#1
Waar zijn de goeie ouiwe tijden toen er nog concentratie kampen werden gebouwd voor extreme gevallen.
zommes zei:De staat heeft NOOIT het recht om iemand te doden.
Hoe kunnen ze een recht dat ze ons ontnemen nou wel zelf nemen?
caatje zei:zommes zei:De staat heeft NOOIT het recht om iemand te doden.
Hoe kunnen ze een recht dat ze ons ontnemen nou wel zelf nemen?
Als de wet zou zeggen: moord wordt bestraft met doodstraf dan weet je van te voren wat je te wachten staat. Dus dan heb je zelf de keus. Neem je je lot in eigen handen.
zommes zei:De staat heeft NOOIT het recht om iemand te doden.
Hoe kunnen ze een recht dat ze ons ontnemen nou wel zelf nemen?
Het is middeleeuws en belachelijk om voor herinvoering van de doodstraf te zijn.
Baukereg zei:Hogere staffen heeft geen zin. Als je de maatschappij echt helpen wilt, moet je als politiek meer aandacht besteden aan het natraject, dus zorg en begeleiding, en dat gebeurd nu nauwlijks.
Ook meteen een antwoord op flash kieke.
Play_bunny zei:Kijk naar de maatstaaf van straffen in Nederland en bijvoorbeeld Amerika, voor hetzelfde misdrijf wordt je hier minder gestraft. We zijn veel te tolerant tegen mensen die een misdrijf begaan, maar de doodstraf is onmenselijk.
Waarom denk je dat Amnesty International ook tegen de doodstraf strijdt? het is schending van de mensenrechten.
zommes zei:Play_bunny zei:Kijk naar de maatstaaf van straffen in Nederland en bijvoorbeeld Amerika, voor hetzelfde misdrijf wordt je hier minder gestraft. We zijn veel te tolerant tegen mensen die een misdrijf begaan, maar de doodstraf is onmenselijk.
Waarom denk je dat Amnesty International ook tegen de doodstraf strijdt? het is schending van de mensenrechten.
Er is hier veel minder misdaad als in Amerika. De vergelijking met Amerika zou ik niet maken. Dat is land is intolerant en onrechtvaardig, het resultaat: meer misdrijven.
Wat Baureke zegt ben ik het helemaal mee eens, het natraject is het belangrijkst. Criminelen steken elkaar namelijk ook aan, dus een "genezen" crimineel kan misschien een aantal andere helpen.
zommes zei:Play_bunny zei:Kijk naar de maatstaaf van straffen in Nederland en bijvoorbeeld Amerika, voor hetzelfde misdrijf wordt je hier minder gestraft. We zijn veel te tolerant tegen mensen die een misdrijf begaan, maar de doodstraf is onmenselijk.
Waarom denk je dat Amnesty International ook tegen de doodstraf strijdt? het is schending van de mensenrechten.
Er is hier veel minder misdaad als in Amerika.
flash kieke zei:Amerika is ook een pak groter dan Nederland.
zommes zei:flash kieke zei:Amerika is ook een pak groter dan Nederland.
JOH ?!!?
Ik zal het even uitleggen: Als je het aantal moorden door het aantal inwoners van Amerika deelt, heb je veeeel meer moorden dan als je dat in Nederland zou doen.
Amerika is inderdaad groter, maar dat heeft dus geen flikker te maken met de belachelijke hoogte van het aantal moorden. China is nog veel groter en die hebben minder moorden per jaar.
Play_bunny zei:en hoe ligt de strafmaat in China?
zommes zei:Play_bunny zei:en hoe ligt de strafmaat in China?
haha, lekker...
Ja toen ik het teruglas wist ik dat die ging komen, maar ik ga mijn bericht niet wijzigen. Maar het voorbeeld China was alleen maar om aan te geven dat inwonertal geen maat is.
zommes zei:flash kieke zei:Amerika is ook een pak groter dan Nederland.
JOH ?!!?
Ik zal het even uitleggen: Als je het aantal moorden door het aantal inwoners van Amerika deelt, heb je veeeel meer moorden dan als je dat in Nederland zou doen.
Amerika is inderdaad groter, maar dat heeft dus geen flikker te maken met de belachelijke hoogte van het aantal moorden. China is nog veel groter en die hebben minder moorden per jaar.
Psychonaut1976 zei:Ik ben zelf ook voor invoering van de doodstraf in uitzondelijke gevallen waarvan 100% vast staat dat de verdachte de daadwerkelijke dader is.
Kindermoord
Roofmoord
Mogen van mij in aanmerking komen.
zommes zei:Kindermoord is begrijpelijk, maar als iemand mijn kinderen vermoord neem ik zelf het recht om diegene te slachten.
zommes zei:Het is middeleeuws en belachelijk om voor herinvoering van de doodstraf te zijn
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."