Reken op minimaal 3 maanden tussen betaling en het onderzoek ivm grote drukte. En uiteraard moet je 100% clean zijn van alles.
Je mag niet rijden onder invloed.Feitelijk? Ja.
alles wat je rijvaardigheid beïnvloed is niet toegestaan. In praktijk schommelt dat wel eens met de hoeveelheid die ze aantreffen maar de richtlijn is zo simpel als wat: rijden onder invloed is verboden en strafbaar, of het nou wiet drank of andere drugs is, ook bij medicijnen geldt het zo. (Met de gele sticker)
uitspraken en handelingen worden verricht door: wanneer aangehouden, hoeveelheid, etc etc.
Je mag niet rijden onder invloed.
De tests die nu gebruikt worden kunnen niet aantonen wanneer iemand onder invloed is en kunnen dus niet gebruikt worden om aan te tonen of iemand onder invloed is gezien de maate van intoxicatie door meerdere variablen sterk kan verschillen.
De wet is hier zeer debiel de fout licht niet bij de gebruikers als hij 12 uur geleden 0.3g wiet Heeft gerookt.
Ooit gehoord van tolerantie?Test is zeer accuraat, vandaar dat ze niet alleen 1 test afnemen maar meerderen.ze kunnen vrijwel direct aantonen of iemand onder invloed is maar goed. Jij denkt anders te weten, ik weet anders door ervaringen.
Je bedoelt: ik heb geen argumenten meer dus ik gooi het over een andere boeg?TL;DR 🥱
Ze kunnen toch alleen aantonen of het in je bloed en niet of je (nog) onder invloed bent? Dat is het hele kromme aan deze manier van testen.
Ooit gehoord van tolerantie?
Verstandige zetIk denk dat jij het punt niet begrijpt...
Ik ga hier Verders geen moeite meer insteken doei!
Verstandige zet![]()
Zijn punt is dat je positief kan testen zonder daadwerkelijk onder invloed te zijn. Dat zijn 2 verschillende dingen namelijk.Ja want tolerantie zorgt er voor dat niks aantoonbaar is... Ik heb een hoge tolerantie tegen alcohol, maar geloof me, als ik het op een goed zuipen zet, morgen de auto in stap, en een controle zal krijgen en ze gaan uitgebreid testen dat ik positief zal scoren en ondanks de tolerantie en uren van werking mee tel alsnog kan gaan lopen.
Sorry maar heb je wel ooit een test ondergaan? Zo te merken niet namelijk.
Zijn punt is dat je positief kan testen zonder daadwerkelijk onder invloed te zijn. Dat zijn 2 verschillende dingen namelijk.
Er is geen andere keuze dan het te accepteren. Alleen is het wel essentieel om de discussie levend te houden zodat de wetten telkens ietsje beter worden.Klopt, maar dan nog voor justitie is het ‘onder invloed’ aan die maatstaaf verander je helemaal niks namelijk. Hun hebben die normen vast gezet en of je nou onder invloed bent of niet, vast is vast.
als je groot mans genoeg bent om te gebruiken, en je wordt getest moet je mans genoeg zijn om de gevolgen te accepteren imo. Ook als je in de praktijk niet onder invloed bent maar de test resulteert van wel door gebruik van middelen.
Mee eens. Zwart wit kijken op dit issue heeft weinig zin, iedereen weet wat de Nederlandse wet zegt op dit gebied.Er is geen andere keuze dan het te accepteren. Alleen is het wel essentieel om de discussie levend te houden zodat de wetten telkens ietsje beter worden.
Ja helemaal mee eens. Het is eigenlijk van de zotte dat wiet gedoogd wordt maar dat er nog geen passende wetgeving is met betrekking tot testen en rijvaardigheid.De legalisering van wiet in combinatie met achterblijvend onderzoek en wetgeving omtrent de invloed op rijvaardigheid is dan ook een serieus probleem.
Je mag 0 drugs in je lichaam hebben. Zelfs geen medicatie wat je kan beïnvloeden. Als je wel met medicatie op rijd ookal beïnvloed het je niet maar kan het wel, en je krijgt een ongeluk ben je zwaar de lul.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."