#1
Sws die hard wiet met speed gebruikers zijn ze een stap voor..... Sorry meneer de agent maar speeksel dat is toch echt even geen mogelijkheid.
Ja.Ik krijg vanwege mijn rugprobleem oxycodon op recept (4*10mg langwerkend per dag), en vraag me af of dit een positieve uitslag geeft bij een drugstest van de politie.
Zoals elke therapeutische methylfenidaat of Dex gebruiker.Al met al loop ik nog best een risico als ‘legale gebruiker’ lijkt het…
Beat me to it.Ditzelfde probleem speelt bij dexamphetamine die de tests op speed laat aanslaan.
Ik heb dit destijds bij de politie nagevraagd en daar waren ze behoorlijk stellig hierover: bij een positieve test, of je nou iets op recept hebt of niet, mag je mee naar het bureau voor een bloedtest en je gaat door de gehele juridische molen.
Ik zou het risico niet nemen, veel te veel systemen waar je dan in komt te staan waar je niet zomaar weer even snel uitkomt.
Methylfenidaat daar slaan de drugstest niet op aan zover ik weet.Zoals elke therapeutische methylfenidaat of Dex gebruiker.
Toch wel , alvast hier in belgie geven ze vals positief op amfetamine bij doseringen van +2x5mg per dag.Methylfenidaat daar slaan de drugstest niet op aan zover ik weet.
Maar 350? Ow maakt dit werkelijk zoveel verschil, bestuurder van auto of scooter? Dus als ik vb met 10 biertjes achter stuur vd auto kruip of ik pak de scooter, is dit wereld v verschil qua strafmaat?Jullie maken het erger dan het is met de bedragen. Van de politie heb ik 350 euro boete gekregen omdat het op een scooter is. Zit verschil tussen onder invloed rijden met auto of scooter. Ik weet ook alles van het onderzoek af heb mijzelf goed ingelezen en de brochure aangeschaft, heb er wel goede hoop in.
Mijn vraag was meer gebaseerd op het feit dat ik een onderzoek naar drugs krijg of ik dan ook bijvoorbeeld ook afgekeurd kan worden voor alcohol omdat het onderzoek immers gaat over je drugs gebruik.
ik ben geen beginnend bestuurder en ben sowieso gestopt met drinken om zeker te zijn. Dronk eens in de 3 weken een avondje.
Groetjes.
Jua zelf nog nooit in dergelijke situatie gezeten, ma wel verbaasd. Ach het scheef rechtsysteem, speelt is in u voordeel, indd ni klagen n content zijn dat dit ni mé auto was😉Voor strafrecht zit er wel verschil in ja. Weet dat het stom klinkt maar mij hoor je niet klagen😜.
Bestuursrecht maakt het niet uit. De straf is dan wel hetzelfde natuurlijk.
Ik laat het wel weten. Dan maar even geen biertje.
Voor strafrecht zit er wel verschil in ja. Weet dat het stom klinkt maar mij hoor je niet klagen😜.
Bestuursrecht maakt het niet uit. De straf is dan wel hetzelfde natuurlijk.
Ik laat het wel weten. Dan maar even geen biertje.
Klopt volledig, de Rilatine maakt juist dat ik minder impulsief, hyperactief en prikkelbaar ben en juist rustiger, gefocust en mindere stemmingswisselingen.Interessante discussie, wat ik een beetje mis is het feit dat iemand met ADHD en die goed reageert op medicatie over het algemeen beter rijdt mét medicatie dan zonder. Ik zou zelf zo iemand niet 'onder invloed' noemen. De wet is hierin heel krom, uiteindelijk wordt het recht getrokken als ze zien dat je het voorgeschreven krijgt en je de voorgeschreven dosering gebruikt. Maar goed, je moet dan wel eerst door dat proces heen en dat is niet chill. Overigens is het niet oké als een arts je dat niet vertelt als je ermee begint. Ik schrijf het zelf ook wel eens voor, en leg dit ook altijd uit aan mijn patiënten. Ik adviseer ook altijd om een doosje van de methylfenidaat of dexamfetamine met je naam, apotheek en voorschrijvend arts bij je te hebben in de auto. Dat zorgt er niet voor dat je niet verder getest wordt, maar kan wel meehelpen met dat je niet als crimineel behandeld wordt.
Nee helemaal niks. Heb niks van een rijonbevoegdheid gekregen. Behalve rijverbod van 24 uur.Heb je vanuit het strafrecht ook een maatregel op je rijbewijs gekregen of?
Nee helemaal niks. Heb niks van een rijonbevoegdheid gekregen. Behalve rijverbod van 24 uur.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."