Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums'Crocodile Hunter' Steve Irwin dood

'Crocodile Hunter' Steve Irwin dood

57 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hahaha, die waaghals moest er toch ooit eens aan geloven. Wel jammerlijk dat ie niet verslonden is door een badass krokodil, dat zou een meer waardige dood zijn. Z'n programma's op discovery hebben me altijd wel vermaakt.
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Uitgegeven: 4 september 2006 07:32
Laatst gewijzigd: 4 september 2006 11:23

SYDNEY - De wereldberoemde 'krokodillenjager' Steve Irwin is dood. De 44-jarige Irwin - bekend door zijn tv-programma's over dieren - stierf maandagmiddag (plaatselijke tijd) nadat hij tijdens het duiken voor de Australische noordoostkust bij Port Douglas in zijn borstkas werd gestoken door een giftige pijlstaartrog.

Irwin was bezig met het maken van een onderwaterdocumentaire toen het ongeluk gebeurde. Kort nadat de pijlstaartrog hem had aangevallen, arriveerde een helikopter met medische hulp, maar het was te laat, meldde de nieuwszender ABC. Irwins vrouw Terri, die vaak te zien was in zijn programma's, maakt momenteel een trektocht door afgelegen bergachtig gebied in Tasmanië.

Irwin werd wereldberoemd met zijn programma Crocodile Hunter, waar hij op eigentijdse en avontuurlijke wijze contact zocht met dieren. In 1992 werd het programma voor het eerst uitgezonden via Discovery Channel.

Nadat het programma op de Amerikaanse televisie was verschenen, werd hij beroemd in de hele wereld. Zijn fans roemen zijn enthousiaste en vaak ook wel roekeloos lijkende benadering van roofdieren, zelfs de gevaarlijkste. Zijn uitroep 'Crikey' maakte het Australische dialect populair.

Reptielenpark

Irwin, die in 1962 in de Australische provincie Victoria werd geboren, kreeg de liefde voor reptielen mee van zijn vader Bob. Die opende in 1970 een reptielenpark in Queensland. Irwin nam dat in 1991 over en ontwikkelde het tot Australia Zoo.

Behalve zijn vrouw Terri waren ook zijn kinderen - de nu acht jaar oude Bindi en de bijna drie jaar oude Bob - te zien in Irwins tv-programma's. In 2004 kreeg hij kritiek van zelfs zijn ferventste aanhangers toen hij zijn een maand oude zoontje Bob op de arm had terwijl hij een krokodil in zijn dierenpark voederde. Het feit dat hij daarvoor zijn excuses maakte op Amerikaanse nieuwszenders was een bewijs van zijn internationale populariteit.


(c) ANP/NU.nl
l
lotLid
01-01-2024, 00:00
#3
ulg ik kon geen moment kijken naar dat programma irritante vent!
Dat neemt niet weg dat ik het wel heel erg vind dat ie dan zo moet sterven..
L
LanaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Da´s niet zo fraai...
Maar ja, wel een passende dood voor zo iemand. Als het dan toch moest gebeuren.
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik vond dat echt een kutprogramma, heel erg irritant. Iedere aflevering hoopte ik dat hij helemaal kapot gebeten zou worden.

Gelukkig hebben de dieren eindelijk het recht in handen genomen en de jarenlange eindeloze pesterijen kunnen beeindigen.
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#6
lekker "aardige" reacties weer hier!
Ok, je kan hem misschien irritant vinden, maar dan alsnog is het sneu dat hij nu overleden is. Hij is wel gestorven tijdens iets waar zijn passie naar uit ging.
Ik vind heel triest voor zijn vrouw en kinderen. Ook voor hem, want hij kan zijn kinderen niet zien opgroeien.
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#7
Justice.
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#8
He and many others.

Dus het doet mij niks extra's omdat hij toevallig heel passioneel dieren ging pesten op Discovery.
l
lotLid
01-01-2024, 00:00
#9
Play_bunny zei:
lekker "aardige" reacties weer hier!
Ok, je kan hem misschien irritant vinden, maar dan alsnog is het sneu dat hij nu overleden is. .
Klik om te vergroten...

zoals ik al zei..
l
lotLid
01-01-2024, 00:00
#10
ik vond het ook een ongelooflijk irritante vent zoals ik al zei..
maar komop hij zat die beesten ook altijd uit te dagen..
dus sommige mensen zullen zeggen verdiende loon, dat vinnik overdreven niemand verdiend het om te overlijden tijdens zn werk :)
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#11
Maar het is toch altijd sneu als er iemand overlijdt?

Het is ook helemaal niet onaardig bedoelt wat ik zeg.
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#12
Niemand verdient uberhaupt iets.

Wie verdient het wel om te overlijden buiten werk en wie verdient het om te blijven leven? Steven Irwin verdiende in ieder geval veel centen en nu krijgen zijn vrouw & kinderen nog meer omdat hij publiciteitsgevoelig is gestorven. Verdienen ze dat geld?
l
lotLid
01-01-2024, 00:00
#13
eigelijk wilde ik ook zeggen niemand verdient het om dood te gaan maar bij sommige mensen heb ik mn twijvels...
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
in t harnas gestorven nomen ze zoiets toch?
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#15
zommes zei:
He and many others.

Dus het doet mij niks extra's omdat hij toevallig heel passioneel dieren ging pesten op Discovery.
Klik om te vergroten...

Ik bedoel ook niet dat het je wat extra's moet doen. Ik zou de reacties hard vinden als het om de overbuurman gaat. Natuurlijk mag kritiek op een persoon, ook als hij dood is, het is onrealistisch om die persoon dan helemaal de hemel in te prijzen. Maar zeggen dat hij het verdiende enzo, zoals een aantal reacties, dat gaat te ver vind ik. Zoals Lot al zei, niemand om tijdens zijn werk te overlijden..

zommes zei:
Steven Irwin verdiende in ieder geval veel centen en nu krijgen zijn vrouw & kinderen nog meer omdat hij publiciteitsgevoelig is gestorven. Verdienen ze dat geld?
Klik om te vergroten...

Tja, als je je vader nooit kan leren kennen.... Ik denk dat ze er maling aan hebben, want het kan niets vervangen.
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik vond het een komische man, hij had duidelijk veel plezier in zijn werk en op mij kwam dat enthousiasme wel over. Hij wist natuurlijk als geen ander dat zijn werk risicovol was. Toch wel jammer dat hij jong gestorven is...
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#17
caatje zei:
in t harnas gestorven nomen ze zoiets toch?
Klik om te vergroten...

Dat klopt. Zoals Sweet_Shadow zegt "Hij wist natuurlijk als geen ander dat zijn werk risicovol was.", daarom vind ik ook dat het zinloos is om te discussieren over dat zijn dood nou wel of niet verdient is, over de doden geen kwaad natuurlijk.

én natuurlijk



:tearsofjoy:
M
Mr 187Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Play_bunny zei:
lekker "aardige" reacties weer hier!
Ok, je kan hem misschien irritant vinden, maar dan alsnog is het sneu dat hij nu overleden is. Hij is wel gestorven tijdens iets waar zijn passie naar uit ging.
Ik vind heel triest voor zijn vrouw en kinderen. Ook voor hem, want hij kan zijn kinderen niet zien opgroeien.
Klik om te vergroten...

Maar mischien ook wel weer beter voor de kinderen,nog geen paar jaar geleden ging ie met ze zoontje van een paar maanden op de arm een alligator staan pesten op 1 meter afstand.....Wat nu als ie gevallen was? Dan was de kleine dreumes opgepeuzeld door schnappi...

Ik vond hem ook niet echt diervriendelijk,en had dit eigenlijk al veel eerder verwacht..

Het is me een raadsel hoe ie het voor elkaar heeft gekregen om door een rog in ze hartstreek te worden geraakt,hij zal dit arme beest wel weer in een houtgreep hebben genomen......normaal ga je namelijk op die dingen staan...
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#19
haha ik vind hem een toffe peer.

wel irritant , maargoed hij had wel een oprechte fascinatie voor het pesten voor dieren :P
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#20
Misschien, en dat zou best aannemelijk zijn, heeft Steve ooit gezegd: "Als ik sterf tijdens een van mijn opnames, wil ik dat die uitgezonden worden." Dan zouden ze het dus juist wel moeten doen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."