Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrugstest cbr

Drugstest cbr

115 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ganggang💯 zei:
Jammer dat je niet inhoudelijk op onze punten in gaat in ieder geval.
Klik om te vergroten...

Hypocrisie ligt niet ver van jezelf vandaan. Nu ga ik ergens een keer niet op in, waar jij zo vaak het ‘tl;dr’ gebruikt hebt en zogenaamd vind je het nu respectloos. Ik ga gewoon dit uit de weg, of heb je daar nu ook al wat op te zeggen?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#2
Blyatman zei:
Hypocrisie ligt niet ver van jezelf vandaan. Nu ga ik ergens een keer niet op in, waar jij zo vaak het ‘tl;dr’ gebruikt hebt en zogenaamd vind je het nu respectloos. Ik ga gewoon dit uit de weg, of heb je daar nu ook al wat op te zeggen?
Klik om te vergroten...
Dit was gewoon een prima discussie voor zover ik kan zien. Totdat je begint met TL;DR, dat vind ik respectloos. Als je de hele tijd roept het is A en geen B dan moet je ook met wat argumenten komen waarom het A is.

Daarnaast is het echt niet nodig om meteen persoonlijk te worden. Houd het inhoudelijk, doe ik ook.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ganggang💯 zei:
Dit was gewoon een prima discussie voor zover ik kan zien. Totdat je begint met TL;DR, dat vind ik respectloos. Als je de hele tijd roept het is A en geen B dan moet je ook met wat argumenten komen waarom het A is.

Daarnaast is het echt niet nodig om meteen persoonlijk te worden. Houd het inhoudelijk, doe ik ook.
Klik om te vergroten...

Dus jij mag het wel en een ander niet? Jeetje wat een kortzichtigheid. Fijne zondag :)
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Jezus! Gaan ze weer... Knip die lange tenen toch eens af.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ganggang💯 zei:
TL;DR
Klik om te vergroten...
Wat betekend dit dan?
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
De Dunne zei:
Wat betekend dit dan?
Klik om te vergroten...

Too long, didn’t read.
gewoon een afkorting
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#7
Blyatman zei:
Dus jij mag het wel en een ander niet? Jeetje wat een kortzichtigheid. Fijne zondag :)
Klik om te vergroten...
De negeerstand gaat weer aan want dit gaat nergens heen. Same old story.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#8
De Dunne zei:
Wat betekend dit dan?
Klik om te vergroten...
Een zwak verweer op een inhoudelijk sterke reactie.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ganggang💯 zei:
De negeerstand gaat weer aan want dit gaat nergens heen. Same old story.
Klik om te vergroten...


Ganggang💯 zei:
Een zwak verweer op een inhoudelijk sterke reactie.
Klik om te vergroten...

Tegenstrijdige commentaar, zwak verweer dat ge-negeer.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik denk dat jij het punt niet begrijpt...

Ik ga hier Verders geen moeite meer insteken doei!
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Ganggang💯 zei:
Mee eens. Zwart wit kijken op dit issue heeft weinig zin, iedereen weet wat de Nederlandse wet zegt op dit gebied.

Is aan de waarden in je bloed af te lezen of het restwaarden zijn of dat je daadwerkelijk onder invloed bent vraag ik me af. Momenteel is het testen veel te ongenuanceerd vind ik.
Klik om te vergroten...
Dat verschilt per drug denk ik. Met alcohol kun je dat namelijk behoorlijk goed inschatten, maar met THC niet. De legalisering van wiet in combinatie met achterblijvend onderzoek en wetgeving omtrent de invloed op rijvaardigheid is dan ook een serieus probleem. Stel je een situatie voor waarbij iemand betrokken is in een dodelijk ongeval de dag na het roken van een blowtje.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ganggang💯 zei:
Maar ben je nog onder invloed de ochtend na een avond blowen? Vrienden van me en ik stappen regelmatig na een avond blowen, de ochtend erna in de auto.

Ik ben dan niet stoned meer maar voel me wel anders wanneer ik niet geblowd had.
Klik om te vergroten...

Ja, officieel zolang het te vinden is in het menselijk lichaam. En het zijn stoffen die vaardigheden beïnvloeden ben je gewoon nog onder invloed van, zelfs in de nasleep.
L
Lars2000Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Dat ik nietmeer moet gebruiken etc snap ik allemaal ik vraag me gewoon af hoelang kan het duren voordat je je rijbewijs terug krijgt
A
AlakazamLid
01-01-2024, 00:00
#14
Lars2000 zei:
Dat ik nietmeer moet gebruiken etc snap ik allemaal ik vraag me gewoon af hoelang kan het duren voordat je je rijbewijs terug krijgt
Klik om te vergroten...

Ik ben geen juridisch expert, maar wat ik heb gehoord en gelezen heb komt overeen met wat @Legio Patria Nostra zei, namelijk 12 maanden rijontzegging.

Ik wil je niet bang maken, maar volgens mij is het cbr ook na dit gebeuren niet de makkelijkste betreffende het teruggeven van je rijbewijs.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
De redenen hiervoor zijn helder als een brok Zwitsers bergkristal.
Onder invloed rijden maakt jou als bestuurder domweg een persoon die allereerst niet voor reden vatbaar is, omdat de stof die hij naar binnen gewerkt heeft, die juist hem een waan idee heeft gegeven, ten tweede ben je een potentieel moordenaar met je auto als wapen.
Dat waanidee en overtuiging bestaat simpel gezegd uit een steeds grotere schijnzekerheid over het ondanks veel drank te hebben ingenomen, een uitstekende bestuurder te zijn.
Alleen strookt dit niet met de realiteit.
Er zijn jaarlijks nogal wat ongevallen die direct samenhangen met alcohol en - of druggebruik.
Het zal je maar gebeuren!
Je rijdt iemand aan, met ernstige gevolgen!0
Ikzelf ben beslist geen heilige.
Ook ik heb weleens gereden terwijl dit eigenlijk niet meer kon. jazeker !
Maar dit is i.i.g. meer dan 20 jaar geleden, het verkeer was totaal anders.
En toch: helemaal fout. Niet goed te praten.
Maar ik zou er tegenwoordig niet meer aan d e n k e n ....
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik vind het onzin iig, dat je de ochtend nadat je de vorige avond geblowd hebt nog onder invloed zou zijn. Merk het zelf wel maar voel me niet anders dan wanneer ik 2 ibuprofen heb genomen. Hier zou eens wat meer onderzoek naar gedaan moeten worden. Helemaal omdat wiet steeds meer wordt gelegaliseerd.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#17
Legio Patria Nostra zei:
Dan zou je ook kunnen zeggen:
Iemand die 20 glazen alcohol per dag wegslaat, zal zich bij 10 glazen nog uiterst capabel vinden om achter het stuur te kruipen.
Klik om te vergroten...
Dit is in mijn ogen wel compleet iets anders dan de ochtend na een avond wat geblowd te hebben rijden. En dat is precies wat er nu mist: nuance.
Legio Patria Nostra zei:
Het is of we dit willen, of niet, allemaal bij wet bepaald. Punt.
Klik om te vergroten...
Daarom mag er wel over gediscussieerd worden toch? Wetten zijn verouderd en van wanneer dateert dat onderzoek überhaupt (als er al wetenschappelijk onderzoek naar gedaan is).
Legio Patria Nostra zei:
Niet rijden als je iets verkeerds genomen hebt.
Niet moeilijk, toch...
Klik om te vergroten...
Dat is niet moeilijk nee maar vind ik wel iets te zwart wit. Stel ik neem vandaag een edible en krijg maandag een ongeluk en ze vinden thc in mijn bloed omdat ik afgelopen week ook 2 x geblowd heb. Ben ik dan nog onder invloed?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dan zou je ook kunnen zeggen:
Iemand die 20 glazen alcohol per dag wegslaat, zal zich bij 10 glazen nog uiterst capabel vinden om achter het stuur te kruipen.
Want in dit geval speelt er min of meer hetzelfde in mijn optiek....namelijk het in het lijf hebben van een verboden stof, omdat deze bij een bepaalde concentratie van invloed is, en het niet meer m e r k b a a r voelen dat dit idd het geval is.
Het is of we dit willen, of niet, allemaal bij wet bepaald. Punt.
Er is onderzoek naar verricht. Punt.
Hier is niets aan of tegen te doen.
Wat ikzelf ervan vind?
Wel, ik ben ook hierin geen heilige geweest.
Maar de laatste 25 jaar heb ik sowieso al niets alcoholisch meer genuttigd en...het zal je maar gebeuren!
Dat je net die vrouw met kinderwagen te laat zag en deze aan gort gereden hebt.
Of die fietser, die verder in een rolstoel moet met een dwarslaesie.
Dit wil niemand.
Daar is maar één remedie tegen.
Niet rijden als je iets verkeerds genomen hebt.
Niet moeilijk, toch...
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#19
Legio Patria Nostra zei:
Allereerst waarde Ganggang
Over alles mag gediscussieerd worden.
Maar zaken die bij wet geregeld zijn, heeft dat weinig zin. Nietwaar.
Als jij na 3 dagen na je laatste inname nog boven de grenswaarden zit, dan ben je volgens de wet domweg onder invloed. Punt.
Daar heeft veroudering van wet alles mee te maken...
Of je nou wil, of niet.
Klik om te vergroten...
Volgens de wet inderdaad.. maar ben ik dan ook ongeschikt om een voertuig te besturen?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Allereerst waarde Ganggang
Over alles mag gediscussieerd worden.
Maar voor zaken die bij wet geregeld zijn, heeft dat weinig zin.
Want je kunt er niets aan veranderen, Nietwaar.
Als jij na 3 dagen na je laatste inname boven de grenswaarden zit, of na een week, of na....enz, dan betekent dat domweg foute boel.
Of je het ermee eens bent of niet.
De narigheid is dat de thc zo ontzettend lang in je lijf aanwezig is, maakt dat linky linky...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."