Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZiektekostenverzekering

Ziektekostenverzekering

20 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ja, ik ben maar een buitenstaander, 17 enzo, maar hoe zit het nu precies dan?
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
nou ik betaalde eerst 45€ per persoon en nu 105€ pp das meer dan dubbelop zeg maar
W
WaterpijpLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ben ik de enigste die er op vooruit is gegaan mensjes?
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
dan ben jij rijk :grin:
d
dallandraLid
01-01-2024, 00:00
#5
ik ga niet eens zoveel meer betalan want ik krijg 34 euro zorgtoeslag..
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#6
Nederland zou een hoop geld overhouden als hypotheek aftrek voor de rijken zou worden afgeschaft, want hoe duurder de huizen hoe meer er afgetrokken kan worden van de rente.
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
ja en wat dacht je van grootverdieners die in huurhuisjes wonen voor eigenlijk de minima's maar ach ik ben haast nooit huis dus blijf er lekker zitten? Tis echt bezopen in dit land
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#8
BobG zei:
Nederland zou een hoop geld overhouden als hypotheek aftrek voor de rijken zou worden afgeschaft, want hoe duurder de huizen hoe meer er afgetrokken kan worden van de rente.
Klik om te vergroten...

Klopt. hoeveel je daarvan kan aftrekken moet afhangen van je inkomensschaal.
p
pasqualiLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik betaalde eerst inc tandarts 51 pleuros en nu betaal ik 125 !! ik krijg dan wel34 terug aar ja tis nog steeds t dubbele.....alleen staand zijn is ook nog t ergste want je doet alles zelf.my god money making is a wonderfull thing maar soms slaat t nergen s op!!!

Ik woon t.o modeontwerpers viktor en rolf en die gaten laten al-tijd t licht aanstaaan ook al zijn ze niet thuis!!!1
Vinden jullie dat ook niet zonde van t milleu???
Weet ik veel la me maar gaan in frustraties maar toch!!!

misschien moet k ze ontvoeren en losgeld voor ze vragen....goed idee?!....grapje!!!
P
Psychonaut1976Lid
01-01-2024, 00:00
#10
BobG zei:
Nederland zou een hoop geld overhouden als hypotheek aftrek voor de rijken zou worden afgeschaft, want hoe duurder de huizen hoe meer er afgetrokken kan worden van de rente.
Klik om te vergroten...

Wat dacht je van kinderbijslag voor inkomens boven de 60.000 dat slaat toch nergens op?Waarvoor hebben die mensen het nodig.

Ik voorzie met dit nieuwe stelsel grote problemen voor gezinnen met
middelmatig inkomen,vaak hebben deze al een lening of iets en nu ook nog dit nieuwe stelsel erbij,,denk zo rond juli dat de bom barst en dit kabinet kan optyfen.Alles wordt duurder en het loon stijgt niet mee,,ja dat gaat foute boel worden he Balkie..want dan hebben mensen nog minder koopkracht..
c
caravanbezoekerLid
01-01-2024, 00:00
#11
ik heb iets thuisgestuurd gekregen van een jongerenpakket van OZ
dan hoef ik maar 7,90 per maand te betalen, geld denk ik alleen voor mensen die nog op school zitten. Verder heb ik er nog niemand over gehoord.

ohja BIER WORD OOK WEER DUURDER GEMAAKT DOOR DIE EIKEL

en naar 18+ verhoogt
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#12
Eh? Wat over bier?
W
WortelLid
01-01-2024, 00:00
#13
mathijs zei:
BobG zei:
Nederland zou een hoop geld overhouden als hypotheek aftrek voor de rijken zou worden afgeschaft, want hoe duurder de huizen hoe meer er afgetrokken kan worden van de rente.
Klik om te vergroten...

Klopt. hoeveel je daarvan kan aftrekken moet afhangen van je inkomensschaal.
Klik om te vergroten...
Nee afschaffen, voor een klein koophuis betaal je ong. net zo veel als een huurhuis dat is toch ziekelijk. Maar met een uitkering kan je geen hypotheek nemen want dan word gezegd: Eerst je huis verkopen... van dat geld kan je een tijdje leven dan mag je terug komen (bijstand dan)
P
Psychonaut1976Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Qoute. Eerst je huis verkopen... van dat geld kan je een tijdje leven dan mag je terug komen (bijstand dan)[/quote]

Ik heb zelf een koophuis en moet zeggen dat de belastingen daarop niet misselijk zijn vergeet dat niet.Maar wat uitkeringen betreft het volgende.
Ik vind dat ze dat helemaal verkeerd doen.

Ik vind dat als je plots te maken krijgt met bv gedwongen ontslag je meteen een beroep moet kunnen doen op een uitkering om zo je last op te vangen,dit dan voor de duur van ongeveer 4 maanden zodat je tijd hebt om nieuw werk te vinden ongeacht wat voor een werk.

Nu laten ze je namelijk de eerste maanden stikken en schulden krijgen en als je eenmaal in de procedure zit kan je makkelijk jaren een uitkering aanhouden dat vind ik onjuist.
Dit lokt mensen uit die sowieso niet willen werken.

Dus eerst opvangen en je een kans geven om werk te vinden binnen bepaalde tijd en schuldvrij te blijven lijkt me beter.
Als mensen die stok achter de deur zouden hebben zouden ze namelijk ook met een mindere baan genoegen nemen als ze weten dat het na 4 maanden stopt.

Waarom zijn ze daar nog niet op gekomen?
W
WaterpijpLid
01-01-2024, 00:00
#15
Maar is het niet erg dat je net zoals in een supermarkt gaat kijken wat is het beste voor mij en voordeligst... mensen we hebben het over de zorg! onze gezondheid!
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#16
Beetje laat misschien maar uit hier je frustratie over die schandalige verhoging. Waarom een kleine verhoging? Laten we er bijna het dubbele van maken! Bah, stelletje uitkaaiers zijn het. :angry:
D
Dr. TommyLid
01-01-2024, 00:00
#17
ja de mensen met een gewoon gemiddeld inkomen gaan er flink op achteruit.

en de tandartsrekening moet ik ook nog eens zelf betalen :angry:

en dan mag ik nog blij zijn dat kinderen tot 18jaar gratis zijn meeverzekerd.
P
PkoeiaardLid
01-01-2024, 00:00
#18
Jaja, weet ik, maar heb niet zoveel last van. :rolleyes:
Ik verdien e.a. manier geld. (zwart werk)
Ik snap het wel voor men die lagere inkomen, krijgen zeker het moeilijk.
Alles is zo duur geworden.. Daar moet je aan Dhr.JP Balkenende bedanken voor het nederlandse volk die op hard weg naar de kloten.
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#19
een applaus voor balkebende en zn gang :(
P
PkoeiaardLid
01-01-2024, 00:00
#20
Als ik nou op legale manier gaan werken, (zeg maar : wit werk) en verdien ik rond 1200 euro p/mnd.
Dit bedrag lijkt het veel geld, maar het is niet zo.
Heb vrouw en 2 kindjes en groot auto(:heb hard nodig) en woon in huurflat.
Het geld raakt in no-time weer op.
Dus kan ik in "fictie" niet kop boven water houden. Daar moet ik wel zwart werk gaan werken.
Ik werk veel, maar het is natuurlijk ook leuk om een beetje geld overblijven voor het leuke dinges kopen of zo.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."