Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsziek door 5000 liter cola

ziek door 5000 liter cola

37 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wat een domme vrouw zeg.....

Overdaad schaadt.
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#2
caatje zei:
Ik geloof er geen hout van. Ik heb in '97 diverse maagoperatie's gehad en de dokter adviseerde: geen drank met prik meer te drinken. Maar ja wat is er nou lekkerder dan een koud glas cola light??? Dus thuis gekomen: cola light drinken. De eerste tijd dronk ik 3 maal een 1½ fles per dag. En tot op de dag van vandaag drink ik 1½ tot 2 liter per dag. Ik geloof niet dat ik er iets van heb. (behalve een soort van verslaving)
Klik om te vergroten...

Sorry hoor, maar wat is dit nou weer voor kortzichtige onzin. Wacht maar tot je straks wel met een dikke maagzweer, botontkalking of kanker in het ziekenhuis ligt. Waarom zou die dokter dat zeggen? Omdat zijn ex-vrouw bij Coca-Cola werkt en hij die wil pesten? Het is gewoon dubbel dik bewezen dat ontzettend ongezond is, en Coca-Cola light al helemaal.
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
@Zommes, Kortzichtig? Het is zoals het is. Niet meer en niet minder. De meeste "weetjes" zijn fabels. (was laatst ook bij die 2 van discovery) Wat mijn arts betreft: Door zijn medische misser zat er een scheur in mijn maag. Het had niks te maken met zweren, erosie enzzz. Natuurlijk zal hij het wel weten maar ik geloof dat ik nu (bijna 10 jaar later) wel het tegendeel "bewezen" heb. (Of ben ik een uitzondering op de regel)
m
melissaLid
01-01-2024, 00:00
#4
zommes zei:
caatje zei:
Ik geloof er geen hout van. Ik heb in '97 diverse maagoperatie's gehad en de dokter adviseerde: geen drank met prik meer te drinken. Maar ja wat is er nou lekkerder dan een koud glas cola light??? Dus thuis gekomen: cola light drinken. De eerste tijd dronk ik 3 maal een 1½ fles per dag. En tot op de dag van vandaag drink ik 1½ tot 2 liter per dag. Ik geloof niet dat ik er iets van heb. (behalve een soort van verslaving)
Klik om te vergroten...

Sorry hoor, maar wat is dit nou weer voor kortzichtige onzin. Wacht maar tot je straks wel met een dikke maagzweer, botontkalking of kanker in het ziekenhuis ligt. Waarom zou die dokter dat zeggen? Omdat zijn ex-vrouw bij Coca-Cola werkt en hij die wil pesten? Het is gewoon dubbel dik bewezen dat ontzettend ongezond is, en Coca-Cola light al helemaal.
Klik om te vergroten...

t enigste vocht wat ik nuttig komt in de vorm van coca cola(en dan niet eens light)...
dit al dik 15 jaar....
s"ochtends heb ik echt een glas cola nodig anders kom ik niet op gang...
verrot eigenlijk,want ik ben wel degelijk verslaafd aan die volgesuikerde zooi....
ik heb eens geprobeerd t te laten voor wat t is en wat anders te drinken,en ik ben letterlijk ingestord omdat ik geen energie meer had...
mischien als ik ooit eens rustig de tijd heb om af te kicken(een weekje geen kids en huishouden en werk)ga ik proberen te stoppen..
voor nu zorgt cola voor de energie die ik nodig heb om de dag door te komen.........helaas
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#5
Light is ook veel ongezonder.

@Caatje, blijkbaar gaan we nu langs elkaar heen praten, dus laat maar hangen.
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
zommes zei:
Light is ook veel ongezonder.

@Caatje, blijkbaar gaan we nu langs elkaar heen praten, dus laat maar hangen.
Klik om te vergroten...
Lekker makkelijk! Light is met aspertaam gezoet.

De zoetstof aspartaam wordt regelmatig in verband gebracht met ernstige aandoeningen zoals kanker, epilepsie, hoofdpijn en gedragsveranderingen. Deze verbanden berusten volgens het Voedingscentrum en de Europese voedselveiligheidsorganisatie (EFSA) op onzorgvuldig wetenschappelijk onderzoek en onjuiste interpretatie van de onderzoeksgegevens. Ook bij het Italiaanse onderzoek dat recent is gepubliceerd in Environmental Health Perpectives en het European Journal of Oncology zijn vraagtekens te plaatsen. Dit onderzoek geeft vooralsnog geen reden ‘light’ frisdranken met aspartaam te mijden.
Klik om te vergroten...

bron
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#7
coca cola sochtends , gadverdamme ...

ik drink hoogstens 1x per week 1 glas cola omdat het wel iets fris heeft ofzo.
maar echt lekker is het niet...
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#8
@caatje : zoals er al staat 'vooralsnog geen reden' ... ze weten er nog niet zoveel van.

maar zo geweldig is cola toch niet? :confused:
q
qinnLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik vind cola ook niet egt geweldig :openmouth:

Het is afentoe wel lekker bij de televiezie, maar niet dat ik 5000 liter ga opdrinke :openmouth:
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
spacekonijn zei:
@caatje : zoals er al staat 'vooralsnog geen reden' ... ze weten er nog niet zoveel van.
Klik om te vergroten...
Dat werkt dus beide kanten op.!
spacekonijn zei:
maar zo geweldig is cola toch niet? :confused:
Klik om te vergroten...

Ik vind t gewoon erg lekker zoals een ander de hele dag koffie/thee kan leuten, zo heb ik dat met cola light.
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#11
koffie / thee de hele dag door zuipen slaat natuurlijk ook nergens op , ik heb met helemaal niks dat ik dat de hele dag door moet zuipen.
maargoed je voelt alleen aan je tanden al wat voor een ontzettend rot-spul cola is , het verwijderd zelfs roest en dan nog niet te spreken over wat voor een boeren je ervan gaat laten . of neem eens een slok cola tijdens het sporten hmm lekker maagkrampen.

nee cola is echt wel overduidelijk slecht spul , niks mis mee maar om zoiets nou 1.5 liter per dag te gaan drinken alleen omdat je het lekker vind??
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
spacekonijn zei:
het verwijderd zelfs roest
Klik om te vergroten...
Dat is dus een van de fabels. Probeer t maar eens. Het zal vies tegenvallen!
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#13
caatje zei:
spacekonijn zei:
het verwijderd zelfs roest
Klik om te vergroten...
Dat is dus een van de fabels. Probeer t maar eens. Het zal vies tegenvallen!
Klik om te vergroten...

fabel?? ik heb wel eens een aantal zeer vieze stuivers in cola gelegd en die waren daarna weer toppie schoon , is dan wel geen hardnekkige roest maar het bevestigd wel dat het dingen gewoon 'hard aanpakt'.
en al is dat 1 fabel dan is het toch nog niet nodig om zoveel cola te drinken alleen omdat het lekker is? :confused:

dat cola ongezond is is gewoon een feit , als je dat wilt ontkennen ben je gewoon ernstig verslaafd in mijn mening.

niet alleen cola maar bijna alle frisdranken zorgen voor veel problemen , zeker voor je tanden maar ook voor je gewicht en gezondheid
T
TimeKillerLid
01-01-2024, 00:00
#14
vanaf nu ga ik cola injecteren 3 maal daags.
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#15
@ caatje: dit wetenschappelijk onderzoek zegt dat er vooralsnog geen reden is, en daar staan weer tig onderzoeken tegenover die het tegenovergestelde beweren. Je kan daar alleen een conclusie uit halen als de onderzoeken op dezelfde manier zijn uitgevoerd en dat zijn ze niet.
Iedereen kan een wetenschappelijk onderzoek vinden die zijn mening weergeeft. Dat zegt dus nog niets.

Cola is trouwens echt wel slecht. Waarom denk je dat er geadviseerd wordt om een glas cola te drinken als je last hebt van maag/darm-krampen. Omdat het neutraliseert. In cola zitten bijtende stoffen die echt wel je maag en darmen aantasten.
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik drink helemaal geen cola...
heel af en toe komt t wel eens voor dat ik 1 glaasje drink op een feestje...

maar over t algemeen krijg ik er alleen maar buikpijn van...
plus het is slecht voor je tanden...
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#17
spacekonijn zei:
fabel?? ik heb wel eens een aantal zeer vieze stuivers in cola gelegd en die waren daarna weer toppie schoon , is dan wel geen hardnekkige roest maar het bevestigd wel dat het dingen gewoon 'hard aanpakt'.
en al is dat 1 fabel dan is het toch nog niet nodig om zoveel cola te drinken alleen omdat het lekker is? :confused:
Klik om te vergroten...

Dat de stuivers zijn schoon geworden komt door het citroenzuur, leg ze in afwasmiddel met citroen en je hebt het zelfde effect. Dat zou dus zeggen dat alles waar citroen(zuur) in zit schadelijk is voor de gezondheid?
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#18
Glas lekkere koude cola aan het drinken + 1ste sigaret van vandaag= super combo :smoke: :beer:
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#19
needlefreak zei:
Glas lekkere koude cola aan het drinken + 1ste sigaret van vandaag= super combo :smoke: :beer:
Klik om te vergroten...
same alleen nie de 1ste saf vd morgend :wave:
q
qinnLid
01-01-2024, 00:00
#20
needlefreak zei:
Glas lekkere koude cola aan het drinken + 1ste sigaret van vandaag= super combo :smoke: :beer:
Klik om te vergroten...

Dan heb ik toch liever sochtens een dikke joint + een lekker bakje koffie :hearteyes:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."