Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMoeder doodt haar vijf kinderen

Moeder doodt haar vijf kinderen

56 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Solidius zei:
barry zei:
Solidius zei:
Geweldig dat die vrouw nog leeft. Ik hoop dat ze enorm mentaal zal lijden en een langzame pijnlijke dood sterft.
Klik om te vergroten...

wat is dat koel zeg.
is gewoon kinderachtig als je zoiets zegt
Klik om te vergroten...

Als je het goedkeurt of neutraliseert kun je naast die vrouw gaan zitten :wave:
Klik om te vergroten...

Alles heeft een motivatie, inleven / accepteren hiervan is de 2de stap. Begrijpen van keuze's ongeacht je persoonlijke visie hierop is van groot belang als je een goed oordeel wil vormen. Helemaal in grote zaken zoals deze..
d
dingoLid
01-01-2024, 00:00
#2
zommes zei:
Wel jammer dat je meteen ophoudt, want je had wel gelijk. Haat en nijd tegen die vrouw zal alleen maar voor meer ellende zorgen. Bovendien is het inderdaad ook gewoon kinderachtig.
Klik om te vergroten...

Tuurlijk is het kinderachtig om die vrouw te haten, maar het kon gestopt worden. Haar vrienden wisten alles en er was zelfs een briefje op de voordeur geplakt waarop er stond: 'appeler la police, bel de politie. Heel erg jammer dus.
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#3
01/03 Moeder riep kindjes één voor één bij zich
Geneviève Lhermitte, de 40-jarige moeder die haar vijf kinderen woensdag doodstak in Nijvel, is na haar verhoor in het ziekenhuis aangehouden door de onderzoeksrechter.
Uit het onderzoek hebben de speurders de chronologie van de gruwelijke feiten kunnen achterhalen. Wat de moeder tot de moorden heeft gedreven, blijft vooralsnog onbekend.

"Rond 13.00 uur heeft de vrouw een brief bezorgd bij een vriendin die in de buurt woont. Daarin schreef de vrouw dat ze in een uitzichtloze situatie zat", legt de procureur des konings van Nijvel, Bernard Goethals, uit. In de brief kondigde de vrouw ook een drama aan, zonder evenwel details te geven.

De vrouw liet haar kinderen woensdagmiddag televisie kijken om hen dan één voor één bij zich te roepen in een andere kamer. Daar zou ze hen één voor één de keel hebben overgesneden met een slagersmes, waarna ze ze in hun bedjes legde.
Enkel de oudste, Yasmine, die in 1992 werd geboren, zou weerstand hebben geboden. Dat blijkt uit de verschillende steekwonden op haar lichaam. De vrouw stak tot slot zichzelf het mes in de hartstreek om zo zelfmoord te plegen.
Toch verwittigde ze zelf nog de hulpdiensten en schreef ze de boodschap "Appeler la police" op de voordeur. Alles zou zijn gebeurd tussen 13.00 en 14.30 uur.

Geneviève Lhermitte, die woensdagavond werd geopereerd, heeft de speurders slechts magere aanduidingen kunnen geven in een wat het parket als een "warrige uiteenzetting" beschouwt. Het onderzoek toont alvast aan dat de vrouw zich geïsoleerd voelde in haar familie.
Bovendien werd ze al behandeld voor psychologische problemen.

De kinderen groeiden op in een gemengd Marokaans-Belgisch huwelijk en de vrouw, een onderwijzeres, had zich tot de Islam bekeerd.


Haar echtgenoot en vader van de vijf kinderen, Bouchaïb Moqadem, was niet thuis toen het drama gebeurde. De man werkte voor een arts die hen de woning verhuurde. Hij was eind januari samen met zijn moeder, die voor de eindejaarsfeesten naar België was gekomen, naar Marokko gereisd. Gisteren/woensdagvond kwam hij op Zaventem aan. Hij werd er meteen opgevangen.
De onderzoeksrechter zal een psychiater aanstellen om de vrouw te onderzoeken


ja wadde :rolleyes:
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#4
JewCookie zei:
Solidius zei:
barry zei:
Solidius zei:
Geweldig dat die vrouw nog leeft. Ik hoop dat ze enorm mentaal zal lijden en een langzame pijnlijke dood sterft.
Klik om te vergroten...

wat is dat koel zeg.
is gewoon kinderachtig als je zoiets zegt
Klik om te vergroten...

Als je het goedkeurt of neutraliseert kun je naast die vrouw gaan zitten :wave:
Klik om te vergroten...

Alles heeft een motivatie, inleven / accepteren hiervan is de 2de stap. Begrijpen van keuze's ongeacht je persoonlijke visie hierop is van groot belang als je een goed oordeel wil vormen. Helemaal in grote zaken zoals deze..
Klik om te vergroten...

Inleven bij iemand die stuk voor stuk de kelen van haar eigen kinderen doorsnijdt met een slagersmes? Sorry hoor, maar volgens mij moet je ze dan zelf ook niet helemaal op een rijtje meer hebben, om zo diep te zinken. Of dat monster nou ziek is of niet zal me verder een worst wezen. Ik laat liever de feiten spreken in plaats van de toedracht, en blijf van mening dat ze nog erger mag lijden dan haar kinderen.
j
jasperLid
01-01-2024, 00:00
#5
Solidius zei:
JewCookie zei:
Solidius zei:
barry zei:
Solidius zei:
Geweldig dat die vrouw nog leeft. Ik hoop dat ze enorm mentaal zal lijden en een langzame pijnlijke dood sterft.
Klik om te vergroten...

wat is dat koel zeg.
is gewoon kinderachtig als je zoiets zegt
Klik om te vergroten...

Als je het goedkeurt of neutraliseert kun je naast die vrouw gaan zitten :wave:
Klik om te vergroten...

Alles heeft een motivatie, inleven / accepteren hiervan is de 2de stap. Begrijpen van keuze's ongeacht je persoonlijke visie hierop is van groot belang als je een goed oordeel wil vormen. Helemaal in grote zaken zoals deze..
Klik om te vergroten...


Inleven bij iemand die stuk voor stuk de kelen van haar eigen kinderen doorsnijdt met een slagersmes? Sorry hoor, maar volgens mij moet je ze dan zelf ook niet helemaal op een rijtje meer hebben, om zo diep te zinken. Of dat monster nou ziek is of niet zal me verder een worst wezen. Ik laat liever de feiten spreken in plaats van de toedracht, en blijf van mening dat ze nog erger mag lijden dan haar kinderen.
Klik om te vergroten...

je zegt nou zelf ook dat ze "ziek" in haar hoofd is dus dat ze niet meer logisch kon nadenken.
als je zo een uitspraken doet van dat ze nog erger mag lijden dan haar kinderen (wat ze zeer zekr zal doen wanneer ze alles beseft wat ze gedaan heeft. en ik denk dat nu voor haar de dood de verlossing zal zijn)
dan ben je heel bekrompen persoontje.
j
jasperLid
01-01-2024, 00:00
#6
Solidius zei:
Helaas, Solidius is op dit moment immuun voor insultaties van minder begaafden.
Klik om te vergroten...

was zijn tegenargument :rolleyes:
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#7
Helaas, Solidius is op dit moment immuun voor insultaties van minder begaafden.
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Solidius zei:
Helaas, Solidius is op dit moment immuun voor insultaties van minder begaafden.
Klik om te vergroten...

Het heeft echt helemaal niets met meer of minder begaafd te maken. Een argument wat je zo weer van tafel af slaat. Hoogbegaafden kunnen ook zwaar depressief raken net zoals mensen die minder begaafd zijn.
j
jasperLid
01-01-2024, 00:00
#9
Play_bunny zei:
Solidius zei:
Helaas, Solidius is op dit moment immuun voor insultaties van minder begaafden.
Klik om te vergroten...

Het heeft echt helemaal niets met meer of minder begaafd te maken. Een argument wat je zo weer van tafel af slaat. Hoogbegaafden kunnen ook zwaar depressief raken net zoals mensen die minder begaafd zijn.
Klik om te vergroten...

idd ze hebben zelfs meer kans om depressief te geraken.
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#10
Geweldig dat die vrouw nog leeft. Ik hoop dat ze enorm mentaal zal lijden en een langzame pijnlijke dood sterft.
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#11
Play_bunny zei:
Solidius zei:
Helaas, Solidius is op dit moment immuun voor insultaties van minder begaafden.
Klik om te vergroten...

Het heeft echt helemaal niets met meer of minder begaafd te maken. Een argument wat je zo weer van tafel af slaat. Hoogbegaafden kunnen ook zwaar depressief raken net zoals mensen die minder begaafd zijn.
Klik om te vergroten...

Nooit geweten dat Barry zoveel overeenkomsten met Geneviève Lhermitte vertoonde

barry zei:
idd ze hebben zelfs meer kans om depressief te geraken.
Klik om te vergroten...

Waar baseer je dat op? :)
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dat is echt zo. Vaak zijn die mensen ontzettend perfectionistisch en hebben soms weinig tot geen aansluiting bij leeftijdsgenoten (als je jonger bent) of bij mensen in het algemeen.
En daarnaast heb je natuurlijk de gewonen redenen waarom iedereen depressief kan geraken.
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#13
Maar natuurlijk kan 'iedereen' depressief raken. Maar niet meer of minder dan iemand die wel of niet hoogbegaafd of perfectionistich is.
j
jasperLid
01-01-2024, 00:00
#14
Solidius zei:
Maar natuurlijk kan 'iedereen' depressief raken. Maar niet meer of minder dan iemand die wel of niet hoogbegaafd of perfectionistich is.
Klik om te vergroten...

heb ik ooit meer of minder gezegd?
ik zei gemakkelijker. deze mensen denken veel meer na over het leven + het feit dat ze niet begrepen worden doordat ze een veel andere kijk hebben en dat vele mensen niet begrijpen wat voor hun zo simpel is.

ik zal een voorbeeldje geven.
een kennis van me is hoogbegaafd en moet hierdoor naar de psycholoog doordat 1) hij zijn broer zo hard pest, doordat hij zo gefrustreerd geraakt
2) doordat hij depri is, op het middelbaar had hij maar weinig vrienden doordat vele hem niet begrepen. nu heeft hij vele vrienden en is zeer bekend in de muziekindustrie maar toch blijft hij van die depressieve momenten krijgen.


en solidius ik vraag me af of jij wel iemand kent die depressief is. waarschijnlijk niet anders zou je er niet zo luchtig over spreken.
maar dan nog jouw uitspraken zijn uitspraken die kleine kindertjes van het 4de jaar maken.
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#15
Depressief zijn is geen excuus om iemand de keel door de snijden, maar een oorzaak.

Niemand zal tegenspreken dat dit absoluut niet kan, maar wat de meeste hier proberen duidelijk te maken is dat depressie kan eindigen in de aktie die moreel niet te verantwoorden is.
j
jasperLid
01-01-2024, 00:00
#16
Solidius zei:
barry zei:
Solidius zei:
Maar natuurlijk kan 'iedereen' depressief raken. Maar niet meer of minder dan iemand die wel of niet hoogbegaafd of perfectionistich is.
Klik om te vergroten...

heb ik ooit meer of minder gezegd?

barry zei:
idd ze hebben zelfs meer kans om depressief te geraken.
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

Korte termijn geheugen? :rolleyes:

barry zei:
ik zal een voorbeeldje geven.
een kennis van me is hoogbegaafd en moet hierdoor naar de psycholoog doordat 1) hij zijn broer zo hard pest, doordat hij zo gefrustreerd geraakt
2) doordat hij depri is, op het middelbaar had hij maar weinig vrienden doordat vele hem niet begrepen. nu heeft hij vele vrienden en is zeer bekend in de muziekindustrie maar toch blijft hij van die depressieve momenten krijgen.
Klik om te vergroten...

Wat een hartverscheurend verhaal, helaas betwijfel ik ten zeerste of het waar is :(

barry zei:
maar dan nog jouw uitspraken zijn uitspraken die kleine kindertjes van het 4de jaar maken.
Klik om te vergroten...

Jouw signature en avatar idem dito :mrgreen:
Klik om te vergroten...

1) meer kans om depressief te geraken = gemakkelijker depressief geraken
dit is niet gelijk aan meer depressief geraken

2) verhaal is waar, maar ik begrijp dat jouw brein dit niet kan vatten. Het is ook niet bedoeld voor kleine kindertjes

3) acht, ik vindt het wel lachen :mrgreen: maar je ontkent dus niet dat het een kinderachtig uitspraak is die je hebt gedaan?
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#17
barry zei:
Solidius zei:
Maar natuurlijk kan 'iedereen' depressief raken. Maar niet meer of minder dan iemand die wel of niet hoogbegaafd of perfectionistich is.
Klik om te vergroten...

heb ik ooit meer of minder gezegd?

barry zei:
idd ze hebben zelfs meer kans om depressief te geraken.
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

Korte termijn geheugen? :rolleyes:

barry zei:
ik zal een voorbeeldje geven.
een kennis van me is hoogbegaafd en moet hierdoor naar de psycholoog doordat 1) hij zijn broer zo hard pest, doordat hij zo gefrustreerd geraakt
2) doordat hij depri is, op het middelbaar had hij maar weinig vrienden doordat vele hem niet begrepen. nu heeft hij vele vrienden en is zeer bekend in de muziekindustrie maar toch blijft hij van die depressieve momenten krijgen.
Klik om te vergroten...

Wat een hartverscheurend verhaal, helaas betwijfel ik ten zeerste of het waar is :(

barry zei:
maar dan nog jouw uitspraken zijn uitspraken die kleine kindertjes van het 4de jaar maken.
Klik om te vergroten...

Jouw signature en avatar idem dito :mrgreen:
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#18
Nee, maar je mag van mijn uitspraken vinden wat je wilt. I could care less.
E
El RetroLid
01-01-2024, 00:00
#19
Het allemaal wel goed zijn dat als je depressief bent je zoiets doet. Maar ik vind de manier waarop gewoon heel koel. Het is bij mij de manier waarop dat het helemaal onbegrijpelijk maakt.
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#20
De manier waarop ben ik wel met je eens, is onbegrijpelijk. Er zijn ook andere manieren waarop dat kan, misschien zelfs wel makkelijkere manieren.
Aan de andere kant, op deze manier wist ze iig zeker dat haar kinderen het niet zouden redden, en zij had waarschijnlijk gehoopt dat dat bij haar ook zo zou zijn.
Er is voor beide kanten wat te zeggen, volgens mij.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."