Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsJongeren & coke gebruik

Jongeren & coke gebruik

20 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
c
cuntLid
01-01-2024, 00:00
#1
ik schrok er ook echt van.. had ik totaal niet verwacht! ik ken echt niemand die al zo jong coke heeft gebruikt. alleen mensen die het rond hun 18e proberen.
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#2
je hebt ze ook wel van een jaar of 15 die al crack roken
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#3
AMSTERDAM - Twintig procent van de Nederlandse jongeren van 15 en 16 jaar heeft wel eens cocaïne gebruikt. Dat meldt RTL Nieuws zaterdag naar aanleiding van een rondgang langs verslavingsklinieken. In de groep 13- en 14-jarigen heeft een op de tien de harddrug gebruikt.

Uit het onderzoek blijkt dat cokegebruik niet alleen in de grote steden een probleem is. Ook in de provincie gebruiken jongeren steeds vaker coke. Het gebruik vindt niet alleen plaats op feestjes. Ook thuis of tijdens tussenuren op school gebruiken jongeren het verdovende middel.

Een precieze verklaring voor het cokegebruik geeft het onderzoek niet. De populariteit van trends uit de jaren tachtig zou een rol spelen. In die periode werd cocaïnegebruik populair onder jongeren.

P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik had dit inderdaad zaterdag bij RTL gezien.

Echt verbazingwekkend eigenlijk. Die gastjes van 13-14 jaar kunnen gewoon zonder probleem 40 euro neerleggen voor 1 gram. :confused: Alsof het helemaal niks kost.

Ben benieuwd hoeveel problemen hier van gaan komen in de komende jaren.
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#5
Twintig procent van de Nederlandse jongeren van 15 en 16 jaar heeft wel eens cocaïne gebruikt. Dat meldt RTL Nieuws zaterdag naar aanleiding van een rondgang langs verslavingsklinieken.
Klik om te vergroten...

Bedoelen ze nou dat ze in verslavingsklinieken hebben zitten vragen :confused:
M
MarlonLid
01-01-2024, 00:00
#6
mathijs zei:
Twintig procent van de Nederlandse jongeren van 15 en 16 jaar heeft wel eens cocaïne gebruikt. Dat meldt RTL Nieuws zaterdag naar aanleiding van een rondgang langs verslavingsklinieken.
Klik om te vergroten...

Bedoelen ze nou dat ze in verslavingsklinieken hebben zitten vragen :confused:
Klik om te vergroten...

Dat zou zelfs voor rtl heel dom zijn...

Misschien hebben ze gekeken naar de verhoudingen in de klinieken en in de 'normale' maatschappij?
M
Mindless1985Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Marlon zei:
mathijs zei:
Twintig procent van de Nederlandse jongeren van 15 en 16 jaar heeft wel eens cocaïne gebruikt. Dat meldt RTL Nieuws zaterdag naar aanleiding van een rondgang langs verslavingsklinieken.
Klik om te vergroten...

Bedoelen ze nou dat ze in verslavingsklinieken hebben zitten vragen :confused:
Klik om te vergroten...

Dat zou zelfs voor rtl heel dom zijn...

Misschien hebben ze gekeken naar de verhoudingen in de klinieken en in de 'normale' maatschappij?
Klik om te vergroten...

Ik denk vooral dat ze naar verslavingsklinieken zijn gegaan omdat die al dat soort informatie hebben. Die laten statistici dat soort dingen onderzoeken enzovoorts. Denk dat die klinieken autoriteit zijn op drugs gebied in Nederland.
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wat dacht je van gewoon heel simpel een onderzoek over drugs onder jongeren?! Het is echt niet zo dat al die 15-16 jarige of zelfs de 13-14 jarige na die ene keer altijd cocaine zijn gaan gebruiken en zich melden bij een verslavingskliniek. Het gaat ook om jongeren die een keer iets gebruikt hebben.
Ze hebben gewoon steekproefgewijs jongeren uitgekozen voor een drugsonderzoek en daarvan zijn de resultaten gepubliceerd (natuurlijk wel vergroot naar landelijk)
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ze doen steeds jonger blij over coke, heb ik zelf ook ondervonden.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Wat een hoge getallen zeg, dat had ik echt niet verwacht. Ik heb er ook nooit wat van gemerkt; ken haast niemand die coke heeft gebruikt (alleen in engeland ken ik twee mensen die het gebruikt hebben).
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#11
azgaza zei:
Wat een hoge getallen zeg, dat had ik echt niet verwacht. Ik heb er ook nooit wat van gemerkt; ken haast niemand die coke heeft gebruikt (alleen in engeland ken ik twee mensen die het gebruikt hebben).
Klik om te vergroten...

En hoeveel mensen ken je in Engeland? :)
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#12
ook in belgië staat coke op nummer 2 qua gebruik achter wiet
G
GewoonVOLLid
01-01-2024, 00:00
#13
Tja door die slappe muziek van tegenwoordig hebben ze geen keuze meer. :rolleyes:


Maar nu effe serieus;

Ik vind het best wel erg (als die cijvers kloppen).

Jongeren gebruiken (meestal)drugs zonder er bij na te denken.
Laat staan er eerst even informatie over verzamelen. Onverantwoord bezig gewoon..
Later kunnen ze daar heel erg spijt van krijgen. :rolleyes:
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#14
GewoonVOL zei:
Tja door die slappe muziek van tegenwoordig hebben ze geen keuze meer. :rolleyes:
Klik om te vergroten...
:mrgreen:
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Saivy zei:
azgaza zei:
Wat een hoge getallen zeg, dat had ik echt niet verwacht. Ik heb er ook nooit wat van gemerkt; ken haast niemand die coke heeft gebruikt (alleen in engeland ken ik twee mensen die het gebruikt hebben).
Klik om te vergroten...

En hoeveel mensen ken je in Engeland? :)
Klik om te vergroten...
Stuk of 30, mijn vriend is engels en ik ken zijn hele sociale leven inclusief vertakkingen en ex-schoolgenoten van hem. Dat zijn er toch op zijn minst 30 die ik wel een beetje ken (en nog vele waarvan ik dus echt niet weet wat ze zijn en doen, ik tel alleen degene waarmee ik heb gepraat over o.a.drugs)
Q
QocaïneLid
01-01-2024, 00:00
#16
Play_bunny zei:
Ik had dit inderdaad zaterdag bij RTL gezien.

Echt verbazingwekkend eigenlijk. Die gastjes van 13-14 jaar kunnen gewoon zonder probleem 40 euro neerleggen voor 1 gram. :confused: Alsof het helemaal niks kost.

Ben benieuwd hoeveel problemen hier van gaan komen in de komende jaren.
Klik om te vergroten...

Dat vond ik ook zeer onwaarschijnlijk.. maar de kinderen blijken groepskortingen te krijgen. Echt héél ziek!

Alleen daarom zou drugs verboden moeten worden.. ik vind niet dat jongeren onder de 18 jaar in contact mogen/kunnen komen met drugs zoals deze.
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#17
Qocaïne zei:
Play_bunny zei:
Ik had dit inderdaad zaterdag bij RTL gezien.

Echt verbazingwekkend eigenlijk. Die gastjes van 13-14 jaar kunnen gewoon zonder probleem 40 euro neerleggen voor 1 gram. :confused: Alsof het helemaal niks kost.

Ben benieuwd hoeveel problemen hier van gaan komen in de komende jaren.
Klik om te vergroten...

Dat vond ik ook zeer onwaarschijnlijk.. maar de kinderen blijken groepskortingen te krijgen. Echt héél ziek!

Alleen daarom zou drugs verboden moeten worden.. ik vind niet dat jongeren onder de 18 jaar in contact mogen/kunnen komen met drugs zoals deze.
Klik om te vergroten...

Tering, groepskorting.. Dat meen je niet.. Ben het helemaal eens met het laatste..
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#18
Safire zei:
Qocaïne zei:
Play_bunny zei:
Ik had dit inderdaad zaterdag bij RTL gezien.

Echt verbazingwekkend eigenlijk. Die gastjes van 13-14 jaar kunnen gewoon zonder probleem 40 euro neerleggen voor 1 gram. :confused: Alsof het helemaal niks kost.

Ben benieuwd hoeveel problemen hier van gaan komen in de komende jaren.
Klik om te vergroten...

Dat vond ik ook zeer onwaarschijnlijk.. maar de kinderen blijken groepskortingen te krijgen. Echt héél ziek!

Alleen daarom zou drugs verboden moeten worden.. ik vind niet dat jongeren onder de 18 jaar in contact mogen/kunnen komen met drugs zoals deze.
Klik om te vergroten...

Tering, groepskorting.. Dat meen je niet.. Ben het helemaal eens met het laatste..
Klik om te vergroten...

:openmouth:
P
PsykaholikLid
01-01-2024, 00:00
#19
coke is troep, rotzooi, bazaar en noem maar op!!
je hebt er niet veel aan en het is toch zo verslavend.
en het is zeker en vast zijn geld niet waard!!
T
TeQLid
01-01-2024, 00:00
#20
Vooral in je pubertijd moet het verslavend zijn idd omdat je dan nog met al je onzekerheidjes zit te worstelen.

Vind het idd ook een beetje zorgwekkend klinken. Denk dat ontwetendheid naast aanbod ook een grote oorzaak is.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."