Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRijden onder drugs

Rijden onder drugs

103 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#1
heyol zei:
By the waaay... Na een coke/xtc feestje kan je onmogelijk nog met de auto naar huis rijden.
Maar hoe zit dit bij Ketamine? Ik heb wel het gevoel dat als ik 2 uur geen keth meer neem ik wel terug helemaal nuchter ben. Zit ik na 2 uur dan ook onder de wettelijke limiet voor keth in het verkeer?

En coke is 5u na gebruik te zien in speeksel. Maar als je ook hier 2 uur lang niks van hebt gepakt ben je toch terug helemaal nuchter? Of zit je ook dan nog steeds niet onder de wettelijke limiet?
Klik om te vergroten...
Je nuchter voelen en daadwerkelijk nuchter zijn is niet hetzelfde. Ik zou het risico niet nemen en gewoon wat anders regelen.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Vele drugs blijven nog lang in je systeem nadat ze uitgewerkt zijn:

Hoelang zijn alcohol of andere drugs aantoonbaar in het lichaam? | Jellinek

Hier lees je meer over de aantoonbaarheid van alcohol en drugs in het lichaam, met een uitgebreide uitleg over verschillende soorten tests.
www.jellinek.nl www.jellinek.nl
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ach...Het is toch niet zo moeilijk allemaal....

Onder invloed zijn? En als je er niet zeker van bent?
NIET GAAN RIJDEN!!

Toch gereden, en dit onder invloed ,
En je hebt de extra pech om een vriend, óf collega van mij te hebben geraakt,
Wel,
Dan kom ik je halen!
Halen voor een gesprekje...
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#4
Een hele tijd geleden LSD gebruikt en daarna even geslapen een paar uurtjes. Dacht dat het wel uitgewerkt was maar eenmaal op de scooter merkte ik dat ik nog steeds kwetsbaar was.
Na LSD wil ik sws 2 dagen niet meer rijden ook al denk je dat alles voorbij is.
Beter dat je rustig wacht het is anders als bij andere drugs.
B
BabbanemLid
01-01-2024, 00:00
#5
heyol zei:
Hey

Zelf rijdt ik nooit onder invloed. Ken wel mensen die het wel doen.
Deze zeggen echter dat wanneer de politie je aanhoudt, ze niet zomaar een
drugstest mogen afnemen zoals ze wel bij alcoholtesten doen.

Ze zeggen dat de politie enkel een drugstest mag doen nadat
er een paar objectieve fysieke kenmerken zijn vastgesteld, dus dat
het niet willekeurig of snel mag gelijk bij een alcoholtest.

En is iemand al ooit aangehouden voor rijden onder invloed? Wat waren de ervaringen?

Thnksss, wet van Belgica trouwens
Klik om te vergroten...


Ja in Duitland gepakt voor onder invloed van THC.

En ze vonden ook coke in me pis van afgelopen weekend,gelijk honden erbij auto ondersteboven.
F
Flower123Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik helaas ook af en toe gereden met pep op..... Stoned ook, maar dat is toch net een ander 'level', vind ik (kan beide niet hoor, daar niet van!). Schaam me hier echt dood voor, en ben er zeker niet trots op. Deed dit ook puur omdat niemand wist/mocht weten dat ik speed op had om die momenten en ik niet wilde/durfde toegeven/aangeven dat mijn drugsprobleem uit de hand gelopen was. Dan zou ik immers niet meer kunnen gebruiken natuurlijk..... Dus ja, puur omdat ik op een gegeven moment alle smoesjes om niet te hoeven/willen rijden wel gehad had, ben ik het toch maar gaan doen... Na die eerste keer is ook die drempel ineens verdwenen (meer mensen die dit herkennen?). Dan startte ik de auto op, en ging dán pas denken: ''wacht, heb ik nou pep op of ben ik nog nuchter?'' Ik ging absoluut niet achter het stuur als ik er niet 100% zeker was dat ik het aan zou kunnen, maar met drugs kan je er gewoon niet 100% zeker van zijn. Ik deed dit echt alleen als ik daar toe in staat was. Maar toch, je brengt mensen om je heen in gevaar wat ik echt het aller ergste ervan vind. Drugs maakt je gewoon ongelofelijk egoïstisch, terwijl ik dat juist alles behalve ben. Zal dit nooit meer doen, zou het mezelf nooit vergeven als ik onder invloed een ongeluk veroorzaak, en andere mensen daarbij verwond... Never ever again!

(Sorry voor mijn lange bericht wilde het graag uitleggen)
G
GoldenGrowLid
01-01-2024, 00:00
#7
heel eerlijk gezegd rij ik regelmatig op wiet, keta en zelfs benzo's.. tot nu toe gaat het altijd goed maarja het blijft extreem onverantwoordelijk.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#8
GoldenGrow zei:
heel eerlijk gezegd rij ik regelmatig op wiet, keta en zelfs benzo's.. tot nu toe gaat het altijd goed maarja het blijft extreem onverantwoordelijk.
Klik om te vergroten...
Shame on you. Denk eens om je medemens.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
GoldenGrow zei:
heel eerlijk gezegd rij ik regelmatig op wiet, keta en zelfs benzo's.. tot nu toe gaat het altijd goed maarja het blijft extreem onverantwoordelijk.
Klik om te vergroten...

Één vraag heb ik.
Waarom??
G
GoldenGrowLid
01-01-2024, 00:00
#10
Legio Patria Nostra zei:
Één vraag heb ik.
Waarom??
Klik om te vergroten...
Denken dat middelen geen invloed hebben op mijn rijvaardigheid. En ik merk ook dat na de eerste keer dat ik onder invloed ging rijden dat de ik de keren daarna makkelijker de keuze maakte om toch te gaan rijden want; ''de vorige keer ging het toch ook goed'.

Ganggang💯 zei:
Shame on you. Denk eens om je medemens.
Klik om te vergroten...
Dit klinkt waarschijnlijk achterlijk maar ik heb zelfs het gevoel dat ik beter rij onder invloed van drugs. en geloof mij het gebeurd VEEL vaker dan je denkt.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#11
GoldenGrow zei:
Dit klinkt waarschijnlijk achterlijk
Klik om te vergroten...
Dat klinkt niet alleen achterlijk, het is achterlijk.
GoldenGrow zei:
maar ik heb zelfs het gevoel dat ik beter rij onder invloed van drugs.
Klik om te vergroten...
Dat is nou juist het probleem van onder invloed rijden.

GoldenGrow zei:
geloof mij het gebeurd VEEL vaker dan je denkt.
Klik om te vergroten...
Tja, helaas wel. Dat geldt voor zoveel zaken maar dat praat niks goed. Ik zou maar eens bij jezelf ten rade gaan, wat nou als je een kind dood rijdt?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#12
GoldenGrow zei:
Dit klinkt waarschijnlijk achterlijk maar ik heb zelfs het gevoel dat ik beter rij onder invloed van drugs.
Klik om te vergroten...

Dat is ook achterlijk dat te denken. Zeker als je eigenlijk zelf best weet dat het bullshit is.
l
liseLid
01-01-2024, 00:00
#13
GoldenGrow zei:
heel eerlijk gezegd rij ik regelmatig op wiet, keta en zelfs benzo's.. tot nu toe gaat het altijd goed maarja het blijft extreem onverantwoordelijk.
Klik om te vergroten...
Rijden onder invloed van keta :fearful: ik vind lopen met ket al moeilijk. Laat staan rijden..
j
jivesLid
01-01-2024, 00:00
#14
gebruik dat weekend was ook wel extreem ivm een hardcore feestje en doorgegaan tot zondag reken maar. maar zeker nog terug te zien in de speekseltest.
middelste
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Anna_ zei:
Klinkt logisch, ik denk dat het gewoon klopt
Wat wel kan, is dat er een manier is om te achterhalen hoe geconcentreerd de urine zelf is, maar ik weet niet of dat bestaat
Klik om te vergroten...

Het beste is, om het allemaal te voorkomen.
Dat weten we allemaal heel goed.
Nóg een keer.

Voor de medemens in het verkeer, niet rijden onder invloed!
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Steveo zei:
ga idd even proberen een betaalbare advocaat raadplegen..

dacht misschien zijn er mensen met soortgelijke ervaringen:wink:
Klik om te vergroten...
Eh... jammer genoeg wel. Sinds de laatste paar weken weet ik verdacht veel erover.
alvast; ga geen test doen als je van te voren al weer dat ie positief is.
Dan ben je nog verder van huis. Probeer op 1 of andere manier uitstel van die test te regelen en zorg dat is thc afbraakstoffen uit je urine komen. Er zijn wel detox middelen die werken. Niet in 2 dagen, maar het versneld het proces wat.
Of je gaat cheaten, is een risico wat je zelf moet weten/beslissen.
H
HarmlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Babbanem zei:
Ja in Duitland gepakt voor onder invloed van THC.

En ze vonden ook coke in me pis van afgelopen weekend,gelijk honden erbij auto ondersteboven.
Klik om te vergroten...
Ook wel eens gehoord van vrienden die naar Timewarp in Mannheim waren gegaan. Bewust geen drugs mee maar toch aangehouden en test moeten doen. Positief op THC van 4 dagen daarvoor. Rijverbod en boete.. :tonguewink:
H
HarmlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
GoldenGrow zei:
heel eerlijk gezegd rij ik regelmatig op wiet, keta en zelfs benzo's.. tot nu toe gaat het altijd goed maarja het blijft extreem onverantwoordelijk.
Klik om te vergroten...
Ik ben niet zo van het labelen van mensen, maar je forumstatus zegt "bewuste gebruiker", daar mag van mij wat anders staan als je met dope op gaat rijden.. :sweatsmile:
G
GoldenGrowLid
01-01-2024, 00:00
#19
lise zei:
Rijden onder invloed van keta :fearful: ik vind lopen met ket al moeilijk. Laat staan rijden..
Klik om te vergroten...
Ik heb het natuurlijk niet over prime time keta-trip dat ik de auto in stap maar over de uren na de piek. Niet dat dit iets goedpraat maargoed.
G
GoldenGrowLid
01-01-2024, 00:00
#20
Harmless zei:
Ik ben niet zo van het labelen van mensen, maar je forumstatus zegt "bewuste gebruiker", daar mag van mij wat anders staan als je met dope op gaat rijden.. :sweatsmile:
Klik om te vergroten...
Als dit een forum was voor auto rijden dan was ik een zeer onbewuste bestuurder idd. mbt drugs ben ik toch echt een bewuste gebruiker.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."