Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDoodvonnis voor Saddam Hussein

Doodvonnis voor Saddam Hussein

39 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#1
Cliche.
l
lotLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hij heeft het verdient!
Geen medelijden met niemand behalve de slachtoffers.
Laat hem wegkwijnen in de hel!
r
reggae-weedjunkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het zou mooier zijn om hem eerst te martelen
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#4
Fijn dat mensen in Nederland niet hetzelfde gedachtengoed hebben als Sadam Hussein
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Justice is served.

Hij heeft de doodstraf zeker verdiend.
Maar via ophaning? Dat is zo middeleeuws. Mens-onwaardig ook eigenlijk.
Ok, hij heeft ook heel veel mensen een pijnlijke dood tegemoet laten gaan, als je daarnaar kijkt is het aan de ene kant wel een beetje rechtvaardig. Maar toch, ophanging is toch niet meer van deze tijd?
d
disasterLid
01-01-2024, 00:00
#6
reggae-weedjunk zei:
Het zou mooier zijn om hem eerst te martelen
Klik om te vergroten...

Misschien hadden ze dat al gedaan :P
P
Psychonaut1976Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Play_bunny zei:
Justice is served.

Hij heeft de doodstraf zeker verdiend.
Maar via ophaning? Dat is zo middeleeuws. Mens-onwaardig ook eigenlijk.
Ok, hij heeft ook heel veel mensen een pijnlijke dood tegemoet laten gaan, als je daarnaar kijkt is het aan de ene kant wel een beetje rechtvaardig. Maar toch, ophanging is toch niet meer van deze tijd?
Klik om te vergroten...

Niks in die gebieden waar hij vandaan komt is van deze tijd toch?
Hij wordt gewoon op hun manier omgebracht..
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hij komt er toch wel makkelijk vanaf.
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Saivy zei:
Hij komt er toch wel makkelijk vanaf.
Klik om te vergroten...

Hoezo vind je dat?
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#10
Saivy zei:
Hij komt er toch wel makkelijk vanaf.
Klik om te vergroten...

Ja inderdaad. Ik vind het makkelijk om hem te vermoorden. Ook voor hem zelf.
Confrontatie met slachtoffers enz. is misschien beter...maak zijn leven echt fokking zuur.
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dan hoeft geen pijn meer te dragen, en kan ie ook niet inzien wat ie verkeerd deed, hij ziet totaal niet meer af en dat vind ik jammer. Ik vind levenslange opsluiting beter, maar dan wel zonder enige vorm van comfort.
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Aha op die manier.
Ja daar zit wat in.
Aan de andere kant denk ik dan, volgens mij heeft die man geen spijt, en is dat nutteloze moeite en tijd. Kijk maar naar de uitspraken die hij tijdens het proces heeft gedaan. Hij vind niet dat hij iets fout gedaan.
Denk je dat je zo iemand zover kan krijgen dat ie dat wel gaat inzien?
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hij hoeft het niet in te zien..
Just give him hard times.
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Misschien heeft ie wel spijt maar toont ie dat gewoon niet, het is het proberen waard vind ik, aan de andere kant kost dat wel weer veel tijd en geld..
N
NemanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Tja zeer jammer, ben principieel tegen de doostraf, in welk geval dan ook.
M
MarlonLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik ben ook tegen de doodstraf, altijd... Dus ook nu...
ik moet eerlijk zeggen dat ik ook een beetje schrok van de reactie van onze premier... ging echt ver...

Ik vind het sowieso jammer hoe het gegaan is in dit proces, het is geen eerlijk proces geweest... Daardoor gaat de waarde er zo vanaf, laat hem maar EERLIJK berecht worden, voor ALLES wat hij gedaan heeft... En laat hem dan maar zijn leven doorbrengen in de gevangenis, maar laat ieder slachtoffer zijn recht halen... En niet bij een poppenkast die alleen gemaakt is om hem zo snel mogelijk de doodstraf te geven, maar bij een echt tribunaal, waarbij naar alles gekeken wordt, zodat het veel waardevoller is als de slachtoffers eindelijk hun gelijk halen... En iets waarmee die slachtoffers naar de voorstanders van sadam kunnen zwaaien, kunnen aantonen dat er door een eerlijke rechtzaak bepaald is dat zij degene zijn die het slachtoffer is en niet sadam...
Ik weet dat ik het me nu allemaal iets te romantisch voorstel, maar zoals het nu gebeurd is, is bijna het meest rampzalige scenario wat voor te stellen is.

Bovenal ben ik tegen de doodstraf, mensen mogen imo niet oordelen over het leven van een ander, dat mag een moordenaar niet, een dictator niet, een rechter niet...
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#17
mathijs zei:
Fijn dat mensen in Nederland niet hetzelfde gedachtengoed hebben als Sadam Hussein
Klik om te vergroten...
q
qinnLid
01-01-2024, 00:00
#18
:grin: Zo hoort het :grin:

:wave:
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#19
achja hoe kun je hier nou eigenlijk nog een zinnige mening over hebben... :confused:
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#20
Over de doodstraf kan je er wel eentje hebben.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."