedelica in een bepaalde vorm gedogen zou als begin voor een ruimer beleid geen slechte stap zijn
Vind het een lastig onderwerp. Heb jarenlang geroepen dat alle drugs legaal zou moeten worden. Vind het decriminaliseren wat in Nederland ook wel word toegepast een goede middenweg waarbij een veruiming van het gedoogbeleid een goede volgende stap zou zijn. Denk dat je niet alles kunt voorkomen met voorlichting en omdat bepaalde Hard Drugs toch wel echt verslavend zijn dat door vrije verkoop er meer verslavingen zullen komen. Mezelf tegensprekend zal er dan beter omgegaan worden met drugs gebruik waardoor bepaalde verslavingen verleden tijd zullen zijn of minder vaak voorkomen (omdat het bespreekbaarder is).Maar waarom zou alles legaliseren dan niet de juiste weg zijn?
Maar dan doe je wel de aanname dat drugs minder gebruikt worden doordat het illegaal is. Terwijl het toch er toch op lijkt dat mensen uiteindelijk toch wel drugs gebruiken of het nou legaal is of niet. Daarbij liggen gebruikscijfers in landen die een zeer streng beleid voeren vrijwel altijd hoger dan landen die een meer gematigd beleid voeren. Ik vind het daarom aannemelijker dat gebruik gelijk zal blijven bij legalisering of zelfs uiteindelijk zelfs minder wordt omdat het inderdaad geen taboe meer is en er daardoor ook makkelijker voorlichting over gegeven kan worden.Denk dat je niet alles kunt voorkomen met voorlichting en omdat bepaalde Hard Drugs toch wel echt verslavend zijn dat door vrije verkoop er meer verslavingen zullen komen.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."