Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCocaïnesporen in 90 procent van toiletten europarlement

Cocaïnesporen in 90 procent van toiletten europarlement

21 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
w
willem1984Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Van onze correspondent Bart Dirks
BRUSSEL - De toiletten van het Europees Parlement in Brussel worden niet alleen benut voor sanitaire stops. In 41 van 46 monsters genomen op wc’s, werden sporen van cocaïne aangetroffen.

Dit onthulde donderdagavond het televisieprogramma Akte05 van de Duitse zender Sat 1. ‘Er zaten in sommige monsters nog zoveel restanten coke dat een drugshond erop zou aanslaan’, zegt professor Fritz Sörgel. De farmacoloog onderzocht de sporen die door verslaggevers van Akte05 waren verzameld. Met zijn methode kan hij cocaïnesporen tot een picogram (een miljoenste van een miljoenste gram) vaststellen.

In een van de ruimten was de concentratie coke 19,3 microgram (een miljoenste gram). Dat is hoog, zegt Sörgel. ‘Er moet kort ervoor cocaïne zijn gesnoven.’ Hij is ‘niet verrast’ over de resultaten. ‘In 2000 hebben we de Bondsdag in Berlijn onderzocht. Toen vonden we cocaïne in 80 procent van de onderzochte wc’s, in Brussel 90 procent.’

De monsters werden vorige maand genomen toen in het parlement Commissievoorzitter Barroso en premier Juncker van Luxemburg aan de tand werden gevoeld.

Wie de drugs kunnen hebben gebruikt, wil redacteur Stefan Wichmann niet zeggen. Dagelijks komen duizenden mensen in het gebouw.. ‘We willen enkel aantonen dat cocaïne een probleem is van de hele samenleving.’

Het Europees Parlement wilde donderdag inhoudelijk niet reageren. ‘Sat 1 maakt inbreuk op de privacy’, aldus een woordvoerder. ‘We denken dat het illegaal is om in ons gebouw monsters te nemen. Dan nemen we zeker juridische stappen.’

(Volkskrant, 15 juli 2005)

Weten we ook waar onze belastingcentjes o.a. naar toe gaan. :wave:
v
vlaeminkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ja die kerel vind 1 miljoenste gram al veel, als ik goed gelezen heb?????
Volges mij als daar juist gesnoven is zult ge daar tog wel meer vinden dan 1 miljoenste :confused: ale da lijkt me wel echt heel weinig.
m
minnLid
01-01-2024, 00:00
#3
Je leest overal: probleem van de samenleving, probleem van blablablabalbla

Doe er dan wat aan stelletje mongolen
achterlijke debielen
uitbuiters
Snotapen!
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#4
vlaemink zei:
Ja die kerel vind 1 miljoenste gram al veel, als ik goed gelezen heb?????
Volges mij als daar juist gesnoven is zult ge daar tog wel meer vinden dan 1 miljoenste :confused: ale da lijkt me wel echt heel weinig.
Klik om te vergroten...

De meeste wc's worden gelukkig schoon gemaakt.
f
flashkopLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zijn gewoon een paar mensen die elke pauze op een ander toilet een lijn leggen, is toch niet verwonderlijk :mrgreen:
j
jajaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Op die van de Tweede Kamer laatst ook al!

Wat doen die gasten eigenlijk?
v
vlaeminkLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ma mss is da omda op 97% vn de biljette het snuifgoedje zit (vorige topic :P ) en men naar de portefeuile gaat voor de wcmadam te betalen. Het kleeft dan aan de handen, men trekt door en der ligt een miljoenste vn ne gram.

Tjiezes zeg, een miljoenste vn ne gram, wat stelt da nu voor
w
willem1984Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Afgelopen december vonden ze ook al cokesporen in het D66 damestoilet...als ik die mevr Lousewies van der Laan zo zie en hoor spreken dan lijkt dat mij een politionele gebruikster. :mrgreen:
j
jajaLid
01-01-2024, 00:00
#9
willem1984 zei:
dan lijkt dat mij een politionele gebruikster. :mrgreen:
Klik om te vergroten...

Ja, zij behoort waarschijnlijk tot de harde kern.


:)
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#10
minn zei:
Je leest overal: probleem van de samenleving, probleem van blablablabalbla

Doe er dan wat aan stelletje mongolen
achterlijke debielen
uitbuiters
Snotapen!
Klik om te vergroten...
rustig minn :P

maja nie zo verwonderlijk e, cocain is on the rise..
spijtig genoeg
E
El RetroLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dat LSD hier maar eens on the rise was, dan kon ik het eens proberen.
w
willem1984Lid
01-01-2024, 00:00
#12
El Retro zei:
Dat LSD hier maar eens on the rise was, dan kon ik het eens proberen.
Klik om te vergroten...

Dan had je paar decennia eerder geboren moeten zijn. :P

Of je moet een tijdmachine kunnen bouwen. :rolleyes:
D
DjTripsLid
01-01-2024, 00:00
#13
ze moesten alles maar eens legaliseren :) wat zou de wereld er mooi uitzien :grin:
y
yellowmoonLid
01-01-2024, 00:00
#14
DjTrips zei:
ze moesten alles maar eens legaliseren :) wat zou de wereld er mooi uitzien :grin:
Klik om te vergroten...
kilo coke 3 euro bij super naast bananen :grin:
D
DjTripsLid
01-01-2024, 00:00
#15
yellowmoon zei:
DjTrips zei:
ze moesten alles maar eens legaliseren :) wat zou de wereld er mooi uitzien :grin:
Klik om te vergroten...
kilo coke 3 euro bij super naast bananen :grin:
Klik om te vergroten...

gwn paar labs en dan gwn aan de inkoop prijs in kleine & grote hoeveelheden, met bijsluiter enzo van die dingen :grin:
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#16
DjTrips zei:
yellowmoon zei:
DjTrips zei:
ze moesten alles maar eens legaliseren :) wat zou de wereld er mooi uitzien :grin:
Klik om te vergroten...
kilo coke 3 euro bij super naast bananen :grin:
Klik om te vergroten...

gwn paar labs en dan gwn aan de inkoop prijs in kleine & grote hoeveelheden, met bijsluiter enzo van die dingen :grin:
Klik om te vergroten...

Dan wordt het een grote zooi. Er zijn altijd wel mensen die er niet mee om kunnen gaan. Alleen softdrugs voorlopig legaliseren
d
denitoLid
01-01-2024, 00:00
#17
davie zei:
DjTrips zei:
yellowmoon zei:
DjTrips zei:
ze moesten alles maar eens legaliseren :) wat zou de wereld er mooi uitzien :grin:
Klik om te vergroten...
kilo coke 3 euro bij super naast bananen :grin:
Klik om te vergroten...

gwn paar labs en dan gwn aan de inkoop prijs in kleine & grote hoeveelheden, met bijsluiter enzo van die dingen :grin:
Klik om te vergroten...

Dan wordt het een grote zooi. Er zijn altijd wel mensen die er niet mee om kunnen gaan. Alleen softdrugs voorlopig legaliseren
Klik om te vergroten...

dream a little dream for me :d
e
eXeCuzeLid
01-01-2024, 00:00
#18
gewoon alles legaliseren de mensen die er niet mee om kunnen gaan doen het zich eigen aan na 10 jaar is iedereen slim genoeg om te pakken wat ze aan kunnen zou een mooie wereld worden :)
j
jopioLid
01-01-2024, 00:00
#19
GOH! Wie zou er nou drugs gebruiken????? :rolleyes: :rolleyes:



(premier Juncker) :P :P
w
willem1984Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Nog een soortgelijke bericht:

Cocaïne in Deens parlement

De Deense politie is maandag een onderzoek begonnen in het parlementsgebouw in Kopenhagen naar aanleiding van een krantenbericht over aangetroffen sporen cocaïne. Dat heeft parlementsvoorzitter Christian Mejdahl maandag gezegd.

Volgens Mejdahl neemt de politie de zaak zeer serieus. Het Deense boulevardblad B.T. meldde maandag dat in drie toiletten van het parlementsgebouw cocaïnesporen zijn gevonden. De test die is uitgevoerd door journalisten van het blad voldeed aan de normen van de politie.

14/11/06

OMG die politicy zijn wel echte grootgebruikers. :openmouth:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."