Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsdrugsgebruik in Europa naar recordhoogte

drugsgebruik in Europa naar recordhoogte

20 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Drugsgebruik in Europa naar recordhoogte

BRUSSEL - Het drugsberuik en aantal drugsdoden in de Europese Unie zijn momenteel op een recordhoogte. De trends vertonen amper tekenen van vermindering.

Elke maand gebruiken naar schatting 1,5 miljoen Europeanen cocaïne en twaalf miljoen nemen cannabis. Drie miljoen gebruiken het bijna dagelijks.

Europees Commissaris Franco Frattini (Justitie) gaat dat maandag melden, bij het begin van een grote inspraakronde. De Eurocommissaris vraagt burgers en organisaties voor eind september hun inzichten te geven voor de aanpak van drugs. Ook junks en benadeelden kunnen reageren, zo is zaterdag bekend geworden.

De Europese Commissie en het Europese monitoringscentrum voor drugs en drugsverslaving (EMCDDA) gebruiken de reacties voor hun toekomstig beleid.
Klik om te vergroten...

Dat zal wel weer negatief uitpakken voor de recreatiefgebruiker vermoed ik zo.bron
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dat ktuvolk dat niet met wiet om kan gaan blijft een bedreiging idd. Een beetje hun verhaal in de media gaan vertellen. Toen ik nog een stoner was gebeurde het meerdere malen dat mijn ouders met een of ander krantenbericht aankwamen over gasten die hun school en werk verneuken door blowen en gasten die zogenaamd ''verslaafd'' waren etc. De kanslozen wiens zielige bullshitverhaaltjes iets zouden zeggen over wiet en blowers in het algemeen dus ook over mij, wiet heb ik altijd prima mee om kunnen gaan. Ik haat dat volk dat dan nog in de media verschijnt ook. Cannabis ''verslaafden'', die moeten ze afschieten.
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Yep nieuws is alleen maar interressant als het slecht is. Op goed nieuws zit de wereld niet te wachten.


hier kun je reacies lezen van de telegraaflezers
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#4
Deranged zei:
Dat ktuvolk dat niet met wiet om kan gaan blijft een bedreiging idd. Een beetje hun verhaal in de media gaan vertellen. Toen ik nog een stoner was gebeurde het meerdere malen dat mijn ouders met een of ander krantenbericht aankwamen over gasten die hun school en werk verneuken door blowen en gasten die zogenaamd ''verslaafd'' waren etc. De kanslozen wiens zielige bullshitverhaaltjes iets zouden zeggen over wiet en blowers in het algemeen dus ook over mij, wiet heb ik altijd prima mee om kunnen gaan. Ik haat dat volk dat dan nog in de media verschijnt ook. Cannabis ''verslaafden'', die moeten ze afschieten.
Klik om te vergroten...

haha, en maar opperen dat ik niet relaxt ben :')
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#5
Er zou een organisatie moeten komen die opkomt voor de rechten van de wietroker en die dus ook dit tuig keihard aanpakt. Het probleem dat wordt besproken is namelijk altijd de persoon zelf en niet de wiet, maar die wordt wel als schuldige aangekeken en dat kan gewoon niet langer.
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#6
Deranged zei:
Dat ktuvolk dat niet met wiet om kan gaan blijft een bedreiging idd. Een beetje hun verhaal in de media gaan vertellen. Toen ik nog een stoner was gebeurde het meerdere malen dat mijn ouders met een of ander krantenbericht aankwamen over gasten die hun school en werk verneuken door blowen en gasten die zogenaamd ''verslaafd'' waren etc. De kanslozen wiens zielige bullshitverhaaltjes iets zouden zeggen over wiet en blowers in het algemeen dus ook over mij, wiet heb ik altijd prima mee om kunnen gaan. Ik haat dat volk dat dan nog in de media verschijnt ook. Cannabis ''verslaafden'', die moeten ze afschieten.
Klik om te vergroten...

Je moet wiet niet zo onderschatten, en je moet niet huilen over coke.
P
PsykaholikLid
01-01-2024, 00:00
#7
BobG zei:
Deranged zei:
Dat ktuvolk dat niet met wiet om kan gaan blijft een bedreiging idd. Een beetje hun verhaal in de media gaan vertellen. Toen ik nog een stoner was gebeurde het meerdere malen dat mijn ouders met een of ander krantenbericht aankwamen over gasten die hun school en werk verneuken door blowen en gasten die zogenaamd ''verslaafd'' waren etc. De kanslozen wiens zielige bullshitverhaaltjes iets zouden zeggen over wiet en blowers in het algemeen dus ook over mij, wiet heb ik altijd prima mee om kunnen gaan. Ik haat dat volk dat dan nog in de media verschijnt ook. Cannabis ''verslaafden'', die moeten ze afschieten.
Klik om te vergroten...

Je moet wiet niet zo onderschatten, en je moet niet huilen over coke.
Klik om te vergroten...
over het coke gebeuren kent ge mijn mening ook, maar idd over die weed moet je idd niet zo onderschatten.
kun je gemakkelijk verslaafd aan geraken, is eig juist hetzelfde als sigaretten roken.
je geraakt van ze alle 2 even moeilijk/makkelijk er van af.
en ik merkte MEER als genoeg nadelen met weed toen ik nog iedere dag blowde.
ik haaat da volk ook dat zit te zeggen van weed is nie verslavend, weed is nie ongezond, en bla bla bla.
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#8
Bal0n zei:
Deranged zei:
Dat ktuvolk dat niet met wiet om kan gaan blijft een bedreiging idd. Een beetje hun verhaal in de media gaan vertellen. Toen ik nog een stoner was gebeurde het meerdere malen dat mijn ouders met een of ander krantenbericht aankwamen over gasten die hun school en werk verneuken door blowen en gasten die zogenaamd ''verslaafd'' waren etc. De kanslozen wiens zielige bullshitverhaaltjes iets zouden zeggen over wiet en blowers in het algemeen dus ook over mij, wiet heb ik altijd prima mee om kunnen gaan. Ik haat dat volk dat dan nog in de media verschijnt ook. Cannabis ''verslaafden'', die moeten ze afschieten.
Klik om te vergroten...

haha, en maar opperen dat ik niet relaxt ben :')
Klik om te vergroten...
haha en dan eerst maar zeuren dat er hier mensen zijn die denken dat hun manier van drugsgebruiken beter is , en elkaar afkeuren op de manier van gebruiken
hahahhaha
erg hypocriet weer deranged

mensen zijn tegenwoordig verslaafd aan : computer , tv , opruimen , zelfs duimen o.i.d..
dusja opzich ben ik het zeker met je eens dat wiet verslaafden gewoon alles aan zichzelf te danken hebben en dat de wiet er opzich niks mee te maken heeft.
maarja er zijn zoooveel afkickcentra's voor cannabis verslaafden tegenwoordig dat zeker JIJ niet over zulke gebruikers zou moeten oordelen
n
nexusLid
01-01-2024, 00:00
#9
Persoonlijk denk ik dat een van de grootste gevaren van Weed is dat het altijd afgeschilderd is geweest als niet verslavend. Komt daar nog bij dat de weed 10x sterker is dan vroeger. Je mag Weed zeker niet onderschatten.

Maar dat de media tegenwoordig weed beginnen af te schilderen als een gevaarlijke drug dat is eigen aan de media.

"We all feed on tragedy
It's like blood to a vampire"
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik vind dit een hele opmerkelijke manier waarop jij het blijkbaar opvat maar ik ga er niet over in discussie. Hypocriet, ik heb zo mijn momenten inderdaad. Ik ben nou eenmaal een heel naar en vervelend figuur, een arrogante egocentrische klootzak. :sunglasses: Toch begrijp je het punt niet helemaal, het voorbeeld dat jij erbij haalt heeft niks met deze discussie te maken. Dit gaat over mensen die wiet afschilderen als een hele verslavende drug in de media. Die zijn gewoon fout bezig ik dacht dat jij dat ook wel begreep. :wave:
R
RandomDude123Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik denk dat wiet wel een verslavend kenmerk heeft, maar die staat nog altijd in het niets met de kans op verslaving van nicotine. En als je niet teveel blowt, of nog beter, puur rookt, dan is de lichamelijke schade minder dan dat je dagelijks een pakje sigaretten oprookt (waarmee menig mens 80 geworden is). Kortom, cannabis is wel schadelijk, maar gering, dus maak ik me liever zorgen over andere gevaren.
f
flash kiekeLid
01-01-2024, 00:00
#12
IK vindt weed helemaal niet verslavend en ZEKER niet zo verslavend als nicotine.
Ik doe het nu al een jaar dat smoren.En het begin van dat ik smoorde was wel effe erg bij mij ,maar na een maand was dat fel gemindert.

Ik smoor in een maand ongeveer 10jointen(4trekjes per joint)
Dus 40trekjes doe ik in een maand.
En ik heb nooit een gevoel van,mmmh nu moet ik een joint hebben.
Behalve dan in mijn afkick van xtc en dergelijke als ik niet kan slapen.
En het blijft ook niet in men kop rondzweven.

En ik vindt raar dat mensen niet kunnen leven zonder weed.
Verschilt ook van mens tot mens af.
f
flash kiekeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Baukereg zei:
Ik denk dat wiet wel een verslavend kenmerk heeft, maar die staat nog altijd in het niets met de kans op verslaving van nicotine. En als je niet teveel blowt, of nog beter, puur rookt, dan is de lichamelijke schade minder dan dat je dagelijks een pakje sigaretten oprookt (waarmee menig mens 80 geworden is). Kortom, cannabis is wel schadelijk, maar gering, dus maak ik me liever zorgen over andere gevaren.
Klik om te vergroten...


Maar met de gevaren bedoelen ze wat het allemaal met je doet in je hersenen.
Er al heel wat mensen opgenomen omdat ze te veel weed smoorde.En die mensen kregen chizofrenie of dergelijke ziektes in hun kop door de weed.En dat bedoelen ze met gevaren van weed.
W
WaterpijpLid
01-01-2024, 00:00
#14
Wanneer zien die sukkels eens in dat er behoefte naar is,,, en dat dit systeem voor veel mensen gewoon niet werkt! FUcking ...
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#15
flash kieke zei:
Baukereg zei:
Ik denk dat wiet wel een verslavend kenmerk heeft, maar die staat nog altijd in het niets met de kans op verslaving van nicotine. En als je niet teveel blowt, of nog beter, puur rookt, dan is de lichamelijke schade minder dan dat je dagelijks een pakje sigaretten oprookt (waarmee menig mens 80 geworden is). Kortom, cannabis is wel schadelijk, maar gering, dus maak ik me liever zorgen over andere gevaren.
Klik om te vergroten...


Maar met de gevaren bedoelen ze wat het allemaal met je doet in je hersenen.
Er al heel wat mensen opgenomen omdat ze te veel weed smoorde.En die mensen kregen chizofrenie of dergelijke ziektes in hun kop door de weed.En dat bedoelen ze met gevaren van weed.
Klik om te vergroten...

Maar is dat dat je die ziektes persee van drugsgebruik krijgt of... zit die ziekte al ergens in je en komt het naar boven door eventueel gebruik?
b
boyLid
01-01-2024, 00:00
#16
of misbruik
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dat lijkt mij dus ook, je moet het in je hebben of aanleg er voor hebben. Maar zoals \\flash K het schrijft krijgt je het zowie zo als je het teveel gebruikt
W
WaterpijpLid
01-01-2024, 00:00
#18
caatje zei:
flash kieke zei:
Baukereg zei:
Ik denk dat wiet wel een verslavend kenmerk heeft, maar die staat nog altijd in het niets met de kans op verslaving van nicotine. En als je niet teveel blowt, of nog beter, puur rookt, dan is de lichamelijke schade minder dan dat je dagelijks een pakje sigaretten oprookt (waarmee menig mens 80 geworden is). Kortom, cannabis is wel schadelijk, maar gering, dus maak ik me liever zorgen over andere gevaren.
Klik om te vergroten...


Maar met de gevaren bedoelen ze wat het allemaal met je doet in je hersenen.
Er al heel wat mensen opgenomen omdat ze te veel weed smoorde.En die mensen kregen chizofrenie of dergelijke ziektes in hun kop door de weed.En dat bedoelen ze met gevaren van weed.
Klik om te vergroten...

Maar is dat dat je die ziektes persee van drugsgebruik krijgt of... zit die ziekte al ergens in je en komt het naar boven door eventueel gebruik?
Klik om te vergroten...

Of bedoelen ze dat iedereen ziek is, die niet in dit systeem geloofd?
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#19
caatje zei:
flash kieke zei:
Baukereg zei:
Ik denk dat wiet wel een verslavend kenmerk heeft, maar die staat nog altijd in het niets met de kans op verslaving van nicotine. En als je niet teveel blowt, of nog beter, puur rookt, dan is de lichamelijke schade minder dan dat je dagelijks een pakje sigaretten oprookt (waarmee menig mens 80 geworden is). Kortom, cannabis is wel schadelijk, maar gering, dus maak ik me liever zorgen over andere gevaren.
Klik om te vergroten...


Maar met de gevaren bedoelen ze wat het allemaal met je doet in je hersenen.
Er al heel wat mensen opgenomen omdat ze te veel weed smoorde.En die mensen kregen chizofrenie of dergelijke ziektes in hun kop door de weed.En dat bedoelen ze met gevaren van weed.
Klik om te vergroten...

Maar is dat dat je die ziektes persee van drugsgebruik krijgt of... zit die ziekte al ergens in je en komt het naar boven door eventueel gebruik?
Klik om te vergroten...

Het naar boven brengen lijkt me toch?!

Ik acht het onmogelijk dat Cannabis daadwerkelijk een stoornis kan 'veroorzaken' Dat zou betekenen dat Cannabis voor nieuwe persoonseigenschappen zorgt?! Niet dus, Cannabis heeft namelijk alleen invloed op de eigenschappen van een persoon. Het zou me alleen niets verbazen als Cannabis het vermogen had om een gen te laten muteren :grin:
D
DonKLid
01-01-2024, 00:00
#20
da8 altijd dat er weinig goede wiet buiten Nederland te krijgen was, blijkbaar niet :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."