#1
Dat is een moeilijke. Want hoe ga je dat regelen? Legale cocaïne transporten? Wie gaat daarop stemmen? Welke politieker zou daarmee zijn carrière riskeren? Want eerlijk, ik denk dat al teveel mensen nog zwart wit naar drugs kijken. Er is een hele geschiedenis verbonden aan drugs wat haar imago geen goed deed. En eerlijk, ik ben geen voorstander voor legale heroïne. Wel vind ik dat een individu met zijn papaver doet wat ie maar wenst. Ik heb mensen ten onder zien gaan aan opiaten, apothekers aflopen, afkoken, gebruiken. Puur leven voor die high. Is het veiliger de verkoop van opiaten te verstrengen of is het veiliger deze mensen het kant en klaar aan te bieden? Geef toe, dit is een moeilijke.
Bepaalde drugs hebben een zware sociale en maatschappelijke impact. Het zou raadzaam zijn zoiets als kompas te gebruiken. Jongeren die MDMA slikken zouden op festivals standjes moeten aantreffen waar ze hun MDMA (en andere drugs) kunnen laten controleren.
In België is dat nog niet omdat het illegaal is, punt. Maar dat werkt niet, het wordt er alleen maar gevaarlijker op dan veilig. Een legalisatie is misschien vandaag een brug te ver. Maar een de-criminalisering zou een mooi startschot zijn.
Momenteel wordt de markt overspoeld met "legal highs" en zodra men het illegaal maakt ontstaat er weer iets nieuw. Er zijn nu legal highs die je kan oproken die 10x het effect van cannabis geven. Ja, als dat legaal kan zijn, waarom dan niet ineens cannabis deftig legaliseren?
Want een legalisatie van cannabis acht ik dan weer wel nodig. De maatschappelijke impact is te verwaarlozen en meer mensen worden daar beter van dan niet. Het is zeer betreurenswaardig op te merken dat de uitzonderingen de regel maken. 2 op 10 gaan dom doen op cannabis en zij worden dan als voorbeeld gebruikt. Die 8 op 10 hebben toch ook een stem?
Ik heb niet gestemd op de poll.
Bepaalde drugs hebben een zware sociale en maatschappelijke impact. Het zou raadzaam zijn zoiets als kompas te gebruiken. Jongeren die MDMA slikken zouden op festivals standjes moeten aantreffen waar ze hun MDMA (en andere drugs) kunnen laten controleren.
In België is dat nog niet omdat het illegaal is, punt. Maar dat werkt niet, het wordt er alleen maar gevaarlijker op dan veilig. Een legalisatie is misschien vandaag een brug te ver. Maar een de-criminalisering zou een mooi startschot zijn.
Momenteel wordt de markt overspoeld met "legal highs" en zodra men het illegaal maakt ontstaat er weer iets nieuw. Er zijn nu legal highs die je kan oproken die 10x het effect van cannabis geven. Ja, als dat legaal kan zijn, waarom dan niet ineens cannabis deftig legaliseren?
Want een legalisatie van cannabis acht ik dan weer wel nodig. De maatschappelijke impact is te verwaarlozen en meer mensen worden daar beter van dan niet. Het is zeer betreurenswaardig op te merken dat de uitzonderingen de regel maken. 2 op 10 gaan dom doen op cannabis en zij worden dan als voorbeeld gebruikt. Die 8 op 10 hebben toch ook een stem?
Ik heb niet gestemd op de poll.