Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEén op de vier verslaafd aan cannabis

Eén op de vier verslaafd aan cannabis

24 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
D
DissonantLid
01-01-2024, 00:00
#1
Op je 16 begin je je verslaving te kweken

Tegen je 20 besef je dat je echt verslaafd bent
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
De titel doet het artikel overkomen alsof 1/4 van de blowers verslaafd is, maar het is 1/4 van de verslaafden die blowen. Niet gek toch; het wordt ook veel vaker gedaan.
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bijna één op de vier jonge drugsgebruikers die professionele hulp zoeken, doet dat voor een problematisch cannabisgebruik. Zeven jaar geleden was dat nog maar één op de tien, zo schrijven De Standaard, Het Nieuwsblad en Het Volk maandag op basis van cijfers van de Vlaamse Vereniging van Behandelingscentra Verslaafdenzorg (VVBV), die 21 centra overkoepelt waar drugsverslaafden worden opgevangen.

"De grootste groep van problematische cannabisgebruikers zijn 20- tot 30-jarigen, die al op (zeer) jonge leeftijd met cannabis begonnen zijn", zegt Dirk Vandevelde van de VVBV. "De gebruikers die bij ons komen, geven aan dat ze niet meer normaal kunnen functioneren in hun relatie, op school of op hun werk. Ze hebben elke dag verschillende joints nodig om zich goed te voelen. Een jointje is voor hen niet langer een pretsigaret, maar een noodzaak." Het aantal jongeren dat cannabis gebruikt, is volgens recent onderzoek niet gestegen. Verontrustend is dat steeds meer jonge gebruikers er problematischer lijken mee om te gaan. (KVA)



jaja jointje toch niet zo onschuldig :)
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#4
onzin THC verslaving is slechts een gewoonte volgens een diehard hier ....

:wink:


:stoned:

Ik rol er nog eentje voordat ik word opgenomen.

Stonie
E
El RetroLid
01-01-2024, 00:00
#5
Onzin onzin. Wat is dat nu voor een antwoord. Het is gewoon een feit.
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#6
En dan nog blijven ontkennen dat cannabis niet verslavend is.
De feiten spreken toch anders.

Ik ben niet verbaast hierover trouwens dat dit is gebleken.
J
JadiLid
01-01-2024, 00:00
#7
Tja, dat komt er van, he.... Als je je eerste joint opsteekt en op een gegeven moment een keer op de maand gaat proberen, daarna om de week, daarna doordeweeks, en dan elke dag... Daarom ook: Laat het bij een maandelijkse/wekelijkse joint en probeer het speciaal te houden :wink:
e
eXeCuzeLid
01-01-2024, 00:00
#8
leeftijd 20 tot 30 jaar ? ken tog anders meer 14 t/m 16 jarige :P
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#9
Tog swa je weet!!1!!!!

Toch wordt al jaren met CH geschreven.
Daarnaast zie ik het probleem zelf meer bij 20-30 jarigen.
G
GabberSnoePieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dissonant zei:
Op je 16 begin je je verslaving te kweken

Tegen je 20 besef je dat je echt verslaafd bent
Klik om te vergroten...

bij mij heeft dat geen 4 jaar geduurd voor ik dat besefte :wink:
D
DissonantLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ze zeggen hier juist op het vrt nieuws dat harddrugsgebruik hand over hand toeneemt, omdat ze goedkoper worden.

Toch niks van gemerkt dan

Is heroïne goedkoper geworden?
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#12
zet ze allemaal aan de heroine, en laat ze dan nog eens zeggen dat het een verslaving is.
X
Xtc BobLid
01-01-2024, 00:00
#13
het is zo
ik zelf zit elke dag aan weed :stoned:
G
GiowLid
01-01-2024, 00:00
#14
Inderdaad,; waarom kan je er niet aan verslaafd geraken.
Je kan aan alles verslaafd geraken. Een matie van me is 15 en blowt dagelijks, hij regelt mijn wiet altijd :hearteyes:
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dat kan toch ook een daling in harddrugs verslaafden betekenen?
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#16
Het valt me tegen hoeveel mensen hier zijn die het verschil tussen een gewoonte en een verslaving niet zien, als je iedere dag blowt word je 's ochtends niet wakker coughing and spitting in the junk sick morning, dat is het verschil, maarja ik praat tegen dovemans oren.
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#17
BillyBilo zei:
Het valt me tegen hoeveel mensen hier zijn die het verschil tussen een gewoonte en een verslaving niet zien, als je iedere dag blowt word je 's ochtends niet wakker coughing and spitting in the junk sick morning, dat is het verschil, maarja ik praat tegen dovemans oren.
Klik om te vergroten...

Dat is het ook wel zo. Ik denk dat de meeste als maatstaf hebben dat er bijna elke dag wel een joint gerookt moet worden. Het is inderdaad een gewoonte geworden, maar de meeste kunnen ook niet zonder die behoefte. Niet dat als ze het niet doen zich doodziek voelen ofzo, maar wel anders dan normaal.
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#18
ik heb zesjaar fulltime geblowd iedere dag een paar joints, ik ben van de 1 op de andere dag gestopt, en nergens last van gehad, misschien helpt een beetje ruggegraat tonen ook, en niet denken van, ik heb zo'n zin aan een joint, want op die wijze kun je ook aan snickers verslaafd raken :)
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#19
BillyBilo zei:
ik heb zesjaar fulltime geblowd iedere dag een paar joints, ik ben van de 1 op de andere dag gestopt, en nergens last van gehad, misschien helpt een beetje ruggegraat tonen ook, en niet denken van, ik heb zo'n zin aan een joint, want op die wijze kun je ook aan snickers verslaafd raken :)
Klik om te vergroten...
Same here, had de eerste week wel wat moeite met slapen, maar verder nergens last van gehad.

BillyBilo zei:
maarja ik praat tegen dovemans oren
Klik om te vergroten...
Ach, alles went (:
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#20
Koffie is net zo verslavend als wiet en als je teveel drinkt is het ook nog eens schadelijk.

Het ligt er denk ik maar net aan hoe je ermee omgaat. Ik blow eigenlijk alleen 's avonds. Als je 's ochtends meteen een joint opsteekt dan kan het weleens problemen gaan opleveren. Als ik stoned ben heb ik soms geen zin om iets te doen ook al moet ik dat doen. En heel de dag blowen zal er dan idd ook problemen kunnen optreden in je relatie, op school of op hun werk. Daarom doe ik ook altijd eerst de dingen die ik moet doen voordat ik ga blowen. Ik blow nu al zo´n 11 jaar en eigenlijk nooit problemen gehad.

Als je heel de dag blowt dan treed er gewenning/gewoonte op en zoals bij meerdere drugs het geval is zal gewenning/gewoonte een verslaving worden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."