#1
Qoute. Eerst je huis verkopen... van dat geld kan je een tijdje leven dan mag je terug komen (bijstand dan)[/quote]
Ik heb zelf een koophuis en moet zeggen dat de belastingen daarop niet misselijk zijn vergeet dat niet.Maar wat uitkeringen betreft het volgende.
Ik vind dat ze dat helemaal verkeerd doen.
Ik vind dat als je plots te maken krijgt met bv gedwongen ontslag je meteen een beroep moet kunnen doen op een uitkering om zo je last op te vangen,dit dan voor de duur van ongeveer 4 maanden zodat je tijd hebt om nieuw werk te vinden ongeacht wat voor een werk.
Nu laten ze je namelijk de eerste maanden stikken en schulden krijgen en als je eenmaal in de procedure zit kan je makkelijk jaren een uitkering aanhouden dat vind ik onjuist.
Dit lokt mensen uit die sowieso niet willen werken.
Dus eerst opvangen en je een kans geven om werk te vinden binnen bepaalde tijd en schuldvrij te blijven lijkt me beter.
Als mensen die stok achter de deur zouden hebben zouden ze namelijk ook met een mindere baan genoegen nemen als ze weten dat het na 4 maanden stopt.
Waarom zijn ze daar nog niet op gekomen?
Ik heb zelf een koophuis en moet zeggen dat de belastingen daarop niet misselijk zijn vergeet dat niet.Maar wat uitkeringen betreft het volgende.
Ik vind dat ze dat helemaal verkeerd doen.
Ik vind dat als je plots te maken krijgt met bv gedwongen ontslag je meteen een beroep moet kunnen doen op een uitkering om zo je last op te vangen,dit dan voor de duur van ongeveer 4 maanden zodat je tijd hebt om nieuw werk te vinden ongeacht wat voor een werk.
Nu laten ze je namelijk de eerste maanden stikken en schulden krijgen en als je eenmaal in de procedure zit kan je makkelijk jaren een uitkering aanhouden dat vind ik onjuist.
Dit lokt mensen uit die sowieso niet willen werken.
Dus eerst opvangen en je een kans geven om werk te vinden binnen bepaalde tijd en schuldvrij te blijven lijkt me beter.
Als mensen die stok achter de deur zouden hebben zouden ze namelijk ook met een mindere baan genoegen nemen als ze weten dat het na 4 maanden stopt.
Waarom zijn ze daar nog niet op gekomen?