Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMoeder doodt haar vijf kinderen

Moeder doodt haar vijf kinderen

56 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
f
flashkopLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wss had ze iets gepakt?
Als je depri bent ok, jezelf van kant maken maar dan iedereen met je meenemen...
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Bij een afschuwelijk gezinsdrama in Nijvel, Waals-Brabant, heeft een moeder gisteren haar vijf kinderen met een mes gedood. Geneviève Lhermitte (43) probeerde daarna zelfmoord te plegen. Gisteravond laat was ze buiten levensgevaar.

De vrouw was in behandeling voor een zware depressie. De hulpdiensten werden woensdagmiddag naar de avenue Générale Jacques in Nijvel gestuurd nadat Lhermitte om 14.45 u. zelf de 100-centrale had gebeld. In de woning vonden de hulpdiensten de vrouw, badend in het bloed. Ze werd ter plekke gereanimeerd en in kritieke toestand afgevoerd.

Boven, in de kamers, volgde nog een gruwelijke ontdekking. Yasmin (14), Nora (11), Myriam (9), Mina (7) en Mehdi (3) waren met messteken omgebracht. Mogelijk werden ze eerst verdoofd.

De vader van het gezin, Bouchaib Mokaden, werd gisteravond op de hoogte gebracht van het drama. Hij stond op het punt in Zaventem het vliegtuig te nemen naar zijn thuisland Algerije.

‘Verwittig de politie’, stond op een briefje aan de voordeur. Maar omdat niemand de noodkreet las, belde Geneviève Lhermitte (43) woensdagmiddag zelf naar de hulpdiensten. Een kwartier later vonden ambulanciers haar, meer dood dan levend. Maar de gruwelijkste ontdekking deden ze in de slaapkamers, waar de vijf kinderen lagen, tussen 3 en 14 jaar lagen. Doodgestoken met een mes.

Familie, vriendinnen, buren... niemand begrijpt wat er in Genevièves hoofd is omgegaan. Enkele vriendinnen stelden zich gisteravond voor de woning luidop de vraag of ze wel genoeg hadden gedaan, of ze niet blind waren gebleven voor de signalen die de vrouw de jongste weken had uitgezonden. “Ze was zwaar depressief, dat wisten we. Ze was in behandeling bij een psychiater. Maar dat het zo slecht met haar ging, dat wist niemand,” zegt Marie-Jo.

Ook bij hartsvriendin Cathérine (3:sunglasses: heerst ongeloof. “Geneviève was altijd bij haar kinderen, wilde altijd het beste voor hen. Haar echtgenoot was zelden bij haar. Afgelopen zomer vertoefde ze een maand met de kinderen aan zee. Haar man is niet één dag bij haar geweest. Niets deed vermoeden dat ze zulke daden zou plegen. Na de geboorte van Mehdi, de jongste, sukkelde ze met een kleine depressie. Ze nam antidepressiva. Toen Mehdi onlangs naar de kleuterschool ging, is ze daarmee gestopt. Het ging goed met haar. Volgens mij was ze de perfecte moeder. Natuurlijk droeg ze een zware last, een gezin met vijf kinderen alleen beredderen is niet niks. Maar ik kan niet geloven dat zij het gedaan heeft. Ik hou me voor dat alles in scène is gezet, dat iemand anders de kinderen vermoord heeft.”

Nijvelse buurt in shock

Het gezinsdrama in Nijvel is het derde in één week tijd in Wallonië. Daarmee blijkt opnieuw dat een drama andere mensen tot navolging kan aanzetten. Vorige week donderdag vermoordde een man in Leernes (Henegouwen) zijn echtgenote en zijn dochter van veertien. Hij verwondde ook zijn zoon van twaalf. Fabrice L. stak zijn vrouw, Nathalie B., dood in het holst van de nacht, klaarblijkelijk na een ruzie. Hij sloeg daarna zijn kinderen Amélie en Timothy met een hamer en een pook, maar ze konden vluchten. Ook deze man, die zelf snijwonden vertoonde in de buikstreek, belde na de feiten naar iemand in de buurt om te zeggen “dat hij een dwaasheid had begaan”.

Nog in de provincie Henegouwen, in Antoing, heeft afgelopen maandag de 34-jarige Sandra Spriet zichzelf en haar driejarige zoontje gedood door haar auto in brand te steken. Het zoontje, Antoine, zat op de achterbank. Uit de resultaten van de autopsie blijkt intussen dat het driejarig kind levend is verbrand. In het huis van Sandra Spriet vonden de speurders een afscheidsbrief.

“Ze wilde altijd het beste voor haar kinderen”

Procureur Bernard Goethals sluit niet uit dat de kinderen in hun slaap werden verrast. Verder onderzoek moet uitwijzen of de kinderen vooraf werden verdoofd door hun moeder, voor ze in hun slaapkamer werden gedood. Geneviève had de feiten duidelijk goed voorbereid en had de dag voordien al een brief geschreven naar haar beste vriendin om afscheid te nemen. Die vrouw verwittigde de politie, maar het was al te laat.

Na de vijfvoudige moord probeerde de moeder zelfmoord te plegen met hetzelfde mes waarmee ze eerst haar kinderen had doodgestoken. Artsen konden haar reanimeren. Ze onderging gisteravond een spoedoperatie en zou intussen buiten levensgevaar zijn.

“Geneviève moet echt wel radeloos geweest zijn”

De rue Général Jacques, net buiten het centrum van Nijvel, is een van de mooiere buurten van de stad. “Die mensen leefden wel nogal op zichzelf. De kinderen liepen er altijd netjes bij en waren enorm vriendelijk en beleefd,” zegt de zwaar aangeslagen buurman Christian André.

“Geneviève leed wel enorm onder het vertrek van haar man. Onlangs vertelde ze me dat hij al enkele maanden in Algerije woonde, zijn geboorteland. Ze had het er niet makkelijk mee. En toch: kwam je haar tegen in de winkel, was ze altijd even vriendelijk. Niemand begrijpt het. Vooral niet de manier waarop. Doodgestoken met een mes. Ze moet echt wel radeloos geweest zijn,” aldus Marc Dedobbeleer, een andere buur.

“Bouchaid Mokadem was de tweede man van Geneviève en de vader van Mehdi, de jongste,” zegt vriendin Marie-Jo. “Het ging al langer slecht tussen het koppel. Onlangs is hij nog eens thuis geweest. Het heeft er toen bovenarms opgezeten. Hij wilde zijn zoontje meenemen naar Algerije. Maar haar kinderen waren haar heilig. Zoiets zou Geneviève nooit hebben laten gebeuren. Misschien heeft ze gedacht ‘nog liever allemaal sterven dan één van de kinderen te moeten afgeven’,” zegt een andere vriendin.

Mokadem werd woensdagnamiddag op de hoogte gebracht van het drama. Hij was in de luchthaven van Zaventem en stond op het punt om naar Algerije terug te vliegen. In Nijvel gonsde het van de geruchten dat hij er misschien zelf iets mee te maken had en alles in scène had gezet. Maar het parket blijft er voorlopig bij dat de vrouw de enige verdachte is.

Rond tien uur gisteravond werden de lichamen van Yasmine (14), Nora (11), Myriam (9), Mina (7) en Mahdi (3) weggebracht.



ja wadde,die gek heeft gewoon met een mes haar 5 kinderen de keel overgesneden,hoe gek moet je hier voor zijn???? :rolleyes: :(
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wow...hoe gestoord moet een mens zijn om tot zo'n daad over te gaan!
Ik ben benieuwd hoe lang ze krijgt, zal wel gemikt worden op tijdelijke ontoerekeningsvatbaarheid.

Arme kids... :(
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Jammer voor haar dat ze zelf niet overleden is; als ze dood zou zijn hoefde ze niet met de wetenschap te leven dat ze haar vijf kinderen heeft vermoord. Ze zal nog wel een tijdje in de gaten gehuden worden dus dan is dan een straf voor het leven.
Toch onbegrijpeljk, ik kan me écht niet voorstellen wát er dan in haar hoofd afgespeeld heeft, en hoe ze tot zo'n daad komt, haar eigen genen, dat waarvoor de liefde et sterkst moet zijn; afslachten op vrij barbaarse wijze.

Ongelovelijk toch wel.
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het is zeker ongelooflijk wat daar gebeurt is. Zij zal inderdaad altijd met de wetenschap moeten leven dat haar kinderen door haar dood zijn.

Aan de andere kant ook weer niet. De last van vijf kinderen (voornamelijk) alleen opvoeden is heel zwaar.

Ga maar lang genoeg op een donkere weg en je komt vanzelf op dit punt. Het rare is dat de omgeving het vaak wel weet, maar het niet door heeft. Zo iemand zegt af en toe wel iets waaruit je het kan opmaken dat het toch niet goed gaat met die persoon en dat dit soort situaties zich kunnen voordoen. Het enige probleem is tegenwoordig dat mensen niet meer echt luisteren. Ze horen maar de helft. En dat geldt zowel voor vrienden/familie als hulpverleners.
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Play_bunny zei:
Het is zeker ongelooflijk wat daar gebeurt is. Zij zal inderdaad altijd met de wetenschap moeten leven dat haar kinderen door haar dood zijn.

Aan de andere kant ook weer niet. De last van vijf kinderen (voornamelijk) alleen opvoeden is heel zwaar.

Ga maar lang genoeg op een donkere weg en je komt vanzelf op dit punt. Het rare is dat de omgeving het vaak wel weet, maar het niet door heeft. Zo iemand zegt af en toe wel iets waaruit je het kan opmaken dat het toch niet goed gaat met die persoon en dat dit soort situaties zich kunnen voordoen. Het enige probleem is tegenwoordig dat mensen niet meer echt luisteren. Ze horen maar de helft. En dat geldt zowel voor vrienden/familie als hulpverleners.
Klik om te vergroten...

Als de schreeuw om hulp niet luid genoeg is, word ie niet gehoord.
Moeilijk of niet, een volwassen persoon word geacht te kunnen nadenken over situaties en deze te relativeren. Je kunt zelf aangeven bij instanties hoe erg je in de put zit, je kan zelf altijd een weg naar buiten zoeken, moord en doodslag is nooit een optie.
y
yellowmoonLid
01-01-2024, 00:00
#7
zij zal naar mijn idee niet in een gevangenis belanden maar eerder bij een inrichting voor mensen zoals haar dit is geen criminaliteit
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#8
yellowmoon zei:
zij zal naar mijn idee niet in een gevangenis belanden maar eerder bij een inrichting voor mensen zoals haar dit is geen criminaliteit
Klik om te vergroten...
geen criminaliteit???
hoe depri ge ook zijt,5 van u kinderen vermoorden met een mes,letterlijk steken en blijven steken,sommige van hun hun keel oversnijden????
dan zit er toch echt wel een schroef los zu...

depri of nie,iets koelbloedig heeft ze in haar,kan nie anders,....
we spreken hier over maar liefst 5!!!! KINDEREN hé :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Frisko zei:
yellowmoon zei:
zij zal naar mijn idee niet in een gevangenis belanden maar eerder bij een inrichting voor mensen zoals haar dit is geen criminaliteit
Klik om te vergroten...
geen criminaliteit???
hoe depri ge ook zijt,5 van u kinderen vermoorden met een mes,letterlijk steken en blijven steken,sommige van hun hun keel oversnijden????
dan zit er toch echt wel een schroef los zu...

depri of nie,iets koelbloedig heeft ze in haar,kan nie anders,....
we spreken hier over maar liefst 5!!!! KINDEREN hé :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:
Klik om te vergroten...


Depressie is een ziekte, geen misdaad, in de gevangenis zal ze niet beter worden. Ik betwijfel eigenlijk als ze helemaal beter gaat worden, waar dan ook.. ze hadden haar gewoon moeten laten sterven, wat ze zelf wou, nu word het alleen maar erger.
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Saivy zei:
Frisko zei:
yellowmoon zei:
zij zal naar mijn idee niet in een gevangenis belanden maar eerder bij een inrichting voor mensen zoals haar dit is geen criminaliteit
Klik om te vergroten...
geen criminaliteit???
hoe depri ge ook zijt,5 van u kinderen vermoorden met een mes,letterlijk steken en blijven steken,sommige van hun hun keel oversnijden????
dan zit er toch echt wel een schroef los zu...

depri of nie,iets koelbloedig heeft ze in haar,kan nie anders,....
we spreken hier over maar liefst 5!!!! KINDEREN hé :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:
Klik om te vergroten...


Depressie is een ziekte, geen misdaad, in de gevangenis zal ze niet beter worden. Ik betwijfel eigenlijk als ze helemaal beter gaat worden, waar dan ook.. ze hadden haar gewoon moeten laten sterven, wat ze zelf wou, nu word het alleen maar erger.
Klik om te vergroten...
zo iemand verdient het nie beter te worden!!! op de brandstapel dermee!!
als het er 1 was geweest kon ik er nog inkomen(was niet minder erg) maar we spreken over 5 van u kinderen... :rolleyes:
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik zeg niet dat ik het niet erg vind, ik vind het vreselijk wat er gebeurt is. Maar ik denk ook dat die vrouw gewoon niet helder meer kon nadenken en daardoor een wanhoopsdaad deed. Ik denk niet dat ze al lang de intentie had om haar kinderen te doden of dat ze 1 of andere psychopate is. Ze zat gewoon erg diep in de put, en opeens kan dat teveel worden en dan denkt men niet meer na, en waarschijnlijk was ze ook onder invloed van 1 of andere drug.
f
flashkopLid
01-01-2024, 00:00
#12
Je hebt idd gelijk saivy, in zo'n situaties denk je echt niet meer na en kan je dit ook niet meern, ik vind dat het wets-syteem hiervoor zelf moet worden aangepast: neem nou iemand vermoord jou meisje/jonge en familie en vrienden, je hebt op dat moment zelf een geweer vast en je staat nog geen 5 meter van hem, wat doe je, juist d8 ik ook...
En dan als je zo iets zou doen ga je uiteindelijk zelf de bak in...

Maar, je EIGEN !!!!5!!!! kinderen een voor een vermoorden gaat er echt wel heeel ver over, ik denk dat ik in zo'n toestand zelf zo iets niet kan...
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#13
flashkop zei:
Je hebt idd gelijk saivy, in zo'n situaties denk je echt niet meer na en kan je dit ook niet meern, ik vind dat het wets-syteem hiervoor zelf moet worden aangepast: neem nou iemand vermoord jou meisje/jonge en familie en vrienden, je hebt op dat moment zelf een geweer vast en je staat nog geen 5 meter van hem, wat doe je, juist d8 ik ook...
En dan als je zo iets zou doen ga je uiteindelijk zelf de bak in...

Maar, je EIGEN !!!!5!!!! kinderen een voor een vermoorden gaat er echt wel heeel ver over, ik denk dat ik in zo'n toestand zelf zo iets niet kan...
Klik om te vergroten...
idd we spreken hier over 5 kinderen,dan mag je zo labiel zijn als wat,kan niet dat die nie wist met wa ze bezig was...
en op wa een gruwelijke manier dan ook nog!!! :rolleyes: :(
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hoe dan ook blijft het een triest verhaal. Die kinderen waren onschuldig, niemand heeft het recht hun wat aan te doen, ook geen labiele moeder.
j
jasperLid
01-01-2024, 00:00
#15
ik vind het vreselijk

maar ik vind net zoals saivy dat ze niet naar de gevanbgenis moet maar naar een inrichting waar ze haar kunnen helpen.
ik vind je reactie een beetje te frisko

heb jij nog nooit iemand geslagen omdat je zo woedend was maar een halve dag nadien er zoveel spijt van hebt
dit is net zoiets alleen vele graden erger en als je depressief bent kom je sneller in zo een bui zou ik denken

dit zijn nu eenmaal dingen die we zelf neit kunnen vatten enkel als we zelf eens depressief zijn geweest of zijn
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#16
Het is inderdaad wel apart dat zo iemand de kinderen dan zo noodzakelijk mee moet nemen naar het hiernamaals. Waarschijnlijk omdat ze als moeder er vanuit ging dat er geen goed leven voor de kinderen meer was als zij zelf er niet meer zou zijn en aangezien ze het zelf allemaal niet meer zag zitten...

Andere reden zou die vent kunnen zijn, misschien heeft hij wel gedwongen.

Er moet toch ergens een grond achter die behoefte hebben gezet ipv alleen maar pure waanzin?
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Woede en wanhoop kan inderdaad veel met je doen.
En die kreet om hulp waar ik het eerder over had, die kan ook heel klein zijn. Het zijn alleen geen dingen waar de meeste mensen over nadenken. Iemand die spreekt over zelfmoord en dingen die daarmee samenhangen, die zijn het ook vaak van plan. Dan kun je niets doen, maar dan kun je als buitenstaander of hulpverlener ook ingrijpen. En dat doen de meesten dus niet omdat ze dat niet zien als een kreet om hulp. "Ze doet het toch niet" wordt er dan gezegd. Totdat het wel gebeurd, dan kijkt men ineens raar op.

En wat barry al zegt: totdat jezelf die wanhoop en depressieve gevoelens hebt ervaren, weet je totaal niet wat er door een mens heen gaat op dat moment. Lang genoeg in dat cirkeltje en je knapt een keer.
s
silverfishLid
01-01-2024, 00:00
#18
''zo iemand verdient het nie beter te worden!!! op de brandstapel dermee!! ''

Precies hetzelfde zei mijn schoonvader laatst over drugsgebruikers...
Het is heel afschuwelijk wat ze heeft gedaan. Die vrouw was erg ziek maar we leven niet meer in de Middeleeuwen gelukkig. Brandstapels lossen dan oook niets op lijkt me...

Dit soort dingen gebeurt helaas veel te vaak tegenwoordig maar soms is het leven ook gewoon zwaar klote en voor mensen met een hele zware depressie kan het ronduit een hel zijn, een beangstigend iets.
Je weet maar nooit hoe jij zelf je leven over 20 jaar ervaart.... Misschien was ze wel zo ver heen dat ze haar kinderen eenzelfde lot wilde besparen? Hoe onterecht dat ook is. Weten wij veel wat ze allemaal doormaakte? In de pers wordt ook een hoop geluld, je komt toch nooit achter de werkelijke achtergrond.
D
DjTripsLid
01-01-2024, 00:00
#19
iemand al gedacht dat ze messchien wilde zelfmoord plegen, maar dan blijven haar kinderen achter, en met dat haar "man" naar algerije ging, waar zouden de kinderen belanden ? allemaal opgesplitst in een weeshuis ? de moeder dacht dat zonder haar de kinderen geen leven meer zouden hebben, want anders als gewoon de moeder zelfmoord pleegt hoor je altijd, oh dat kreng, en haar kinderen staan daar nu moederzielsalleen, en zo dacht ze om eerst voor haar kinderen te zorgen en dan haarzelf (aangezien je dood niet veel meer kan doen) zo zal zij wss geredeneerd hebben. enja het is erg, maar nu weet ze tenminste wat er allemaal gebeurt is in haar kinderen hun leven, als ze eerst had zelfgedood wie weet wat er van de kinderen zou komen.

triestig verhaal...
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#20
Geweldig dat die vrouw nog leeft. Ik hoop dat ze enorm mentaal zal lijden en een langzame pijnlijke dood sterft.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."