Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn ervaring met rijden onder invloed en gepakt worden

Mijn ervaring met rijden onder invloed en gepakt worden

71 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
En toch zijn er bosjes mensen die volkomen schijt aan de mogelijke gevolgen van rijden onder invloed hebben.
Een stijgende lijn zelfs!
Verschrikkelijk dit.
Het zal je maar gebeuren.
Een zwaar ongeval krijgen met/door iemand die onder invloed verkeert.
Mij is het overkomen...en daar word je niet erg vrolijk van!
Y
Y2KLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo iedereen!

Wil even mijn ervaring delen van, in mijn ogen, de domste fout die ik ooit gemaakt heb.

Een aantal jaren geleden had ik een aantal planten in een bos staan.
Op een bepaalde avond in de zomervakantie hadden we bij mij thuis een barbecue.
Gezellig uiteraard.
Iedereen drinken en toen kwam de coke erbij.
Hierna raakte ik weer te overmoedig en vroeg aan een maat van me of hij mee wilde om de planten water te geven.
Dus zo gezegt zo gedaan.
Wij terug rijden, zie ik ineens een Skoda achter me met stop politie in zn voorruit.
Toen wist ik meteen: ik heb nu een gruwelijk probleem.
Aan de kant gezet, en de beste man zag natuurlijk meteen dat ik niet nuchter was.
Gevraagd of ik iets bij me had en meteen gezegt dat ik nog coke bij had.
Dit deed ik uit de schrikreactie die ik had.
Uiteindelijk mee naar het bureau, waar uiteraard een bloedtest werd afgenomen.
Vele maanden later moest ik dus voor de rechter verschijnen.
Advocaat in de handen genomen, met de gedachte dat me dit alleen maar kon helpen.
En dit was zeker zo!
Hij wist de rechter gelukkig te overtuigen dat ze geen reden hadden om mij staande te houden.
Uiteindelijk er gelukkig van af gekomen met alleen een boete van 500 euro en 2 jaar proeftijd.
Ik heb hier zo ongelooflijk veel van geleerd en zal dit zeker nooit meer doen.
Makkelijk om te zeggen maar dit was voor mij ook de eerste keer dat ik in deze staat reed.
Ik had, wat ik me nu nog altijd besef, nooit het leven van mezelf en anderen op het spel moeten zetten.
Dit wilde ik even kwijt!
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mooi dat je er zo naar kijkt nu👌
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het is goed afgelopen iig.
Nee, we weten het allemaal, n i e t rijden als je wat gepakt hebt wat je rijvaardigheid beïnvloedt, en deze ervaring is een hele goede! Maar wel een dure....
Ik werd ook de allereerste keer dat ik reed nadat ik gedronken had, aan de kant gezet.
Dit kostte mij 600 guldens boete en 5 maanden niet rijden. 43 jaar geleden. Auw!
Niet meer doen ..en nu, tegenwoordig al helemaal niet meer. Ik vergeet het nooit, deze ervaring. Niet rijden met drank op!
K
Koekkoek00Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik zit zo ongeveer met hetzelfde verhaal, waar heb jij jouw advocaat gevonden?
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zeehond zei:
Zeg dan gewoon niets.
Klik om te vergroten...
Is het niet zo dan?
M
MagicalwomanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik reed bijna 1,5 jaar onder invloed.
Het was heel moeilijk om deze gewoonte te doorbreken.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#8
Magicalwoman zei:
Ik reed bijna 1,5 jaar onder invloed.
Het was heel moeilijk om deze gewoonte te doorbreken.
Klik om te vergroten...
Niet best. Is het goed afgelopen?
M
MagicalwomanLid
01-01-2024, 00:00
#9
FredKroket zei:
Niet best. Is het goed afgelopen?
Klik om te vergroten...
Ja zekers, geen ongeluk of dergelijke.
Ik rij al 3 jaar lang van Zeeland naar Groningen dus heb behoorlijk wat rij ervaring maar nuchter is sws beter
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#10
Magicalwoman zei:
Ja zekers, geen ongeluk of dergelijke.
Ik rij al 3 jaar lang van Zeeland naar Groningen dus heb behoorlijk wat rij ervaring maar nuchter is sws beter
Klik om te vergroten...
Nuchter is de norm. Onder invloed is asociaal, egoïstisch, en ronduit gevaarlijk voor onschuldige passanten en uzelf!!!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Onlangs kwam er een bericht uit de media:
Het aantal bestuurders dat gepakt wordt met rijden onder invloed stijgt onrustbarend.
Kennelijk lappen veel mensen de regels over rijden onder invloed, aan hun laars en kruipt men onder invloed achter het stuur....
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
De Zandman zei:
Onlangs kwam er een bericht uit de media:
Het aantal bestuurders dat gepakt wordt met rijden onder invloed stijgt onrustbarend.
Kennelijk lappen veel mensen de regels over rijden onder invloed, aan hun laars en kruipt men onder invloed achter het stuur....
Klik om te vergroten...

Droevig en pijnlijk om te lezen inderdaad…

Verbazingwekkend dat er toch zoveel mensen zijn die schijt hebben aan mogelijke gevolgen voor anderen, zichzelf en hun eigen geliefden of überhaupt niet over de gevolgen nadenken..
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#13
Magicalwoman zei:
nuchter is sws beter
Klik om te vergroten...

Nee, nuchter is niet ‘sws beter’, het is de enige optie, je bent het anderen verplicht. Onder invloed rijden is gewoon niet goed te praten, hoeveel rij-ervaring je ook moge hebben.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Tot mijn grote spijt heb ik het ook gedaan. 1 van de dingen waar ik het meest spijt van heb te hebben gedaan. Godzijdank heb ik hierbij geen anderen geschaadt (of mezelf).

Kan wel allemaal redenen gaan bedenken waarom ik toen dacht dat ik uitzonderingen kon maken, maar het is gewoon wat @Roze Olifant zegt: niet goed te praten.

De enige optie nu is het nooit weer doen. Inderdaad omdat ik dat anderen verplicht ben. Iemand net zo idioot als ik toen was, kan 1 van mijn dierbaren verwonden of zelfs doden, dat houd ik in mijn achterhoofd, dat ook ik elke keer dat ik niet nuchter in de auto stap, mogelijk die idioot ben die dierbaren van een ander ontneemt. Verschrikkelijke gedachte.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
De Zandman zei:
En toch zijn er bosjes mensen die volkomen schijt aan de mogelijke gevolgen van rijden onder invloed hebben.
Een stijgende lijn zelfs!
Verschrikkelijk dit.
Klik om te vergroten...
Ik vermoed dat zulke mensen die zelfs wanneer ze weer nuchter zijn geen spijt hebben, geen waarde hechten aan hun eigen leven en daarom ook niet aan dat van anderen.

Maar wederom: ook dat praat het allemaal niet goed. Het valt niet goed te praten.

Ook vermoed ik dat wanneer je een ander onder invloed iets aandoet in het verkeer, dat er een grote kans is dat de realiteit van wat je hebt gedaan, alsnog binnenkomt.
M
MagicalwomanLid
01-01-2024, 00:00
#16
FredKroket zei:
Nuchter is de norm. Onder invloed is asociaal, egoïstisch, en ronduit gevaarlijk voor onschuldige passanten en uzelf!!!
Klik om te vergroten...
True.
Helaas begrijp ik beide kanten wel.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#17
Magicalwoman zei:
True.
Helaas begrijp ik beide kanten wel.
Klik om te vergroten...
Ja totdat zo iemand je kind dood rijdt.
Kijken of je het dan ook nog begrijpt.
M
MagicalwomanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Roze Olifant zei:
Nee, nuchter is niet ‘sws beter’, het is de enige optie, je bent het anderen verplicht. Onder invloed rijden is gewoon niet goed te praten, hoeveel rij-ervaring je ook moge hebben.
Klik om te vergroten...
Heb je gelijk in.
Helaas worden er afgelopen tijd veel bestuurders gepakt voor het rijden onder invloed.
Niet om mijn eigen gedrag goed te praten hoor.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#19
Magicalwoman zei:
True.
Helaas begrijp ik beide kanten wel.
Klik om te vergroten...
Ik niet. Op wat voor manier is dit goed te praten?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#20
dat is geen excuus om dan maar onder invloed achter het stuur te zitten "omdat het minder gevaarlijk is"

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."